Skocz do zawartości
daniello27

Ogniwo Dmuchawka do ogniwa 13 kw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Kocioł ogniwo 13 kw palone weglem i drewnem. Piec ma mozliwosc podłaczenia dmuchawy z boku pieca. Jaka dmuchawe kupic? Prosze najlepiej o linka bo jestem zielony. Do tej pory palone w piecu.. Tak ze trzyma gora 2 godziny. Najeazniejsze pytanie czy majac taką dmuchawke ze sterownikiem moge zasypac kociol weglem i ustawic tak ze jesli temp. Spadnie ponizej 40 stopni to sama zacznie mu dmuchac? 

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz sterownik z dmuchawa to tylko zestaw z funkcją PID. Może być Tech ST 28 lub ST 81 oba z funkcją PID. Sterowniki bez pid-u są badziewne i nie idź w to. 

Palić należy od góry , sterownik utrzymuje stałą temperaturę , taką jaką nastawisz ,cały czas. Wentylator pracuje non stop w zakresie obrotów od 1% do 100% cały czas i nie ma przerw ani tzw przedmuchow. I o to chodzi, tak działa funkcja PID.

Edytowane przez witek1234
  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dzieki a co jesli rozpali za mocno i np. temperatura ustawiona na 60 i przekroczy to wentylator powinien sie wyłaczyc? A co z klapko na drzwiczkach do ktorej podlanczamy miarkownik zamykamy ja na stałe? 

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Po przekroczeniu zadanej temperatury o 5 stopni, sterownik wyłącza nadmuch całkowicie i przechodzi w tryb czasowych przedmuchow aż temperatura kotła nie spadnie do zadanej. Taka sytuacja praktycznie się nie zdarza, ja tego nie doświadczyłem bo sterownik zwalnia obroty wentylatora do 1 % aby uniknąć przegrzania. Taka sytuacja może się zdarzyć jeżeli kocioł jest za duży lub gdy ma nieszczelności na sznurach uszczelniających drzwi .

Klapka PP musi być zamknięta .

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi