Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nietypowe wykorzystanie pompy ciepła, czyli jak zrobić kocioł kondensacyjny na paliwo stałe.


heso

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, głupio brzmi, ale mam pewien plan, praca ruszy w nowym roku.(mam nadzieję)

Wymyśliłem system odzysku ciepła ze spalin i do tego przewiduję użycie pompę ciepła, chociaż może niekoniecznie.

Oczekuję Waszych uwag, nie mam specjalnie doświadczenia z pompami ciepła.

Woda z wymiennika na drodze resztkowego ciepła ze spalin z kotła trafiałaby poprzez dodatkowy wymiennik (płytowy) do pompy ciepła.

Stamtąd oczywiście ciepła woda do wykorzystania w ogrzewaniu domu i następnie po ostudzeniu znowu do obiegu.

Mam do Was pytanie: czy ta pompa c. raczej wskazana, czy wystarczyłaby wymiana ciepła poprzez wymiennik płytowy ?

I dodatkowo- czy spotkaliście się z przypadkiem "wspomagania" zasilania  pompy ciepła za pomocą np. kotła w sytuacjach krytycznych, kiedy brakuje energii z ziemi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano się chwaliłeś że masz sprawność 99% przy Twoim kociołku 5 kW przez godzinę wypuszczasz kominem 50Wh, dobra wcześniej przesadziłeś masz 90% ^ 0,5kWh ile odbierzesz 50% zysk brutto przy twoim miale 6 groszy na godzinę / jedynie dla czystej ciekawości lub sportu.

poz Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Hermogenes napisał:

Rano się chwaliłeś że masz sprawność 99% przy Twoim kociołku

Nie chwaliłem się rano tymi 99%. Mój wpis dotyczył możliwości spalania bardzo różnych paliw. Swój kocioł oceniam realnie na jakieś 70 % sprawności.

Ale tych 99 mam ambicję owszem osiągnąć.

 Od razu zaznaczam, że nie wiem jak liczona jest  sprawność kotła, ale intuicja podpowiada mi, że jednak sporo energii marnuje się uciekając kominem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach