Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Genus One System 24 + MGM II EVOc + Cube S Net


skuzmik

Rekomendowane odpowiedzi

Powinno być domyślnie min 40 max 99 automatyka w kotle dobierze sobie odpowiednią prędkość, no chyba że jest coś nie tak z bypasem lub czujniki ntc na zas/powr kotła oszukują. Serwis sprawdzał ich rezystancję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę w kotle zmieniłem znów na min. 70%. Przy min. ustawionym na 40 % kocioł taktował. Dziwne, że pompa musi chodzić na takich obrotach w tak krótkim obiegu - przecież w MGM są kolejne dwie pompy.

Osobiście nie daje mi spokoju ta temperatura powrotu w kotle - gdzie znajduje się czujnik tej temperatury, jak go sprawdzić?

Zawsze ta temperatura powrotu jest zbyt wysoka względem tego co odczuwam dłonią na rurce powrotu z MGM. Serwisanci zawsze olewali ten temat, a to że temperatura ta to jest w wymienniku, a to że bypass. Na logikę, to przegrzew kotła przy kalibracji, "teoretyczne" problemy z bypassem, obserwowany zbyt szybki przyrost temperatury na zasilaniu w stosunku do powrotu, mógłby być konsekwencją wadliwego czujnika lub problemów z płytą kotła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdzie jest czujnik znajdziesz w serwisówce ode mnie, w tabelce jest podana jego rezystancja w danej temperaturze. Zmierzyć omomierzem i się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że czujniki są ok. Przynajmniej mają podobne wartości w tej samej temperaturze (omomierza nie jestem pewien). Przy temperaturze powietrza 22 stopnie rezystancja ok. 9kOhm (taki opór powinien być przy ok. 26-27 stopniach, ale skoro tak wychodzi przy obu czujnikach, to może multimetr kiepskiej jakości).

Zastanawiająca cały czas jest wymagana do prawidłowej pracy RPM pompy kotła. Przy tak małej instalacji pewnie na minimum powinna iść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marna pociecha, bo na dworze na plusie cały czas, ale kocioł na razie 10-ty dzień na dwóch butlach.  W międzyczasie kolesie od rekuperacji zaglądnęli. Zasugerowali, że za mało styropianu na stropie (mam bodajże 2x4cm). Wiem, że rury od wentylacji (mam rury R-VENT Flex 63) są przez to tylko w otulinie, bo styropian nie dał rady ich przykryć, może tutaj są straty powodujące większe zapotrzebowanie budynku na ciepło? Powiedzieli mi, że w dzisiejszych czasach izolacja stropu na nieogrzewanym poddaszu to min. 20 cm.

Wracając do kotła - czy ktoś może napisać mi, jak go ustawić do pracy ciągłej? W tej chwili wyłączam go na noc i włączam rano, ale to nie do końca poprawne rozwiązanie. Interesuje mnie zaprogramowanie go, aby nie wyłączać go, stąd pytania:

- pompa w kotle - czy kiedykolwiek się wyłącza w takim rozwiązaniu? Bo wydaje mi się, że chyba nigdy, po prostu po osiągnięciu temperatury, jeśli modulacja palnika jest za wysoka, wyłącza się palnik i następuje jej wybieg?

- pompy w MGM - od strefy podłogowej wyłączy mi CUBE S NET przypisany do niej, a od strefy grzejnikowej musiałbym podłączyć jakiś termostat, bo inaczej pompa będzie chodzić na okrągło. Jaki termostat tygodniowy nadałby się? Czy w aplikacji będę mógł nim sterować, jeśli to nie będzie CUBE S po BUS?

Teraz zauważyłem, że jeśli o 14:00 odpalam kocioł i w domu jest 20,5 stopna, to żądana temperatura 22 stopni osiągana jest dopiero ok. 21:00. Wtedy wyłączenie kotła oczywiście nie zatrzymuje podnoszenia temperatury i o 23:00 jest za ciepło. Żeby jakoś trzymać stałą temperaturę musiałbym kocioł ustawić wg harmonogramu i go nie wyłączać, a najlepiej jednak znów włączyć termoregulację. Aby wyłączać pompę w MGM od grzejników - potrzebuję więc termostatu on/of lub modulowanego. Rozumiem, że pompy w kotle z automatu nie ma możliwości wyłączać, jedynie mogę wrócić do modulacji, ale to znów możliwe problemy z transportem ciepła do MGM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnych czasach minimalne ocieplenie poddasza to 30cm

Aby kocioł stale pracował ustaw mu temp na aplikacji jaka cię interesuje. A jeśli przegrzewa ci obieg z grzejnikami to zastosój głowice termostatyczne na nich bądź dokup sterownik np modulowany cube s ok 400pln lub sensys albo jaki zwykły on/off i oczywiście przypisz go do odpowiedniej strefy.

Pompa w kotle stanie, jeśli nie będzie potrzeby aby pracowała żadna pompa w module, i po czasie wybiegu, więc drugi sterownik zalecany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam 

Czytając o tych problemach to dziekuje Bogu ze nie zdecydowałem się na dwie strefy...

mam podobny zestaw kocioł i zbiornik wszystko na podłogówkę 160m2 ok1,2km rurek na dwa piętra 

 nie mam cube s net temperatura ustawiona na stałe 27st C w domu cały czas od 20 do 22.

na obiegach założone pompy które musza cały czas pracować na minimum 

czy zużycie gazu 6m3 na dzień to dobry wynik? No i oczywiście pompki po ok.0,5kw

czy zakładać cube s ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam dosyć tego kotła. A może MGM, sam już nie wiem. Dzisiaj zaobserwowałem takie coś - włączyłem CWU, zaczęła się funkcja antylegionella i wywaliło błąd problem z przepływem 1P2. Kocioł działa tak, że wchodzi na obroty i wyłącza się, wchodzi na obroty i wyłącza się. Ewidentnie jak dla mnie cały czas problem z przepływem - z oddawaniem ciepła, czy to do zasobnika, czy do MGM ... Szału już dostaję, a spalanie gazu nadal kosmos. W zasadzie nie wiem, czy ta konfiguracja pozwoli mi na ogrzewanie domu z doskoku w sezonie wiosennym samymi grzejnikami. Jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby po ustawieniu na strefie 1 np. temperatury 50 st. grzejniki choć zbliżyły się do tej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kocioł był wyłączony, po południu żona włączyła go w trybie letnim, a ponieważ wcześniej migali prądem, włączyła się funkcja antylegionella. Kocioł oczywiście przegrzewał się, a na  końcu, po błędach 105 i 1P2 zablokował się. Nie wiem co robić, chyba wystąpię do Aristona na jakąś oficjalną drogę, bo ile można bujać się z kotłem za 11 tysięcy. Kolejne wizyty serwisantów niczego nie wnoszą. Niby jakaś poprawa, a po chwili okazuje się, że nic ich zabiegi nie dały. Może to jest jednak problem płyty, elektroniki, sterowania? Dla mnie to wygląda tak, jakby kocioł grzał ale nie puszczał w obieg, no bo jeśli obieg byłby to gdy jest gorące zasilanie do sprzęgła, to i powrót powinien być ciepły, a nawet gorący jeśli nie ma odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ponownie dzwoniłem do serwisanta, oczywiście cały czas uparcie twierdzi, że z kotłem wszystko w porządku. Wysłałem też numer bramki do ARISTON-a, żeby popatrzyli zdalnie, ale co to da, skoro nastawy są wg mnie i was poprawne? Wg mnie nikt nie ma pojęcia, co jest nie tak, ale też nikt nie ma odwagi np. stwierdzić, że może uszkodzona jest elektronika kotła, może płyta kotła lub MGM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jest dobrze już pomijając współpracę z MGM, to na cwu nie ma prawa być przegrzewu :/

pamiętasz jakiej firmy masz pompę w kotle? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być pompa Panasonic, a z tymi pompami jest problem w tych kotłach i serwis o tym wie. Lepszymi pompami w genusie są te;

IMG_20190312_192651.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, pompa może i lepsza, ale serwis podkładał ostatnio inną pompę i problemy były takie same (przegrzew podczas kalibracji), chociaż żałuję, że nie zostawili tej podmienionej pompy, tylko założyli starą. Mnie cały czas zastanawia jedna rzecz - włączam kocioł, ustawiam np. temperaturę strefy 1 (gorącej) na 50 st., kocioł zaczyna podnosić temperaturę czynnika, po chwili rurka zasilania biegnąca do sprzęgła jest gorąca, a powrót ze sprzęgła zimny. Jednocześnie temperatury podane przez kocioł (temperatura zasilania i temperatura powrotu) nie mają odniesienia do faktycznego stanu tzn. podana temperatura powrotu jest np., 40 stopni, a w rzeczywistości może 25 st. Oznacza to zadziałanie bypassu i zawracanie czynnika w kotle, dlaczego? Po co? Dlaczego czynnik z całą energią cieplną nie jest pchany w instalację, choć jest to wymagane? Dla mnie laika wygląda na to, że opór w instalacji nie pozwala na to, ale jaki opór skoro jest sprzęgło? Wg mnie czynnik na zasilaniu mający temperaturę np. 50 st. w razie nie rozebrania ciepła w sprzęgle powinien "przepłynąć" przez nie i wrócić do kotła, co najwyżej trochę schłodzony, a w razie rozbioru przez pompy w MGM, wtedy powrót do kotła obniżony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj znów byli serwisanci. Oczywiście stwierdzili, że kocioł przegrzewał się w wyniku zapchanego filtra na powrocie z zasobnika. Przyjąłem ich wyjaśnienia w kontekście ostatniego zablokowania na antylegionelli, jednak nadal nie rozwiązuje to moim zdaniem problemu z kotłem. Oczywiście serwisanci dokonali zmiany pewnych ustawień (aby moim zdaniem "zatuszować" problemy):

- zmniejszyli moc max CUW do 50%

- zmniejszyli moc max CO na 60%

-  zwiększyli minimalną prędkość pompy kotła na 99%!

Ponieważ zima się skończyła, nie mam jak przetestować spalania kotła, ale skoro nic znaczącego nie zmienili, pewnie i w spalaniu nic się nie zmieni.

Ponieważ boję się, że po sezonie letnim będzie już za późno na reklamacje, bardzo proszę o opinię, co robić? Chcę przestać bawić się w kotka i myszkę i wystąpić na oficjalną drogę. Serwisanci oczywiście po zmianie mocy jak zawsze nie mogli przejść kalibracji (przegrzew), więc oszukali czujniki, pompę w kotle dali na maksa, zjechali z mocami i wg nich wszystko jest ok. A ja mam świadomość, jaka jest prawda, tylko jak to udowodnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc na cwu powinna byc jak.najwieksza by szybko podgrzać wode a nie w dwukrotnie dłuższym czasie, a wtedy dom/instalacja stygnie.

Pompa na maxa ? Nie ma ona regulacji pwm ? Dziwne to wszystko a w dodatku tyle kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ekogroszku na sezon spalałem za jakieś 3 tyś, do tego dochodziły koszty gazu LPG do kuchenki za około 4 stówy razem 3400

Gazu gz 50 do ogrzewania i gotowania od początku września do końca marca zużyłem za 2700pln , poczekamy do września żeby zamknąć cały rok. Wygląda na to że wiele drożej nie wyjdzie

A jedna ważna rzecz, przy gazie utrzymuje w domu temperaturę 21.5 jest to o jeden stopień mniej niż przy węglu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Czy wydajność sprzęgła jest obliczona do pojemności instalacji w całym domu (wydaje się być skromne), to było raz...dwa... kto strzela sobie w kolano robiąc instalację między sprzęgłem a rozdzielaczami rurą fi22 czyli 3/4 ??? Brak odpowiedniej ilości czynnika i zbyt szybki przepływ może skutkować anomaliami w instalacji. Nie mamy zdjęć rozdzielaczy nie mamy danych ile jest pętli i ogólnie ilości rury ile mamy grzejników i o jakiej łącznej mocy. To że instalacja jest w układzie zamkniętym nie znaczy że można stosować jak najmniejsze średnice rur w celu rzekomej oszczędności.

Przerabiałem nie jeden raz nie grzejące lub przegrzane instalacje w których błędem właśnie były źle obliczone parametry instalacji czyli sprzęgło średnice ewent.wymiennik.

Czy posiada Pan wpięty czujnik pogodowy tzw.zewnętrzny ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprzęgło które jest w tej konkretnej instalacji jest częścią modułu MGM aristona, więc nie rozumiem co tu mogło być źle dobrane, no chyba że ta uwaga była do inżynierów Aristona.

Wymiennik w genus one z nierdzewki jest stosowany stosunkowo krótko, 2-3 lata, niby zwiększonej średnicy, miał być lepszy. Do mnie dochodzą sygnały od serwisantów że zachodzą kamieniem na potęgę, stąd przegrzewy w szczególności w malych instalacjach z niewielkimi przepływami. Dodatkowo kiepskie pompy, zawory 3drogowe które nie zawsze się domykają przy grzaniu cwu. Zresztą przy takiej ilości plastiku w kotle czego oczekiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli zbliża się rocznica uruchomienia kotła i już zaczynam się bać. Niestety, gazownia nie wybudowała jeszcze sieci więc kolejna zima na butlach 33kg z propanem. W sezonie letnim zapomniałem o kotle, bo jedna butla (33kg tj. 150 zł) wystarczała na 30-40 dni (gotowanie na kuchence + podgrzewanie zasobnika z wodą dla 4 osób). Taki wynik był dla mnie zadowalający. Niestety, wraz z pierwszym ochłodzeniem, zacząłem czasem włączać grzanie w instalacji grzejnikowej więc już zaczynam to odczuwać.

Co do pytań:

W dniu 25.09.2019 o 22:18, ARG napisał:

Czy wydajność sprzęgła jest obliczona do pojemności instalacji w całym domu (wydaje się być skromne)

Nie, zaproponowany zestaw przez instalatora nie jest podparty obliczeniami, oryginalny projekt instalacji ma wyliczenia ale dom lekko był modyfikowany, a wraz z nim instalacja.

W dniu 25.09.2019 o 22:18, ARG napisał:

Czy posiada Pan wpięty czujnik pogodowy tzw.zewnętrzny ?

Opierałem się na pogodzie CUBE z internetu (nie mam fizycznie sondy), która w moim terenie się pokrywa z rzeczywistymi warunkami. Ale wpływ pogodówki jest w tym przypadku wyeliminowany. Generalnie większość funkcji, które w zamyśle producenta miały wpływać na ekonomię instalacji (np. modulacje pomp czy właśnie pogodówka - funkcja AUTO) jest przez serwisantów wyłączana jako nieekonomiczna i powodująca tylko problemy.

9 godzin temu, 0degree napisał:

Wymiennik w genus one z nierdzewki jest stosowany stosunkowo krótko, 2-3 lata, niby zwiększonej średnicy, miał być lepszy. Do mnie dochodzą sygnały od serwisantów że zachodzą kamieniem na potęgę, stąd przegrzewy w szczególności w malych instalacjach z niewielkimi przepływami.

W moim przypadku to nie wina wymiennika - pomijając fakt, że problemy były od początku uruchomienia, w instalacji mam również zmiękczacz wody. Ostateczna diagnoza wskazywała na filtr, który został zamontowany na powrocie ze sprzęgła przez instalatora (filtr z sitkiem wykręcanym imbusem widoczny na zdjęciu) - serwis zasugerował, że problemem jest zbyt mała powierzchnia przepływu i zbyt duża gęstość sitka, przez co jest ono zapychane przez nieczystości technologiczne instalacji. Sitko wyrzuciłem, a w instalacji został zamontowany zwykły filtr skośny siatkowy do wody. Co prawda nie do końca mnie przekonuje ta diagnoza, ale nie pozostaje mi nic jak próbować.

Na dzień dzisiejszy wyłączoną mam podłogówkę, grzeję grzejnikami i instalacja wydaje się pracować poprawnie (nie mówię póki co o spalaniu). CUBE steruje obiegiem wysokotemperaturowym, wyłączając odpowiednio żądanie grzania oraz automatykę MGMII. Wydaje mi się, że przed sezonem musiałbym gdzieś umieścić dodatkowy termostat dla strefy niskotemperaturowej. Wiem, że z założenia podłoga powinna grzać cały czas, ale nawet na minimum modulacji palnika spalanie gazu jest realnie widoczne, a w przypadku braku termostatu kocioł w żadnym momencie nie wyłączy pomp strefy podłogowej ani nie zatrzyma grzania nie mając informacji od sterownika - pewnie otworzy się  bypass i tyle. Wydaje mi się, że całkowite zatrzymanie pracy w przypadku osiągnięcia odpowiedniej temperatury jest bardziej optymalne.

Porównuję to z zasobnikiem - zgodnie z zaleceniami serwisu wyłączyłem program grzania zasobnika i utrzymywałem temperaturę 48 stopni przez całą dobę. Serwis twierdził, że ten sposób jest ekonomiczniejszy niż studzenie i podgrzewanie zasobnika. Niestety - jeśli wierzyć w pomiary widoczne w aplikacji ARISTON-a dla mojego kotła - jest odwrotnie. W moim przypadku, przy moim trybie życia, mniej energii potrzebowałem na podgrzanie zasobnika w godzinach przebywania w domu niż na utrzymywanie zadanej temperatury przez cały czas. Powróciłem więc co programu. Myślę, że z grzaniem podłogówką jest identycznie, choć na dzień dzisiejszy jeszcze nie wiem, czy w ogóle będę jej używał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.