Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienia Pieca Dla Początkującego.


kafik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jestem początkujący w strefie pieców i palenia jak i ustawień, posiadam piec Galmet 12kw z podajnikiem, sterownik TECH St-480 zPID plus regulator pokojowy Auraton 2025 RTH, mieszkanie 82m2, docieplone. Chciałem poznać wasze rady co do ustawień na dobry początek, aby to jakoś w miarę sensownie zaczęło chodzić. Wiem, że ustawienia producenta nie są zbyt optymalne, więc jestem tutaj :) może ktoś ma podobny piec i doświadczenie w ustawieniu tych wszystkich opcji w sterowniku :) będę bardzo wdzięczny :) będzie to start instalacji i pieca, na mieszkaniu jeszcze nie mieszkamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj.

 

Sterownik mamy taki sam, ja niestety PID`u nie posiadam, aczkolwiek swoimi ustawieniami w zimie udało mi się ogrzać cały dom 220 mkw;)

 

obecnie w trybie letnim (na wodę baniak 200 l) (jak i zimowym) ustawienia mam takie:

 

czas podawania 5 s

przerwa podawania 86 

nadmuch 16 %

histereza kotła 2 st

czopuch mam otwarty na full (w zimie przymykam go do 85%)

 

Temperatura w domu cały czas 24 stopnie była (ogrzewanie podłogowe), dom nie ocieplony.

 

Sądzę, że przy Twoim metrażu te ustawienia będą bardzo dobrymi. 

 

Nie przejmuj się tym, że piec długo (bo może nawet 4 doby) dochodzić do zadanej temperatury. Lepiej dla pieca, a uwierz mi, przepalał będziesz wszystko i spieków nie powinno być w ogóle. Jak będą, zmniejsz nadmuch i np 2%, poobserwuj z dobę, jak będzie git, to zostaw (chociaż może Ci wtedy wypluwać nie przepalony groszek) to wtedy wydłuż przerwę podawania).

 

Trochę mi zeszło zanim doszedłem do dobrego spalania groszku ale teraz wiem, że warto było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...