Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dogrzanie Tzw.wiatrołapu Grzejnikiem Elektrycznym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podczas ostatniego generalnego remontu domu, zapomniałem o wstawieni grzejnika z pieca C.O. do wyżej wymienionego wiatrołapu.

Wiatrołapie o powierzchni ok 2 m2 jest połączony z korytarzem w którym znajduje się grzejnik C.O.

Pomimo tego na suficie skrapla się woda jak również pojawiła się wilgoć.

Wydaje mi się ze na ten moment jedyne logiczne rozwiązanie to zainstalowanie tam grzejnika elektrycznego konwektorowego.

Rozsądny wydaje się tam o mocy 200 W, ale nawet nie wiem czy są takie dostępne na rynku.

Może znacie inny bardziej ekonomiczny sposób?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu tam nic dogrzewać a raczej uszczelnić drzwi wejściowe do domu pomiędzy wiatrołapem  a mieszkaniem . To co się skrapla to para wodna z mieszkania a przy zimnych ścianach wiatrołapu będzie się na nich skraplała para wodna . Raczej pomyślał bym o wentylacji samego wiatrołapu aby para wodna miała ujście na zewnątrz w przeciwnym razie bez wentylacji zawsze będzie ciekło po ścianach po każdym otwarciu drzwi do mieszkania . Wiatrołap jak sama nazwa wskazuje ma stanowić bufor przed napływem dużej ilości zimnego powietrza z zewnątrz przy otwarciu drzwi zewnętrznych wymieni się tylko taka ilość powietrza jaka jest w wiatrołapie . Ogrzewanie tego pomieszczenia nie ma sensu chyba że ma być częścią domu ale wtedy powinien mieć ocieplone ściany w takim samym stopniu jak reszta budynku . Wiatrołap to swego rodzaju śluza powietrzna a jeśli skrapla się w nim wilgoć to znaczy że drzwi pomiędzy wiatrołapem a mieszkaniem są nieszczelne . Czasami wystarczy sama kratka w ścianie zawietrznej albo rozszczelnione okno lub drzwi z wiatrołapu na zewnątrz . Ogrzewanie tego pomieszczenia mija się z celem .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak naprawdę wszystko jasne, między korytarzem a wiatrołapem nie ma drzwi,

W okresie zimowy znajduje się tam tzw. kotara z koca która ma zapobiegać wychładzaniu się korytarza.

Wiatrołap jest słabo ocieplony, ze względów technicznych. Czyli tak naprawdę jedyne rozwiązanie to zamontowanie grzejnika,

takiego na przykład jak polecił kolega i zlikwidowanie kotary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z całym szacunkiem kolego trudno nazwać takie rozwiązanie wiatrołapem a raczej zimnym wrzodem w konstrukcji domu .Zamontuj tam drzwi z normalną uszczelką a jak chcesz estetycznie z dużą ilością światła to mogą być drzwi np. balkonowe z podwójną ciepłą szybą . Dogrzewanie takiej zimnej (bez zewnętrznej izolacji) konstrukcji nie ma sensu to marnowanie energii i nic to nie pomoże na skraplającą się parę wodną z wnętrza budynku a jedynie może doprowadzić do hodowli grzyba na ścianach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrołap to był przed generalnym remontem domu i były tam drzwi.

W trakcie remontu na wprost wiatrołapu wybudowano dodatkową ubikacje z umywalką,

Zrobiło się bardzo ciasno  ( 3 drzwi na długości ok 2m) więc postanowiłem wywalić te drzwi z korytarza.

Wstawienie tam z powrotem drzwi nie wchodzi raczej w rachubę.

Musze w tym wiatrołapie  zamontować jakiś w miarę ekonomiczny i estetyczny grzejnik.

Jak fundusze pozwolą to zamierzam tam wstawić normalny grzejnik podpięty pod C.O.

Proszę o pomoc w sensie doboru grzejnika elektrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrołap to był przed generalnym remontem domu i były tam drzwi.

W trakcie remontu na wprost wiatrołapu wybudowano dodatkową ubikacje z umywalką,

Zrobiło się bardzo ciasno  ( 3 drzwi na długości ok 2m) więc postanowiłem wywalić te drzwi z korytarza.

Wstawienie tam z powrotem drzwi nie wchodzi raczej w rachubę.

Musze w tym wiatrołapie  zamontować jakiś w miarę ekonomiczny i estetyczny grzejnik.

Jak fundusze pozwolą to zamierzam tam wstawić normalny grzejnik podpięty pod C.O.

Proszę o pomoc w sensie doboru grzejnika elektrycznego.

 

Widzę że dalej nie możesz zrozumieć w czym tkwi problem bo na pewno nie w ogrzewaniu tej przestrzeni . Jedyną winę za wilgoć na ścianach w tym pomieszczeniu odpowiada słabe ocieplenie . Jeżeli nie możesz ocieplić go od zewnątrz to zrób to od środka byle szczelnie . Na razie usunięcie tej kotary powinno wystarczyć żeby tam było ciepło  bo przecież ogrzewasz pozostałą część domu a  powietrze będzie krążyło swobodnie i  wymieniało ciepło . Pozostanie nadal problem wilgoci w zimnych punktach ścian zewnętrznych ( tzw punkt rosy na niezaizolowanych płaszczyznach ) ale przy zachowaniu wentylacji całego budynku skraplanie pary wodnej może być znacząco mniejsze .

A tak na marginesie do ogrzewania tak małej przestrzeni wystarczy farelka z termostatem ( lub każdy inny elektryczny grzejnik z nastawą temperatury ) . Na termostacie ustawiasz temperaturę a farelka włącza się w chwili kiedy temperatura spadnie poniżej ustawionej na termostacie . Duża moc farelki - duży  prąd ale krótsza praca i odwrotnie mała moc farelki - mniejszy prąd ale dłuższa praca . W obu rozwiązaniach zużycie  energii elektrycznej jest takie samo , adekwatny do strat ciepła w pomieszczeniu a grzałki 200-300 W to są w suszarkach do włosów albo w palnikach do pelletu jako zapalarki etc.

 

Farelka 2000 W w czasie pracy pobiera niecałe 9A a godzina prasy ( w zależności od taryfy )  kosztuje ok 1 Pln. Kluczem do oszczędności jest termostat na urządzeniu który będzie tym sterował w zależności od potrzeb .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, wiatrołap jest słabo docieplony.

Ściany boczne 5 cm styropian, dach i front bez docieplenia.(wynika to z konstrukcji).

Od zewnątrz za bardzo nie mam jak docieplić,mogę docieplić od środka ale tylko ściany boczne,

ale wtedy z 1,38 m wewnątrz zrobi mi się 1,1 m, więc pytanie czy ma to sens.

A teraz drugi wątek.

Zastanawiam się nad tymi listwami grzewczymi.

Producent ( IZOTERMIA), podaje takie dane związane z mocą grzewcza.

W przybliżeniu można przyjąć niżej wymienione rodzaje konstrukcji budynków i ich zapotrzebowanie na moc grzejną, przy założeniu minimalnej temp. zewnętrznej - 20°C:
1. 20 W/m³ - budynki drewniane, dobrze izolowane
2. 25 W/m³ - budynki murowane z izolacją (styropian, wełna mineralna)
3. 30 ÷ 35 W/m³ - budynki murowane, bez izolacji (stare budownictwo)
4. 5 ÷ 20 W/m³ - przy dogrzaniu

 

Czy są one realne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubatura to jest powierzchnia X wysokość  masz powierzchnię z 1 posta 2m 2 X wysokość min 2 coś m  wychodzi ponad 4 m3 mnożysz 40W/m3  jak byś nie patrzył trzeba dać 200 W.poz Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, w pierwszym poście podałem wymiar ok. 2 m2, ale przestrzeliłem.

Faktyczni wygląda to tak 0,8 m*1,6 m* 2 m, czyli kubatura rzeczywista to 2,56 m3.

Czyli przy waszych założeniach potrzeba ok 100 W.

Zastanawiam się czy ze względu że tak naprawdę zamierzam tylko dogrzewać tam, nie wystarczy tam tylko 65 W.

(Znalazłem taką o szerokości 50 cm) czy może zainstalować tam dwie jedna nad drugą, i mieć 130 W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.