Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana Kotła Z Ekogroszku Na Pellet 5 Klasy - Dobór Mocy I Modelu


framusfurch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

trochę już poczytałem o wyborze kotła ale moje wątpliwości pozostają spore. Proszę o pomoc i wyrozumiałość - jestem laikiem do potęgi (w dodatku muzyk...)

 

Zdecydowałem się na zmianę kilkunastoletniego kotła ŻYWIEC 25 kW na pellet ze względu na wygodę, czystość i możliwość zdobycia dotacji, ufam też, że dużej różnicy w cenie ogrzewania nie odczuję. Kocioł ogrzewa wodę cały rok i tak ma dalej być. Brak podłogowego ogrzewania- wszędzie kaloryfery z termostatem.

 

1. I tu pojawia się pierwsza wątpliwość - jaka moc kotła? Mój dom był rozbudowany i po rozbudowie mam świadectwo charakterystyki energetycznej, które wykazuje zapotrzebowanie na poziomie 146 kWh/m2 rok (załącznik)

 

Z drugiej strony dane wpisane na http://cieplowlasciwie.pl/wynik/2gnd sugerują zapotrzebowanie 89 kWh na rok.

 

Obecnie przez cały rok spalam ok. 6-7 ton ekogroszku po 720 zł/tona.

 

Na początku skłaniałem się do mocy 25 kW, ale po przeczytaniu paru wątków zacząłem się zastanawiać, czy nie wystarczy 20 kW? Ale czy to wystarczy przy mojej powierzchni? No i którą powierzchnię brać pod uwagę przy określaniu mocy kotła? Powierzchnię podłóg (258 m2)? Całkowitą (330m2)? Użytkową (141m2)? . (Załącznik)

 

 

2. Druga sprawa to konkretny model, producent. Na co zwrócić uwagę? Sąsiad ma kocioł Heiztechnik i sobie bardzo chwali. Nie mam bufora w kotłowni i wolałbym nie mnożyć kosztów.

 

Dostałem ofertę mailową w której sprzedawca wymienia takie modele (ZAŁĄCZNIK):

Heiztechnik DASPELL GREEN LINE (twierdzi że przeciętnie wykonany i nie ma już palników PEllas tylko jakieś własnej konstrukcji)

KRZACZEK model SKP BIO 20/25 kW (palnik Pellas Revo za dopłatą)

GREŃ model EG PELET mini 24 kW

KLIMOSZ - model DUO PELLETS EKO

HKS LAZAR model SMART FIRE 22 kW

BIAWAR model PELLUX 200 TOUCH (jakaś szwedzka dotacja obniża cenę o 2000 zł)