Skocz do zawartości
dekmax

Junkers Junkers Cerapur Smart ZSB 24-5C + CW 400, załączanie palnika.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Posiadam kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 24-5C z sterownikiem CW400 z czujnikiem na zewnątrz.
Jestem jeszcze trochę zielony jeśli chodzi o obsługę ale się uczę.
Mam pytanie gdyż teraz zaczęliśmy grzać dom,  wczeskiej tylko CWU. Powierzchnia do ogrzania to około 150m2, dom piętrowy + strych, dach pełne odeskowanie plus blacha, dom ocieplony 10 cm grafit ściany grube na 45 cm, okna nowe 2 szybowe, małe pętle podłogówki w kuchni, 2 łazienki i2  przedpokoje na zaworach RTL reszta to grzejniki odpowiednio przewymiarowane wszystko na jednym obiegu. 
Temperatura na kotle ustawiona na 40C, w domu w ciągu dnia temperatura rządna na sterowniku 19,5C a obniżona 19C w ciągu nocy. Jak na razie moje ustawienia to (  metodą prób i błędów):
Zainstalowany czujnik sprzęgła hydraulicznego -NIE
Min temp zewnętrzna.  -20C
Tłumienie - TAK
Typ budynku - ŚREDNI
Czas wybiegu pompy 3 min
Sposób regulacji - TEMPERATURA ZEWN. Z PUNKTEM POCZĄTKOWYM
System grzewczy - GRZEJNIKI
Krzywa grzewcza: punkt końcowy 50C, punkt początkowy 25C, max temp zasilania 60C, wpływ pomieszczenia 4K, korekta temp. pomieszczenia 0K
Sposób obniżenia - PRÓG TEMP. POMIESZCZENIA
Jak do tej pory wydaje mi się że wszystko z dogrzewaniem wygląda ok ale nurtuję mnie jedna rzecz mimo że temperatura zmierzona w pomieszczeniu jest wyższa od temperatury ustawionej na sterowniku około 1C, w kotle i tak się załącza palnik podgrzewa wodę do 40C ( temperatura żądaną na kotle) i się wyłącza, czyli w ciągu dnia mimo że nie musi dogrzewać pomieszczeń załącza się 20 parę razy.

Czy to jest normalne? 
Czy powinienem zmienić jakieś ustawiania?
Czy jeśli nie posiadam sprzęgła hydraulicznego to może jednak muszę na sterowniku ustawić że takie sprzęgło posiadam na kotle? 

Proszę o pomoc :) 
Jeśli potrzebne są jeszcze jakieś dodatkowe informacje z chęcią udzielę.

Z góry dziękuję :)


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo masz wysoka temperaturę na zewnątrz.

Poczekaj aż będzie +5 i oceń, czy dalej ci piec non-stop się włącza i wyłącza.

 

Piec się włącza, bo inaczej nie jest wstanie ocenić, czy jednak nie trzeba podgrzać domu. Po włączeniu widzi, że temperatura wody wychodzącej z pieca jest o 6K wyższa niż zadana piecowi I się wyłącza. Temperatura wychodząca z pieca jest taka wysoka, bo temperatura wchodzącej wody jest wysoka, a piec mimo że grzeje na minimalnej mocy, to ja jednak podgrzewa. Temperatura wchodząca jest tak wysoka, bo twój dom nie odbiera ciepła z niej, bo jest w nim ciepło. Jest w nim ciepło, bo jest za mała różnica temperatur miedzi domem a powietrzem na zewnątrz, bo... jest po prostu ciepło.

 

Sam fakt, że temperatura zmierzoną w pokoju jest wyższa o 1K niż zadana nie jest powodem nie włączania się pieca (może ktoś otworzył okno w innym pokoju i ten pokój trzeba ogrzać, piec o tym się nie dowie, jak się włączy).

 

Jak bardzo nie chcesz, aby się wyłączał, to obniz temperaturę "tryb letni/zimowy", wtedy w ogóle przestanie grzać, dopóki temperatura na zewnątrz nie spadnie poniżej wpisanej. U mnie jest ustawiona na 14stC. Kiedyś obnizylem do 12stC i (a) przestał się włączać, ale za to (b) czasami było za zimno. Więc wolę, aby przy takiej pogodzie jak teraz (Temperatura na granicy 14stC), piec się wyłączał na chwilę, niż aby było nam czasami zimno, mimo że mnie to trochę więcej kosztuje zużytego gazu. Taka decyzja biznesowa... :-)

 

Ps. A w ogóle to ten piec nie za duzy jak na 150m2. Ja mam 24kW ale dla 400m2.

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, bardzo dziękuję za odpowiedź i pomoc

 

Czyli rozumiem że częste zapalanie się palnika nie ma negatywne wpływu na kocioł i niemam się czym martwić.

Tak zrobiłem ustawiłem temperaturę przełączania na tryb letni na 14C ale dopiero kocioł załącza ten tryb przy 11-12C , pewnie jest to zawiązanie z tym że mam ustawione tłumienie ( tak myślę) Jak jest u Ciebie? 

Kocioł jest tak duży gdyż prawdopodobnie w przyszłości będę ogrzewał suteryne i strych więc dojdzie kolejne 150m2 . Z tego co wiem kocioł z pogodówką sam powinien modulować swoją moc do potrzeb, tak? Czy może jednak zaprosić serwisanta z Junkers i obniżyć mu moc w ustawieniach serwisowych na kotle, np do 17Kw Co radzisz? 

Pozdrawiam Serdecznie 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję, to włączenie pieca zawsze kosztuje np zwiększone zużycie gazu. Więc raczej się dąży, aby pracował stałe i włączał się jak najrzadziej. Oczywiście są sytuacje graniczne jak np temperatura na zewnątrz 14st I tego nie przeskoczymy. Mnie się udało (gdy nie miałem cwu) tak ustawić piec, że włączał się tylko raz dziennie i cały dzień i noc działał non-stop.

Jak masz włączone tłumienie, to RC310 liczy średnia z kilku godzin (w zależności od typu budynku) i dopiero jak ta średnia spadnie poniżej ustawionej temperatury, to przechodzi z trybu letniego na zimowy, czy włącza się.

Z tego co czytałem twój piec moduluje 1:8 czyli jest wstanie zejść z mocą grzania do 12,5% (mój do 11%). Jeżeli przy tej mocy produkuje ciągle za dużo energii, to temperatura wychodzaca wody jednak wzrasta, co powoduje, że się potem wyłącza.

Jak nigdy nie rozumiałem argumentu zmniejszenia mocy maksymalnej pieca, więc Ci tego nie sugeruje. Po to jest ta cała automatyka, aby piec działał optymalnie. A jak przyjdą mrozy po - 25stC to i moc się przyda, więc po co to ograniczać? Nie spowoduje to, że piec zejdzie niżej niż 12,5% swojej mocy maksymalnej, bo to wynika raczej z jego konstrukcji a nie z jakiś ustawień.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję w takim razie, narazie poczekam gdy temperatura w ciągu dnia spadnie i zobaczę jak sytuacja wygląda. 

Co do ustawień rozumiem że to wszystko metodą prób i błędów ? 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żaden serwisant nie ma tyle czasu, aby ci ustawić cały system na tip-top. Mnie to zajęło rok.

Moje spostrzerzenia spisałem tutaj: http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php?page=Buderus

Czytałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przestawić na sterowanie według temperatury pomieszczenia w ustawieniach obiegu grzewczego i zobacz jak będzie pracował kocioł. Popatrz też na sposób obniżania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielki dzięki, postaram się przetestować, mówiąc o sterowaniu masz na myśli Sposób regulacji - TEMPERATURA ZEWN. Z PUNKTEM POCZĄTKOWYM zmienić na Sterowanie wg. Temperatury pomieszczenia ? Czy nie przypadkiem jeśli masz pogodówką musi być ustawiona temp. Zewnętrzna z punktem początkowym? a do lektury na pewno przysiade.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie "musi", ale raczej "powinno".

 

Jak ustawisz wg pomieszczenia, to jakbyś się cofnął z 30 lat. Piec będzie działał on-off: włączy się jak temperatura spadnie, grzać będzie na Maxa i wyłączy się jak będzie za duża, poczeka aż spadnie i tak wkółko.

 

Po to kupiłeś termometr na zewnątrz, aby piec:

A ) nie grzal na Maxa

B ) sam odbierał temperature grzania (krzywa grzania)

C ) minimalizować ilość włączeń

 

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak myślałem ;) 

Dzięki za podpowiedzi :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Junkers ze sterownikiem CW400 jest jednak trochę inteligentniejszym kotłem, niż tylko grzanie z pełną mocą jeśli bez krzywej.
Do autora: spróbuj jeszcze obniżyć temperaturę projektową i/lub ustawić dłuższy czas blokady palnika.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak. Grzeje że stała temperatura wody wychodzącej, jaką mu ustawimy...

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, teres napisał:

Junkers ze sterownikiem CW400 jest jednak trochę inteligentniejszym kotłem, niż tylko grzanie z pełną mocą jeśli bez krzywej.
Do autora: spróbuj jeszcze obniżyć temperaturę projektową i/lub ustawić dłuższy czas blokady palnika.

 

Witam, wydaje mi się że jak masz regulacje według temp. zewnetrznej z punktem początkowym to nie możesz ustawić temp. projektowej? A jak ustawić ta blokadę palnika? Bo niestety nie potrafię tego znaleźć.

Jak na razie pozostawię ustawienia jak są.

Poczekam gdy będzie niższa temp. Na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura projektowa, to ta temperatura w krzywej grzewczej dla - 20 (lub - 15stC zależnie co masz wpisane).

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o starty palnika to wygląda to tak, a teraz załączył się tryb letni( ustawione 14C) a dopiero się załączył przy 19C na zewnątrz. 

Punkt końcowy ustawiony przy -20 to 50C

Wrzucam kilka zdjęć z ustawień.

IMG_20190927_125221.jpg

15695818097195235450531517482075.jpg

15695818165332615177419631530753.jpg

15695818306016972098120766231029.jpg

15695818528528293099510645198603.jpg

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłumienie działa w obie strony, tak przy spadku temperatury na zewnątrz jak i przy wzroście. Jest to odpowiednik pojemności cieplnej budynku.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, teres napisał:

 

A jeśli chodzi o starty palnika w porównaniu do godzin pracy czy coś można już powiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest teraz:
Startow=4119
Czas pracy= 7595h

Tylko co z tego, jak przez całe lato 5 razy dziennie startował, aby podgrzać tylko cwu?


Wysłane przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, dekmax napisał:

Witam, wydaje mi się że jak masz regulacje według temp. zewnetrznej z punktem początkowym to nie możesz ustawić temp. projektowej? A jak ustawić ta blokadę palnika? Bo niestety nie potrafię tego znaleźć.

Szukaj w instrukcji serwisowej kotła, to ustawiasz na kotle w "menu 2", nie na sterowniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, a był byś wstanie mi wytłumaczyć na co wpłynie ta zmiana? Gdyż palnik jak na razie chodzi na bardzo niskiej mocy, jak dobrze pamiętam około 20%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kocioł nie będzie mógł tak często włączać palnika, domyślnie czeka maksymalnie 10 minut, zwiększyłbym na początek do 20 i zobaczył czy nie spadnie komfort ciepła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może chodzi o opcję, która u mnie w rc300 jest w menu serwisowym, dane kotła I nazywa się 'Int.czasu (blok.cyklu)'?

 

Określa czas w minutach po wyłączeniu pieca, po którym piec ponownie próbuję się włączyć.

 

Ja przestawiłem na 30minut.

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie interwał czasowy palnika zmieniony na 25 min, zobaczymy :) teraz na pewno będzie się włączał rzadziej. 

Jesteście może wstanie wytłumaczyć mi na chłopski rozum to ustawienie nr 2.3C 

Może zmiana ustawień w tym punkcie pozwoli zmniejszyć częstość załączania się palnika mimo że temperatura pomieszczeń jest już osiągnięta.

Dziękuję i z góry przepraszam za.moja nie wiedzę ;) 

156975233554252170811277381856.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.3C o ile (po przekroczeniu temperatury zadanej) musi spaść temperatura w instalacji poniżej zadanej, żeby ponownie włączył się palnik. W sumie taka dodatkowa blokada. Spróbuj podnieść na 10 lub 15 i poobserwuj kiedy włączy się kocioł. Przy czym cw400 może to "optymalizować" :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaje, no nic będę próbował, jak na razie czekam na spadek temperatury, bo do tej pory kocioł prawie nie dogrzewał pomieszczeń ( w pokojach cieplej niż temp. ustawiona na sterowniku) więc ciężko mi cokolwiek wywnioskować z jego pracy. Tylko irytujące jest to ciągle zapalanie się palnika w ciągu dnia:/ ale gazu prawie nic nie używa.

Proszę mi powiedzieć czy jeśli kocioł jest cały czas załączony ( dioda niebieska zapalona na kotle) a palnik gaśnie to czy przed każdym uruchomieniem palnika kocioł przedmuchuje komorę? Czy tylko gdy kocioł się całkiem wyłączy? 

Pozdrawiam

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez hyden
      Witam

      Jestem w trakcie  przejścia z ogrzewania domu kotłem węglowym  na ogrzewanie kotłem gazowym 
      Chciałbym prosić o pomoc w kilku kwestiach

      Dom 130 m2 parter + poddasze, cała instalacja grzejnikowa  panelowe, całość w miedzi 
      parter 5 grzejników 
      poddasze 4 grzejniki przy obecnej zimie 2 z nich praktycznie zakręcone na termostatach
      c.w.u 120 L

      1. Wybór Konta, z tego co zwróciło moją uwagę to

      Buderus GB072 14kW moc min 3 kW 
       Buderus GB122i-15TH moc min 1.9 kW  nowość brak opinii na forum 
      Junkers Bosch Condens GC2300iW moc min 2,0 kW 
      moze cos z Valliant ?

       Tak naprawdę kocioł 2 i 3 to chyba to samo pod inna nazwa co myślicie ?

      2. Jakie sterowanie wybrać do instalacji grzejnikowej.

      Sterowanie pokojowe 
      Sterowanie pogodowe
      Automatyczne głowice termostatyczne 
      manualne głowice 

      dzieki za pomoc

       
    • Przez Fifcok
      Dzien dobry,
      posiadam piec Junkers ZWSB 30 4E dwufunkcyjny z zbiornikiem 48L
      Moje pytanie jest następujące, czy jeśli przed tym zbiornikiem wepnę bojler 200L ogrzewany prądem z paneli fotowoltaicznych to czy to ma sens, żeby oszczędzić gaz
      Chodzi o to, że jeśli cała woda zostanie zużyta w zbiorniku 200L, to żeby wtedy piec gazowy dogrzewał wodę, jeśli jest ona na odpowiednio niskim poziomie (piec gazowy uruchamia się wtedy, gdy temperatura wody przepływająca przez niego spadnie poniżej 36°C), jeśli woda ze zbiornika jest wystarczająco ciepła (>36°C) piec gazowy nie grzeje swojego bojlera (48L)
      W załączniku umieszczam grafikę jakby to miało wyglądać.
      Proszę o pomoc w tej sprawie, czy woda gorąca przepływająca przez piec gazowy (zbiornik 48L z wężownicą), go nie uszkodzi i nie zakamieni?
      I druga sprawa, to czy nie zrobić tego na zaworach, że schodzę i przełączam jeśli woda w zbiorniku 200L grzanym prądem jest niewystarczająco ciepła?
       
      Dziękuję z góry za odpowiedzi i pozdrawiam

    • Przez goofy3
      Witam,
      mam pytanie odnośnie wyboru sterownika pokojowego czy też postawienia na głowice termostatyczne bezpośrednio na grzejnikach:
      - dopiero co wybudowany bliźniak, piętrowy 94m2
      - ogrzewanie tylko grzejnikami, brak podłogówki
      - pomieszczenia użytkowane na codzień - cały parter + połowa piętra
      - kocioł zamontowany przez dewelopera Junkers Cerapur 2200
      - dom pod Poznaniem (w tym roku nie wiem czy łącznie był tydzień mrozów...)
      Z tego co rozumiem to na kotle ustawiamy temperaturę (np. 55C) i kocioł sprawdza temperaturę wejścia/wyjścia, jeśli są inne niż ustalone, zaczyna grzać. Przy zastosowaniu głowic na grzejnikach, kocioł działa cały czas na tych samych ustawieniach, ilość ciepła wydzielana przez grzejnik jest regulowana przez głowicę. Czyli wydaje się to rozwiązaniem średnio ekonomicznym. Przy zastosowaniu sterownika pokojowego, to on reguluje tak temperaturę grzania kotła aby w pomieszczeniu wzorcowym ustawić daną temperaturę (nie zakładamy głowic na grzejniki lub odkręcamy na full). Lecz jeśli chodzi o dogrzanie pomieszczeń w pozostałych pomieszczeniach, może okazać się to problemem jeśli temperatura w pomieszczeniu wzorcowym będzie niższa (brak odpowiedniego ciepła w układzie). W praktyce chyba nie ma to większego znaczenia, bo raczej nikt nie ustawi 20C w salonie a w sypialni będzie chciał mieć 26C. Tak więc to rozwiązanie wydaje się bardziej ekonomiczne gdyż w układzie znajduje się taka ilość ciepła jaka jest potrzebna. Jednakże spotkałem się z opiniami że takie odpalanie kotła może zadziałać w drugą stronę i bardziej optymalne jest grzanie kotła w stałej temperaturze. Problem jednak jest taki że większość tematów z tym problemem jest sprzed kilku-kilkunastu lat. Technologia się zmienia, fizyka nie, ale czy to nadal ma przełożenie na nowoczesne piece i możliwości regulacji?
      Zależy nam małej wygodzie, całe życie żyliśmy w bloku, ogrzewanie z cieplika i nie było problemem regulowanie 2-3 grzejników. W domu jednak ilość grzejników się zwiększa i jakiś centralny system regulacji byłby wskazany. Dodatkowo, jeśli chodzi o wybór głowica-sterownik, z tego co zauważyłem podobny koszt jest zakupu sterownika kotła jak centralki i głowic wifi (przy rozsądnym podejściu, głowic wifi nie zakładałbym do łazienki czy pomieszczeń mało używanych). A zyskujemy możliwość zdalnej regulacji w wielu pomieszczeniach, a nie tylko wzorcowym. Kosztem auto regulacji kotła.
      Pytanie co jest lepszym rozwiązaniem? Temat będzie nas dotyczył dopiero w przyszłym sezonie grzewczym, ale jak zdecydujemy się na sterownik to trzeba by już na etapie wykończenia przemyśleć umiejscowienie.
      Może też do tego źle podchodzimy, dom i gazówka to jednak co innego niż blok i cieplik, w bloku wychodząc do pracy skręcamy grzejniki. Z tego co jednak wyczytałem przy gazówce w domu bardziej zalecane jest ustawienie stałej temperatury gdyż wtedy układ działa efektywniej i ekonomiczniej. 
      Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi lub linki do rzetelnych opracowań/artykułów, to co głównie znajduje to baaardzo ogólnikowe teksty lub skupiające się na podłogówce.
      Pozdrawiam serdecznie
      Marek
       
       
    • Przez tedi39
      Witam. Chciałbym się poradzić Szanownego Grona czy wstępnie dobrze wybrałem kocioł a mianowicie Junkers Cerapur Modul . kocioł o mocy 14 kw wraz z wbudowanym zasobnikiem ładowanym warstwowo o poj. 100 litrów. Kocioł miałby ogrzewać dom gdzie jest 100 % podłogówki o powierzchni 160 mkw, dwie łazienki , budynek parterowy. Obliczone obciążenie cieplne budynku wynosi 11 KW. Symbol katalogowy to ZB S 14/100 3SE
       Pytania :
      1. Czy powinienem rozważyć  kocioł innej marki lub inną konfigurację ( zasobnik oddzielny )
      2. Czy odpowiedni będzie już istniejący ceramiczny  komin systemowy o srednicy 120 mm
      3. Jesli będzie 100% podłogówki opartej na dwu obwodach to czy potrzebuję jakiegoś zestawu mieszającego np. Afriso PrimoBox AZB211 
      4.Czy ten kociołek ,,wyrobi'' na dwie łazienki ?
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.