Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kominek+Bufor+Podłogówka+Problem


yachtline

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

posiadam instalację ogrzewania w 133 m2 parterowym domu w następującej konfiguracji:

 

Kominek Romotop KV 6.6.2 18kW z płaszczem wodnym - doprowadzenie powietrza z zewnątrz, automatyczna przepustnica ze sterownikiem TECH ST-392 zPID.

Bufor higieniczny LEMET Spiro z dwoma wężownicami 500 litrów (w sumie 3 wężownice) - w buforze woda kotłowa z kominka, dolna wężownica podpięta pod 3 solary płaskie Hewalex, CWU z wężownicy higienicznej, trzecia wolna.

Podłogówka 850mb w płycie fundamentowej Legallet ocieplonej od dołu i boku 25cm EPS250. Grubość płyty 20cm betonu. Węże od podłogówki podpięte do górnego zbrojenia płyty, jakieś 7cm w dół od posadzki.

 

Zasilanie bufora przez kominek: na powrocie pompa Grundfoss i zawór trójdrożny ESBE sterowany przez TECH ST431n - ustawiona temepratura minimum 50 stopni na powrocie.

 

post-70160-0-73467700-1478790134_thumb.jpg

 

wejście zasilania od góry bufora:

 

post-70160-0-07438000-1478790194_thumb.jpg

 

powrót z bufora:

 

post-70160-0-31186400-1478790245_thumb.jpg

 

Z bufora podłączona podłogówka z zaworem temperaturowym 45 stopni celsjusza i pompą na podłogówkę, za pompą dwa rozdzielacze z rotametrami.

Powrót z podłogówki na dole bufora, na wysokości powrotu do kominka tylko po przeciwnej stronie bufora.

 

post-70160-0-35890100-1478790304_thumb.jpg

 

Moje problemy to:

 

Nagrzewanie bufora przez kominek z wyłączoną pompą na podłogówke, powyżej 50 stopni dzieje się rzecz nieprawidłowa dół nagrzewa się szybciej jak góra ! Podejrzewam, że ciepła woda z góry przedostaje się po przez zasilanie podłogówki omijając zawór temperatury i idzie prosto do powrotu z podłogówki do bufora. Nie ma tam zaworu zwrotnego.

 

Po załączeniu pompy od podłogówki mimo ciepłego całego bufora, powrót do kominka jest bardzo zimny, tak jakby szło to bezpośrednio z podłogówki pomijając bufor. W buforze na dole 74 stopnie, na powrocie 24 (?) Foto T2 to dół bufora, T4 góra bufora

 

post-70160-0-54552400-1478790797_thumb.jpg

 

A na powrocie 24 stopnie w tym czasie, co powoduje przymknięcie zaworu 3D i kominek zamiast grzać bufor mieli po małym obiegu :-(

 

post-70160-0-06510400-1478790861_thumb.jpg

 

Bufor schładza się baaardzo szybko, wręcz kominek nie potrafi utrzymać temperatury takiej, aby pompa od podłogówki pracowała non stop, mimo palenia na maksa w kominku. Natomiast po wygaszeniu kominka, bufor potrafi się schłodzić o 15 stopni w ciągu doby, czy woda zimna gdzieś się cofa i schładza bufor ? :-(

 

Czy mogę prosić o obejrzenie tych zdjęć i wyrażenia opinii na temat podłączenia tego systemu i odpowiedzi na moje pytania ? Jestem laikiem, Osprzęt wybrała mi hurtownia hydrauliczna, sprzęt podłączał hydraulik. Póki co kosztowało mnie to bardzo dużo, a system nadal nie działa jak powinien.

Wysuwając swoje podejrzenia, o których piszę powyżej kierowałem się studiowaniem tematu z tego forum: https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/458-kominek-bufor-w-instalacji-co/

 

bardzo proszę o pomoc, bo chciałbym się niebawem wprowadzić, zima przyszła, a system nie działa jak powinien.

 

Z góry dziękuję.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać co może być istotne, że kominek i bufor działają w układzie zamkniętym. Poniżej zamieszczam też schemat mojego bufora:

 

post-70160-0-78548500-1478791673_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pierwsze co to przywitam sie bo to moj pierwszy post na tym forum.

Mam podobny uklad jak u Ciebie ale bez Legaletta. Co do problemow z przeplywami wody nie odpowiem bo nie jestem instalatorem z wyksztalcenia tylko budowlancem i tutaj moge sie odniesc.

Pierwsze co to widze problem z mala pojemnoscia bufora ciepla, 500 L przy 133 m2 to bufor bedzie dzialac praktycznie jako sprzeglo,  bez funkcji magazynowania w dluzszym okresie czasu, jedynie jako wyrownanie skokow temperatury na kominku. Ja mam bufor 750L przy 100 m2 i widze, ze to malo, komfortowy okres bez zasilania kominkiem to jest praktycznie tylko kilka godzin przy nagrzaniu bufora do 45 stopni. Niestety nie mialem mozliwosci wstawienia wiekszego. Ten co jest ledwo zmiescil sie. Ponoc bufory o poj. od 1,5 m3 pozwalaja juz nocne ladowanie energia elektryczna i oddawanie przez caly dzien.

Drugi problem to plyta grzewcza Legalett. Z tego co napisales to budynek jest nowy i niezamieszkaly. Musisz ja nagrzac. Przy powierzchni podłog 133m2 to tej plyty bedzie jakos 30 do 35m3 betonu, to ogromna pojemnosc cieplna, prawda? Nie wiem jak projektant przyjmowal moc obiegow grzewczych dla plyty i jakie sa przewody. Do tej pory spotkalem sie tylko z ogrzewaniem Legaletta przy pomocy kanalow powietrznych.

Nic nie piszesz o temperaturach wewnatrz domu ani na jakich parametrach pracuje kominek, do ilu nagrzewa sie i na jak dlugo?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt był? Jeśli był, to ścigaj projektanta, jeśli nie, to ścigaj hydraulika lub "hurtownie".

 

Zastanawiam się dlaczego zdecydowałeś się na kominek z PW. Do tego kombinowany bufor ze spiro CWU, który praktycznie cały czas musi być naładowany, by wydajność wężownicy higienicznej była zadowalająca. Niezbędny jest też zawór mieszający temperaturowy na wyjściu CWU, bo woda w kranie może osiągać temp bufora. Patrząc na to co masz, wydaje się, że problemy są jeszcze przed tobą.

 

Dlaczego zaworu temperaturowego ochrony kotła/kominka użyto do przygotowania wody dla podłogi? Będziesz w nią pompował 45 st lub więcej non stop? Myślisz, że płyta fundamentowa może być grzana cały sezon na tym samym poziomie?

Jak będzie sterowane ogrzewanie domu, tzn. chcesz mieć np. 22 stopnie, to co będzie tego pilnowało?

Rozbujanie tej masy betonu jest tak samo czasochłonne co hamowanie. Nie wyobrażam sobie sterowania zwykłymi termostatami ściennymi poszczególnych pomieszczeń lub co gorsza jednym, zawieszonym w salonie, gdzie jest kominek.

 

O powodach dzisiejszych problemów można coś napisać jak dołączysz poglądowy schemat jak to masz tam pospinane wkoło bufora, bo fragmentaryczne zdjęcia to za mało.

 

P.S.

Nie wierzę w istnienie projektu i w głowie się nie mieści, że zaufałeś sprzedawcy z hurtowni. Sprzedał co chciał a ty jeszcze długo ręki z tego nocnika nie wyjmiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pierwsze co to przywitam sie bo to moj pierwszy post na tym forum.

Mam podobny uklad jak u Ciebie ale bez Legaletta. Co do problemow z przeplywami wody nie odpowiem bo nie jestem instalatorem z wyksztalcenia tylko budowlancem i tutaj moge sie odniesc.

Pierwsze co to widze problem z mala pojemnoscia bufora ciepla, 500 L przy 133 m2 to bufor bedzie dzialac praktycznie jako sprzeglo,  bez funkcji magazynowania w dluzszym okresie czasu, jedynie jako wyrownanie skokow temperatury na kominku. Ja mam bufor 750L przy 100 m2 i widze, ze to malo, komfortowy okres bez zasilania kominkiem to jest praktycznie tylko kilka godzin przy nagrzaniu bufora do 45 stopni. Niestety nie mialem mozliwosci wstawienia wiekszego. Ten co jest ledwo zmiescil sie. Ponoc bufory o poj. od 1,5 m3 pozwalaja juz nocne ladowanie energia elektryczna i oddawanie przez caly dzien.

Drugi problem to plyta grzewcza Legalett. Z tego co napisales to budynek jest nowy i niezamieszkaly. Musisz ja nagrzac. Przy powierzchni podłog 133m2 to tej plyty bedzie jakos 30 do 35m3 betonu, to ogromna pojemnosc cieplna, prawda? Nie wiem jak projektant przyjmowal moc obiegow grzewczych dla plyty i jakie sa przewody. Do tej pory spotkalem sie tylko z ogrzewaniem Legaletta przy pomocy kanalow powietrznych.

Nic nie piszesz o temperaturach wewnatrz domu ani na jakich parametrach pracuje kominek, do ilu nagrzewa sie i na jak dlugo?

Pzdr.

Bufor miał służyć jako sprzęgło i zarazem zbiornik podgrzewający CWU w wężownicy. W tym przypadku odpadł mi osobny zbiornik do solarów. Wiem, że przy tej pojemności nie będzie akumulatorem, niestety tak jak u Ciebie ze względu na małą ilość miejsca nie udało się zmieścić większego. Zgadza się w płycie jest 37 m3 betonu. Kominek najczęściej pracuje w temperaturze 60-70 stopni. Temperatura w domu póki co wynika z grzania przez szybę kominka, a nie podłogi, ponieważ nie mogę rozgrzać płyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt był? Jeśli był, to ścigaj projektanta, jeśli nie, to ścigaj hydraulika lub "hurtownie".

 

Zastanawiam się dlaczego zdecydowałeś się na kominek z PW. Do tego kombinowany bufor ze spiro CWU, który praktycznie cały czas musi być naładowany, by wydajność wężownicy higienicznej była zadowalająca. Niezbędny jest też zawór mieszający temperaturowy na wyjściu CWU, bo woda w kranie może osiągać temp bufora. Patrząc na to co masz, wydaje się, że problemy są jeszcze przed tobą.

 

Dlaczego zaworu temperaturowego ochrony kotła/kominka użyto do przygotowania wody dla podłogi? Będziesz w nią pompował 45 st lub więcej non stop? Myślisz, że płyta fundamentowa może być grzana cały sezon na tym samym poziomie?

Jak będzie sterowane ogrzewanie domu, tzn. chcesz mieć np. 22 stopnie, to co będzie tego pilnowało?

Rozbujanie tej masy betonu jest tak samo czasochłonne co hamowanie. Nie wyobrażam sobie sterowania zwykłymi termostatami ściennymi poszczególnych pomieszczeń lub co gorsza jednym, zawieszonym w salonie, gdzie jest kominek.

 

O powodach dzisiejszych problemów można coś napisać jak dołączysz poglądowy schemat jak to masz tam pospinane wkoło bufora, bo fragmentaryczne zdjęcia to za mało.

 

P.S.

Nie wierzę w istnienie projektu i w głowie się nie mieści, że zaufałeś sprzedawcy z hurtowni. Sprzedał co chciał a ty jeszcze długo ręki z tego nocnika nie wyjmiesz.

Projektu nie było :-( Jeśli chodzi o wodę CWU to jest gorąca już przy 50 stopniach w buforze. Na wyjściu CWU jest zawór mieszający temperaturowy, chropniący przed za gorącą wodą na wyjściu w przypadku dużej temperatury bufora. Zaworu ATV do wyjścia na podłogówkę użyto, aby nie przekroczyć temperatury 45 na zasilaniu podłogi. Kontrola temperatury jest za pomocą sterownika pokojowego zainstalowanego w przeciwległym miejscu w domu niż kominek. Nie ma sterowania na poszczególne pomieszczenia, ponieważ płyta grzeje jako całość. Największym problemem póki co jest szybkie schładzanie bufora przez powrót podłogówki, co uniemożliwia rozgrzanie płyty. Rury na powrocie do rozdzielaczy są zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zawót ATV jest zamontowany źle, gdyż jest zamontowany w funkcji mieszania tak aby otrzymać na jego wyjściu temp większą niż 45C

Sprawdź oznaczenia na zaworze, fot w załączeniu i prawidłowy montaż wg instrukcji - oba dok zamieszczam poniżej.

Dodatkowo czy możesz podać jakie są przepływy na rotametrach oraz długości poszczególnych pętli podłogówki

Ale ty jak każdy z pytających masz na wszystko odpowiedzi i wiesz lepiej.

To jeszcze spytam po co piszesz, jak nie próbujesz nawet słuchać rad, które dostajesz.

 

PS

Zapewniam cię , że przy 40C na podłodze nie wytrzymasz w domu , a chodzić po nim będziesz w butach na grubej podeszwie.

post-18578-0-78091200-1478883690_thumb.jpg

atv-instrukcja-obslugi.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zawór się do tego po prostu nie nadaje. Należało użyć zaworu ATM. On pracuje w zakresie 20-43 i ogranicza temp od góry (nie puści więcej niż ustawiona, max 43). Zawór ATV służy do ochrony powrotu kotła/kominka i ma go chronić przed zbyt niską temperaturą wody i pilnuje stałego minimum, ale więcej oczywiście też przepuści.

 

Ten sterownik pokojowy daleko od kominka wyłącza pewnie pompę podłogi. Na jak długo on ją wyłączy jeśli 37m3 betonu rozgrzejesz? Co z pomieszczeniem ogrzewanym radiacją kominka? To pomieszczenie nagrzeje się szybko, co sam zauważyłeś i ulegnie przegrzaniu gdy ostatecznie zacznie grzać płyta.

 

Brak projektu to jedno, a drugie to zła koncepcja. Kto podjął decyzję o ogrzewaniu płytą Legalett? To wymaga rozwiązań systemowych i nie bez powodu przed wylaniem płyty ludzie z Legalett poświęcają dużo czasu na kontakt z klientem, pytając nie tylko o źródła ciepła, ale i o upodobania temperaturowe domowników, dokładnie planują zapotrzebowania cieplne pomieszczeń, specyfikę ich użytkowania, materiały ścian, termoizolacji, przeszklenia, wykończenia podłóg itd., itp. Po takim wywiadzie dopiera planuje się rozkład dystrybucji ciepła do płyty. Tej bryły betonu nie da przesterować z dnia na dzień, a błędy wykonawcze mogą być nieodwracalne.

 

P.S.

133 x 0,2 = 26,6 m3  Albo ta płyta jest grubsza, albo ja coś z matematyką nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiminero nie przejmuj się - sam takie coś na podobnej płycie grzewczej przerabiałem 2 lata temu - był prosty sposób - płyta systemowa styro 3cm na to nowe rury, na to anhydryt jak najcieniej z wykończeniem.

Nowa posadzka wyszła ok 10cm wyżej.

Największy problem był z tym że trzeba było wymieniać drzwi wejściowe i balkonowe na niższe.

 

Wasze wyliczenia ilości betonu na poziomie 27m3 to wynik równoważny posadzki 400m2 w zwykłej podlogówce- a takowe się grzeje kotłem 35kW ok 1 dna. - to pozwala na pokazanie mocy  i energii jaka jest potrzebna do ogrzania tej ilości betonu.

Potrzeba na to ciepła na poziomie 2,5 - 3GJ, choć teoretycznie bez oddawania ciepła , przy suchym betonie to ok 1GJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze system mat kapilarnych Beka, które zatapia się tuż pod powierzchnią (wymagany 1cm pokrycia). Szybka reakcja, wysoka sterowność, bez problemowy podział na strefy. Normalnie jak znalazł dla kolegi, jak już na poprawki straci zapał.

 

Cały czas nie wiem kto tu był kierownikiem budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama mata to mało da , to rozwiązanie głownie do ścian

Tu trzeba innego źródła ciepła lub zaczynać grzanie w sierpniu, mają być ponoć solary , może one pomogą. ;)

Przecież te 2GJ to ponad 550 kWh, jak myślisz ile godzin, dni samym kominkiem z PW to nagrzeje? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

133 x 0,2 = 26,6 m3  Albo ta płyta jest grubsza, albo ja coś z matematyką nie tak.

 

 

Kiminero nie przejmuj się - sam takie coś na podobnej płycie grzewczej przerabiałem 2 lata temu - był prosty sposób - płyta systemowa styro 3cm na to nowe rury, na to anhydryt jak najcieniej z wykończeniem.

Nowa posadzka wyszła ok 10cm wyżej.

Największy problem był z tym że trzeba było wymieniać drzwi wejściowe i balkonowe na niższe.

 

133 m2 to pewnie powierzchnia podłóg, która jest mniejsza od powierzchni zabudowy a temu będzie odpowiadać powierzchnia płyty fundamentowej, to będzie jakieś 170 m2.

 

Aby pozbyć się legaletta można jeszcze powiesić zwykłe grzejniki i zrobić instalację grzejnikową zasilaną z bufora jak bozia przykazała. Nie wiem czy już podłogi położone czy może trzeba po ścianach. Zawsze jest to ewentualność, myślę, że ostateczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Matematyki nie oszukasz. To człowiek zawodzi. I dobrze.

 

Ktoś utopił w tym ogrzewaniu masę pieniądza, ktoś skompletował system, ktoś się podjął wykonania. W odwrotnej kolejności jest hierarchia odpowiedzialności, a jeśli inwestor tylko "wypisywał czeki", to bym go całkowicie uniewinnił. Za to do listy oskarżonych bez wahania dopisuję faktycznego kierownika budowy, który jest jak pies od pilnowania kolejnych etapów budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi, inwestorzy na domkach jednorodzinnych najmniej przejmuja sie kierownikiem budowy. Zazwyczaj rzucili mu 1500 zl za wypisanie dziennika budowy i tyle. Stanu surowego kb jest w stanie dopilnowac ale tego co dzieje sie juz w srodku budynku to nie. Ludzie wymyslaja najrozniejsze rzeczy bo widzieli w muratorze, na targach handlowiec oczarowal, w hurtowni powiedzieli, w leroy promocja itp. itd. Jak ludzie montuja sobie w domu kociol gazowy dwufunkcyjny i grzejniki to wiem, ze bedzie im to dzialalo bezawaryjnie i tak jak wymyslono. Ale jak widze dla zwyklego domu kociol z ostatniej strony katalogu sprowadzany na zamowienie, zasobnik cwu, zestawy pompowe, do tego kominek i solary to juz wiem, ze bedzie doktorat na tej podstawie i temat na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz racje, zastosowanie Legaletta jest przyjeciem pewnej filozofii eksploatacji budynku. Sam zastanawiałem sie nad tym przy projektowaniu mojego domu ale w pewnym momencie odpuscilem z roznych wzgledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zawót ATV jest zamontowany źle, gdyż jest zamontowany w funkcji mieszania tak aby otrzymać na jego wyjściu temp większą niż 45C

Sprawdź oznaczenia na zaworze, fot w załączeniu i prawidłowy montaż wg instrukcji - oba dok zamieszczam poniżej.

Dodatkowo czy możesz podać jakie są przepływy na rotametrach oraz długości poszczególnych pętli podłogówki

Ale ty jak każdy z pytających masz na wszystko odpowiedzi i wiesz lepiej.

To jeszcze spytam po co piszesz, jak nie próbujesz nawet słuchać rad, które dostajesz.

 

PS

Zapewniam cię , że przy 40C na podłodze nie wytrzymasz w domu , a chodzić po nim będziesz w butach na grubej podeszwie.

Pętle podłogówki są wszystkie równe mają po 70 metrów z rury TECE Flex 16x2. Źle zamontowany zawór ATV to dla mnie informacja, należy go wymienić na ATM jak sugerują koledzy powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

133 m2 to pewnie powierzchnia podłóg, która jest mniejsza od powierzchni zabudowy a temu będzie odpowiadać powierzchnia płyty fundamentowej, to będzie jakieś 170 m2.

 

Aby pozbyć się legaletta można jeszcze powiesić zwykłe grzejniki i zrobić instalację grzejnikową zasilaną z bufora jak bozia przykazała. Nie wiem czy już podłogi położone czy może trzeba po ścianach. Zawsze jest to ewentualność, myślę, że ostateczna.

Zgadza się 133 m2 to po podłodze, płyta ma 170 m2. Uważacie, że grzejniki rozwiązały by problem ? założenie grzejników uważam za najprostsze i najmniej kosztowne. Podłogi położone, kucie w ścianach wyjdzie najtaniej i najszybciej, bo mogę puścić rury po stropie, poddasze nieużytkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz racje, zastosowanie Legaletta jest przyjeciem pewnej filozofii eksploatacji budynku. Sam zastanawiałem sie nad tym przy projektowaniu mojego domu ale w pewnym momencie odpuscilem z roznych wzgledow.

Płyta fundamentowa została wybrana ponieważ dom miał być bardzo energooszczędny. Pod płytą 25cm styropianu, ściany porotherm 24cm + 25cm styropian, na stropie 25cm pianki PUR otwartokómórkowej, okna na konsolach JBD w warstwie ocieplenia profil 92mm 3 szybowe, do tego rekuperacja + GWC. A więc dom ciepły, jednak nie "grzejący" :-( w zamiarze poza komnikiem z PW ma być gaz, jednak podłączenie dopiero za dwa lata - takie plany doprowadzenia gazociągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast ATM powinien być zwykły 3D z siłownikiem, tak jak teraz masz dla kominka. Dzięki temu dostajesz do ręki narzędzie sterowania temperaturą wody w podłodze według warunków pogodowych. Zawór ATM też to potrafi, ale wymaga ręcznego przestawiania pokrętła termostatu co jest na dłuższą metę męczące i niedokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, rozumiem, ale tracę nadzieję, czy w ogóle uda się rozgrzać tą płytę z taką ilością betonu. Bo zbiornik bardzo szybko się wychładza.... jeśli grzejniki rozwiązały by sprawę to decyduję się na nie od razu, zima już jest nie ma czasu :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle, ze da sie to rozgrzac tylko ile paliwa i czasu to pochlonie? i pozniej jak to schlodzic w kwietniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego teraz uważam, że po założeniu grzejników byłoby ok. Dom jest ciepły, sam zbiornik nagrzewa się szybko np od 30 - 50 stopni w godzinę, grzejniki nagrzałyby się szybko i nagrzały pokoje. Dom to parterówka pokoje 15 - 17m2 sypialnie, salon 38 m2 + aneks 12m2 + korytarze, wysokość pomieszczeń 268cm. A chyba o to chodzi, aby rozpalić w dwie godziny nagrzać, potem grzanie bufora, bufor trzymałby temperaturę i w razie kolejnego grzania nie zaczynamy od "zera" tylko dogrzewamy bufor i grzejniki. Poza tym ma kontrolę za pomocą termostatów nad grzaniem w każdym pokoju, przy obecnej podłogówce nie mam stref, tylko grzeję całą płytę...Dobrze kombinuję ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pętle po 70m i co ?

 

Zawór z zasilania bufora przenieś na zasilanie podłogówki a na powrót z kominka daj ATV, ale o temp 60C - wtedy naładujesz bufor raz dwa.

 

 Jak to wykonasz i masz jakieś przepływy na pętlach można mówić o grzaniu, które potrwa parę dni.

 

Jak zrobisz te dwie rzeczy w poniedziałek to do soboty prawie non stop nagrzejesz dom

 

PS

Montaż grzejników to tak jakbyś do ferrari wstawił silnik od malucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ESBE 3D który mam na powrocie do kominka dać na zasilanie podłogówki ? a w jego miejsce ATV 60 stopni ? Jak później rozgrzewać płytę ? W esnei na zasilaniu podłogówki zaczynać od jakich temperatur ? Od małych i zwiększać ? Mam pętle 70m i co ? nie rozumiem pytania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.