Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki Wybrać Kocioł


Marychna

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o pomoc w wyborze kotła z podajnikiem (jestem zupełnie  zielona w tym temacie i nie mam nikogo kto by mógł mi doradzić). 

Powierzchnia do ogrzania to ok 70 m2, jest to stary nieocieplony dom,  zawilgocony i zagrzybiony (bez izolacji od wilgoci) .

 

Rozważałam piec firmy Stalmark (ślimakowy )-jednak po przeczytaniu niekorzystnych opinii zrezygnowałam, oraz Heinztechnik -(tu też doczytałam się niepochlebnych opinii). I jestem narazie bez pomysłu. Może Bawaria seko? Koleżanka ma w domu u siebie Bawarię seko (20 kw)  i nie narzeka, ja musiałabym wziąć mniejszy ale też nie wiem ile czy 11 czy 15?

A może zdecydować sie na piec niefirmowy np z Pleszewa? 

 

Będę bardzo wdzięczna za jakiekolwiek  opinie sugestie lub rady co do firmy, mocy lub konkretnego modelu  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował Skam-Premium 7kw lub Skam-Plus 7kw. Kotły mogą pracować nawet na większej mocy nawet do 10-11 kw. Jak konieczny klasy V-ej to Skamp-PV 12. Kolega Pieklorz z tego forum zajmuje się tymi kotłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wita  mam podobny dylemat dom 80m2 nie ocieplony podpiwniczony na piętrze osobne mieszkanie indywidualnie ogrzewane + klatka schodowa + dwa boilery po 140l  i zastanawiam się nad dwoma piecami DEFRO KOMFORT EKO DUO PZ 12KW   i bardzo podobny DEFRO KOMFORT EKO DUO 12KW  oba mają ten sam sterownik K1Pv4 różnią się jedynie palnikami i mianowicie mam dylemat co wybrać który polnik jest mniej "awaryjny" i bardziej się sprawdzi na tak małej powierzchni ?   

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena między nimi to ok 600 zeta chodzi mi o to który się lepiej sprawdzi i o żywotność no i jeszcze wielu odradza ruszt wodny ?! dlaczego ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach