Skocz do zawartości
prezes83

Wymiana grzejników w mieszkaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 
Zastanawiam się nad wymianą grzejników żeliwnych na płytowe w mieszkaniu z ogrzewaniem miejskim i mam takie wątpliwości: 

1. Czy grzejnik płytowy wyposażony w termostat będzie pracował płynniej/lepiej przy CO miejskim?
2. Wg zaleceń spółdzielni 1 żeberko ma obecnie moc 116W i grzejniki o takiej samej mocy mam zainstalować. Wg moich obliczeń potrzebna moc grzejników jest o ok 30% niższa niż obecnie zainstalowana - spółdzielnia raczej nie bierze pod uwagę tego, że blok jest ocieplony. W związku z tym czy jest sens wdawać się w polemikę z władzami i próbować przeforsować swoje? Jeśli tak to może ktoś przechodził procedurę :)
3. Czy zamiast wymiany warto grzejniki żeliwne poddać gruntownej renowacji i ile taka usługa może kosztować dla 39 żeberek?

Dodam, że na kaloryferach zamontowane są podzielniki ciepła. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostaw w spokoju żeliwne tylko zamontuj termostaty.

Płytowe nie są lepsze a powiedział bym że 'gorsze'  bo dla oddania znamionowej mocy potrzebują wyższej temperatury medium czyli gorącej wody w obiegu. 

Warto za to stare grzejniki wyczyścić ze starej farby bo pewnie przez lata uzbierało się kilka warstw.

I pomalować cienko kolorkiem wg gustu...

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Renowacja jak będzie to pełna, czyli piaskowanie i malowanie proszkowe. 

Co do oddania mocy, to żeliwny też żeby oddać moc znamionową musi mieć gorącą wodę, na pewno ma przy tym większą bezwładność temu też się zastanawiam przy której opcji korzystniej wyjdzie współpraca z podzielnikami? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego - z doswiadczenia ci powiem ze to co zamierzasz zrobić jest bezcelowe - poniesiesz niepotrzebne koszty -a przy podzielnikach wyparkowych to nawet będziesz więcej placił za ogrzewanie .Pomaluj grzejniki na kolor jaki pasuje  żonie i będzie git.

a jak nie masz co z kasą zrobić ,to zlec demontaż grzejnikow spółdzielni ,przy okazji jak nie ma termostatów przy grzejnikach to je zamontuj ,ale w spółdzielniach z reguły takie termostaty są montowane ,tym bardziej ze są podzielniki.

Edytowane przez henryk1953
  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię, odświeżę :)

Stare kaloryfery zostały na zimę no i cieszę się, że nie ma wielkich mrozów. Podejrzewam m.in. niesprawne zawory termostatyczne, być może same termostaty (swoją drogą jaka jest żywotność termostatu?). 
Plan jest taki że:
- w 3 pokojach zrobię kompletną renowację żeliwnych jak pisałem wyżej (czy ktoś poleci firmę, która zajmuje się takimi sprawami w okolicach Gliwic? Ewentualnie piaskowanie mogę wziąć na siebie)
- w kuchni będzie nowy płytowy na ewentualne szybkie dogrzanie
- w łazience mam kłopot: po odkręceniu termostatu kaloryfer grzeje się od strony powrotu - możliwe, żeby ktoś odwrotnie zawory pozakładał? Dodatkowo przy próbie przykręcenia termostatu w okolice 1-2 występuje "strzelanie" po rurach - od ciśnienia wody jak podejrzewam. 

W dniu 9.07.2018 o 19:17, henryk1953 napisał:

poniesiesz niepotrzebne koszty -a przy podzielnikach wyparkowych to nawet będziesz więcej placił za ogrzewanie

podzielniki są, ale elektroniczne "ista"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli grzeje ci od strony powrotu, czyli od strony zewnętrznej (jeżeli to podłączenie dolne) to ktoś pomylił się przy podłączaniu kaloryfera. W sprzedaży są dostępne zawory, które zamieniają powrót z zasilaniem (na krzyż), więc jest to do zrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez mario15629
      Witam wszystkich,
      mam takie pytanie, a mianowicie zamówiłem grzejnik dekoracyjny na internecie. Grzejnik przyszedł i ma podłączenie tak jak w temacie czyli z boku na środku. Pytanie teraz takie czy po zamontowaniu i odpaleniu ogrzewania będzie grzał w całości? Woda będzie się w nim dobrze rozchodzić? Dodam, że w domu jest pompka do ogrzewania. Grzejnik wygląda i będzie podłączony tak jak na zdjęciu:
       

    • Przez Taash
      Witam
      Chciałbym rozpocząć dyskusję dotyczącą podajników które są wykonane w całości z żeliwa, główny zamiar rozpoczęcia tego tematu to zbiór informacji dla ewentualnych obecnych i przyszłych właścicieli, gdzie znajdą ewentualne DTR podajnika, różne możliwe rozwiązania, może modyfikację, polecane dobrze współpracujące sterowniki, ewentualne sprawdzone nastawy itd., które pomogą w okiełznaniu tego ważnego elementu w piecu z podajnikiem.
      Według moim osobistych poszukiwań jest paru producentów tego rodzaju podajników i elementów do niech, z wyszukanych w sieci firm: Elgomax, Technix, Batory, Ekoenergia, Ardeo, Żeliwny. Oraz firmy używające tych palników w swoich konstrukcjach i mających je w ofercie Malina, Witkowski, Drewmet, Ogniwo, Zenmar, Woźny, Woźniak, Dziubarczyk, Metal-Fach, Stalmark i kilkanastu innych.
      Chciałbym aby temat zawierał w miarę możliwości sprawdzone rozwiązania i w miarę sensowne posty z zapytaniami jak i odpowiedziami, tzn. w zapytaniach zawierały informacje o o producencie, budowie podajnika, kształt retory retorty, ewentualne zdjęcia itd, a w z odpowiedzią i rozwiązaniem problemu nr postu na które jest udzielana odpowiedź, za porządek z góry dziękuję. 
      Również zachęcam osoby pracujące przy produkcji lub znające dobrze dany wyrób, może konstruktorów, testerów itp. do wypowiadania się , co na pewno pomoże wielu osobom.
       
      Pierwszy chciałbym zapytać o kształt retorty i ogólną poprawę co by można było poprawić.
      Podajnik produkcji firmy: Elgomax typ PŻ5 20-25kW; sterownik DK System Master 300 v3; Dmuchawa Polfans RMS 120 80w, Motoreduktor BHF ZSG 45 i=1300; Silnik Przymierze SMi63-4/40 0,09kW oryginalnie zamontowana retorta przechodząca z kwadratu w okrąg, po poradzie na pewnej grupie w social mediach i konsultacji z producentem otrzymałem palenisko w kształcie kwadratu. Po zmianie jest może ciut mniej spieków, ale wciąż nie jestem zadowolony z efektów. Ekogroszek jaki używałem na tym podajniku to SuperMocny, Sobianek Lew, Pan Groszek Yellow, ustawienia rożne od nastaw z krótkim podawaniem do długich z przedmuchami tyle ile pozwala skonfigurować sterownik. Na każdym to samo. DTR całego zestawu ciężko dostępny, nigdzie nie znalazłem odpowiedniego. Może ktoś doradzi co można podziałać z tym podajnikiem i paleniskami, jaka wysokość kopczyka powinna się utrzymywać na kwadratowym palenisku itd.
    • Przez maska13
      Witam wszystkich. 
      Krótki opis problematyki:
      Przymierzam się do wymiany źródła ciepła w moim domu z ekogroszku na gaz GZ-50 (latem tego roku). Aktualnie posiadam kocioł stałopalny z podajnikiem na ekogroszek (SEMRAU 16kW + sterownik Iryd RTZ Fuzzy Logic).
      Specyfikacja budynku (dom dwulokalowy z jedną kotłownią):
      - Powierzchnia grzana budynku 200 m2 podłogówki + 3 grzejniki drabinkowe w łazienkach - sprawdzone i od nowości prawie nieużywane - od 3 lat 
      - rekuperacja z wymiennikiem krzyżowym Ventilus, styropian grafit 20cm, płaski dach, posadzka i dach dobrze zaizolowane, okna 3 szybowe itd.
      - liczba mieszkańców 5, zbiornik CWU 220L, 
      - reszta informacji o armaturze w załączonych schematach.
      Jakiej pomocy/porad szukam:
      1. Jaki wybrać kocioł jednofunkcyjny za rozsądne pieniądze, aby nie żałować. Jakiej mocy dobrać kocioł 15-20kW z dobrą modulacją i niską mocą minimalną? (jak dotąd przeglądałem tylko immergas Victrix 20 X TT oraz bosch condens GC2300iW 15P i Junkers Cerapur smart ZSB 14-5C)
      2. Co mogę zmienić w istniejącym schemacie z załączników. Jeden schemat jest istniejący z kotłem na ekogroszek. Drugi schemat to propozycja modernizacji - wpięcia kotła Gazowego.(jak coś to mam pliki dwg. tych schematów)
      3. Jak sterować nowym kotłem gazowym. Posiadam sterowniki pokojowe TYBOX 117 oraz regulatory temp. przy rozdzielaczach. (chyba przydałby się czujnik pogodowy do gazu). Jak to wszytsko praktycznie spiąć. 
      4. Jak pozmieniać połączenie regulatorów lub siłowników w szafkach (nie do końca wydają mi się szczęśliwym rozwiązaniem), aby wyłączały pompy obiegowe jeżeli siłowniki są w pozycji zamkniętej (SALUS T30NC 230). Czyli, żeby pompy się wyłączały jak podłogówka jest odcięta. Otóż jeden sterownik z tym sobie radzi i kiedy wszystkie siłowniki się zamkną on wyłącza po chwili pompę, a gdy któryś się otworzy to sterownik załączy pompę. Nie wiem jak to jest podłączone przewodowo, ale pokrętła i przełączniki są identycznie nastawione, a dwa pozostałe nie chcą wyłączyć pompy, która cały czas tłoczy mimo zamkniętego obiegu przez siłowniki. Chodzi mi tu głównie o oszczędność prądu i zużycie pomp. 
      5. Są osoby, które zalecają sprzęgła, kolektory itd. Co w tym przypadku. Zład podłogówki nie jest jakiś największy, ale chyba dla kotła gazowego to nie jest przeszkoda - Co polecacie? 
      Dodam, że niestety połączenie rur rozdzielających się na rozdzielacze mam w posadzce. O ile byłby taki pomysł kolektorowania zasilania z kotła i dopiero rozdzielenie na rozdzielacze podłogówki nie za bardzo jest to do zrobienia. 
      W Schemacie opisałem pompy, zawory 3D na rozdzielaczach i 4D na zasilaniu. Zauważcie, że jest tylko jeden zawór zwrotny przed pompą obiegową rozdzielacza na Piętrze. Nigdzie więcej na rozdzielaczach nie ma. Na instalacji również nigdzie nie zauważyłem.  
      Mam taki komfort, że będę to robił poza sezonem, dlatego nie będzie mi się spieszyło i mogę np. coś zmienić przy rozdzielaczach lub w samej instalacji o ile będzie sens i uzasadnienie. Kiedyś już pisałem na forum, lecz to był temat głównie ekogorszku. 
      Jak czegoś brakuje piszcie. Będę się starał na bieżąco odpowiadać bo zależy mi, żeby zrobić to możliwie jak najlepiej się da. 
       
       
       
      Schemat kotłowni istniejącej.pdf Schemat kotłowni modernizacja GAZ.pdf
    • Przez mikael026
      Witam. Po wymianie pompy CO nie grzeje podłogówka. Rury w rozdzielni są gorące ale ciepło nie idzie na podłogę. Grzejniki normalnie działaja. Instalacja i pompa odpowietrzone. Nowa pompa ma prawie takie same parametry jak stara. Ma trochę mniejszą moc o ok 4 W. Czy to może być przyczyną problemu?
    • Przez Patmak260
      Witam, mam pewien problem. Posiadam taki o to zawór, wyjąłem przez przypadek (nie pytajcie jak do tego doszło i dlaczego) ten trzpień. Odrazu go wsadziłem, ale nie chce wejść do końca przez co nie mogę zakręcić głowicy. Woda nie cieknie, cały czas jest przepływ. Pytanie moje brzmi następująco, czy w tym zaworze da się wymienić ten wkład czy muszę wymienić cały zawór? Pozdrawiam i liczę na litość w linczowaniu mnie na dole. 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.