Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Fotowoltaika 3Kw Czy Ktoś Posiada.


Dioob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pytanko w gminie szykują się dotacje z dopłatą do 60% z OZE i tu pytanie jak przekłada się to na opłacalność takiej instalacji i zwrot będą to kwoty ok 6-8tyś z mojej strony . Obecnie używam ok 2000 kw rocznie ,dom stoi w szczerym polu nie zasłonięte z żadnej strony . Ile taka instalacja jest w stanie w skali roku wyprodukować prądu i czy ewentualnie w okresie letnim jest szansą ogrzać 100 L bojler np grzałka czy można o tym zapomnieć. Na chwilę obecną nie mam żadnych danych dotyczących instalacji ,obecnie zbieranie są deklaracje chętnych do przystąpienia.przyznam że zależy mi na cwu dotad woda grzana smieciuchem i czy nie lepszym rozwiązaniem będzie instalacja solarna bądź pompa ciepla.Ogolnie jestem zielony w temacie więc proszę o wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wejdź na pvmonitor.pl , tam pooglądasz uzyski różnych instalacji.  3 kW instalacja da ok. 2700 kWh energii w skali roku.

No niestety najwięcej kwiecień-wrzesień. Zdecydowanie mniej zimą...

Dzienny letni uzysk to będzie ok.  20 kWh/średnio pi razy drzwi/, więc do grzanie cwu wystarczy na pewno.

PV jest też bezproblemowe w razie braku prądu.. a solar może się gotować bez zabezpieczeń w prąd dla pompy obiegowej.

W skrócie latem 20 kWh ogrzeje dziennie ok.500 litrów wody  o 40 stopni., a wiec jest nadmiar ciepła/ tyle chyba nie zużywasz/. Reszta na dom i będzie oszczędnością.

Latem też możesz zasilić klimatyzację jak będzie gratis to super.

Jak jest dotacja, to brać w ciemno i podłączyć się do sieci.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach