huhra Opublikowano 14 Stycznia 2017 #1 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Witam. Wymieniłem grzejnik żeliwny 8 żeberek na stalowy c22 600x1600. Rozstaw rurek w instalacji i grzejniku żeliwnym 500mm. Grzejnika stalowego 550mm (niemodernizacyjny) Zawór termostatyczny prosty na zasilaniu, odcinający na powrocie, odpowietrznik automatyczny. Instalacja - rury stalowe, 30 lat temu budowa w systemie grawitacyjnym, od kilkunastu lat na pompie. Grzejnik odpowietrzony. Podłączony bocznie - pół grzejnika na całej długości ciepły a nawet gorący w zależności od temp kotła, dół zimny (nie jest nawet letni), zasilanie prosto do grzejnika, powrót kolankami na sztywno. Zmieniłem podłączenie na krzyżowe - jest podobnie, może ciut lepiej, ale dół dalej zimny. Zasilanie na prosto, powrót kolanka pex. Grzejnik wymieniony bo żeliwny zdecydowanie za mały, miejsce klatka schodowa nie ocieplona. Co można jeszcze zrobić aby grzejnik grzał w całości. Lepiej gdy, zasilanie jest bezposrednie a powrot kombinowany czy odwrotnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 14 Stycznia 2017 #2 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Jak na grzejniku masz zawór z nastawami wstępnymi to trzeba otworzyć nastawę na max jaki to grzejnik, ew fot zaworu, bez głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huhra Opublikowano 14 Stycznia 2017 Autor #3 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Jak na grzejniku masz zawór z nastawami wstępnymi to trzeba otworzyć nastawę na max jaki to grzejnik, ew fot zaworu, bez głowicy. zawór termostatyczny jest Valvex bez kryzowania. Grzejnika stalowy Diamond c22 600x1600. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiminero Opublikowano 14 Stycznia 2017 #4 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Opór grzejnika płytowego jest większy od żeliwnego, a jeśli reszta grzejników jest również żeliwna, to trzeba będzie hydraulicznie to zrównoważyć. Jak reszta grzejników ma zawory termostatyczne i mają one kryzy, to należy je wstępnie zdławić. Dodatkowo jeśli układ napędza jedna pompa i obsługuje ona również bojler, to zdławić trzeba przepływ do bojlera (by więcej wody pompa tłoczyła na grzejniki). Jeśli nie będzie hałasować, to zwiększyć bieg pompy. Do kontroli filtr pompy, bo może być częściowo zapchany. Jak nie pomoże, to jeszcze jest opcja wadliwie działającego zaworu różnicowego (jak jest). Generalnie kierować się zasadą, że woda płynie tam, gdzie ma najłatwiej i pod tym kątem szukać przyczyn małego przepływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.