adik79 Opublikowano 17 Listopada 2017 #1 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 Witam wszystkich forumowiczów. Mam nadzieję mały problem który opiszę poniżej. Buduję dodatkowy pokój nag garażem 36m2. Na tą chwilę stan zamknięty ściana 24cm z bloczka komórkowego ocieplony styro 15cm, na dachu blacho dachówka ale jest na krokwiach folia paro-przepuszczalna potem łaty i murłaty. Ociepliłem połowę dachu od wewnątrz wełna 2x15cm plus stelaż i karton gipsy a druga połowa ma być wykonana przez weekend. Ale zmartwiło mnie to iż wsuwając rękę dzisiaj miedzy wełną a folią jest mokro tak na ok 20cm w głąb. Pytanie co może być przyczyną? Czy powodem jest brak ocieplenia całości dachu i różnica temp.między zewn a wewn pomieszczenia? Folia paro-przepuszczalna nie przepuszczała wody do środka jak były opady deszczu a nie było jeszcze blacho-dachówki. Proszę o opinie czy mam się bardzo martwić czy jest to naturalne zjawisko w okresie zimowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ameno25 Opublikowano 17 Listopada 2017 #2 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 A masz szczelinę wentylacyjna pomiędzy wełną , a folia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dormario Opublikowano 17 Listopada 2017 #3 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 A co to za mmebrana? Jaka gramatura? Zjawisko które obserwujesz to punkt rosy który powstaje na styku ciepłego i zimnego powietrza. Po wykonaniu docieplenia z wełny należy całą powierzchnie szczylnie zamknąć folią paroizolacyjną. Wszystkie zakłady trzeba koniecznie skleić. Wilgos ta która jest teras z czasem odparuje przez membranę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
segal21 Opublikowano 17 Listopada 2017 #4 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 Są róźne rodzaje foli,do jednych moźesz wełne dać na styk u innych musi być odstęp kilku centymetrów,musisz przeczytać co pisało na foli,ja jak dawałem białą z sznurkami jakby w środku to musiał byc odstęp paru centymetrów,przy foliach ktore w dotyku nie przypominają foli moźna kłaśc bezpośrednio,są one dóźo droźsze od białych.pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adik79 Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor #5 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 A masz szczelinę wentylacyjna pomiędzy wełną , a folia ? Tak jest szczelina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adik79 Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor #6 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 A co to za mmebrana? Jaka gramatura? Zjawisko które obserwujesz to punkt rosy który powstaje na styku ciepłego i zimnego powietrza. Po wykonaniu docieplenia z wełny należy całą powierzchnie szczylnie zamknąć folią paroizolacyjną. Wszystkie zakłady trzeba koniecznie skleić. Wilgos ta która jest teras z czasem odparuje przez membranę. Firma Brass czyli z tego co się orientuję nie jakieś dziadostwo, mam nadzieję że po wykonaniu ocieplenia 2 połowy dachu wszystko będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adik79 Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor #7 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 Są róźne rodzaje foli,do jednych moźesz wełne dać na styk u innych musi być odstęp kilku centymetrów,musisz przeczytać co pisało na foli,ja jak dawałem białą z sznurkami jakby w środku to musiał byc odstęp paru centymetrów,przy foliach ktore w dotyku nie przypominają foli moźna kłaśc bezpośrednio,są one dóźo droźsze od białych.pozdrawiam Tak jak napisałem wcześniej folia Brass,zielona. Krokwie mam 16 a wełnę dawałem 15cm między nie a potem jeszcze druga warstwa na zakładkę 15cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemyslaw85 Opublikowano 17 Listopada 2017 #8 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 Jeden cm przerwa to jakby jej nie było. Ta przerwa winna mieć min 3cm. Więc między krok wie powinieneś dać 12cm wełny. A druga warstwa ok 15-20cm. Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dormario Opublikowano 17 Listopada 2017 #9 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 Bzdura Przy membranie paroprzepuszczalnej przerwa nie jest wymagana przerwę stosuje się przy pelnym deskowaniu i kryciu papą lub stosując folie z matą kondensacyjna. Membrana ma właściwości paroprzepuszczalne wiec para wodna przejdzie przez nią do przestrzeni między nią a pokryciem i tam zostanie zwentylowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adik79 Opublikowano 18 Listopada 2017 Autor #10 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Jeden cm przerwa to jakby jej nie było. Ta przerwa winna mieć min 3cm. Więc między krok wie powinieneś dać 12cm wełny. A druga warstwa ok 15-20cm. Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka Czytałem że mając pełne deskowanie powinna być przerwa 3-4cm a ja nie posiadam, więc może nawet bezpośrednio się stykać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ameno25 Opublikowano 18 Listopada 2017 #11 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 A co to jest parowanie ? Najlepiej jak między wełną a membrana jest szczelina , i jest przewiew powietrza kory ułatwia odparowanie skroplin , druga sprawa w kalenica powinna byc wentylowana i w ściance kolankowej otwory , tak aby to powietrze miało jak dotrzeć w szczelinę , i trzecia sprawa jak ktoś wyżej napisał , wełna od strony GK powinna być szczelnie zaizolowana folia paroizolacyjną , robimy zakłady i sklejamy na całości , wywijamy na sciane , dajemy klej uszczelniający i kręcimy profil , lub do profila przed przykręceniem klejimy warkocz foli i później łączymy z reszta , tak jak to wygląda np w oknach dachowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adik79 Opublikowano 18 Listopada 2017 Autor #12 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Sprawdziłem dokładnie ta folie to firma BRAAS DIVOROLL UNIVERSAL +,a po zaglebieniu się w temat wełna może stykac się z folią. Jest nie w pomieszczeniach wilgotnych takich jak łazienka kuchnia powinno dawać się folie pod wełna i dopiero karton gips. Wydaje mi się że to co się stało czyli mokra wełna ale tylko na tych 20bcm jest spowodowane poprzez jeszcze brak wentylacji w pokoju ale dzisiaj będzie już to zrobione. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dziękuję za sugestie a temat uważam za zamknięty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakallo Opublikowano 19 Listopada 2017 #13 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 Folia parolizolacyjna od wewnątrz kosztuje grosze czemu niektórzy na tym chcą oszczędzić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fus Opublikowano 17 Grudnia 2017 #14 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Są róźne rodzaje foli,do jednych moźesz wełne dać na styk u innych musi być odstęp kilku centymetrów,musisz przeczytać co pisało na foli,ja jak dawałem białą z sznurkami jakby w środku to musiał byc odstęp paru centymetrów,przy foliach ktore w dotyku nie przypominają foli moźna kłaśc bezpośrednio,są one dóźo droźsze od białych.pozdrawiam Przy użyciu folii zawsze trzeba zachować szczelinę wentylacyjną ok 4cm tylko w przypadku membrany dachowej izolacja termiczna może się stykać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adik79 Opublikowano 19 Grudnia 2017 Autor #15 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Jak na razie wszystko w porządku. Moja literówka wystąpiła nie folia tylko membrana paro przepuszczalna. Nic złego się nie dzieje karton gipsy suche być może była to wina ocieplenia połowy dachu i stąd ta wilgoć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmaj22 Opublikowano 19 Grudnia 2017 #16 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Membrany o paroprzepuszczalności powyżej 1200 g/m2/24h nie wymagają szczeliny wentylacyjnej. Ta ma do 1300g/m2/24h czyli jest to tak naprawdę wartość graniczna. Ja bym dał wentylację w tym przypadku. Druga sprawa: kondensacja, punkt rosy i pokrycie dachu. Dach pokryty blachą. Jak wiadomo blacha "poci" się od spodu i przy zbyt łagodnym spadku krople moga się odrywac od jej powierzchni. Jeśli punkt rosy wystepuje w warstwie wełny ( a tutaj musi wystapić), to bezwzględnie trzeba wykonać paroizolację od wewnątrz ogrzewanego pomieszczenia. W tej chwili kondensacja występuje w zewnetrznej warstwie wełny, ale w momencie kiedy temperatura na zewnatrz bedzie się obniżać, to punkt rosy będzie przesuwać sie do wewnątrz warstwy. W drugą stronę: im wyzsza temp. wewnatrz pomieszcenia, tym punkt rosy bardziej na zewnątrz przegrody :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakallo Opublikowano 21 Grudnia 2017 #17 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 Osobiście uważam, że w przypadku blachy jako pokrycia powinno się stosować jak najwięcej otworów wentylacyjnych. Dachówka np. zawsze ma albo falę albo przynajmniej wróblówkę, jak dołożył ktoś dachówki wentylacyjne i kalenicy wentylację to membrana okładana na styk z wełną nie stanowi problemu. W przypadku blachy niema praktycznie wentylacji i potem same problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisgie Opublikowano 22 Grudnia 2017 #18 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 Ogólnie zgadzam się z @szakallo. Dużo zależy też od wykonawcy, jego wiedzy i wyobraźni, pod dachówką problem jakby mniejszy bo nie szczelna i przewiewa. Podczas montowania okien dachowych pomiędzy dachówką a folią WPP nieźle ciągło (wróblówka+dachówki wentylacyjne+otwarta kalenica). Przy szczelnie ułożonej blasze nie będzie tak dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dormario Opublikowano 26 Grudnia 2017 #19 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Membrany o paroprzepuszczalności powyżej 1200 g/m2/24h nie wymagają szczeliny wentylacyjnej. Ta ma do 1300g/m2/24h czyli jest to tak naprawdę wartość graniczna. Ja bym dał wentylację w tym przypadku. Druga sprawa: kondensacja, punkt rosy i pokrycie dachu. Dach pokryty blachą. Jak wiadomo blacha "poci" się od spodu i przy zbyt łagodnym spadku krople moga się odrywac od jej powierzchni. Jeśli punkt rosy wystepuje w warstwie wełny ( a tutaj musi wystapić), to bezwzględnie trzeba wykonać paroizolację od wewnątrz ogrzewanego pomieszczenia. W tej chwili kondensacja występuje w zewnetrznej warstwie wełny, ale w momencie kiedy temperatura na zewnatrz bedzie się obniżać, to punkt rosy będzie przesuwać sie do wewnątrz warstwy. W drugą stronę: im wyzsza temp. wewnatrz pomieszcenia, tym punkt rosy bardziej na zewnątrz przegrody :) Nie mogłem nie zareagować. Czemu piszesz o czymś na czym się nie znasz? Co Twoim zdaniem oznacza parametr 1200g/m2/24h i tak dalej? Blacha kondensuje i zawsze się z niej oderwie woda niezależnie od spadku bo w większości blachy są profilowane. Punkt rosy zawsze wystąpi na styku zimnego i ciepłego im lepsza izolacja tym punkt będzie dalej ciepłego a bliżej zimnego. Paroizolacja poddasza użytkowego zawsze musi być wykonana!!! nie ma od tego odstępstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dormario Opublikowano 26 Grudnia 2017 #20 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 W przypadku blachy niema praktycznie wentylacji i potem same problemy. A to się tak dzieje ponieważ w większości nasi wykonawcy to domorośli fachowcy, którzy nigdy nie kończyli szkoły która wprowadziłaby ich w wykonywany zawód. Doświadczenie nabywają przeważnie na skutek przekazów starszych wykonawców, którzy też nie kończyli szkoły. Co jest najgorsze to to, że wykonywania tego zawodu często zmusiło ich życie a nie pasja czy zainteresowanie, poprostu musieli zarobić na życie, a że inwestor też się nie zna to przeważnie nikt im błedów nie wytyka. Jest jeszcze jeden ważny aspekt a mianowicie zmieniające się technologie. To co kiedyś było dobre to nie koniecznie jest dobre teraz. Jedynie co cieszy to fakt, że coraz chętniej uczestniczą w merytorycznych szkoleniach branżowych gdzie mogą się czegoś dobrego dowiedzieć. Żeby dobrze wentylować dach to potrzebna jest odpowiednia szczelina między pokryciem właściwym a dekoracyjnym. Szczelinę dobiera się odpowiednio do wysokości połaci. Powinno się stosować odpowiedniej grubości kontrłaty i łaty. A jak jest w naszych polskich realiach? Prawie zawsze 99% kontrłata ma 2,3 cm a łata 4 lub 5 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmaj22 Opublikowano 27 Grudnia 2017 #21 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Nie mogłem nie zareagować. Czemu piszesz o czymś na czym się nie znasz? Co Twoim zdaniem oznacza parametr 1200g/m2/24h i tak dalej? Blacha kondensuje i zawsze się z niej oderwie woda niezależnie od spadku bo w większości blachy są profilowane. Punkt rosy zawsze wystąpi na styku zimnego i ciepłego im lepsza izolacja tym punkt będzie dalej ciepłego a bliżej zimnego. Paroizolacja poddasza użytkowego zawsze musi być wykonana!!! nie ma od tego odstępstwa. Tak, rzeczywiście się nie znam, bo przypominam o jednym z podstawowych parametrów membrany dachowej, zaś wystąpienie punktu w przegrodzie budowlanej jestem w stanie wyliczyć co do centymetra :)Ale mam pytanie do znającego się kolegi: gdzie wystąpi punkt rosy, jeśli latem mamy na zewnątrz 30C, pod pokryciem dachowym "tylko" 50C, a nam się zachciało wewnątrz włączyć klimatyzację, żeby utrzymać 18 C.? I gdzie wtedy wykropli się para wodna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlad24 Opublikowano 27 Grudnia 2017 #22 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Tak, rzeczywiście się nie znam, bo przypominam o jednym z podstawowych parametrów membrany dachowej, zaś wystąpienie punktu w przegrodzie budowlanej jestem w stanie wyliczyć co do centymetra :) Nie żałuj róż, gdy płonie las. Zastanawiasz się nad wydajnością membrany czy to szklanka, czy półtorej, a po drugiej stronie masz podaż wilgoci w ilości wiadra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmaj22 Opublikowano 27 Grudnia 2017 #23 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Parametr "wydajności" membrany służy określeniu zasadności stosowania szczeliny wentylacyjnej a nie folii paroizolacyjnej. Po za tym co innego para wodna od wewnątrz, a co innego "woda opadową" z kondensacji na powierzchni blachy. Strony membrany również mają inne właściwości oraz przeznaczenie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczypiorr Opublikowano 27 Grudnia 2017 #24 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Różnie jest z tą membrana, przynajmniej opininiami o paraprzepuszczalnosci. Szukałem do siebie mocnej i w dobrej cenie, pięć lat temu kupiłem corotop Red strong, dekarze mówili że nie widzieli jeszcze tak mocnej. Jak orientowalem się w sprawie tej szczeliny itd jedni mówili że przy membranie nie trzeba ale przy mojej by pasowało bo ma 3000g/m/24 A tutaj piszecie, że powyżej 1200 nie trzeba. U mnie nie ma szczeliny, dowiedzialem się po fakcie, wełna dotyka membrany i nadal nie wiem czy jest problem czy z tą membrana nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmaj22 Opublikowano 27 Grudnia 2017 #25 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Jeszcze raz: POMIĘDZY mebraną a izolacją stosujemy szczelinę lub nie zależnie od parametru (g/m2/24) mebrany. Natomiast NAD membraną, czyli pomiedzy membraną a właściwym pokryciem stosujemy szczelinę wentylacyjną od okapu do kalenicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.