Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmniejszenie Komory Defro Optima Komfort 20Kw


tbiegun

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!
 
To mój pierwszy post. Nie jestem jakims fachowcem w temacie ogrzewania. Życie zmusiło mnie do zakupu nowego kotła, sytuacja była podbramkowa bo poprzedni padł w zimie i trzeba było na szybko zakupić nowy. Wybór padł na DEFRO OK 20kW (http://xn--kociocenowy-x5b.pl/310-6733-thickbox/defro-optima-komfort-20kw.jpg) +  zestaw st28 zPID + WPA117.
 
Miał być komfort a na razie jest kłopot. Palę od góry używając algorytmu PID, jednak po obserwacji podczas tej zimy odnoszę wrażenie że prawdopodobnie kocioł mam za duży w stosunku do potrzeb. Przy zadanej na piecu 65C mam ustawiony zawór 4D na 5 - 5,5 i to teraz kiedy mamy w sumie mrozy. a co będzie na wiosnę gdzie potrzeby odbioru ciepła jeszcze sie zmniejsza? Uczę się tego kotła ale zjada mi to mnóstwo nerwów głównie przez mój brak doświadczenia. Dlatego postanowiłem zapytac bardziej doświadczonych użytkowników którzy na kotłach "zęby zjedli". Z moich dotychczasowych obserwacji zauważyłem że kocioł na PIDzie czasami przeciąga mi zadaną o 5 stopni, wyłącza dmuchawę i opał zamiast się palić to się kisi. Temperatura spalin spada do 80-90 i zaczyna mi się to odbijać na kominie. Najczęściej dzieje się to po zakończeniu grzania CWU kiedy zaczyna działać już tylko pompka CO ale w trakcie grzania CO też zdarzają się mi takie przeciągniecia.

 

Ogrzewam dom jednorodzinny wym zewn. (10x10m) z 70 roku + 18m2 dobudówki). Dach płaski. Na stropie wełna, na ścianach wełna). Brak izolacji między nieogrzewaną piwnica a parterem. Okna drewniane ale już troszkę puszczają.

Mój wniosek (być może błędny) po dotychczasowej eksploatacji jest taki że kocioł jest za mocny i muszę jakoś go ograniczyć.
 
Kociołek w środku wygląda tak:
defro-optima-komfort-20kw.jpg
 
Wczoraj na próbę zaślepiłem wełną ociepleniową przestrzeń między góra kotła a ostatnią 4 poziomym wymiennikiem (spaliny trafiają teraz do komina na poziomie 3 poziomego wymiennika, omijając ten ostatni czwarty). I dałem ciut więcej na grzejniki zawór 4D na 6 (48C). Na szybko obserwując temp. spalin wzrosła, zrobiłem to wczoraj wieczorem więc nie wiem na ile te wnioski mogą być wiążace, ale już rano sam wygląd kotła po wypaleniu był inny niż dotychczas. Praktycznie brak smoły, lekki jasny nalot na ściankach i wymiennniku. 

 

Przymierzam się do zmniejszenia komory szamotem (zabudowac tylną ściankę na czełje szerokości od rusztu wodnego aż do pierwszego poziomego wymiennika) żeby zmniejszyc jego moc a przy tym podnieść temp. spalin. (więcej palenia mniej kiszenia). Ktoś może robił to w tym kotle? I czy może to być rozwiązanie moich problemów. Chciałbym w końcu zacząć w tym piecu palić a nie walczyć z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość berthold61

Masz ten sam kocioł co ja i ogrzewaną powierzchnię też prawie taką samą , więc tak idziesz do castoramy kupujesz 8 dużych szamotów oraz 6 cieniutkich i do dzieła , te duże układasz na płasko z tyłu a te cienkie po bokach na sztorc , ja kupiłem też jakąś zaprawę do kominków ale to nie musi być murowane, samo też się trzyma jak kto woli , i taka rada i pytanie po co płaciłeś za ten sterownik ? ja bym go wywalił bo te kotły idealnie działają na miarkowniku i chyba jednak mniej palą i kopcą to moje zdanie i nie każdy musi się z tym zgadzać , jak to zrobisz to zaoszczędzisz połowę opału , mowa o szamocie , ja kilka miesięcy jechałem bez szamotów i opał ubywał z piwnicy jak oszalały , teraz wystarczy jedno do połtora wiaderka na cały dzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł na bank za duży, biorąc pod uwagę 10x10+18 to niecałe 120m2 dobrze ocieplone daje zapotrzebowanie około 6kW a ty masz 20kW.

Zrób sobie OZC nai podaj wynik:

http://cieplowlasciwie.pl/

I poczytaj o paleniu i kotłach

http://czysteogrzewanie.pl/

http://czysteogrzewanie.pl/kociol/co-za-duzo-to-niezdrowo-dobor-mocy-kotla-weglowego/#W_kotle_gornego_spalania

A z zakupem to niestety wszyscy sprzedawcy i instalatorzy zalecają min 20kW żebyś nie zamarzł a jak do tego się nie znasz i nie masz pojęcia o kotłach to w to uwierzysz i zostajesz z ręką w kotle (nocniku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł na bank za duży, biorąc pod uwagę 10x10+18 to niecałe 120m2 dobrze ocieplone daje zapotrzebowanie około 6kW a ty masz 20kW.

Zrób sobie OZC na:

http://cieplowlasciwie.pl/

I poczytaj o paleniu i kotłach

http://czysteogrzewanie.pl/

http://czysteogrzewanie.pl/kociol/co-za-duzo-to-niezdrowo-dobor-mocy-kotla-weglowego/#W_kotle_gornego_spalania

10x10 to jest jedno pietro, drugie to 10x10 +18m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ten sam kocioł co ja i ogrzewaną powierzchnię też prawie taką samą , więc tak idziesz do castoramy kupujesz 8 dużych szamotów oraz 6 cieniutkich i do dzieła , te duże układasz na płasko z tyłu a te cienkie po bokach na sztorc , ja kupiłem też jakąś zaprawę do kominków ale to nie musi być murowane, samo też się trzyma jak kto woli , i taka rada i pytanie po co płaciłeś za ten sterownik ? ja bym go wywalił bo te kotły idealnie działają na miarkowniku i chyba jednak mniej palą i kopcą to moje zdanie i nie każdy musi się z tym zgadzać , jak to zrobisz to zaoszczędzisz połowę opału , mowa o szamocie , ja kilka miesięcy jechałem bez szamotów i opał ubywał z piwnicy jak oszalały , teraz wystarczy jedno do połtora wiaderka na cały dzień

Czyli de fakto zabudowałeś tylną sciankę w tym kotle? Do jakiej wysokości? Dałbys mi radę to jakoś narysować? Uszczelniałeś ten pierwszy szamot na ruszcie wodnym od spodu jakąś wełną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość berthold61

położyłem na ruszt trochę zaprawy do kominków i tak po kolei aż zrobił się tunel fajnie obudowany , nie przeszkadza to rusztowaniu rusztem ruchomym, rysować tam nie ma co, kładziesz cegły na płasko te grube a te cienkie na sztorc po bocznych ściankach i gitara , spalanie spadło bardzo po tym zabiegu , jedyna wada tego to pokazuje się latem jak spalam stare drewno z rozbiórki podczas zagrzewania bojlera , po prostu ciut dłużej to trwa i tyle

acha cegly dochodzą do górnej półki wodnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli de fakto zabudowałeś tylną sciankę w tym kotle? Do jakiej wysokości? Dałbys mi radę to jakoś narysować? Uszczelniałeś ten pierwszy szamot na ruszcie wodnym od spodu jakąś wełną?

 

Dziękuję za pomoc berthold61

 

Czy o to ci chodziło? Czy tymi dużymi dojechać aż do pierwszego wymiennika? Bo komora ma 30,8 szerokosci, duża cegła na płasko ma 24 długości do tego po bokach na sztorc po 2 cegły 3cm  to razem by dało 30 cm a do góry od rusztu do wymienika mam 35cm czyli wejdzie tam 5 dużych cegieł na płasko ułożonych na sobie jak mowiłeś.

szamot.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość berthold61

powinno ci wejść 8 dużych cegieł na płasko i po bokach po 6 cienkie na sztorc bo więcej to mizernie trzyma, daj 8 dużych na płasko i 6 cienkich a będzie dobrze jak diabli

szkoda że niedawno rozpaliłem , zrobiłbym zdjęcie , ale tu nie ma co klipsować , kłaść cegły i gitara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno ci wejść 8 dużych cegieł na płasko i po bokach po 6 cienkie na sztorc bo więcej to mizernie trzyma, daj 8 dużych na płasko i 6 cienkich a będzie dobrze jak diabli

Tak zrobie. Po pracy jade po cegły. Bardzo ci dziękuję. Obiecuję zdać sprawę jak zadziałało.

 

Jeszcze tylko na szybko zapytam z racji podobnej konfiguracji. Jaką temp masz zadaną na CO? Regulujesz to jakoś zaworem 4D lub 3D? Bo palisz na miarkowniku z tego co zrozumiałem więc o ustawienia dmuchawy nie pytam. I w jakich temperaturach spalin ci chodzi ten kociołek? Bo u mnie on sie dusi, niska temp. spalin i co za tym idzie smoła w piecu, kominie i ogólnie problem z kominem. Liczę że przeróbka pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno ci wejść 8 dużych cegieł na płasko i po bokach po 6 cienkie na sztorc bo więcej to mizernie trzyma, daj 8 dużych na płasko i 6 cienkich a będzie dobrze jak diabli

szkoda że niedawno rozpaliłem , zrobiłbym zdjęcie , ale tu nie ma co klipsować , kłaść cegły i gitara

 

Swoja droga jakbys w wolnej chwili podesłał fotkę to byłbym ci bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

tu kolega Piter opisał wszystko dokładnie i pięknie, dotyczy Defro 20 kw i zmniejszeniu komory paleniska  tego kotła. Na razie zapodał 8 części ale podejrzewam,że to nie koniec...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super materiał Panstan. Obejrzałem wszystkie części i od razu człowiek mądrzejszy. Ehhh gdybym tą wiedzę miał kupując kocioł.

 

berthold61 - udało ci się może pstryknąć te fotkę Twojego zmniejszonego paleniska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrówka zatem życzę, kiedyś przy okazji jak będziesz miał to podeślij foto. Może komuś też się przyda.

Zastanawiam się czy ty masz jakąś inną wersje tej optimy 20kw. bo u mnie od rusztu do pierwszej półki wodnej jest ok. 36cm a ty pisałeś że weszło ci tam 8 cegieł na płasko. (8x6cm to by dawało 48cm). I rozumiem że boczne scianki nie masz całe założone bo jak dałem po 3 cienkie na scianke to zostaje jakies 20 cm gołej blachy kotła do przedniej scianki (tej z drzwiczkami zasypowymi).

I powiedz mi jaką dokładnie powierzchnię ogrzewasz? Jaką temp. puszczasz na dom, ile wrzucasz wsadu w kg i na ile ci wystarcza. Miałem zrobić zdjęcie ale też zapomniałem. Jutro rano pstryknę.

Na ten moment zmniejszyłem to w taki sposób:

zmniejszone_palenisko.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.