Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Modernizacja/poprawa ogrzewania podłogowego


sielim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kupiłem dom z około 2007 roku i po ogarnięciu pieca na paliwo stałe czas zabrać się za problemy z instalacją CO/CWU.

W załączonym pliku widać z grubsza schemat instalacji z kilkoma fotkami i zaznaczonymi problemami (HOT).

Przepraszam za brak profesjonalizmu, ale robiliśmy z synem co w naszej mocy :).

Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś się temu przyjrzał i odniósł do tego, co piszę, bo nie znam się na tym.

Mam tu obecnie generalnie dwa problemy, które dają się wyraźnie we znaki:

1. PRIORYTETOWO ROZWIĄZAĆ: Podłogówka na parterze grzeje praktycznie wyłącznie na jednej pętli (łazienka) a jest ich 5.

2. Podłogówka na piętrze jest za gorąca i w zasadzie nieregulowalna (dla bezpieczeństwa praktycznie wyłączona)

Krótko: Chciałbym maksymalnie pozamykać w tym sezonie kaloryfery i ile się da grzać podłogówką - ale się nie da ... :(

 

Jakie ja widzę tu problemy z instalacją - wydaje mi się, że:

1. Podłogówka na piętrze jest spieprzona - to chyba jakieś tymczasowe rozwiązanie. Dostaje wrzątek jak na kaloryfery, a powinien być wcześniej zawór mieszający. Nie mam pojęcia, czy to się da w ogóle poprawić. Tam są dwie krótkie pętle - łazienka i korytarzyk przed łazienką. Zawory RTL ? Pociągnąć powrót z kaloryferów i dać na wejście ? Ale kaloryfery z termostatami, co jak się zamkną ?

Schodzimy na parter (a w zasadzie do piwnicy):

2. Rozdzielacz i odpowietrzniki są w piwnicy, poniżej podłogi i to sporo - jakieś 1,5m. To chyba ma małe szanse na samo-odpowietrzanie. Ale chyba już nic nie zrobię ?