Skocz do zawartości
IGNOROWANY

strasznie się kopci


marciniala

Rekomendowane odpowiedzi

prosze o porade. Mam piec miałowy z gornym przedmuchem. Po rozpaleniu sie ieca strasznie sie kopci z komina. Kłęby gęstego dymu wylaują przy włączonej dmuchawie. Nie chce narażac sie sąsiadom bo naprawde wkoło widać tylko dym. Prosze poradzcie czy to wina opału (piec dopiero testowany kupiony na ten sezon) komina (stary komin bez tych wiatraczkow na gorze) pieca. Jestem laikiem jesli chodzi o piece i ogrzewanie.pozdrawiam kazda porada oczekiwana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniskuję,że masz kocioł-który najpierw zasypujesz miałem i na górze rozpalasz "ognisko"

Nie żałuj do rozpałki dużej ilości drobego drewna sosnowego-w poczatkowym okresie rozpalania pozostaw uchylone dzwiczki zasypu dla wlotu powietrza,by bezdymnie rozpalało sie.Jak już będzie duży żar/rozgrzany komin/zamknij te dzwiczki.Automatykę ustaw na wysoką temperaturę/bo mogą być sytuacje wybuchowe-prześledż posty na tym forum/Zasada bezdymnego palenia to wysoka temperatura paleniska i komina w połączeniu z odpowiednią ilością powietrza potrzebnego do spalenia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniskuję,że masz kocioł-który najpierw zasypujesz miałem i na górze rozpalasz "ognisko"

Nie żałuj do rozpałki dużej ilości drobego drewna sosnowego-w poczatkowym okresie rozpalania pozostaw uchylone dzwiczki zasypu dla wlotu powietrza,by bezdymnie rozpalało sie.Jak już będzie duży żar/rozgrzany komin/zamknij te dzwiczki.Automatykę ustaw na wysoką temperaturę/bo mogą być sytuacje wybuchowe-prześledż posty na tym forum/Zasada bezdymnego palenia to wysoka temperatura paleniska i komina w połączeniu z odpowiednią ilością powietrza potrzebnego do spalenia paliwa.

to dmuchawe zalaczam dopiero po rozpaleniu sie jak zamkne drzwiczki? sorki za glupie pytania ale jestem baba i musze sie wszystkiego nauczyc. hehe dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza