Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kocioł Zębiec wenus 10 KW budowa palnika dymu


joka111

Rekomendowane odpowiedzi

Szczelina jest za głęboko - na zdjęciu wygląda że jest za przewężeniem.. Powinna być w samej zwężce tj w przewężeniu tego wlotu  do palnika lub przed nim. Tak też powinno działać , ale najlepsze podciśnienie jest w samej zwężce dlatego tam szczelina powinna być.

Trochę to za wysokie zrobiłeś u podstawy ( odległość od rusztu do dolnej części wlotu do palnika)

Będziesz musiał mieć wysoką warstwę żaru by zakryć cały wlot palnika ( wlot palnika w całości zakryty żarem = brak dymu).

Jak by było niżej to niższa warstwa żaru by wystarczyła - tym bardziej że mały metraż jest do ogrzania

Teraz to do tego - tej wysokości - blacha zmniejszająca ruszt by się przydała ( albo tylko takie wielkie widać tylko na zdjęciach).

Próbuj  i napisz jak będzie ( blachę zawsze możesz dołożyć później). Powinno dłużej się rozgrzewać, ale potem powinno palić się lepiej niż poprzednio

Ile teraz ma powierzchnia rusztu??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz więcej do ogrzania niż 50 metrów kwadratowych. U niego nie wielka warstwa żaru jest potrzebna ( byle palnik zakryła), a palnik wysoko jest i na około szeroko ( przynajmniej na zdjęciach tak widać)

Może na próbę tam gdzie te szamoty na ruszcie ze 2  cegły poukładać na wysokość ( nie musi być szczelnie) by ograniczyć trochę węgiel rozsypujący się po całej powierzchni to mniejsza warstwa żaru będzie - będzie lepiej się paliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała powierzchnia paleniska to podstawa. Ale tutaj dochodzi jeszcze ruszt wodny i dość małe w nim otwory na powietrze. Niestety potrzeba cierpliwości i prób. Całe szczęście jak widać na fotkach kolega jest zdolny manualnie i sobie ładnie radzi. Jak wystarczy determinacji, to wcześniej czy później dojdzie do dobrych efektów, czego mu życzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzedniej przeróbce też miałem taki ruszt ( kocioł Ogniwo) to cegły stawiałem na stałej części rusztu z wycinanymi otworami na ruchomy ruszt. Do tego były jeszcze blaszki zmniejszające ruszt które do rusztowania trzeba było wyciągać, ale rusztowało sie tylko rano i wieczorem przy dokładaniu ( trzeba było nabrać wprawy do wsuwania po przerusztowaniu bo nie chciały wejść - wiec rusztem trzeba było sobie pomagać żeby weszły, a czasem młotkiem). Upierdliwy jest ten rodzaj rusztu do przeróbek, ale kolega widzę daje radę i na pewno poradzi sobie z tym kotłem. Faktycznie szerokie są te paski stałego rusztu, ale to trzeba eksperymentalnie metoda prób i błędów ustalić powierzchnię. Tam też trzeba uwzględnić to powietrze, które z pod zabudowy palnika będzie szło ( u siebie pod zabudowa palnika upychałem wełnę by powietrze  stamtąd nie waliło i żeby żar i niedopalone kawałki  nie pchały się pod zabudowę palnika - bo blokowały ruszt). No i nie wiem jak on tam  to zrobił by odseparować powietrze które idzie do szczeliny od gazów z paleniska - bo to ważne jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł 10 kw na 50 m2 ...dobre proporcje by palić groszkomiałem z dmuchawą. Kriters64 opisał ci to ładnie i jak pisze wypróbował to sam z dobrym rezultatem. Sterownik z płynną pracą dmuchawy i sterowanie w oparciu o czujnik temp. spalin. Z profila stalowego poprowadzić powietrze nad zasyp tak by ciągle był płomień na górze. Kocioł zasypywać mieszanką słabego ekogroszku z miałem. Na zaworze 4d ustawić 40-45 st. na mieszkanie. Sterownik na niskich obrotach dmuchawy będzie powoli spalał paliwo utrzymując płomień nad zasypem. Jak zapanujesz nad spalaniem to zasyp 15 kg będzie się palił 15-20 godzin. Dymek z komina zobaczysz tylko przy rozpalaniu, sadzy minimalne ilości a o smole zapomnisz całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, szczelina jest na samym środku przewężenia czyli około 1 cm od progu.

Ruszt ma 8 cm głębokie a 20 szeroki, te widoczne cegły są rozłożone na całości na wysokość 3 cm by nie marnować komory zasypowej

Między rusztem a szczelina wcześniej uszczelniane wełna teraz muszę to zrobic.

Wysokość otworu wlotu do palnika jest jakieś 4.5 cm, nie zwróciłem uwagi na to by była cieńsza.

Szerokość rusztu wodnego jest każdego pojedynczo to jakieś 4/5 cm, 

Co do tych blach czy może być ona całkowicie po skosie ? Czyli że Nadole zostanie 8 cm głębokości i górną część oprę o drzwiczki zasypowe ? 

Naprawdę dużo zeczy jest do ogarnięcia i zrozumienia w tak krótkim czasie, naprawdę szacun dla was za tą wiedze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem rano tak około 8.30 i w piecu było jeszcze sporo zaru, dzień wcześniej rozpalilem o 18 a o 20 dołożyłem do pełna na noc weszło jakieś 10 12 kg spaliło się ladnie, ciężko też powiedzieć czy jest lepiej bo jak na razie mamy cieplo, protestuje kilka dni zobaczymy jak będzie się sprawować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze tylko przez dolna klapke, początkowo gdy rozpalane było drzewem to paliło się też w komorze zasypowej ale po dołożeniu węgla to ogień tylko w palniku był, oczywiście z czasem żar przeszedł na przód komory, nad kominem zdarzało się czasem że był dym ale chyba to raczej para wodna bo taki biały byl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj  tam odrazu wymyśliłem hehe, 

Co do mocy to jeżeli sprawa wygląda tak że gdy kocioł osiągnie właściwą temperaturę i klapka miarkownika się przymyka a jest ustawiony 2/3 milimetrowa szczelina a woda się nie gotuje to raczej nadmiar mocy jest ok, zobaczymy za kilka dni jak to będzie działać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ciąg jest dobry, to można stopniowo zmniejszać wlot do palnika i/lub wielkość rusztu na którym się pali. Dążąc do sytuacji, że nie ma potrzeby, żeby miarkownik zamykał klapkę. Ale wszystko stopniowo i pomalutku. Najlepiej właśnie kilka dni popalić na każdym rozwiązaniu i przekonać się jak to jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od tego jaki ciąg i jaka powierzchnia rusztu, oraz czym się pali ( każdy opał potrzebuje innego napowietrzania) jak i czy pali się ciągle czy z buforem. U siebie mam na maksa przymkniętą przysłonę. Musisz obserwować płomień szczególnie gdy miarkownik przymknięty. Powinien być krótki i nie przeciągać tempreratury. Jak długi to za dużo ( można plastrem podklejać zmniejszając otwór jak nie masz przysłony). Każdy ma inne warunki kominowe, opałowe więc trzeba popróbować. Zmniejszenie rusztu zwiększa ciąg więc trzeba dostosować do tego przekrój otworu PP bo będzie za dużo gazów produkował - przeciąganie tempreratury na kotle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, joka111 napisał:

Oj  tam odrazu wymyśliłem hehe, 

Co do mocy to jeżeli sprawa wygląda tak że gdy kocioł osiągnie właściwą temperaturę i klapka miarkownika się przymyka a jest ustawiony 2/3 milimetrowa szczelina a woda się nie gotuje to raczej nadmiar mocy jest ok, zobaczymy za kilka dni jak to będzie działać 

Czy słychać dobrze palnik przy rozpędzaniu kotła - taki odgłos odrzutowca? 

Jak kocioł będzie przeciągał tempreraturę to zmniejsz jeszcze ruszt.( Jak się rozpędza to tak z 5' może przeciągnąć) Chodzi oto by potem stabilnie pracował i to możesz tą szczeliną klapki miarkownika wyregulować ( szczelina zawsze jakaś tam musi byç by płomień w palniku cały czas był - bo jak zgaśnie to będzie dymił). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blachy to najlepiej ze złomu coś zaadaptować. W tym temacie masz jak to zrobić 

 

Ważne by u dołu było szerzej o ok 3 cm jak u góry. Wtedy opał nie będzie się zawieszał. Pusta część rusztu ma być zakryta bo będzie za dużo powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, joka111 napisał:

Jestem po kilku dniach palenia i mam problem z utrzymaniem stało palnosci, zauważyłem że do palnika wpada dosyć dużo popiołu i żaru który zapycha palnik, jak się z tym uporać ?

Czy zrobiłeś coś z tym co pisałem wcześniej:

Jedna rzecz mi nie pasuje u ciebie - to wielkość wlotu w przegrodzie bo jest za duży wlot. Przekrój komory palnika masz 90 cm' ( 15x6 cm), a przekrój wlotu do palnika ok. 100cm' tu jest babol. Przekrój wlotu do palnika powinien mieć 50-70% przekroju pierwszego kanału ( komory palnika).

Więc jeśli komora palnika ma 100 cm' to wlot powinien mieć ok 70 cm' by to dobrze hulało. Wtedy te powyższe obliczenia należałoby skorygować wg.  powyższego przykładu. 

 

U Ciebie to może być przyczyną zapopielania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.