Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termomodernizacja-Kocioł Na Pellet


sebwiecz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Uczestniczę w programie jaki zainicjowała moja gmina na termomodernizację domu i wymianę źródła ciepła na Eko czyli pellet oraz kolektory słoneczne.

 

Jako że to program z pieniędzy publicznych to moja rola będzie polegał na tym żeby zasugerować projektantom co bym chciał aby mi zainstalowali.

Nie będę się rozpisywał o doborze mocy kotła, instalacji itd. bo to należy do projektanta ale chcę się bardziej skupić nad źródłem ciepła i potem ogarnięciem tego (zarządzaniem jednym systemem)

Z zawodu jestem automatykiem/robotykiem ale na palnikach się nie znam a to wydaje mi się jedna z najważniejszych rzeczy w kotle + oczywiście sterowanie.

 

Teraz do sedna sprawy.

Mam wytypowanych kilka totków na pellet w raz z ich sterowaniem

1. Defro Kompakt EkoPELL

2. HT DasPell LuxGL

3. Kostrzewa Twin Bio Luxury NE

4. LazarSmartFire

5. Tekla TYTAN BIO

 

Moja koncepcja od początku była taka aby spiąć solary i kocił w jeden system zarządzający tym wszystkim poprzez ethernet.

 

Prośba do was teraz o radę jaki palnik/piec wraz ze sterownikiem byłby ok do moich założeń.

Opinii o defro jest trochę ale czy to dobry kocił do tego sytemu nie wyczytałem, wszędzie tylko sam bełkot marketingowy.

Porównywałem dtr-ki tych kotłów i tylko mi się mętlik w głowie zrobił.

Większość tych kotłów jest na sterownikach plum ecoNET oprócz defro, ale nigdzie nie wyczytałem jak jest sterowanie piecem i dodatkowymi urządzeniami ethernetowo, za to tekla ma rozbudowany system sterowania ale co z palnikiem i jego jakością.

Kostrzewa ma swoją aplikacje na androida do sterownia podstawowymi parametrami i podgląd pod temperaturę.

 

Wiem że te Kotły to nowości i nikt mi nie udzieli opinii na temat akurat tych modeli ale, jakie są wasze opinie i doświadczenia z tymi firmami.