Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tzw.koza Własnej Roboty Z Nadmuchem Czy Bez. Lub...


rafus22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ,przede wszystkim zdrowia życzę wam i waszym rodzina w nadchodzącym nowym roku 2017.Mianowicie jestem w trakcie prac budowy tzw kozy (2 już spaliły się ) teraz robię samoróbkę jest to rura fi 310 mm wewnątrz i ścianką 8mm. Chciałbym owa koza ogrzewać budynek gospodarczy  tylko wtedy gdy zima coś majsterkuje w nim  i pytanie czy zrobić z tej kozy nadmuch i ja otoczyć blacha + nadmuch na budynek gospodarczy  ,czy wspawać radiatory z blachy 2mm otoczyć drobna siatka i wsypać kamieni w celu oddania ciepła? , w przyszłości myślę  postawić mały drewniany budynek  2x1,5m i używać tejże kozy do sauny . na początek parę fotek 

 na razie jest to wszystko surowe ale w miarę czasu będę dodawał nowe zdj.

 

post-32634-0-10245300-1483199554_thumb.jpg

post-32634-0-50067700-1483199722_thumb.jpg

post-32634-0-90247100-1483199735_thumb.jpg

post-32634-0-72063700-1483199748_thumb.jpg

post-32634-0-35050100-1483199765_thumb.jpg

post-32634-0-28248000-1483199783_thumb.jpg

post-32634-0-53390500-1483199806_thumb.jpg

post-32634-0-09939600-1483199824_thumb.jpg

post-32634-0-04683600-1483199840_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robota solidna, ale mogles zrobic piec rakietowy i miałbys oszczedności na opale ;)

 

http://piecrakietowy.eu/?setlang=pl

 

zależy jaki metraż do ogrzania,ale do garażu najlepszy byłby nadmuch, wchodzisz,palisz,masz ciepło i krótka piłka. Akumulacja ci niepotrzebna,bo potrzebujesz ciepła na te kilka godzin kiedy cos działasz w garażu,więc jakakolwiek koza z nadmuchem i bedziesz zadowolony. Miejmy tylko nadzieję,że w garażu nie trzymasz substancji łatwopalnych lub wydzielających opary.

Jak powierzchnia do ogrzania mała,można i kamieni nawrzucać,[bez nadmuchu],bo ciepło bedziesz miał z pow metalowych i kamienie coś przyjmą [lub kawałki cegieł].

Jesli bedziesz palił drewnem nie zapomnij o szamocie w palenisku,to pomoże w spalaniu,a przy tej konstrukcji i od góry można zacząc palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... ja potrzebuje ogrzać budynek gospodarczy ok 20m2 tylko gdy w nim jestem (majsterkuje) nic wiecej.jesli chodzi o opał to podejrzewam ze dużo go nie spale .na pewno w rakietowym spalił bym mniej.może ktos mi doradzi jak jeszcze w prosty sposób przerobić na rakietowy piecyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszego w Nowym Roku.

Ta przeróbka to nic skomplikowanego,jeśli faktycznie potrafiłeś to zrobić co pokazujesz. ;)

W ekspresowym skrócie,trzeba dorobić zasobnik na paliwo,to co masz będzie komorą dopalającą.

Piec rakietowy to nic innego jak najprostszy dolniak,ale o nie porównywalnie lepszej sprawności niż twoja konstrukcja.

Tu masz materiały,jak znasz trochę niemiecki

albo tu po polsku,jest tego pełno,tylko trzeba poszukać  ^_^

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kurde ciekawa propozycja z tym piecem rakietowym tylko mam pytanie  czy do tej rury która mam muszę włożyć jeszcze jedna krótszą? i czy odprowadzenie spalin będę musiał zmienić bo w tej chwili jest ono u góry. i jeszcze jedno górne drzwiczki do likwidacji ? tak mam to rozumieć?Proszę o jakąś pomoc ewentualnie rysunek ,mniej więcej wiem na czym to polega ale czy ta  moja rura nie jest za krótka?pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Jak u góry,jak z boku,pewnie miałeś na myśli w górnej części pieca. ;)

Tak do likwidacji,zaspawać,dobrze rozumiesz.

Ważne są proporcje,kanał dopalający (podnośnik ciepła) do podajnika,zasobnika paliwa,oraz paleniska.

https://ekowioska.wordpress.com/2012/10/30/piec-rakietowy-rocket-stove-mass-heater-skrocona-instrukcja-budowy-i-uwagi-konstrukcyjne/

Patrz na 2 cz. filmu pana andrzeja.

Ten niemiecki lepiej dopracowany pod względem czystości spalania,PG podane z boków podajnika,podgrzane wlatuje pod górną szybą=szyba czysta.

Tam podajnik z podwójnym płaszczem,w środku podgrzewane PG.również dodatkowo PW  podane prosto w palnik,to ta rurka pionowa. ;)

Ale na początek zrób prosto potem możesz się dalej bawić i dopracować.

Wpisz "piec rakietowy",jest tego do diabła i trochę,są też fora np.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?196822-Piec-na-drewno-Rocket-Stove

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie czy dobrze zrozumiałem? sorry za bohomazy  ale inaczej nie potrafię .czyli komora dopalająca ma fi 300 natomiast mam rurę  fi 130 ścianka 10mm  czyli 150mm po zewnętrznej stronie , i ona by  była podnośnikiem ciepła tak? czy podnośnik ciepła ma mieć otwory i doprowadzić do niego powietrze spod palnika ?Przede wszystkim piec ma ogrzewać pomieszczenie czasami w trakcie prac.czy muszę coś izolować bądź wykładać szamotka dla lepszego oddania ciepła ?

post-32634-0-25891200-1483292248_thumb.jpg

post-32634-0-71279300-1483292272_thumb.png

post-32634-0-67085000-1483292992_thumb.png

post-32634-0-83963800-1483294261_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,to dobrze wygląda,tylko  nieco mylisz pojęcia.komora dopalająca= kanał wznośny=podnośnik ciepła,tam dopalmy resztę gazów,tam nie rób żadnych otworów. :unsure:

W tej rurze,powinna mieć co najmniej 70 cm. wys.,następuje wirowe wymieszanie palnych gazów=holzgas z tlenem w powietrzu i spalanie.

PG=powietrze główne,pierwotne,podajesz kanałem poziomym=palenisko.

PW=powietrze wtórne,podajesz poprzez pionowy,skośny, podajnik paliwa,to idzie prosto w palnik czyli to miejsce gdzie kończy się palenisko,zaczyna podnośnik ciepła. ;)

Tak rura fi 130 będzie podnośnikiem ciepła,ta się najszybciej przepali=temp.800-1200 st. z braku chłodzenia,dobrze dać grubą jak proponujesz.

Przekrój tej rury nie może być większy od przekroju czopucha=rury wydechowej,a lepiej mniejszy,ten Niemiec zastosował do fi 130 wydech 150.

Przekrój kanału poziomego ma być 30 % mniejszy od przekroju podnośnika.

Przekrój podajnika równy podnośnikowi.

Tej wysokości nie wiem, dałbym 5 cm.pod dekiel daj sznur uszczelniający ceramiczny,szklany szybko stwardnie,i obciąż czymś np postaw garnek z wodą,będzie dodatkowy odbiór ciepła i nawilżenie powietrza. ;)

Ewentualnie zrobić na skręcanie śrubami,ten dekiel dobrze raz w roku ściągnąć i wyczyścić.

Rurę wydechową możesz bezpośrednio na zewnątrz wyprowadzić,ponoć piec RS lepiej grzeje bez komina. ^_^

Palenisko =kanał poziomy, najlepiej z cegieł szamotowych,tu V2 andrzeja lepiej wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Andrzej,celowo tego nie podlinkowałem,1 film to jest ten sam kolega,ale buduje piec na pelety. :D

ale można lepiej zobaczyć jak to wykonać.

Jest również dobrze dopracowany względem PW,te dostarcza na 2 sposoby,tym poziomym profilem kwadratowym i rurką pionową od dołu,ale kolega ma na początek zrobić prosto żeby na pewno działało. ;)

potem jak będzie chciał może dalej "podrasować".

Dzisiaj wyczyszczę wymiennik=mam kocioł zbudowany na podstawie RS,to dam znać jaką mam tą odległość,ale na pewno nie więcej jak 5 cm.

Dałbym jeszcze w celu lepszego chłodzenia a także konwekcji ciepła ożebrowanie całego piecyka rurkami 1/2 cala do max. 1 cal.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie przeróbki rura fi 160mm grubosc scianki 10mm. Góra bedzie otwierana .palnik wylozony szamotem 3 cm. Taki mam plan.oczywiscie zdjęcia to spód pieca wszystko bedzie obspawane.tylko pytanie czy ta mniejsza rura ma byc na samym dole czy zrobić przerwe miedzy palnikiem a dnem?

post-32634-0-64212100-1483346797_thumb.jpg

post-32634-0-19120500-1483346951_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca wiesz jak z tym dołem,ale nic to, damy radę. ;)

Spójrz na początek 1 filmu podlinkowanego przez Andrzeja_M,pierwsza minuta,ten niemiecki z podajnikiem na pelet.

Ta dolna część pozioma,profil kwadratowy=kanał poziomy=palenisko musi być zespawany z kanałem pionowym-skośnym=podajnik paliwa i tą rurą fi 160,gdzie ta rura na dole ale z boku,musi mieć otwór wielkości kanału poziomego.Praktycznie na twoim 1 miniaturze=widok z dołu,dospawasz do tej środkowej rury z boku ten profil,uprzednio zespawany z podajnikiem,dno tej rury zaspawać,dno pieca zaspawać,czyli ten widok od dołu ma być zaspawany.

Pomiędzy kanałem podajnika a rurą wznośną od dołu dospawaj kawałek profila z zasuwką to jest popielnik,patrz film. ;)

Czy 70 cm wystarczy nie wiem,u mnie ta rura jest 80 cm.,ale to kocioł mocy 10 kw.,post 228

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/20130-problem-z-temperatura-kot%C5%82a/page-12?

Jak ci się chce i masz możliwość dospawaj więcej,będzie pewne. ^_^

Chodziło mi o 5 cm,na górze pieca=odległość rury wewnętrznej od zewnętrznej,pomierzyłem u mnie ok. 4 cm.,więc 5 powinno wystarczyć.

Pamiętaj,że zwiększyłeś przekrój podnośnika ciepła=musisz zwiększyć rurę wydechową,kanał poziomy i przekrój podajnika.

Skutkiem tego będzie większa moc. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm widzę ze nie do końca zrobiłem dobrze ale wydaje mi się ze jest to do naprawienia,miedzy innymi pod paleniskiem powinna być przestrzeń pewnie będę musiał od dołu dospawać kawałek  rury fi 300mm czy wystarczy 15-20cm. następnie  kawałek kształtownika do doprowadzenia powietrza, nie wiem czy wlot do tej rury wewnętrznej w której będzie płomień nie jest za duży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafus,lepiej 10 razy dobrze pomyśleć niż raz źle zrobić.

Czytasz to wszystko co piszę? :unsure:

Kanał poziomy=tam palenisko ma być 30% mniejszy niż rura fi 160 mm.

przekrój fi 16 cm.=200 cm 2 ,-30 %=140 cm. 2,=profil 10x14,bądź 12x12 cm.,nie więcej!

musisz zachować proporcje

Jak dospawasz od dołu kawałek rury fi 160 to najpierw wszystko do kupy,kanał poziomy,skośny i popielnik

Nie wiem jakie te stare drzwiczki dolne masz, ale na oko za duże=więcej niż 140 cm 2.,ale jak dospawasz dół i tak je musisz zaślepić.

Tak wylot spalin min. 200 cm. 2 albo lepiej czyli fi 180.

Najlepiej szkicuj jak na początku to możemy szybko bez użycia materiału i narzędzi coś zmienić,dzień czy 2 cię nie zbawi,chyba że lubisz przerabiać. ;)

Nie wiem o jakie powietrze chodzi,zrób na początek prosto,kanał poziomy=PG,kanał skośny,podajnik to PW,oba bez klapek.

Jak będzie wszystko hulać dorobisz resztę,przynajmniej ja bym tak zrobił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafus,kanał dopalający=podnośnik ciepła

ta przestrzeń pomiędzy rurami to lepsze wykorzystanie ciepła,w najprostszej wersji tego niema,twój podnośnik ciepła byłby też rurą spalinową.

Nie, na dole nie potrzeba żadnej przestrzeni=wydłużysz w ten sposób podnośnik ciepła,ale może być jeśli podnośnik ciepła(rura fi 160) ma min. 70 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż rozebralem to wszystko i jeszcze raz wszystko skladam do kupy na zdjeciach jeszcze nie spawane czesci tylko przymiarki,mam kawalek takiego wycinka z rury i czy przyspawac ten kawalek na koncu poziomego rusztu niby zawirowywacz tak jak ten koles na filmiku robil tylko on ma regulowaną tą część. Ja juz bym przyspawal na sztywno. Jak to wszystko obspawam dopiero założę drugą rure .

post-32634-0-79493700-1483454833_thumb.jpg

post-32634-0-27941600-1483454863_thumb.jpg

post-32634-0-74838700-1483454892_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bym nie dawał zawirowacza,tego kawałka rury,bo profil nie za wielki a zawirowanie i tak będzie. ;)

Najpierw dospawaj podajnik ten bym zrobił większy o przekroju 10 x 20 cm.jak nie masz zespawaj 2 do kupy,albo 10 x 15 cm.,będzie wygodniej z podkładaniem,do tego popielnik po przeciwnej stronie czyli od dołu, z zasuwką bądź szufladką,jak niemiecki kolega. ^_^

Ten poziomy profil ma być jak najkrótszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.