Skocz do zawartości
moshica

Defro 12KW Eko Lux - 3 pytania

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam 3 pytania, na które nie znam i nie znalazłem odpowiedzi, może podpowiecie ?

1. Dla sterownika K1PV4 ( v  3.4.0) - Czy ktoś się spotkał z takim parametrem w Temp. bojlera zadana, gdzie pod zadaną temperaturą wyświetla wartość -3st jak w moim przypadku ?

Nic od dłuższego czasu nie zmieniałem w ustawieniach, natomiast ten parametr pojawił się "znikąd ", raz jest a raz go nie ma. Zauważyłem, że nawet jak temperatura bojlera bieżąca jest 43 lub 44 stopnie to ta wartość - 3stopnie też czasem się pojawia. Zadaną dla bojlera mam jakby co 43stopnie.

2. Czy ten katalityczny bloczek ceramiczny, który jest w kotle poziomo nad można rzec deflektorem grzybkowym to on ma tam być, czy Wy go usunęliście ? Nie tłumi on odbioru ciepła ? Mam go wysunięty do przodu prawie na drzwiczkami.

3. W wielu zamieszczonych zdjęciach palenisk widziałem, że nie stosujecie tych zawirowywaczy, sam się zastanawiam czy jest sens je trzymać, bo trudniej się czyści kocioł. Jakie Wasze zdanie ?

 

 

20191230_105410_resized.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) Zapewne masz ustawiony harmonogram z obniżeniem temperatury w określonych godzinach

2) Ceramiki nie ruszamy

3) Czyszczenie tych zawirowywaczy to raptem 1 stukniecie - wszystko ładnie odpada. Wyjęcie skutkuje podniesieniem temperatury spalin i zmniejszeniem sprawności, więc o ile komin wytrzymuje zimne spaliny - jest bez sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@HarryH, faktycznie harmonogram mam ustawiony, ale na -10 stopni, bo mam bardzo dobrze ocieplony bojler, więc i straty minimalne. To by się zgadzało, bo w tych godzinach pokazuje wartość (minus).

Ok ceramikę zostawię oraz zawirowywacze, skoro sprawność przy nich wyższa.

Dzięki za podpowiedzi...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, moshica napisał:

faktycznie harmonogram mam ustawiony, ale na -10 stopni...

Tyle ze dolny minimalny prog to 40C wiec - 10 dzialaloby gdybys ustawil zadana 50C lub wyzsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak domyślam się, aczkolwiek 50 to dla mnie za gorąca woda. Nawet jak przez 8h w ciągu dnia mam obniżone grzanie cwu, to swobodny spadek temp w bojlerze nie wynosi poniżej 2st. Bez dobrego ocieplenia nie byłoby szans.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz uzyskać większy spadek na zasobniku to zastosuj większą histerezę CWU.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te - 3 stopnie to histereza temperatury cwu, pojawia się jak temperatura bojlera spadnie o 3 st poniżej temperatury zadanej

 

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Lambert1975 niestety to bzdura z twojej strony... Jest tak jak pisano wyżej tzn jest to obniżenie zadanej wynikające z harmonogramu tygodniowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to możliwe skor kolega pisze ze obniżenie ma i owszem ale 10 st?

 

Mam ten sam sterownik i nie mam ustawionego obniżenia, natomiast mam ustawiona histerezy na 3 st i tak właśnie mi sterownik pokazuje

 

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwna sprawa, też mam ten ster i histereza na 2 stopnie i nic nie pokazuje, jeżeli masz inaczej to wrzuć foto , .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Lambert1975 napisał:

Jak to możliwe skor kolega pisze ze obniżenie ma i owszem ale 10 st?

A tak jak kolega @PioBin wyżej pisał... Minimalna temperatura zadana CWU to 40 stopni więc jak ustawisz w harmonogramie -10 to i tak obniża tylko do 40 stopni.

Jeśli chcesz zejść poniżej to dodajesz jeszcze histerezę.

@Lambert1975 na zdjęciach twojego sterownika w innym poście widać że jakiś harmonogram tygodniowy masz włączony więc może sprawdź.

Edytowane przez Darekgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% harmonogramu nie mam

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć zdjęcie... Bo to dość nieprawdopodobna sprawa. :)

Edytowane przez Darekgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ciekawa sprawa co tu piszecie, ja mam tylko pogodówkę, nie mam czujnika pokojowego.

Koledzy wrzućcie również foto, moja histereza dla CWU to 3 stopnie, zadana 43 oraz harmonogram CWU na -10...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie w poście #12 wyjaśniłem skąd masz te -3 a nie -10.

Dla testu zmień w harmonogramie na -9 i zobaczysz ile będzie na -, lub podnieś zadaną CWU o jeden stopień:) lub zmień histerezę na-5...to jest proste i logiczne.

Żadna pokojówka czy pogodówka niema żadnego wpływu na temperaturę CWU.

Edytowane przez Darekgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nasunęło mi się kolejne pytanie, ale nie chciałem tworzyć nowego tematu.

Czy ktoś zauważył, że w wersji softu 3.4.0, obroty wentylatora na LCD nigdy nie odpowiadają rzeczywistym ?

Może nie zupełnie, się pokrywają jesli wentylator pracuje dłużej ze stałą prędkością to chyba tak, nastomiast, robiąc test i podnosząc klapę zasobnika, wentylator się wyłączy, po zamknieciu klapy startuje i musi minąć iles minut aby na LCD w miarę rzeczywisty procentowo pokazany został nadmuch wentylatora.

Ktoś sie z tym spotkał ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To nie są rzeczywiste obroty wentylatora, tylko zadana moc kotła, do której palenisko bez pośpiechu (jak to na węglu) dąży. Ta wartość ma więcej wspólnego z obrotami turbinki na wentylatorze.

Edytowane przez HarryH
  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Te procenty na wyświetlaczu nie pokazują obrotów wentylatora tylko zadaną wielkość nadmuchu, a to dwie inne wartości często nie mające z sobą zbyt dużo wspólnego.

Edytowane przez Darekgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czyli jeśli na LCD pokazuje 75% to są to obroty do których przy zadanej mocy dąży kocioł.

Jeśli w ciągu kilku minut ulegną zmianie na 35% to oznacza, że zapotrzebowanie na rozgrzanie systemu jest mniejsze....

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie obroty, tylko przepływ powietrza (a to z kolei jest proporcjonalne do mocy, więc jak pisałem - są to  % mocy kotła, z uwzględnieniem ew. obniżenia lub podwyższenia w menu). W czasie bezwietrznego, zgniłego wyżu, wentylator będzie kręcił się ze 2 razy szybciej, niz w czasie wichury - przy tych samych % na wyświetlaczu. 

Nie znam algorytmu, ale na pewno modulacja zależy od różnicy między temp. zadaną a rzeczywistą, widać też wpływ temp. na zaworach mieszających i cwu.

Edytowane przez HarryH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te 75% to wartosc chwilowa wyliczona PID (moc kotla). Zmienia sie w zakresie od 1% do 100% zalezy od roznicy temperatur na kotle i temperatury spalin i moze jeszcze czegos.

Dla 1% przeplyw zadany powietrza to np. 100imp.

Dla 100% przeplyw zadany powietrza to np. 400imp.

Wartosci przykladowe i kazdy moze je sobie inaczej ustawic.

Nadmuch/wentylator ma pracowac z taka predkoscia (np. od 10% do 35%) aby utrzymac zadany przeplyw. Zmienia sie to w zaleznosci od przytkania palnika, ciagu kominowego, tak jak podał @HarryH jak ciag duzy to nadmuch kreci wolniej ale zawsze dazy do utrzymania zadanego przeplywu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za rzeczowe wyjaśnienie tematu, wszystko teraz jasne.

Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa, chyba nikt nie poruszał tego zagadnienia na forum.

Być może zależy to od algorytmu PID, którego nikt nie zna, ale już piszę o co chodzi.

Przy obecnej stabilnej pogodzie (południe kraju), zauwżyłem że  bez zmiany jakiegokolwiek parametru w ustwieniach kotła, jednego dnia wykres pracy kotła jest prawie płaski. Przy zadanej 65 na kotle, moduluje w granicach 63- 67, czyli jest ok.

Ale są dni (przy tych samych warunkach pogodowych), gdzie zauważam że wykres jest bardzo poszarpany. Mianowicie kocioł moduluje inaczej, spadki temp na 57st i później nadganianie zadanej z przebiciem na 69 stopni. Jakiś czas unormowanie i znów to samo.

Sprawdzałem, czy nie było przyczyny wychłodzenia wody w kotłe poprzez załączenie pompy CWU wskutek poboru wody z bojlera, ale nie było.

No i własnie zastanawia mnie fakt, że PID nie pracuje każdego dnia w identyczny zadany sposób. Własnie próbuje dojść co jest powodem szarpanej pracy, bez zmiany parametrów.

No i ma to odzwierciedlenie w spalaniu, gdzie przy prawie równym wykresie mam zużycie opału 15kg/ dobę a przy szarpanym ponad 17kg / dobę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestabilnosc odbioru ciepla przez instalacje. Czyli tak jak napisales moze byc to zalaczenie CWU, moze byc tez harmonogram obnizen/podwyzszenia temperatury CO/CWU. Maly zlad wody w instalacji tez sytuacji nie ulatwia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ustawiony tylko harmonogram CWU bez tego na kocioł.

Tylko, że przy dobrze ocieplonym bojlerze CWU,  pompa CWU jak nie mam odbioru wody z bojlera mi nie pracuje, ponieważ w ciągu ok 8h spadek temp z zadanej w bojlerze z 43 spada mi na 42-41st (histereza 3st CWU). Idąc tym tokiem, nie wiem skąd bez wychłodzenia kotła, nagle na nim temp spadnie na 57 st aby potem gonił na 69.

Tak jak pisałem to nie jest norma, ale takie zachowanie przy stabilnej pogodzie i braku odbioru ciepła z CWU zauważyłem.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez Mario96
      Witam, mam od 3 miesięcy kocioł podany w temacie. Próbowałem różnych ustawień i od nowości się bawię uzyskujac troche lepsze lub gorsze efekty. Piec ma palnik retoryowy i za każdym razem robi mi się skorupa ze spieków żużlowych. Próbowałem już różnych ekogroszków, obecnie sambudrol power max, jest dużo lepszy niż wcześniejszy, ale spieki nadal występują. Obecnie palę w trybie letnim z zaworem trójdrożnym na sam bojler 150l. Kocioł pracuje praktycznie w podtrzymaniu i załącza się może raz na godzinę. Proszę o pomoc, lub nakierowanie co należy poprawić w ustawieniach. Z góry dziękuję za pomoc.
      Temperatura zadana kotła - 60 C
      Temperatura zadana bojlera - 55 C
      Czas podawania - 8s 
      Przerwa podawania - 80s
      Nadmuch - 30%
      Praca podtrzymania - 10s
      Przerwa podtrzymania - 25 min
      Wentylator w podtrzymaniu - 40s / Przerwa - 10 min
      Podajwnik w trybie auto - załączony
      Histereza kotłą - 4 C
      Sterownik ST - 483
       
      Wzorowałem się też na filmikach z yt probujac różnych ustawień, ale nie mogę uzyskać przyzwoitego efektu. W załączniku zdjęcia, z paleniska zrzuciłem wcześniej skorupę ze spieków. Na większym podawaniu nie dopala mi ekogroszku, na zmniejszonym nadmuchu również, a spieki i tak wystepuja. Proszę o jakieś rady, bo nie mam już pomysłu co może być przyczyną.
       
       
       




    • Przez rychteranna95
      Witam, 
      Z góry zaznaczam, że jestem kobietom, nie znam się totalnie, zakupiłam kocioł Defro i mam kilka pytań, bo mój monter ma zrobić mi listę dalszych zakupów, a ja nie chcę być przez niego oszukana. Chodzi mi o grubsze rzeczy, złączki i inne pierdoły on kupuje sam. Liczę, że znajdzie się tu dobra dusza, która mi doradzi. Otóż, wiem, że chce kupić bojler na dwie wężownice (300L), bo w przyszłości będę podłączać solary, polecacie jakiś konkretny? Do tego te pompy i zawory, jakie? Chciałabym żeby w bojlerze mieszała mi się woda od razu, do tego potrzebna dodatkowa pompa? Proszę o wyrozumiałość, czytałam i oglądałam filmiki, ale nigdzie nie ma konkretów, a to i tak za dużo na moją głowę, bo jak już wspomniałam-nie znam się na tym. Nie potrzebuję nie wiadomo jakich ulepszeń, podstawy, żeby mi kocioł tylko prawnie działał. W domu posiadam tylko grzejniki.
    • Przez b0l5
      Dzień dobry,
      na forum nie znalazłem żadnej informacji na temat mojego problemu. Jestem posiadaczem kotła Defro Delta 5 Ekopellet 10 KW. Dzisiaj po raz pierwszy pojawił mi się komunikat na sterowniku podczas próby rozpalenia pieca:
      Rozpalanie niemożliwe - brak obrotów Palik Kod: A272  
      Dodatkowo zauważyłem, że na ikonce takiego wiatraka z literką H miga czerwony wykrzyknik. Ani w instrukcji nie ma nigdzie opisane co to jest, ani żadnych kodów błędów jak to rozwiązać. Mam pobrany pdf do tego sterownika APCK SLIM w którym praktycznie nic nie ma.


    • Przez Zak33
      Witam wszystkich forumowiczów.  Założyłem konto ponieważ mam problem z piecem . Kocioł defro komfort eko na ekogroch , w kotłowni wymiennik cwu 120 litrów,  3 pompki,  jedną na podlogówkę około 70 metrów,  jedna na 4 grzejniki i jedna na obieg cwu,  zawór 3 D do podlogówki.  Problem jest z zarastającym sadzą lub pyłem węglowym piecem. Czasem do tego stopnia że zatyka się już między szamotem nad deflektorem i piec gaśnie bo nie ma ciągu kominowego . Pył jest łatwy do usunięcia bo nie zajmuje to pół dnia ale czyszczenie pieca co 2 dni nie jest chyba normalne . Piec kupiony 2 miesiace temu i użytkowany w nowo wybudowanym budynku.  Ekogroch 28 MJ . Ktoś coś podpowie?
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.