Skocz do zawartości
dario7110

Termet Dla niezdecydowanych ogrzewaniem gazowym

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Niestety, odpowiedź nie jest prosta. Generalnie dobierane 1 szt. na 1m2,ale wyszło w sumie 130 szt. na ok. 100 m2, z tym że ja mam przestrzeń otwartą. Drzwi mam tylko do piwnicy, łazienek gora i dół, wiatrołapu i sypialni. Pozostałe przestrzenie są otwarte. W łazience na dole jest 13 szt. na 9m2 i temp. ok. 25 st., a na górze 8 i temp. taka sama, sterownik na dole. Grzejniki bardzo ładnie oddają ciepło, ale różnica między zasilaniem a powrotem wynosi 7-8 st. 

Edytowane przez dario7110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czy w takim razie może być to przyczyna tego, że wcześniej ten kaloryfer żeliwny zastąpiony aluminiowy, by na gałązkach 3/4 a teraz zostało to zredukowane przez zawory (dół i góra) na 1/2?  Pompa obiegowa chodzi na 3 (max) Wszystkie inne grzejniki w domu żeliwne (chociaż mniejsze) mają gałązki 3/4 ale nie mają żadnych zaworów. Dawniej instalacja chodziła na samej grawitacji, teraz jest wspomagana pompką.      

Edytowane przez SporyJaro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, dario7110 napisał:

Grzejniki bardzo ładnie oddają ciepło, ale różnica między zasilaniem a powrotem wynosi 7-8 st. 

No to u mnie coś jest nie tak, i eliks, podpowiada że mały przepływ!  Sobie narobiłem kłopotu bo  w tamtym roku ten salonik był remontowany i mówiono, że zawór 1/2 nic nie pogorszy, a tu proszę! Zwiększyć przepływu już nie mogę, pompa na maxa, Musiałbym wrócić do zaworów 3/4, albo pomyśleć o podłączaniu krzyżowym tego grzejnika na rurkach 1/2????  Ciekawe czy by to pomogło. W tym pionie nie ma żadnej możliwości regulacji bo wszędzie są grzejniki na gałązkach bez zaworów , oprócz kryzowania, ale z tym jest zabawy.      

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No będzie problem bo wiem ze swojego domu że jak jest przepływ zdławiony to i pompa nic nie da. Bez zaworów to lipa, ja tym dolnym moge sobie np. ten przepływ zwiększyć lub zmniejszyć, nawet gdy wpada 55*, może wyjść 37* ale akurat przydlawione mam celowo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest graniczna opłacalna temp. zasilania grzejników przy kondensacie?

Chodzi o to czy warto za wszelką cenę robić instalację na max 40°C zasilania w mrozy czy odpuścić i zrobić na 50°C gdzie i tak pewnie z tą temp. kocioł popracuje kilka dni a kondensat nadal będzie.

Macie z tym jakieś doświadczenie co jest korzystniejsze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie na 50 stopni może pracować. Tutaj masz instrukcję do kotła Bosch GC2300 http://pl.documents.junkers.com/download/pdf/file/6720881877.pdf pod koniec jest podawana sprawność. Jak widać przy grzaniu wodą o temperaturze 50 stopni strata jest minimalna w stosunku do 40 stopni. Dopiero wyższe temperatury pogarszają nieco sprawność. Pytanie ile jest takich dni, kiedy trzeba grzać powyżej 50 stopni - tu dużo zależy od instalacji.

461563279_Screenshot_2019-12-02-18-58-11-224_com.adobe.reader2.thumb.png.968a862ba30c60fd8f8974c598040530.png

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Sprawność faktycznie pomijalna,natomiast wielkość grzejników znacząca między 40 a 50 stopniami zasilania.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



Pytanie ile jest takich dni, kiedy trzeba grzać powyżej 50 stopni - tu dużo zależy od instalacji.


Zapraszam do rzucenia okiem, zapisuje temperatury zewnętrzne od 12.2016. Okolice Olsztyna, III strefa klimatyczna
http://kochowka.blogspot.com
  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajne, można wykorzystać jaki ktoś wie, że np musi grzać na 50 stopni przy 0 stopni na zewnątrz.

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem to, bo nigdzie takich danych nie znalazłem. Ku przestrodze tym, którzy biorą kotły 25 kW do nowych, albo dobrze ocieplonych domów

 

(Ja przy minus siedemnaście miałem max 41 na kaloryferach. Podłoga trochę niżej, 36 czy coś, musiałbym pogrzebać. Ale fakt, każda instalacja jest inna i każdy dom inny.)

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@papen76

No i te -17°C to tylko przez chwilę w 2016/2017  bo sezon 2017/2018 to już w ogóle fajnie wyglądał :)

Sam teraz prowadzę "ala" statystki (w zasadzie to mój termostat),ale w oparciu o najbliższą stację pogodową-aktualizacja co godzinę.

Rozumiem,że Ty masz czujnik za oknem?

  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam czujnik pogodowy przy sterowniku palnika. Mam wszystkie parametry od momentu uruchomienia. Super sprawa. Jak pisałem wyżej, nigdzie nie mogłem znaleźć takich danych, to pomyślałem, że się nimi podzielę. A zaczynam własnie czwarty sezon z tym sterownikiem, to już jakieś pojęcie można mieć o tym, czego można się spodziewać

 

PS. Zapis co 5 minut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, papen76 napisał:


 

 


Zapraszam do rzucenia okiem, zapisuje temperatury zewnętrzne od 12.2016. Okolice Olsztyna, III strefa klimatyczna
http://kochowka.blogspot.com

 

Tam gdzie gość miał -15 to ja miałem od -19 do -21*. Mieszkam 100km od Olsztyna, czwarta strefa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@papen76

No i super sprawa.

A jak ktoś zazdrości to po taniości też sobie coś takiego może zrobić-czujnik na ali z zapisem/wykresem na 30dni kosztuje 5 dyszek:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Mieszkam 100km od Olsztyna, czwarta strefa.

 

A ja ok.60 na południe od NO. Jednak jest wyraźna różnica między 3 a 4 strefą.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, SporyJaro napisał:

No to u mnie coś jest nie tak........

Chyba coś źle patrzyłem, bo taka różnica temperatur wody w kaloryferze (54* a wychodząca 32* - różnica 22) była wtedy kiedy głowica termostatyczna była ustawiona na 4!  teraz po rozkręceniu na 5, różnica wynosi 12*  :-). Trzeba zobaczyć przy większych mrozach .  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[mention=71795]papen76[/mention]
No i super sprawa.
A jak ktoś zazdrości to po taniości też sobie coś takiego może zrobić-czujnik na ali z zapisem/wykresem na 30dni kosztuje 5 dyszek:)
Podrzucisz link?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz poszukać też Sonoffa, ma włącznik do światła przez wifi, a są też wersję z czujnikiem, nie wiem czy ma zapis z temp.povzkamy na @Jamjestcichy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@colander @barney @Ksieciunio

Tutaj link do czujnika- w prawdzie potrzebna jest centralka (głośnik,lampka itp),ale i tak uważam,że warto:) zakres od -20 do 60°C +wilgotność

Bardzo łatwo można rozbudować system o kamerki,czujniki ruchu,włącznik itd

https://c.mi.com/thread-2255666-1-0.html

A do domu wystarczy taki czujnik bez konieczności podłączania do centralki-szukajcie na ali express bo za cenę poniżej można kupić już nowszą wersję. Zakres -10 do 60°C +wilgotność

https://spgroup24.pl/pl/czujniki/641-czujnik-temperatury-i-wilgotnosci-xiaomi-mi-6934177702709.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie pytanko. Czy do kotłów gazowych zasobnik na CWU musi być dedykowany?? Obecnie pale ekogrochem i czy ten zasobnik byłby ok do gazowca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można zostawić ten co masz, dobrze aby to był bojler pionowy z mocną wężownicą, te poziome to tak w ostateczności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat jest poziomy. Na czym polega ta różnica??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniałem smieciucha, to brałem pod uwagę faz albo pellet, bo na to było dofinansowanie. Mam gaz doprowadzony, ale zdecydowałem się na pellet. Z moich wyliczeń wychodziło 50% drożej niż gazem. Jak bym nie miał kotłowni, miejsca na składowanie pelletu, albo siły żeby wnieść 3 tony, to wybrałbym gaz. Plusem gazu jest zerową obsługa, ale wadą wahania cen. Do tego jestem przywiązany do jednego dostawcy. Pellet nie jest szczególnie tani, a ten niższej jakości może sprawiać problemy. Przy tańszym kotle trzeba korygować ręcznie ustawienia, co nie każdy sam zrobi. Ilość popiołu czy częstotliwość czyszczenia albo dosypywania nie jest kłopotliwa. Plusem gazu jest też rozłożenie opłat na wygodne równe wpłaty na podstawie symulacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez zuch80
      Witam
      miesiąc temu zainstalowałem kocioł termet gold 20 , kocioł podpięty do starej instalacji otwartej grzejnikowej przez wymiennik secespol 30kw (krótki obieg wymiennik metr niżej od kotła) (tak wiem straty ale to 1 etap modernizacji)
      całość sterowana przez sterownik tech 2801- dopóki temp były powyżej 0 to kocioł nagrzewał równomiernie tzn temp ustawiona 45 i taką trzymał dopóki termostat pokojowy nie dał sygnału i z taka temp chodził ("wykres1.jpg")
      od czasu jak temp spadły to kocioł zaczął dziwnie pracować tzn temp zadana z pogodówki np 45 chodzi do 47 48 spada i tak w kółko ("wykres.jpg"+film)
      dom 140m2, dobrze ocieplony, nowe okna, same grzejniki płytowe,
       


      20191204_175920.mp4
    • Przez piotrr1984
      Witam kocioł TERMET Ecocondens Gold PLUS 20 (dwufunkcyjny)   8 grzejnikow panelowych + 1 drabinka ,założone głowice termostatyczne,powierzchnia ogrzewana 70 mkw,.Jest to pierwszy sezon grzewczy wiec na wnioski i podsumowania przyjdzie jeszcze czas,lecz  podzielę się obserwacjami i spostrzeżeniami z półtora miesięcznego okresu grzewczego. Wiec z wyliczeń na cieplowlasiwe.pl Średnia dobowa temperatura w domu przez cały sezon grzewczy to 23,0°C.
      10,7kW – maksymalna potrzebna moc grzewcza W "najmroźniejszy" dzień zimy, tj. przy średniej dobowej -20°C.
      5,5kW – przeciętna moc grzewcza Tyle będzie potrzebne w przeciętny dzień zimy, przy średniej dobowej 0,9°C.  164W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na moc  
      Dobór mocy grzewczej do pomieszczeń – z wyliczeń przy temperaturze 23 stopni wyszło 9150 W
      (przy 20 stopniach 8500W), moc zakupionych grzejnikow 8800 W( temp zasilania55/powrót 45)( więcej się nie dało brak miejsca )   Wiadomo przy kotle kondensacyjnym powinny być nawet przewymiarowane grzejniki. Na 30mkw temperatura 23 stopnie w największym pomieszczeniu zamontowany sterownik temperatury pokojowej ,głowice w tym pomieszczeniu odkręcone na maksimum,natomiast na 40mkw temperatura 20-21 stopni  głowice nastawione na wszystkich grzejnikach na 3. Do kotła zamontowany czujnik temperatury zewnętrznej(pogodówka)  i na razie ustawiona niska krzywa grzewcza.  CWU ogrzewana przepływowo.  
      W miesiącu październiku obserwowałem zużycie gazu , ciepły miesiąc, dobowo wahało się miedzy 2-3m3  , policzyłem  ,że srednia temperatura zewnetrzna wyniosła  9 stopni,a zużycie gazu 2,4 m3
      Listopad chłodniejszy  i już widać roznice w zużyciu  do dzisiaj średnio 3,3 m3 na dobe
      Kolejna sprawa to Moc cieplna  kotła (przy temp. 50/30°C) 3,0 - 21,0 kW,, Przy starcie zimnej instalacji jest to około 8-9 kW.  
      A wiec obserwowałe  na zużyciu gazu jak moduluje palnik do mocy minimalnej przy nastawienu na CO  40 stopni, patrząc co 10 min---- 0-10 min-170l,, 10-20min-74l,, 20-30min-53l ,,30-40min-- 51l  40-50min- 51l  ,,z tego wynika ze po 20 minutach palnik moduluje na moc minimalna i bierze około 50litrow gazu na 10minute, wiec na mocy minimalnej kocioł zużywa ok 0,3m3 gazu na godzine
      Histereza na sterowniku teperatury ustawiona na 0,4 stopnia,  wiec kocioł włacza się  przy 22,6 a wyłacza 23,4  , i dotychczas nie pracował dłużej niż 50 min,  Tak wiec przy zużyciu 3m3 na dobe  jest to około 10 właczen i wyłaczen kotła , na minimalnej mocy i pracy kotła  na 40-42 stopni CO , aha i jeszcze jedna sprawa obniżęnie nocne temp na 21 stopni od 23do 6 rano, wtedy jak się właczy rano to dłużej popracuje żeby dogrzać pomieszczenie. Wiec wiadomo ze zuzyje więcej gazu przy właczaniu i wyłaczniu  co jakiś czas niż przy ciągłej jednostajnej pracy  na minimalnej mocy.
       
      Ponado wcześniej na tych 70mkw były az dwa piece, na 30 mkw piec kaflowy, na 40mkw  piecokuchnia + 3 malutkie grzejniki ,  ( dużo ciepła szło bezsensownie w komin ☹)wiec ogrzewanie  dwoma piecami  przynosiło duże koszty na opał  i czas  na tak mały metraz ;-/   policzyłem ze przez 7 miesiecy  musiałbym zuzyc 5m3 gazu dziennie aby koszty się wyrównały , mysle ze nie będzie tak zle teraz
       
      Do sedna jest to pierwszy sezon grzewczy wiec na podsumowanie przyjdzie czas po Lecz mam pytanie jak to wygląda okiem doświadczonych uzytkownikow ? czy jest ok ? lub co powinienem zmienić? Mysle , ze jak przyjdą mrozy nie będzie tak czestego taktowania kotła
    • Przez jarekcc
      Witam wszystkich.Mój kocioł to termet gold plus 25.Do kotła zainstalowany jest wymiennik ciepła.Problem polega na tym że kocioł sam się wyłącza po pewnym czasie pracy.Temperatura zadania to 40st.Kocioł pracuje powiedzmy godzinę i temperatura powoli zaczyna wzrastać do 43st.na zasilaniu i 39st.na powrocie i wtedy się wyłącza.Nie ma komunikatu L3 tylko od razu sie wyłącza i załącza dopiero jak termostat pokojowy da sygnał do grzania.Pomieszczenie dogrzane nie jest bo termostat pokojowy cały czas pokazuje że ma grzać.Jak zrobić żeby kocioł grzał cały czas na minimalnej mocy i się nie wyłączał?
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.