Skocz do zawartości
Norberto77

Lazar Smartfire 15 Ustawienia I Spalanie

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Bisiasty napisał:

sterowanie pogodowe piecem to nie jest dobre rozwiązanie

Zastanów się jak pożenić  wymaganą temp na powrocie kotła np 55C z zadaną przez pogodówkę temp samego kotła np 45C?

Ja mam sterowanie kotła i zarazem bufora czujnikiem temp zewnętrznej, ale nie mam ochrony powrotu w potocznym słowa znaczeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kocioł stałopalny z zasady jest źródłem wysokotemperaturowym. Utrzymywanie na kotle (szczególnie węglowym) temperatury np. 45 stopni to patologia. Dlatego musi być jakiś układ pośredniczący (mieszacz, sprzęgło, zawór) który zapewni z jednej strony odpowiednio wysoką temperaturę źródła (w tym powrotu) a z drugiej właściwą zasilania na odbiory. To są elementarne rzeczy i "fachowcy" którzy próbują to ignorować już dawno powinni zniknąć z rynku.

Co do jednoczesnej pracy sterowania pogodowego kotła i mieszacza- nie próbowałem tak uruchamiać. W energetyce profesjonalnej w zasadzie tak to działa - wartość zadana temperatury wody z ciepłowni jest regulowana pogodowo (nie zawsze automatycznie) a węzły mają swoją niezależną automatykę i regulują temperaturę zasilania na mieszkania. Czy regulator Pluma jest w stanie równolegle, niezależnie tak regulować nie wiem, może to być też trudniejsze do dostrojenia.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w Lazarze minimalna temp kotła ustawiana jest na 65st, żeby pogodówka niżej nie zbijała, aby układ zabezpieczenia powrotu mógł swobodnie działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, sambor napisał:

Zastanów się jak pożenić  wymaganą temp na powrocie kotła np 55C z zadaną przez pogodówkę temp samego kotła np 45C?

Ja mam sterowanie kotła i zarazem bufora czujnikiem temp zewnętrznej, ale nie mam ochrony powrotu w potocznym słowa znaczeniu.

Czyli bufor spełnia rolę mega sprzęgła, dobrze myślę?

A tak swoją drogą, to chciałbym Ci podziękować, za Twoje posty w innych tematach, które pomogły mi przygotować się do wymiany kopciucha przed tamtym sezonem. Dzięki nim udało mi się uniknąć błędów. Dowiedziałem się na co zwracać uwagę, no i najważniejsze, jaki ma być kocioł pelletowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie, ma ktoś może gdzieś zapisane, bądź zrobione zdjęcia z ustawieniami fabrycznymi modulacji mocy w ustawieniach serwisowych? Albo jakoś czytelniej podaną informację dołączoną do instrukcji obsługi kotła. Chciałbym porównać na jakich teraz wychodzą i jak mają się do moich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Giz napisał:

Czyli bufor spełnia rolę mega sprzęgła,

Bufor to bufor, ale rolę sprzęgła też dobrze spełnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, oczywiście, że bufor to bufor. Jakaś tam rola sprzęgła jest w gratisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Giz napisał:

Panowie i Panie, ma ktoś może gdzieś zapisane, bądź zrobione zdjęcia z ustawieniami fabrycznymi modulacji mocy w ustawieniach serwisowych? Albo jakoś czytelniej podaną informację dołączoną do instrukcji obsługi kotła. Chciałbym porównać na jakich teraz wychodzą i jak mają się do moich.

Fabrycznie tlen na 30% 12.5 a na 50 10.5. Reszta bez zmian.

Screenshot_20191110-085908_Samsung Internet.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy w wygaszaniu, nadzorze, rozpalaniu i sondzie coś zmieniałeś? Dasz radę wrzucić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie modyfikowałem poza min wentylatora i zakresem jego zmian. Mam zrzucone na komputerze. Wrzucę później.

Edytowane przez pawellll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, nie ma sprawy, poczekam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

SF15, produkcja sierpień 2019, wersje oprogramowania podawałem wczoraj.

Przy okazji też dane nt czujnika temperatury do pogodówki (miałem podpięte w tym samym pliku).

Lazar-ustserwis.pdf

Edytowane przez pawellll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ja mam produkcję 03.2018r. Porównam swoje ustawienia z fabrycznymi, podrzucę moje i coś tam dodam. Jeszcze raz dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie  na jakim biegu macie pompy obiegowe CWU CO i kotła ?? i czy to sa stałe czy proporcjonalne jak najkorzystniej jaki bieg? 1 2 3??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie od pieca na1 od cwu na 1 a na grzejniki auto 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam ustawione podczas rozruchu tą na piecu na  3 stała charakterystyka (z tym że mam sprzęgło hydrauliczne) do CWU na 2stała charakterystyka , a na grzejniki mam pompkę willo i ustawione między 2 a 3 (tryb auto grzejniki) pompka podczas startu pokazuje ok 50-60W a po nagrzaniu spada do ok 30W. Zawór za piecem do TVKID odkręcony do połowy.

Mam pytanie z innej beczki czy ktoś aktualizował panel sterownik i inne rzeczy które widnieją w ecoNET? Jeśli tak to w jaki sposób to zrobić czytałem w instrukcji że zarówno panel na piecu jak i ten w domu ma wejście na kartę pamięci i możliwość aktualizacji oprogramowania.  

pompka.jpg

ttyy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jakie ustawienia można skorygować jeśli chodzą dwa obiegi (grzejniki+podłogówka) i piec przeskakuje co chwila z 30% na 50% i potem wraca na 30% i tak w kółko, a jeśli chodzi sama podłogówka to ładnie trzyma 30%. Przy samych grzejnikach też trochę skacze.

temp podłogówki cały czas ustawiona na ok. 32 st.

temp grzejników cały czas 45 st.

piec 75 st, histerezy 15 i 13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co nazywasz przeskakiwaniem jest prawidłową reakcją kotła na aktualne zapotrzebowanie na moc (a w zasadzie energię). Moc na 30% jest za mała na 50% za duża więc tak sobie "skacze". Nic z tym nie rób, jak temperatura zewnętrzna spadnie będzie częściej na 50% pracował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy nie powinniśmy dążyć do w większości do pracy na 30%?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz aby kocioł pracował w większości na 30% to kupiłeś za mały kocioł.  Trzeba było kupić taki ze 25-30kW wtedy pracowałby w większości na 30%.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamix a jakiej mocy masz ten piec? Bo wartosci temperatury na kaloryfery i podlogowki troche za wysokie mi sie wydaja.co do histerez h1i h2 to kwestia wlasnych doborow  ,zapewne jak zmniejszysz troszke temp na kaloryfery i podniesiesz h1 np na  14 ,h2 na 17 to bedzie pracowal wiekszosc na 30% przynajmniej dopóki temp na zewnatrz znacznie nie spadnie.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

15kW

Dom 127 metrów w parterze + garaż 38 mkw. Pierwsza zima. Ocieplenie 16/18/20 styropian grafitowy.

Salon/przedpokoj/lazienki - podlogowka

Pokoje i garaż - kaloryfery

 

Po zmniejszeniu temp na kaloryfery rzeczywiście chodzi więcej na 30%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, poradzcie cos, SF22 z sondą, na mocy 30% tlen dochodzi do 20,3% palenisko wygasa i nastepuje rozpalanie. Do tej pory chodzil dobrze. Na mocy 30% nadmuch 20%, przerwa 4s, podawanie co 56s. Co sie moglo stac? Z gory dziex za podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez rozpalacz
      Czy toś zna wszystkie parametry ustawień kotła Metal_Fach slim pellet ,ustawienie których zapewni prawidłowe funkcjonowanie kotła /np. całkowite spalanie pelletu,utrzymywanie zadanej temperatury itp./Znalazłem gdzieś na forum ustawienia dla tego kotła w załączeniu/, ale zdziwiony jestem ,że nadzór jest w tych parametrach wyłączony /wg. ustawień czas nadzoru 0/.interesują mnie tylko ustawienia dla co tradycyjnego/grzejniki na ścianie/.Szczególnie interesują mnie ustawienia które spowodują całkowite spalanie pelletu.

    • Przez Robot16
      Chciał bym się poradzić  otóż uruchomiłem piec od października czyli 3 miesiące pali się non stop spaliłem 3 tony dodam ze instalacja stara wymieniłem tylko piec domek 200m kwad...grzejników wszystkich mam 10 i podłogówki 100 metrów bieżących,mam jeszcze jedno pytanie bo nie będę zakładać nowego tematu,czy u was kiedy pompa lądująca  c.o się wyłączy to czy lekko przedostaje się wam ciepła woda z pieca do układu,czy od razu odcina coś wam powiedzmy jakiś tam zaworek............
    • Przez pwl07
      Witam, zima za oknem, a w pomieszczeniu kotłowni nadal pusto :-/ Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w ogarnięciu instalacji. Jakieś założenia i pomysł mam, natomiast zależy mi na ocenie, radach bardziej doświadczonych osób.
      Żeby nie zanudzać, w skrócie... instalacja dotyczy nowo budowanego budynku z wentylacją mechaniczną z rekuperacją. Ok. 220 m2 powierzchni, 3 kondygnacje:
      - piwnica ogrzewanie grzejnikowe (z rozdzielacza rurami pex do kaloryferów), https://link.do/MdL5g
      - parter i piętro po około 75 m2 podłogówki, 2 oddzielne rozdzielacze, oddzielne przyłącza doprowadzone do kotłowni https://link.do/TyhyT, https://link.do/evCoS
      Do rozdzielaczy doprowadzone rury FV PPR FASER PN 20 fi 32 z wkładką poliwęglanową. Kocioł najpewniej Lazar Smartfire 11, (ew. PELLUX COMPACT 12kW, choć bliskość producenta skłania mnie bardziej do Lazara). W Lazarze zabudowany jest zestaw hydrauliczny https://www.hkslazar.pl/file/download/664/113/
      Parter i piętro powinny mieć możliwość niezależnej regulacji temperatury poprzez zawory 3d z siłownikami sterowanym przez kocioł. Na parterze i piętrze po jednym termostacie. Całość sterowana czujnikiem pogodowym.
      Na obieg grzejnikowy ma trafić woda o temp. wody kotłowej, temperatura w pomieszczeniach będzie regulowana zaworami termostatycznymi na grzejnikach. Zasobnik CWU z wężownicą i ew. grzałką elektryczną o pojemności najprawdopodobniej 200L (4os. rodzina).
      Do rozdzielenia obiegów na poszczególne kondygnację chciałbym wykorzystać sprzęgło-rozdzielacz być może z grupami pompowymi, np. taki  https://link.do/61AmV. Ten sprzęgło-rozdzielacz można kupić ,,z'' lub bez osprzętu. Proszę o info jakie pompy byłoby racjonalnie zastosować dla konkretnego zastosowania w moim układzie. Zastosowanie pompy z funkcją autoadapt wydaje mi się rozsądne dla obiegu grzejnikowego, co z pozostałymi?
      Niżej popełniony własnoręcznie schemat instalacji (Paint level master :-) ) 
      Za wszelkie konstruktywne uwagi z góry wielkie dzięki! Po wszystkim, zobowiązuję się do upublicznienia kilku fotografii z popełnionego dzieła :-)

       
    • Przez dhany
      Witam. 
      W końcu się zebrałem, porobiłem kilka fotek oraz zrobiłem na szybko schemat kotłowni. Posiadam sas bio efekt 17 kw sterownik st 550 zPid. 
      Dzięki kolegom gmaj22, g69, sambor, Andy1111 już wiem że brakuje u mnie pompy kotłowej i dlatego mam niska temperature powrotu a w efekcie kocioł szybko się wychładza i pali dużo pelletu. 
      Proszę o podpowiedzenie mi w którym miejscu miałaby być ta pompa kotłowa? Nie mam już miejsca w sterowniku pieca i czy jak ja podepnę na stałe do sieci to tez będzie spełniac swoje funkcje ?
      I co jeszcze waszym zdaniem jest spartolone i pasowałoby przerobić. 
      Z góry dzięki. Pozdrawiam 





    • Przez Kuropatev
      Witam,
      od miesiąca jestem w posiadaniu pieca z podajnikiem tłokowym (samoróbka robiona przez zakład kotlarski, sterownik Tango ver. Tłok, moc określona przez producenta 18-20kw). I właśnie od miesiąca borykam się z ustawieniami tego pieca. Pierwsze dni od uruchomienia przy nastawach producenta piec wciągnął ponad 50kg węgla na dobe, gdy na dworze było jeszcze około 8-10 stopni na plusie. Zacząłem dłubać, grzebać, ustawiać, zmieniać, i w tej chwili podaje rzadziej, w domu ciepło, natomiast wg mnie i tak spala zbyt dużo. Mianowicie ze wszystkich 9 zamontowanych grzejników, podłogówki oraz drabinki w łazience grzeje 5 (sypialnia ustawiona termostatem na 20*, kuchnia ustawiona na 22*, salon ustawiony na 22* druga łazienka ustawiona na 24*, korytarz odkręcony na maxa), podłogówka lecz nie cały dzień i drabinka. Jak nie ma nikogo w domu zmieniam nastawy termostatów w kuchni i salonie na 20*. Obecne ustawienia to przerwa w podawaniu 500s i obroty dmuchawy na 8 w skali do 32. Przysłona otwarta na 1,5cm, temp. zadana 50*, histereza 1*, kocioł włącza się przy 49* i podbija do ok 52-53*, czasami 54*. Opał to STABEK mieszany z miałem który został mi z poprzedniego sezonu w proporcjach 1:1.
      Na początku gdy pożerał taczke węgla dziennie zauważyłem, że mimo iż dmuchawa jest wyłączona to w środku i tak szaleje płomień. Przymknięcie na czopuchu nic nie dawało, dlatego po druciarsku włożyłem przez drzwi wyczystkowe cegłe szamotową by przytkać trochę otwór kominowy i zdało to rezultat (w efekcie nawet ciut zimniejszy zrobił się czopuch). Jednak aktualnie gdy temperatura na zewnątrz to ok 1* (odczuwalna -4*), piec pożera więcej niż worek na dobe, tj. ok 30 kg. Wydaje mi się, że to nadal trochę za dużo biorąc pod uwagę że nie idzie woda przez wszystkie grzejniki (termostaty w nieuzywanych pokojach ustawione na 16* i zaden się póki co nie otwiera). Wg moich spostrzeżeń, gdy palę mieszanką miału z groszkiem podawane są zbyt duże porcje opału oraz co istotne, piec dość szybko się studzi, tj. od 53 do 49* potrafi się wychłodzić w 5-6 minut po czym mniej więcej tyle samo czasu zajmuje mu podniesienie się do temp. zadanej.
      W związku z powyższym serdeczna prośba aby jakiś doświadczony użytkownik tłoka napisał ewentualne modyfikacje bądź co można zmienić w ustawieniach by móc choć trochę zredukować spalanie :)
      Żeby nie było, nie oczekuje że spali 5 kg, ale wydaje mi się, że przy moim domu w obecne temperatury 15-20kg powinno go zadowolić. Bo skoro teraz żre 30kg, to jak będzie -10* co zacznie żreć 50 a to już mnie troszeczkę zatrważa.
  • Ostatnio przeglądający   3 użytkowników



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.