Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sas Slim 14Kw Multifun Na Ekogroszek


jarrek

Rekomendowane odpowiedzi

Już ją mam :) Zobaczymy czy wrzucili tam podgląd na czujnik podajnika. Bo na razie człowiek jak jest poza chatą nie może popatrzeć przez smartfona czy żar wchodzi w podajnik czy jest bezpieczny. Raz za dużo ustawiłem przerwy / przez przypadek / dałem na 140 s zamiast na 80 i na podajniku zrobiło mi się 66 :( i zrobiło mi się ciepło . Nawet alarm mi się nie pojawił - co dziwne jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma podglądu na podajnik. 

Jeśli dobrze pamiętam to domyślna temperatura alarmu to 70C. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to działa bo nie mialem okazji sprawdzić. Może alarm sie włącza jak druga procedura wyrzutu paliwa nie da efektu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma podglądu na podajnik.

Jeśli dobrze pamiętam to domyślna temperatura alarmu to 70C.

Zasadniczo to strona WEB oraz orogramowanie sterownika to dwie różne sprawy. Sterownik programuje Recalart a stronę WEB pisze dla nich firma zewnetrzna. I to czy będzie sie wyświetlał status podajnika czy cokolwiek innego zalezy od tego jak się dogadają a nie od wersji softu sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz wiem dlaczego są niechętni do jakichkolwiek zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1Czy tym kotle (sas slim) ruszt wodny nie powoduje nadmiernej ilości sadzy na wymienniku?

2Czy płomienie z palnika dotykają rusztu?

3Czy po zmianie paliwa sterownik z tym czujnikiem żaru potrafi sie dostosować czy trzeba ręcznie korygować nastawy.

4Czy pobieranie danych z tego czujnika można wył. w sterowniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam inny kocioł wiec odpowiem tylko na dwa ostatnie pytania, w SLIM powinno byc podobnie.

3. Na trzech rodzajach węgla ( Retopal, Wesoła, No Name) dostosował się wiec sądzę ze na innych tez powinien ale takie testy dopiero przede mną, na pewno nie ryzykowałbym z węglem typ 33 i wyższym bo wtedy atrakcje mamy inne.

4. Można wyłączyć czujnik żaru (wyłączenie funkcji autopaliwo) ale czy mimo wszystko sterownik nie korzysta z tego odczytu to wie tylko programista. Na pewno mimo wyłączenia mamy podgląd na temp żaru. Być może nie pozwala na wygaszenie kotła w długim podtrzymaniu, nie wiem, mogę się tylko tego domyślać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1Czy tym kotle (sas slim) ruszt wodny nie powoduje nadmiernej ilości sadzy na wymienniku?

2Czy płomienie z palnika dotykają rusztu?

3Czy po zmianie paliwa sterownik z tym czujnikiem żaru potrafi sie dostosować czy trzeba ręcznie korygować nastawy.

4Czy pobieranie danych z tego czujnika można wył. w sterowniku?

Mam ten kocioł to coś tam podpowiem.

Ad.1 Wg mnie ruszt wodny nie powoduje nadmiernej ilości sadzy.  Widziałem kiedyś wewnątrz Skam-p chyba 17kW i jakiejś dużej różnicy nie zauważyłem ( w sumie nie wiem ile nie był czyszczony przed moim przyjazdem). Co na minus Slima to to, że te jednak te okrągłe rurki nie są zbyt wygodne do czyszczenia - o ile ktoś lubi mieć kocioł wewnątrz po czyszczeniu jak nowy :). Ja czyszczę raz na tydzień. A do rurek kupiłem szczotkę taką jak do czyszczenia grzejników.

Swojego czasu dorobiłem też zawirowywacze, takie jak teraz Slimy mają w standardzie, ale jedyna różnica jaką zauważyłem to to, że więcej sadzy zostawało na nich, więc w komin szło o tyle mniej. Minusem ich było to, że do czyszczenia kotła trzeba było je wyjmować, a to się wówczas syfiło na podłodze, więc pewnej soboty wyjąłem i już nie wsadziłem. Mam w kotłowni podobnie jak Marwol, można w skarpetkach popitalać :].

 

Ad.2 Jak pali na większej mocy to płomień dotyka rusztu, a nawet przechodzi przez niego jak daje ostro w palnik.

 

Ad.3 Paliłem juz: Jaretem Plus, Ekoretem, EkoMagnum, i jakimiś dwoma innymi z lokalnych składów i nie trzeba nic gmerać. Po prostu sypiesz wungiel i wyciągasz popiół (o ile węgiel nie jest problematyczny).

Sterownik Multifun ma dwa tryby automatyczne: Standard i Turbo. Moje notatki pokazują, że na PID Standard ma mniejsze zużycie paliwa niż PID Turbo. Jednak PID standard działa tak jakby bardziej ospale, zdarzają się przeciągnięcia ponad zadaną o 10 stopni. PID Turbo działa bardzo szybko, albo daje ostro w palnik, albo przechodzi w stan podtrzymania. W mojej ocenie PID Turbo jest lepszy przy małym zapotrzebowaniu na ciepło (czyli okresach przejściowych i lato).

Dla maniaków:

PID Turbo rysuje mocno szarpaną linię, PID Standard potrafi narysować niemalże idealnie prostą gładką linię.

Ale tylko do momentu gdy włączy się grzanie CWU.

 

Ad.4 Jak napisał krisgie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.