Skocz do zawartości
enzol

Dobór kotła Wybór Pieca Do Układu Zamkniętego

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Potrzebuję pomocy w doborze pieca.Mój "stary"piec Defro 20kW wyzionął ducha(wykończyłem go paląc w niskiej temperaturze).

Wychodzi na to że był przewymiarowany.Oto moje wyliczenia OZC http://cieplowlasciwie.pl/wynik/235u

I teraz staję przed dylematem-jaki piec wybrać.Paliłem węglem i czasem drzewem.Chciałbym coś o podobnej stałopalności do starego pieca(minimum 12 godzin).Jako, że mam instalację zamkniętą -wybór się zmniejszył.

Zastanawiam się nad:

Viadrus u26 - znalazłem promocję na niego.Tylko że jest on 4-członowy i moc  od 15 do 23.Niby dla węgla ma 17kW.Ale czy aby nie będzie dalej za duży?Jak się to wyliczenie ma do viadrusa U22 z mocą 17kW?Na węglu będzie miał 14?

Dakonem Dor 16 -Po opiniach o nim, jakoś nie mam przekonania.Boję się też jego stałopalności.

Defro KDR 3 15-Tutaj w opisie widzę że 15kW starcza do 200m więc znów może za duży?Ktoś tu pisał też o tym piecu że bardzo kiepski i nie nadaje się do niczego.

 

Kieruję się tym wyliczeniem z cieplowlasciwie ale znalezienie takiej 17 jest trudne.Czy jeżeli założę ten zawór czwórdrożny, to czy przy kupnie pieca 20kW pomoże on w spalaniu w wyższej temperaturze.Czy wtedy tylko bufor ciepła?Bo szukając 20 kW jest większy wybór trochę.

Jest jeszcze MPM z moich okolic-ale tutaj wadą jest ta 5 klasa.Na razie dopłat nie na wymianę u nas  ma dopiero od kwietnia mają ruszyć.A brać teraz już 5 klasę to w przyszłości już nie dostanę żadnej dopłaty na wymianę.

Prosiłbym o jakieś podpowiedzi,albo inne spojrzenie na sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopłata dopłatą. Dopłacą 80 procent, o ile dopłacą. Wydasz dwa tysiące na kocioł, a za chwilę tysiąc będziesz musiał dokładać do interesu. Wiec wyjdziesz na zero. Ale z tego co pisali tutaj, to MPM nie ma 5 klasy. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi Ci z cwu 14 kw i to przy minus 20'C, taki też kociołek szukaj, jest taka wersja mpm ds, poczytaj o tym kotle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W Viadrusie nie patrz na moc tylko na komorę zasypową. Ten o którym piszesz jest cztero członowy. I już mniejszego nie ma sensu kupować.

Wymiennik od spalin nie jest wybitnie rozbudowany.

U 26 od długiego czasu jest w dobrej cenie, wyprzedaż.

Ja osobiście kupiłem U26 pięć członów na 200 metrów.

Jeśli dalej będziesz palił jak dotychczas to żeliwniak uważam że bardziej wskazany.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Właśnie pasuje mi duża komora zasypowa(3 członowy za mało pomieści chyba)Zasypać i mieć spokój.Bo nie mam przejścia do kotłowni bezpośrednio.Muszę wychodzić na zewnątrz i przez teściów parter wchodzić do kotłowni.Tam w wyliczeniach nie było podpiwniczenia,bo nie jest na całości.Więc jeżeli mam zejść to do 15kW.

W dolnym spalaniu trzeba co jakiś czas rusztować to palenisko?Jak zostawiacie na noc piec to jak to się spala bez rusztowania?Akurat tej zimy kupiłem Marcela :/i to też mnie jakoś powstrzymuje przed dolniakiem.

Napiszcie coś o tym Defro jeszcze.Co jest z nim nie tak.Powietrze wtórne ma więc ok powinien być .Myślę brać teraz piec bez dmuchawy.A najlepiej-bez dmuchawy z możliwością w razie czego jej podłączenia.

Wszystkie jakieś wady mają:/ i tak źle i tak niedobrze.Ideałem byłaby 15 z dużym zasypem i do układu zamkniętego.Myślę też czy nie olać gwarancji,brak jakiś piec i zabezpieczenie robić swoje.Wstawić zawór DBV i mieć większy wybór.

 

 

Albo rzucić to palenie...i przejść na gaz.

Edytowane przez enzol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez Asia83
      Witam serdecznie... Koledzy jaki kocioł na ekogroszek polecicie do domu z roku 1981, parter 110m2 większość podłogówka ale grzejniki też są w razie czego , piętro 128m2 same grzejniki, strych 140m2 nieużytkowy... Podłoga na strychu 10cm wełny, ściany w domu 42cm w tym 5cm pustki powietrznej. Ściany nie ocieplone. Okna wszystkie plastikowe około 8lat. Jaką moc powinien mieć kocioł. Pozdrawiam 
    • Przez miklamer
      Witam serdecznie,
       
      Z obawy przed kolejnym głupim wyborem proszę o pomoc/poradę.
      Posiadam kocioł zasypowy kostrzewa warmet. Uchwały/ustawy i kocioł ten musze zmienić. Poszukuje aktualnie kotła gazowego, jednofunkcyjnego. Dom o powierzchni 238m kw. (ytong 40/bez styropianu) piwnica (jedno pomieszczenie w formie salonu - otwarte) + parter w podłogówce oraz poddasze w grzejnikach (podłogówka jedynie w łazience). Dom budowany metoda gospodarcza. Na podłogówce w 2 pomieszczeniach (salon+jadalnia) popełniony ogromny błąd!- każde z pomieszczeń ma ~40m kw z jednym obiegiem pexy! Co więcej "biednego nie stać na 2 razy" pexa polozona w odległości "jedna przy drugiej". Wiem ze to błąd i głupota- człowiek mądry po szkodzie. 2 rozdzielacze (osobno podłogówki+osobno grzejniki). Miałem z instalacja problemy (nic dziwnego) w zwiazku, z czym zainwestowałem w zestaw mieszający Afriso PrimoBox. Nagle świat zrobił sie cieplejszy ;) nagle przychodzi mi do wymiany kotła. Kolejna inwestycja i strach przed wyrzuceniem pieniędzy w błoto (przykład przeróbki rozdzielaczy i montażu afriso).
      Dlatego proszę o pomoc- jaki kocioł jednofunkcyjny pod szczególny przypadek opisany powyżej. Rozkazałem GENUS ONE SYSTEM 24. Obawiam się problemów opisywanych na forum w szczególności biorąc pod uwagę ów sprzęgło.
       
      pozdrawiam
      //Michal 
    • Przez Edward20
      Drodzy forumowicze,

      w tym roku doprowadzono do mojej małej miejscowości (i domu) gaz. Zbiegło się to z awarią pieca na ekogroszek i postanowiłem wymienić piec na kocioł gazowy.
      Dom o powierzchni 160 m2, kwadratowa kostka z lat 70-tych, parter i piętro (bez piwnicy). Instalacja projektowana jako otwarta o ogromny przekroju rur, z kaloryferami żeberkowymi. Zbiornik przelewowy pod dachem na piętrze w najwyższym punkcie. Zasilany piecem o mocy 25kW  podajnikiem na ekogroszek zakupionym 15 lat temu. Zużycie węgla wtedy 8-10 ton na rok.
      7 lat temu - dokonałem termomodernizacji:
      - wymiana stolarki okiennej,
      - ocieplenie każdej ściany 20cm styropianu,
      - na dachu styropapa 25 cm,
      - wymiana wszystkich kaloryferów na nowe,  natomiast same rury zostały takie jak kiedyś
      (jedynym nieocieplonym miejscem są fundamenty :-))
      Zużycie węgla spadło do 4-5 ton (ale zimy już nie te co kiedyś) i piec zaczął się dusić. Mimo minimalnej temperatury nastawy wody w kotle  na 40 st C (mniej się nie dało) piec zaczął przygasać, kotłownia się zadymiała. W domu mimo zamkniętych kaloryferów sauna (grube rury z doprowadzeniem wody grzały bardziej niż kaloryfery)
      Co jeszcze mogę dodać:
      - w dotychczasowej instalacji ciśnienie na piecu 0.6, obieg wody w kaloryferach wymuszany pompą (bez niej też ciepło w kaloryferach też się rozpropagowało, ale wolniej), kotłownia w najniższej części domu.
      - nie mam podłogówki, mam około 14 grzejników,
      - woda podgrzewana bojlerem elektrycznym (co kosztuje mnie około 200 PLN /msc za prąd) - odległość między pionem "łazienkowym" a kotłownią 12 m (więc przerobienie tego to grubsza sprawa),
      - do tej pory ustalałem temperaturę wody w domu ustawiając odpowiednią temperaturę na kotle na ekogroszek (40-50st, więcej nie było potrzeby), przy tej ilości wody w systemie i ociepleniu, dom miał taką "bezwładność" że każda zmiana była odczuwalna po paru godzinach, a gdy dom był nagrzany temperatura spadała średnio o 1 stopień na dobę (na wiosnę/jesień) gdy wyłączyłem kocioł - przez kolejne 3-4 dni było jeszcze ciepło.
      Przechodząc do meritum:
      - mam już gaz doprowadzony do kotłowni, muszę zakupić kocioł gazowy. W tej chwili planuję zasilić nim tylko grzejniki, docelowo także ogrzewać wodę. Chcę to zrobić dobrze i ekonomicznie. Taki sposób ustawiania temperatury (poprzez regulację temp. wody w kaloryferach - jest dla mnie idealny, fajnie gdyby można było zakres temperatury obniżyć np. na między 30 a 50 stopni).

      Miałem 3 instalatorów i każdy z nich przedstawił mi inną wizję:
      - pierwszy zalecił przerobienie instalacji na układ zamknięty
      - drugi radził zostawienie układu otwartego (bo podobno taki jest najbezpieczniejszy/najlepszy jego zdaniem) i zakup odpowiedniego pieca, przystosowanego do takich instalacji
      - trzeci radził zostawienie układu otwartego (bo w układzie zamkniętym jest większe ciśnienie i może wszystko "p**ąć" w 50-letniej instalacji), ale zakup pieca do układu zamkniętego i zasilanie instalacji poprzez wymiennik ciepła (a po modernizacji instalacji już normalnie)
      Każdy z nich proponuje też inną moc pieca:
      - jeden radzi piec o 25 kW (bo "mocy nigdy nie za wiele"),
      - drugi radzi wg. swoich wyliczeń 11-12 kW i tradycyjny piec - tj niekondensacyjny, bo szkoda kasy a i tak nie wykorzystam efektu kondensacji,
      - trzeci radzi piec kondensacyjny 19kW (Viesmanna - najdroższy piec, który ma za to moc minimalną 1.9kW i najlepsze sterowanie mocą), bo wg jego opinii piec będzie pracował cały czas utrzymując minimalną temperaturę w kaloryferach i to będzie najbardziej ekonomiczne

      Dodatkowo pierwszy instalator chce wymienić mi komin a drugi i trzeci radzi komin "poziomy" - z tymi się akurat zgadzam.
      Jestem w tym temacie (instalacji c.o.) kompletnym ignorantem - a każdy z instalatorów (którzy są przedstawicielami różnych producentów pieców,  poleca inne rozwiązanie).
      Czy któryś z forumowiczów mógłby mi "obiektywnie" ocenić ich pomysły?
       
       
    • Przez kajausia
      Witajcie, czytam i czytam i dalej nie wiem co wybrać, proszę pomóżcie. Dom jednorodzinny 150m2 z 1939r. Całkowita modernizacja. Dach nowy, ściany ocieplone 15 cm szary, fundament 10 cm styrodur. Ogrzewanie głównie grzejniki tylko łazienki i przedsionki w podłogówce. Szukam pieca gazowego do ogrzewania domu + wody. Gaz sieciowy. Mieszkam na mazurach. Proszę doradźcie. 
    • Przez Mario96
      Witam, mam od 3 miesięcy kocioł podany w temacie. Próbowałem różnych ustawień i od nowości się bawię uzyskujac troche lepsze lub gorsze efekty. Piec ma palnik retoryowy i za każdym razem robi mi się skorupa ze spieków żużlowych. Próbowałem już różnych ekogroszków, obecnie sambudrol power max, jest dużo lepszy niż wcześniejszy, ale spieki nadal występują. Obecnie palę w trybie letnim z zaworem trójdrożnym na sam bojler 150l. Kocioł pracuje praktycznie w podtrzymaniu i załącza się może raz na godzinę. Proszę o pomoc, lub nakierowanie co należy poprawić w ustawieniach. Z góry dziękuję za pomoc.
      Temperatura zadana kotła - 60 C
      Temperatura zadana bojlera - 55 C
      Czas podawania - 8s 
      Przerwa podawania - 80s
      Nadmuch - 30%
      Praca podtrzymania - 10s
      Przerwa podtrzymania - 25 min
      Wentylator w podtrzymaniu - 40s / Przerwa - 10 min
      Podajwnik w trybie auto - załączony
      Histereza kotłą - 4 C
      Sterownik ST - 483
       
      Wzorowałem się też na filmikach z yt probujac różnych ustawień, ale nie mogę uzyskać przyzwoitego efektu. W załączniku zdjęcia, z paleniska zrzuciłem wcześniej skorupę ze spieków. Na większym podawaniu nie dopala mi ekogroszku, na zmniejszonym nadmuchu również, a spieki i tak wystepuja. Proszę o jakieś rady, bo nie mam już pomysłu co może być przyczyną.
       
       
       




  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.