Skocz do zawartości
  • Witaj na naszym forum o ogrzewaniu!

    Na forum znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań związanych z ogrzewaniem. Zachęcamy do rejestracji po której: będziesz miał(a) możliwość pisania postów, zobaczysz wszystkie zdjęcia i schematy, staniesz się częścią naszego forum :) Zapraszamy...

PawelGodziszka

Problem Z Boilerem Dwupłaszczowym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od dwóch dni mam problem z bojlerem Problem jest taki, ze kiedy piec przełączy się na grzanie wody w boilerze, chwilę woda będzie krążyła i wtedy zaczyna się przelewać woda przez odpowietrznik, który jest na zasilaniu płaszcza wodnego. Dodam, że pompa jest na wyjściu płaszcza wodnego ustawiona na 1. Dorzucam schemat odręczny instalacji. Zaznaczyłem tylko najważniejsze elementy moim zdaniem. W razie potrzeby udostępnię więcej informacji. Dodam, że wcześniej nic się nie działo. Za wszelkie informacje z góry dziękuję.

 

 

post-66350-0-79142100-1457863262_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jesli pompa jest na powrocie a odpowietrznik na zasilaniu to zawsze będzie źle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... ponieważ bedzie zasysać powietrze przez odpowietrznik automatyczny. Pompa winna być na tym pionowym kawałku rury narysowanego obok naczynia przeponowego. Będzie się sama odpowietrzać. Przed pompą filtr a za nią zawór zwrotny z metalowym grzybkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale na powrocie przed pompą jest filtr, a za nią zawór zwrotny i odpowietrznik automatyczny. Czy to też źle? I dziwne bo działało i nagle lipka. A dokładnie stało się to jak pusciłęm ogrzewanie na kaloryfery. Wcześniej grzałem tylko podłogówką bo maluję pokoje i kaloryfery miałem pościągane. Pytanie może się tak dziać jak jest mało wody w układzie bo jak sciągałem kaloryfery to trochę wody upuściłem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle ponieważ odpowietrznik automatyczny nad zbiornikiem jest po stronie ssawnej pompy i będzie się on na chwilę otwierać gdy wystąpi podciśnienie.

Woda ma być wtłaczana do płaszcza a nie z niego wysysana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a usunięcie odpowietrznika coś da. Czy wogóle nie powinno się dawać pompy na powrocie? I jeszcze dlaczego problem nie występował wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrznik tam być musi, ponieważ to najwyższy punkt tego obiegu. Jak wymienisz go i zostawisz pompę na powrocie to sytuacja obecna wróci jak bumerang, ponieważ nie są to wskazane warunki pracy dla odpowietrznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a usunięcie odpowietrznika coś da. 

 

Zakręć go i sprawdź co się będzie działo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może wystarczy zawór odkręcić i wyczyścić?Miałem taki przypadek,zebrało się trochę kamienia i zawór się nie domykał.A też wszystko było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Otrzymałeś dobre rady (Automatyk-post 2, Digitrax- post 5), nie ma innej koncepcji. Od siebie dodam to; odpowietrznik w tym miejscu musi być- jeśli tak, to pompa musi być na zasileniu. Żeby to zrozumieć trzeba znać zasadę działania odpowietrznika. Ostatecznie jak nie chcesz przekładać pompy-to przed odpowietrznikiem możesz dać zawór,który musi być zamknięty w czasie pracy pompy. Wtedy odpowietrzanie staje się ręczne, a nie automatyczne i tylko w czasie postoju pompy-poprzez otwarcie zaworu na kilkanaście sekund. Coś za coś wybór należy do Ciebie.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rymol
      Mam pewien kłopot z pomiarem temperatury wody w zbiorniku CWU. Mam zbiornik Hewalexa który posiada 2 otwory do umiejscowienia czujników temperatury: na górze i na dole zbiornika (interesuje mnie ten górny oczywiście). Oba te otwory są już zajęte przez czujniki sterownika paneli solarnych. Otwory te są na tyle wąskie, że nie ma możliwości umieszczenia w nich drugiego czujnika podłączonego pod sterownik kotła CO. Czujniki te są standardowe i wyglądają jak na zdjęciu poniżej.

      Czujnik temp. z kotła podpiąłem tymczasowo na rurze wyjścia ciepłej wody ze zbiornika, ale pomiar w tym miejscu jest zaniżony o ponad 10*C, a co gorsza, wskazanie tego czujnika zmienia się drastycznie w chwili poboru wody więc bazowanie na takim pomiarze podczas grzania CWU kotłem jest bezsensowne.
      Mam pomysł, żeby zdjąć tą metalową osłonę, wtedy jest szansa, że uda mi się to upchnąć w wąską szczelinę, ale pytanie, czy termistor który znajduje się na końcu kabla nie jest jakoś wklejony czy w inny sposób umocowany i próba demontażu tej osnowy nie spowoduje że go uszkodzę?
      Inny pomysł, to wprowadzić w otwór pomiarowy jakiś pręt dobrze przewodzący ciepło i do niego przymocować oba czujniki, ale zależy mi, aby pomiar temp. wody przez czujnik sterownika instalacji solarnej był jak najdokładniejszy. Trzy panele które posiadam, w dobrą pogodę  do godziny 14.00 potrafią zagrzać 300l wody do temperatury ponad 80*C, więc ten pomiar jest dla mnie bardzo istotny.
    • Przez figrobster
      Witam wszystkich :-)
      Ponieważ jest to mój pierwszy post na forum pragnę wszystkich przywitać:-) Zacząłem budowę domu w 2016 w systemie gospodarczym. Wspólnymi siłami wraz z rodziną przechodziliśmy przez kolejne etapy, a teraz przyszedł czas na zaplanowanie oraz wykonanie kotłowni.
      Projekt na który się zdecydowałem to Dom w janowcach G2 z archonu wraz z modyfikacjami. Powierzchnia do ogrzania to 200 m² wraz z garażami. Dom w chwili obecnej ocieplony 15 cm styropianu grafitowego λ=0,033. Dach ocieplony 30 cm wełny Ursa silver λ=0,039. Fundament ocieplony 10 cm XPS, na podłogach 15 cm EPS100 λ=0,040. Ściana działowa między domem a garażem również jest ocieplona.
      Z wyliczeń na cieplowlasciwe wychodzi kocioł 15kW (http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4ncg).
      Biorąc pod uwagę różne okoliczności chciałbym u siebie wykorzystać kocioł na pellet, i tak właśnie się nastawiałem. Jako bazę do późniejszych modyfikacji chciałem wykorzystać schemat który zamieszczam poniżej. Dom oprócz garaży będzie ogrzewany podłogówką oprócz garaży w których zamontuję konwencjonalne kaloryfery jednak bez głowic termostatycznych a z tradycyjnymi zaworami abym mógł je w razie ochoty całkowicie zamknąć, nawet w zimie kiedy mogłoby się okazać że nawet na najniższej nastawie głowicy kaloryfer będzie cały czas pracował. Nie wiem czy to dobre podejście, jeśli się mylę poprawcie mnie ale nie chcę aby bezsensowne ogrzewanie garaży w zimie powodowało rozpalanie i wygaszanie kotła. Dodatkowo w łazienkach ręcznikowce.
      Na każdym piętrze przygotowałem skrzynkę pod rozdzielacz (każdy 12 obwodów + bypass, rozdzielacze już kupione), w pomieszczeniach termostaty przewodowe których wiązki schodzą się we wspomnianych wcześniej skrzynkach. Rozdzielacz posiada grupę pompową z zaworem mieszającym 3D Afriso ATM 366 (Kvs-1,8 teraz już wiem że to trochę za mało) oraz pompą Grundfos Alpha. Ostatnio doczytałem co nieco w internecie i wiem już że regulacja temperaturą w przypadku ogrzewania podłogowego nie jest taka prosta. Generalnie zaleca się stosowanie sterownika pogodowego. Na szczęście nie jest to wielka modyfikacja i na chwilę obecną mogę bez problemu dołożyć po jednym przewodzie do tych rozdzielaczy oraz po siłowniku tak aby sterownik automatycznie sterował zaworem 3D.
      Zanim jednak zakupię dodatkowy osprzęt chciałem zapytać kogoś kto ma doświadczenie z ogrzewaniem podłogowym oraz termostatami czy rzeczywiście algorytm zaszyty w termostacie nie jest wystarczający do regulacji bez przegrzewania/niedogrzewania pomieszczeń? Może nie ma sensu się tym przejmować bo przy dzisiejszej technice termostat wszystko "wygładzi".
      Jaki siłownik najlepiej dokupić aby pasował do mojego zaworu? Czy jest to w ogóle możliwe? Czy lepiej wymienić na starcie zawór ze względu na zbyt mały Kvs? Jaki sterownik pogodowy kupić aby działał bez problemu z siłownikiem oraz nie kolidował z kotłem? Czy taki sterownik może sterować dwoma zaworami? Jeśli na kotle będę miał stałą temperaturę to czy konieczne będzie podpięcie sygnału temperatury wody "kotłowej"? Jak podać sygnał temperatury za mieszaczem? Czy są jakieś systemowe rozwiązania czy wystarczy np. przylgowy czujnik temperatury jako odpowiedź sygnału sterującego?  Czy musi być np. podprowadzone wskazanie temperatury w pomieszczenie? Czy polecacie jakiś konkretny model/producenta?  Czy polecacie jakieś systemowe listwy/sterowniki do zbierania sygnału z termostatów i podaniu ich na siłowniki? Może lepiej samemu zrobić takie układ (listwa, dioda, przekaźnik czasowy) tak aby sterować pompą w zależności od podania sygnału z termostatu? Pompa nie musiałaby wtedy chodzić cały czas.
      Kolejna sprawa o jaką chciałem zapytać to można się spotkać z opiniami że w instalacjach z kotłami pelletowymi nie jest konieczne użycie bufora ponieważ źródła te jako takie są znakomicie sterowane (wygaszanie/rozpalanie/modulacja) jednak analizując sytuację doszedłem do wniosku że niewielka ilość ciepła zmagazynowana w instalacji przed rozdzielaczem będzie szybko tracona. Potwierdzają to również opinie znalezione w internecie gdzie niektóre osoby potwierdzają że piec potrafi się rozpalać i gasić nawet 15 razy! Stąd też mój pomysł aby zastosować w instalacji bufor. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Myślałem o zbiorniku np. 1000l. Pytanie jaki miałby to być zbiornik? Czy musi być z wężownicą? Macie jakichś konkretnych producentów lub sprawdzone typy? A może realnym jest wykonanie samemu takiego zbiornika? Czy jest możliwe zakupienie takiego zbiornika aby oferował (w przyszłości) podłączenie grzałki elektrycznej? Czy jest możliwość takiego podłączenia bufora aby w lecie oddawał ciepło do zasobnika CWU?
      Nie zdecydowałem się jeszcze na konkretny model kotła pelletowego. Na pewno nie będzie większej mocy niż 19kw. Chciałbym aby był maksymalnie wygodny pod względem obsługi tzn. aby miał duży zasobnik, możliwość rozpalania, aby wymienniki były łatwo dostępne w celu czyszczenia, było by fajnie gdyby była możliwość podglądu przynajmniej podstawowych funkcji przez internet choć nie jest to wymagane. Może ktoś uźytkuje już jakiś kocioł z którego jest zadowolony i chętnie by polecił?
      Uff, mnóstwo pytań jak na pierwszy post, jednak przeglądając internet wzdłuż i wszerz nie znalazłem na nie konkretnych odpowiedzi a tym bardziej wrażeń osób które już użytkują takie systemy sterowania. Zdaję sobie sprawę że fachowej wiedzy jak na lekarstwo dlatego wolę się dopytać na fachowym forum zanim popełnię jakiś błąd. Mam również nadzieję że ten post przysłuży się komuś w przyszłości i oszczędzi mu siwych włosów na głowie :-) Wszak wiedza jest po to aby się dzielić :-)

      Pozdrawiam serdecznie wszystkich :-) Będę wdzięczny za każdą podpowiedź :-)

    • Przez eliks
      Jak w temacie. Dzisiaj byłem u znajomego, mówił że ma problem z kotłem Stalmarka. Pojechałem i zrobiłem kilka zdjęć. Oprócz tego, że powrót ustawiony na pałę, bez siłownika, to w tej instalacji mieszanej wszystko moim zdaniem nie gra. Dodatkowo sterownik widzi bojler którego nie ma, mądry spec ustawił to tylko na minimum 40 stopni, żeby tak mocno nie przeszkadzało. Kabelek z czujnikiem od CWU podobno gdzieś tam sobie leży w kartonie. Aha, i tryb parcy jest ciągły, bez wygaszania. W tym momencie domek 120m2 spala średnio 22kg pelletu na dobę.... Tam jest opcja włączenia trybu modulacji, ale na razie nic nie grzebałem, póki nie dowiem się czegoś mądrego od was. Poniżej kilka zdjęć:
       

    • Przez Zbyszek54Cidry2006
      Posiadam Junkersa Cerapur Compact 24-1 de. Jednofunkcyjny. Piec podczas zasilania zasobnika cwu jednocześnie zasilan grzejniki. Serwisant twierdzi ze zawor trojdrogowy w piecu działa prawidłowo.  Jaka może być przyczyną.  Po co mi zasilanie grzejników latem. Proszę o pomoc. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem.
      Dziękuję 
    • Przez andrejus17
      Witam. Jest to mój pierwszy sezon grzewczy. Od samego początku mam podejrzenia co do poprawnego wykonania instalacji. Mam wrażenie że Montera przerosła technologia.
      Z resztą sam tak stwierdził gdy zobaczył sterownik kotła. Zastanawiam się czy zastosowanie zaworu mieszającego na powrocie z rozdzielacza jest wystarczające aby regulować temperature podlogowki, Póki co pompa od podłogówki jest wpięta razem z pompą CO. Gdy temp w pomieszczeniu osiągnie zadaną pompy się wyłaczają. Pamietam jak kiedyś ktoś pisał że w takim przypadku temperatura kotła odleci w kosmos. Rozumiem to w ten sposób ze obioeg podłogówki nie powinien być zatrzymywany a temperatura w obiegu powinna byc regulowana poprzez sprzęgło które chyba działa podobnie do zaworu 3d. Tylko co gdy na zewnatrz zrobi się cieplej? trzeba bedzie za kazdą zmiana pogody pędzić do kotłowni i ustawiać zawór 3d.
       
       







  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.