Skocz do zawartości
Visitor1230

Biawar Pellux , Bufor i fotowoltaika. Relacje dzialanie

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Visitor1230 napisał:

Dzis dzien byl ekstremalnie sloneczny. A kociol nie pracowal od 5.30 do 16.55. Pelletu poszlo do tej pory 4,22 kg. Tak sobie przypominam rozterki przed zakupem PV. Bylo tez wiele glosow, ze mysle o bezsensownej inwestycji itp. I sam juz zaczynalem watpic. Fakt, ze pewnie bedzie sie to zwracalo 15 albo wiecej lat. Ale nie zaluje ani jednej wydanej zlotowki na wspomagacza PV. 

Ostatnie rozpalanie dosc dlugie. Ale to zmyla. akurat zawiesil sie econet.

postoj kotla.JPG

Ja też słyszałem głosy krytyki jak robiłem grubą wylewkę 15cm

Obecnie  przy takim dniu jak mam dzisiaj trzema płytami cieczowymi 6m2 łapię energii na ponad dobę ogrzewania, wszystko idzie właśnie w wylewkę, z PV leci do sieci.

Karol

Edytowane przez jedlica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, czy mogę prosić o parę słów opinii o tym kotle, zastanawiam się nad jego zakupem i znalazłem kilka opinii tu na forum, że czyszczenie jest mało optymalnie rozwiązane, a ja chcę go połączyć z dużym zasobnikiem i zapewnić ok miesięczny okres czasu pracy bez czyszczenia. Czy da radę tyle pociągnąć używając tych automatycznych funkcji czyszczenia (palnika, wymiennika i rusztu). Jak wygląda ten palnik PBMax w porównaniu do Kipi lub Revo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kociol jak kazdy ma plusy i minusy. Minusem jest sposob otwierania palnika. Jest przytwierdzony do korpusu dwiema srubami. Cos a,la motylki. Zeby oczyscic palnik trzeba go odkrecic i odstawic na bok. Producent powinien tu zastosowac jakies zawiasy lub cos podobnego. Automatyczne czyszczenie palnika spelnia swoja role. Zaznaczam, ze mam pellet dobrej jakosci niespiekajacy. W kotle nad palnikiem zastosowany jest deflektor szamotowy. W obecnej wersji daszkowy. Szamot jest tez w innych newralgicznych miejscach. Kociol pracuje bardzo cicho. Spadajacy pellet do palnika robi wiecej halasu niz podajnik i wentylator razem wzieci. Glosniejszy jest w trakcie czyszczenia palnika i wymiennika.  Nastepnym plusem jest dobre ocieplenie kotla. Wygaszony bardzo wolno traci temperatrure. Jak dobrze pamietam to od zagrzania do 70 stopni zeby calkowicie sie wychlodzil potrzeba 1,5 doby. To tez zalezy od ciagu kominowego. Kociol ma dosc duza pojemnosc wodna co pozwala na prace na duzej histerezie temperatury zadanej. Mam wersje z sonda lambda. Dobrze ustawione progi tlenu , parametry fuzzy logic sondy i parametry modulacji wentylatora utrzymuja w miare stabilny plomien i tlen w spalinach. Co jeszcze? Polecam ze sterowaniem Plum. Ma naprawde wiele opcji. I praktycznie wszystko idzie ustawic przez neta. U siebie ustawilem tryb standardowy. Tzn. mam wylaczona modulacje mocy kotla. Ze wzgledu na obecnosc bufora. Mala a ciekawa rzecz to rewizja na dole podajnika. Jezeli sie konczy pellet ta rewizja mozna spuscic pyl zalegalacy na dnie zbiornika. Kociol jest solidnie wykonany. I widac to po detalach.

Edytowane przez Visitor1230

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za  wypowiedź. Mam jeszcze pytanie odnośnie ilości popiołu i pojemności szuflady - pewnie dużo zależy od gatunku pelletu, ale mniej więcej ile kg pelletu zapycha szufladę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawno nic tu nie pisalem. Duzo mieszalem w ustawieniach. Zeby wyszukac najbardziej ekonomiczny model dzialania systemu. Ponizej wklejam dwa wykresy, gdzie widac co robi fotovoltaika w czasie zimowego, slonecznego dnia. 15.02 niebo bylo zaciagniete gestymi chmurami. Typowa szaruga. 16.02 tzn dzisiaj byl piekny sloneczny dzien.

Co do ustawien zauwazylem, ze nie ma zadnego ekonomiczneg sensu grzania bufora wyzej niz do 60 stopni. Drugim poteznym minusem zestawu kociol - bufor jest brak mozliwosci sterowania zadana bufora pogodowo. Zreszta zaden z producentow pewnie tego nie oferuje. A to blad.

Srednie spalanie od 21 wrzesnia, kiedy to uruchomilem kociol na tryb zimowy to 12,3 kg na dobe do chwili obecnej. W okresie jesiennym PV dawaly stosunkowo duzy uzysk. Potem sie skonczylo. Uzyski byly skromne. A przy sniegu to wiadomo, ze zerowe. 

 

15.02.JPG

16.02.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Visitor1230 napisał:

Co do ustawien zauwazylem, ze nie ma zadnego ekonomiczneg sensu grzania bufora wyzej niz do 60 stopni.

no z mojej obserwacji jest inaczej, temp. górna 70, dolna 60. Duzo szybciej nagrzewa się bufor, bo piec pracuje krócej na małym obiegu a dłużej na dużym. (zawór 3D termostatyczny do ochrony powrotu)

22 minuty temu, Visitor1230 napisał:

Drugim poteznym minusem zestawu kociol - bufor jest brak mozliwosci sterowania zadana bufora pogodowo.

nie wiem czemu miałoby to służyć, jak pogodówka obniży temp. na mieszaczach, to bufor na dłuższy czas wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ochrone powrotu sobie darowalem. Przy buforze jest to zbedne. Co prawda mam 3 D na obiegu kociol-bufor ale nie ma potrzeby. Chwilowe spadki ponizej 45 stopni nic zlego kotlowi nie zrobia. Co do pogodowki bufora. Jest jednak tak, ze wentylacja kotlowni musi byc wydajna. A przy wyzszej temp bufora wystepuje strata. Tym wyzsza im wyzsza roznica bufor otoczenie. Dlatego jezeli nie ma potrzeby bufor nie powinien byc grzany wysoko. Przerobilem oba warianty. I przy wyzszej na buforze szlo wiecej pelletu.

Na wiosne dostawiam drugi bufor 300 l. Beada polaczone w kaskade. Oba rozpruje i wloze jakies porzadne ocieplenie. Bo te fabryczne jest " takie se". 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz mały bufor, przy większym są większe spadki na dole jak góra się ochłodzi. u mnie spada do ok 30*C i dość długo taka się utrzymuje. Co do strat, to u mnie nie ma zbyt dużych, pomimo tego, ze mam na dzisiaj w kotłowni od 10 do 18*C w zależności czy przy podłodze, ze na wysokości powyżej 1m. mam pomieszczenie obok kotłowni bez drzwi i ocieplenia dachu(pomieszczenie nie ma stropu). Otwór drzwiowy zasłonięty jakąś zasłoną i na dole tylko dziura aby powietrze wpadało. W każdym razie ja zauwazyłem, ze bufor szybciej mi się ładuje przy wyższych temperaturach oraz spadło spalanie o jakieś 5kg.

tylko mamy trochę inne domki. ja po podłogach mam ponad 250m2, ale teraz ogrzewam jakieś 150. Piec chodzi z mocą maksymalną 15.4kW, ale to jest moc obliczona przez sterownik, jaka jest realna? nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wezme twoje spostrzezenia pod uwage. Musze przetestowac i taki wariant. Dzieki za podpowiedzi.

Edytowane przez Visitor1230

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i gdzieś pisałeś o jakiejś przysłonie na wentylatorze w palniku, u mnie nie ma takowejDSCN0244.thumb.JPG.174e1c8ad149f389d0b2d4e6be938f6c.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie jest. A na twoim tez chyba widze otwory do zamontowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

trochę zdjęcie nieostre, ale ja tam żadnych otworów nie widziałem, większość to nity. za tydzień zajrzę jeszcze raz i zwrócę na to uwagę. Zresztą ta osłona nie jest mi potrzebna, bardziej sonda coby dokładnie powietrze ustawić dla 50 i 30% mocy.

Edytowane przez Gonzo19
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonda to naprawde swietna sprawa.Trzeba poswiecic trochew czasu na ustawienia. Bo ma podobnie jak kociol, swoj wlasny fuzzy logic. Steruje wentylatorem. Tylko po co ci 30 i 50 % przy buforze? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ustawioną na buforze "górną" temp. 70*, kocioł podbija sobie do 75 zadanej. Zanim dół bufora osiagnie 60* kocioł trzyma 61-63*, dopiero jak bufor osiąga odpowiednią dolną temp. to wtedy dopiero temp na kotle zaczyna rosnąc. po osiągnięciu 72 kocioł przechodzi na 50% mocy i tak sobie pyka ładując bufor, gdy temperatura dolna wzrosnie jeszcze pod te zadane 70* temp. na kotle jeszcze wzrasta i jak osiagnie 74 to przechodzi na 30%.

Sterownik pracuje w trybie standard, na FL kocioł dochodził do tych 75 i dopiero powyżej zmniejszał płynnie moc co w niczym nie pomagało, bo bufor ładował się tak samo, a kocioł niepotrzebnie tak mocno grzał i więcej spalał. Dodam, ze bufor cały czas zasila grzejniki i podłogówkę, zarówno podczas ładowania jak i rozładowywania bufora.

nie wiem, czy u Ciebie jest tak samo, ale w ustawieniach mam możliwość ustawienia z czego zasilane jest ogrzewanie i cwu(tą grzeje tylko jak przyjadę, czyli raz na tydzień)czy z kotła czy z bufora. Sąsiad ma pelluxa 200 touch, ale starsze oprogramowanie i tego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tu wazna role odgrywa konstrukcja samego bufora. U mnie dla ustawionych 12,4 kW, roznica w trakcie ladowania to max 1,2 stopnia. Tzn tyle jest wiecej na kotle. I gdy bufor osiagnie zadana na dole kociol sie wygasza bez zadnego przeciagania pracy w gore. Testowalem prace kotla w standarcie i w fuzzy. I ta druga opcja wydaje mi sie jednak lepsza.  Podbicie co i cwu na kotle mam ustawione na 2 stopnie. Krotko przed osiagnieciem zadanej na dole bufora fuzzy zaczyna lekko zjezdzac z moca w dol.  Grzanie CWU mam z bufora. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.09.2018 o 10:27, Visitor1230 napisał:

. Osiem paneli na dachu o mocy 3000 Wp dogrzewaja bufor grzalka pradu stalego.

Jaki sterownik tym zarządza? Przy jakiej temperaturze wody odcina grzałkę?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zestaw selfa. Z dedykowanym stewrownikiem ISG3. Grzalke odcina przy 80 stopniach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy latem szybko nagrzewa się woda do tych 80 stopni?  A ten sterownik po odcięciu grzałki ma możliwość  np.ładować akumulator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest zestaw off gird bez inwertera. Jest tylko sterownik grzalek. Grzalka ma trzy moduly. Zaleznie od mocy chwilowej zalaczane sa one odpowiednio. Grzalka jest na prad staly. Czyli w tej konfiguracji nie ma mozliwosci podlaczenia aku. U mnie CWU jest grzane posrednio przez bufor. Grzalka jest w buforze 300 L. Nigdy jeszcze nie dalo rady zagrzac do 80 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem,że 3KWp paneli spokojnie ogarnie taki 300 litrowy bufor i jeszcze zostanie prądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3000 Wp na moim dachu realnie daje 2400-2500 W. Wszystko zalezy od kata padania promieni. Gdybym mial panele na platformach wedrujacych, to byloby to pewnie mozliwe. Po drugie moj bufor(ek) ocieplenie fabryczne ma takie sobie. Ale bede poprawial. Na razie jeden sezon za mna. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez Olmar2002
      witam. prosze o porade w doborze ogrzewania. mam nowy dom 180 m2 plus garaz. obecnie wstawiane okna , sciany pustak ceramiczny plus 20 cm grafit. okna 3 szyby. dach teriva plus 30 cm welny. podloga 15 cm styropian. koniny pod kominek plus w kotlowni. wentylacja grawitacyjna.  dom bedę na razie uzytkowal sporadycznie, wakacje, weekendy, kiedys przeprowadze sie  na emeryture. zastanawialem sie nad pelletem ale z racji specyficznego uzytkowania potrzebuje cos automatycznego . pozniej moge zmienic. co sadzicie o piec elektryczny plus bufor 1000 l plys kominek z wezownica plus podlogowka na calosci? mam 2 taryfe wiec nie powinno wyjsc drogo. prosze o opinie i porady jakiego sposobu grzania uzyc?
    • Przez Utrzymanie
      Witam.
      Chciałbym wymienic kopciucha na piec zgazowujacy drewno firmy Atmos 25kw. Do tego instalacje w kotlowni pociagnac na nowo.Ze wzgledu na to ze piec znajduje sie w piwnicy pod parterem to bedzie ciezko logistycznie wymiana ale do zrobienia. Gorzej z buforem ktory bede musial na miejscu pospawac z blachy (grubosc 3) bedzie mial on ksztalt graniastoslupa o podstawie 90*90 i wysokosci 170cm co da jakies niecalem 1400litrow. od wewnatrz i zewnatrz bedzie kratownica wzmacniajaca, Do pieca daja ladomat, wiec piec z buforem nie bede mial problemu by podlaczyc. Schody zaczynaja sie dalej. Myslalem nad tym by zasilania i powroty parteru i piętra polaczyc osobno do bufora wykorzystujac go jako sprzeglo hydrauliczne i montaz dwoch osobnych grup pompowych. W tym przypadku pietro mialoby zbiornik wyrownawczy a dol naczynie przeponowe. Bojler mam na oku poziomy zywicowany 200 litrow z wezownica solarna (kolejny etap) i podlaczylbym go grawitacyjnie wyzej od zasilania z bufora. Czy taki uklad ma sens? Zapraszam do dyskusji. 
    • Przez Visitor1230
      Pierwszy sezon Z Biawarem i Plumem przeznaczylem na nauke. Najwazniejsze bylo dojscie do optymalnych wartosci plomienia ( malych odchylek),i zawartoscitlenu w spalinach. Te dwa parametry przekladaja sie bezposrednio na przyrost mocy kotla, czas jego pracy( ladowanie bufora), temp. spalin. A co za tym idzie ekonomie spalania.
      Wiadomo, ze podajnik pelletu nie podaje dawek pelletu idealnie. Raz wpadnie pare ziaren wiecej raz mniej. Zeby w miare ustabilizowac parametry pracy palnika trzeba modulowac nadmuchem majac za podstawe ilosc tlenu w spalinach ( im go wiecejj tym mniejszy nadmuch i odwrotnie). Plum ma w sobie fuzzy logic nie tylko modulujacym przyrostem mocy ale tez ma osobna logike rozmyta ( fuzzy) sondy lambda. Dla mocy 12 kW doszedlem do ustawien jak ponizej. 
       
      No i wszystko bylo w miare ok. Dopuki nie zaczalem grzebac w ustawieniach wentylatora pod nazwa " inne". Stala calkowania Pl wentylatora i wzzmocnienie Pl wentylatora. W instrukcji oczywiscie nie ma nic na temat wplywu tych parametrow na prace palnika. Fabrycznie te parametry byly ustawione odpowiednio na wartosc 15 i 30.  Zaczalem tymi parametrami jezdzic od prawa do lewa i spowrotem, zeby sie przekonac jak reaguje palnik. I doszedlem do ustawien jak ponizej. Nie jest to napewno jeszcze optimum ale spostrzezenia sa takie:
      1 kociol dla zadanych temp do uzyskania w buforze pracuje 45  min zamiast 60
      2 temperatura spalin nie przekracza 100 stopni, a wczesniej bylo 120 - 130
      3 wyraznie spadla ilosc spalonego pelletu na cykl jednefo ladowania bufora ( ok. 20-25 % )
      4 jeszcze stabilniejszy plomien. 
      5 wentylator lata teraz na obrotach od 9 do 75 % ( jeszcze berdziej moduluje)
       


    • Przez Filonxxxl
      Witam serdecznie
      Po dyskusji w TYM WĄTKU na temat tego co mam w kotłowni i dojściu do tego jak ma to mniej więcej wyglądać
      oraz po rozwiązaniu problemu z zanikaniem przepływu omówionego w TYM WĄTKU na razie doszedłem do tego, że mam coś takiego:

      co będzie przerabiane na taki układ :

      Teraz tylko pojawił się dodatkowo wątek, czy może warto zamiast sprzęgła dać bufor min. 500l.
      Ma to sens? Poczuję różnicę? Czy dać sobie spokój i zostać przy sprzęgle?
    • Przez rzanti
      Dobry wieczór. Na początku powiem, że nie jestem hydraulikiem, a że wśród lokalnych fachowców nie mogę uzyskać pomocy, postanowiłem sam rozrysować schemat mając nadzieję, że znajdzie się tutaj osoba, która pomoże znaleźć przyczynę moich zmartwień. Instalacja jest u moich rodziców, spalanie jest ogromne około 35 kg  kiedy temperatury oscylują w okolicach od +3 C do +10 C, a ponad 40 kg 0 C do 5 C, ponad 50 kg -10 C do 0, moim zdaniem szybko traci temperaturę bufor, przy temperaturach dodatnich wytrzymuję max 9 godzin, jeżeli temperatury są dodatnie, naładowany do 67 c góra, dół bufora 54 C, ponowne ładowanie zaczęte przy 40 C góry bufora, przy temperaturach oscylujących około 0 C, bufor wytrzymuje 5-6 godzin, i jest jeszcze problem z cyrkulacja cwu, która nie działa, trzeba wiadro wody spuścić z kranu nim zacznie lecieć ciepła. Zaczynam temat od schematu, gdyż sam znalazłem w niej kilka błędów. Pierwszy, moim zdaniem, jest przyczyną nieprawidłowego działania cyrkulacji cwu, proszę zwrócić uwagę na kierunki pompki cyrkulacji i zaworu grzybkowego. Czy wystarczy zmienić tylko kierunek zaworu aby cyrkulacja dobrze działała? Drugi błąd to myślę, że brak zaworu grzybkowego na powrocie od podłogówki tuz przy buforze, ale nie wiem czy to ma jakiś wpływ na temperaturę bufora i tak duże spalanie. Mniejsze błędy to: zbyt małe naczynie, ale ono nie ma tutaj chyba wpływu na taką sytuację i brak ochrony powrotu. Bardzo proszę o przeanalizowanie mojej instalacji, może ktoś z Państwa znajdzie rozwiązanie na ten bufor i to spalanie, co pozwoli mi na jej poprawienie i wreszcie spokojny sen. Myślę, że jest gdzieś błąd w instalacji. Schemat narysowałem w sposób, który oddaje jak najbardziej jej rzeczywiste ułożenie.
       


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.