Skocz do zawartości
stasiu

Dobór kotła Setlans 9Kw Czy P2Ar Kds - Pw 7-9 Kw

Rekomendowane odpowiedzi

Montować, zdjąć głowice można w każdej chwili jak nie będzie potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalator mówił że przy grzejnikach będą zawory i to nimi można regulować temperaturę , czy to jest normalne ? , ale ja też się skłaniam ku zaworom termostatycznym , ogólnie lubię wysoką temp w pomieszczeniach 25 *C , więc myślę że zagotowanie wody mi nie grozi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozostawiając jeden grzejnik bez termostatu też można wodę zagotować. Używanie termostatów trzeba robić z głową i nie zostawiać chaty bez dozoru np.  z do pełna zasypanym kotłem , przy słabym odbiorze ciepła ( cieplejsze dni ) i przykręconymi termostatami, a to może zrobić np. dziecko.

Kolego ,to może  powiesz po co stosuje się naczynie wzbiorcze( przed czym ono zabezpiecza?) -oczywiście prawidłowo zgodnie z normą zamontowane .I po co stosuje się miarkowniki. Jakiej temperatury one pilnują.

W projekcie z termostatami u kolegi pompka jest zabezpieczona przed zamknięciem obwodu .Jezeli zamkną mu się wszystkie zaw. term. to pompka będzie pchala wodę przez zbiornik CWU.

 

Kol. stasiu czy projektantowi podałeś na jaką temperaturę ma dobrać grzejniki?  Bo jezeli dobral ci do temp.20* to mozesz nimi nie dogrzać mieszkania.(tym bardziej że dobral ci grzejniki na skrajnie wysoką tem. zasilania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że dom rozwali zagotowanie wody ale chyba zdrowe dla całego układu to nie jest. Tu jedna koleżanka opisywała zagotowanie wody i nadal żyje ale co przeżyła to jej, tylko kocioł się trochę rozszczelnił i steroniki szlak trafił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówiłem projektantowi że lubię temp rzędu 25 *C , ale kiedyś był u mnie instalator (6 lat temu)  i wyliczył podobne parametry/wielkości grzejników , tyle że wtedy nie zezwolono mi na montaż C.O , a i kasy tyle nie miałem bo robiłem generalkę mieszkania więc sobie odpuściłem , podobno najlepszy/ogólnikowy przelicznik na stare kamienice to max 50W na m3, i mówił że kocioł na maxymalnych obrotach jak pracuje 30 dni w roku to wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W zasadzie te pytania kolegi stasia są sensowne bo z jednej strony zależy mu na dużej stałopalności ( i dlatego nie chce piecokuchni) a z drugiej strony na komforcie (jak każdemu). W efekcie będzie efekt kiszenia i za chwile kleksy na ścianach kominowych. Sam nie wiem jak to powinno wyglądać w nowoczesnych instalacjach z kotłem zasypowym. 

W starych instalacjach, jak moja, z grzejnikami żeliwnymi bez termostatów,  przewymiarowanymi oraz rurami 2 calowymi sprawa była dość prosta. Przepalało się w okresie przejściowym i paliło ciągle w zimie. Od umiejętności palacza zależało czy w domu jest komfortowa temperatura.

Istotnym elementem jest bezwładność cieplna pomieszczeń np ja tolerowałem temp 20 -  23 stopnie.

Edytowane przez jacek61

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwirdzam w 100% to co napiałeś jacek61. Taki sam mam układ jak opisujesz. Jednak mam zawory termostatyczne i np w sypialni mam 20-21* , w 2 pokojach 18* bo ich prawie nie używam a pozostałych 4 jest 22 -23*. Jeśli jednak ktoś ma 2 lub 3 pomieszczenia to można obyć się i bez zaworów .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że może być inst bez termostatów, ale  wtedy jest potrzebny zawór 4-D, inaczej kocioł prędko zgnije.

Lub będą kłopoty z jego czyszczeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co mówił instalator to mają być na grzejnikach zawory tyle że nie termostatyczne , czyli takie jak były kiedyś na grzejnikach żeliwnych ?? bo nie wiem , ale to chyba działa tak samo , znaczy mogę zrobić to ręcznie a grzejnik całkowicie się nie zamknie jak będzie dobra temperatura ?? bo tak to rozumiem  , zadzwonię jeszcze do instalatora w poniedziałek i popytam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech ci zamontuje takie zawory abyś mógł sam założyć na nie głowice termostatyczne, po prostu wymienić pokrętła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykle zawory-musiałbys ręcznie co 15-20 min. je otwierać/zamykać by pilnować stałej temperatury w pokoju. To że trochę otworzysz na stałe zawór to i tak po chwili masz cały grzejnik gorący. Reguluje się temperature grzejnika zamykając/otwierając zawór.

Zawór termostatyczny-robi to automatycznie za Ciebie.

Zwykły zawór, ktory pewnie będzie zawsze otwarty, daj do łazienki bo tam powinna być wyższa temperatura nie tylko do kapieli ale i do suszenia prania, ręczników po kąpieli.

Jeżeli grzejniki będa choć trochę przewymiarowane-zawory termostatyczne będa idealne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja chcę je mieć , i chyba każę kupić grzejniki V czyli z wbudowanymi zaworami termostatycznymi , tylko czy nie grozi to zagotowaniem wody przy ich zamknięciu , bo przy rozpalonym kotle (górniaku) to raczej nie da rady go wygasić miarkownik ciągu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak rozumiesz "zawory termostatyczne". U mnie caly zawór składa sie z zaworu termostatycznego i głowicy termostatycznej. I to właśnie ta głowica automatycznie reguluje temp. pomieszczenia. Jak nie założysz głowicy to będziesz miał zwykły zawór. Ale o tym już pisał Sambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że instalator chce mi zostawić te czerwone kurki , a w razie czego będę mógł założyć głowice do tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Niech instalator założy ci takie zawory, o tym już 2x pisałem

Grzejniki z oznaczeniem V są zasilane od dołu i przeważnie mają wkładkę zaworową w komplecie, wystarczy tylko dokupić głowice

Dodatkowo zawory powinny mieć możliwość nastaw wstępnych do regulacji przepływów przez grzejnik.

Edytowane przez sambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dla zabezpieczenia od zagotowania wody w CO można zrobić proste ustrojstwo. Jest potrzebna osobna pompa CWU i dwa takich regulatora temperatury za 30 zł (do nich trzeba zasilacz 9-15V)

post-796-0-65782800-1463343473_thumb.jpg

łączysz styki przekaźników równolegle i podłączasz do wyjścia pompy CO w sterowniku (równolegle z pompą CO), a wyjścia ze styków do pompy CWU. Jeden czujnik temperatury dajesz do bojlera, drugi do kotła. Na regulatorze podłączonym do bojlera ustawiasz temperaturę, na przykład, 50°C, podłączonym do kotła na 80°C. Przy takiej konfiguracji kocioł będzie grzać bojler do 50°, a jak braknie odbioru i kocioł zacznie przeciągać temperaturę, to po osiągnięciu na kotle 80° (można ustawić dowolną) włączy się pompa CWU i bojler zabierze nadmiar energii jak bufor.

Edytowane przez genab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak prądu braknie to tylko modlitwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

na takie coś trzeba dać zamiast pompy CWU elektrozawór i umożliwić grawitacyjne grzanie CWU. Zawór przy braku napięcia ma być otwarty. Regulatory mają być zaprogramowane odwrotnie (grzanie-chłodzenie). I jeszcze trzeba dodatkowy przekaźnik do inwersji sygnału ze sterownika pompy CO lub trzeci regulator temperatury, co będzie zamykać zawór przy zimnym kotle, żeby bojler nie chłodził się przez kaloryfery, ale to już nie jest konieczne.

Edytowane przez genab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Niech instalator założy ci takie zawory, o tym już 2x pisałem

Grzejniki z oznaczeniem V są zasilane od dołu i przeważnie mają wkładkę zaworową w komplecie, wystarczy tylko dokupić głowice

Dodatkowo zawory powinny mieć możliwość nastaw wstępnych do regulacji przepływów przez grzejnik.

 

Napisałem SMS już do instalatora dzisiaj żeby kupił grzejniki V , czy nie lepiej dać takie zawory http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=base-relevance-hou-1-3-0510&search_scope=category-111865&string=elektroniczna%20g%C5%82owica%20termostatyczna , albo jednak zwykłe

 

kolego "genab" a nie lepiej takie coś ? 

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=w%C4%99%C5%BCownica+sch%C5%82adzaj%C4%85ca&search_scope=category-111865&bmatch=base-relevance-hou-1-3-0510

Edytowane przez stasiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie stała się rzecz nie bywała , pan instalator mnie zaszantażował , albo robimy jak on chce albo wcale , oczywiście mu podziękowałem , bo zadzwoniłem i poprosiłem o zakup grzejników V  i powiedziałem że sobie kupie głowice termostatyczne , a on że to tak nie może być i on za to odpowiada i takich mi nie zainstaluje bo zagotuje mi się woda , to mówię mu że w takim razie ma mi zainstalować wężownicę schładzającą , a on że to za mała instalacja żeby takie coś montować to tylko dla kotłów powyżej 32 kw i powiedział to co na samym początku napisałem:

 

 

Panowie wiem że już długo marudzę , ale mam jeszcze jedną prośbę:1 odpowioedz na pytanie w poście powyżej i czy mógł by mi ktoś napisać wszystko po kolei co musiał bym kupić do całej instalacji , bo chyba kupię cały towar sam i dam zainstalować jakiemuś dobremu fachowcowi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz projekt a w nim są głowice termostatyczne, a co do grzejników to nie wiem czy te z dolnym zasilaniem będą się dobrze montowały w tej instalacji

Co do zakupów to najważniejsze są : kocioł, grzejniki , bojler , pompa, wkład kominowy i rura wentylacyjna -  to możesz sam kupić, + ew rury wg projektu.

Resztę niech da instalator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To jest lepsze do ekstremalnych sytuacyj, a to o czym ja pisałem jest do polepszenia pracy kotła i zabezpieczenia przed zagotowaniem się przy małym odbiorze. Koszt całości razem z pompą, to 150 zł, a znacznie polepsza kulturę pracy kotła. Na przykład rozpalasz od góry, pierwsze parę godzin kocioł nabiera obroty, więc lepiej nie grzać CWU, które bierze dużo energii. Najpierw wygrzewasz dom, a jak zawory na kaloryferach pozamykają się to zaczyna grzać CWU. Zawsze można sobie poustawiać żeby było lepiej. Jak kupisz sterownik który będzie obsługiwać obydwie pompy, to wystarczy jeden termoregulator, ale lepiej użyć sterownika pompy CO i dwa termoregulatora, tak jak pisałem na początku, bo te sterowniki są bez sensu, u mnie na przykład włącza grzanie CWU jak temperatura bojlera jest mniejsza od temperatury kotła, więc jak mam bojler 18°, a kocioł 22°, to załącza bez sensu pompę CWU. Latem przy takim czymś można za parę sezonów wykończyć kocioł, jak ktoś grzeje CWU co dwa dni, lub rzadziej, bo sterownik za bardzo wychładza kocioł i zaczyna się zbierać w nim kondensat jak bojler jest zimny .

Edytowane przez genab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie stała się rzecz nie bywała , pan instalator mnie zaszantażował , albo robimy jak on chce albo wcale , oczywiście mu podziękowałem , bo zadzwoniłem i poprosiłem o zakup grzejników V  i powiedziałem że sobie kupie głowice termostatyczne , a on że to tak nie może być i on za to odpowiada i takich mi nie zainstaluje bo zagotuje mi się woda , to mówię mu że w takim razie ma mi zainstalować wężownicę schładzającą , a on że to za mała instalacja żeby takie coś montować to tylko dla kotłów powyżej 32 kw i powiedział to co na samym początku napisałem:

 

 

Panowie wiem że już długo marudzę , ale mam jeszcze jedną prośbę:1 odpowioedz na pytanie w poście powyżej i czy mógł by mi ktoś napisać wszystko po kolei co musiał bym kupić do całej instalacji , bo chyba kupię cały towar sam i dam zainstalować jakiemuś dobremu fachowcowi

To może powiedz  jak to on chce ci zrobić .Bo widzisz wydaje mi się ze to projektant cię olał , wrzucił na program to co wrzucił i wyszło mu to co mu wyszło.Wyszło mu że średnice masz jakie masz ,a masz złe.Matematycznie to się zgadza ,ale nijak się to ma  do przepisów i  zdrowego rozsądku.Problem zagotowania wody w małych instalacjach występuje , szczególnie gdy się w instalacji stosuje wymiennik ciepła , lub termostaty które mogą odciąć dużą ilość wody wpływającej do kotła.Producent kotłów SAS w takim wypadku dopuszcza montaż zaworu schładzającego.Inni nie stosują zaworow termostatycznych U ciebie zagotowanie nie będzie trudne gdyż masz instalację wysoko temperaturową 80/60 stopni .zaprojektowaną z myślą o zapewnieniu odpowiedniej ilości CWU.(zbiornik 100l)  Dlatego  też będziesz miał mniejsze grzejniki (gabarytowo i o mniejszej pojemności wody).-  

Powtórzę - jak wykonawca chce ci tą instalację zrobić?-jakie zmiany wprowadzić w stosunku do projektu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mIeszkasz na 1 piętrze to o DS -się raczej zapomnij.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pbl
      Witam
      Jestem nowy na forum. Na wiosnę planuje zacząć remont domu dlatego szukam kotła na pellet. Prędzej trochę czasu przeglądałem forum i trochę poczytałem. W tej chwili grzeje zwykłym piecem zasypowym, głownie drewnem i węglem. Dom parterowy + będę adaptował poddasze. Łącznej powierzchni będzie około 190m2. Planuje ocieplenie 15cm styropian grafitowy, poddasze 25cm wełny. Ogrzewanie grzejnikowe + zasobnik cwu 200-250l. Z obliczeń na cieplowlasciwie.pl wychodzi mi średnie zapotrzebowanie ok 4,5kw + 4kw cwu, zalecany kocioł 14kw.
      Zdecydowałem się na ogrzewanie pelletem. Kocioł 5 klasy. Skłaniam się ku palnikowi kipi.  Znalazłem kilka kotłów z tym palnikiem:
      KOTŁOSPAW DuoKo pellet 15kw
      https://kotlospaw.pl/duoko/
      Biadała TORET PLUS 15kW
      https://kotlypleszewskie.pl/pl/p/Kociol-TORET-PLUS-15kW/48
      tutaj można zamontować palnik również z boku kotła bo taki by mi bardziej pasował w kotłowni + ewentualna dopłata do ecotouch 860
      SEKO Maxx Pelet le 15kw
      http://seko.pl/kotly_piece_co/kotly_pelet_seko_pellet/#
      Biadała SLIMEKO 16kW -wymiennik rurowy
      https://kotlypleszewskie.pl/pl/p/Kociol-na-pellet-SLIMEKO-16kW/19

      Zastanawiałem się też nad:
      https://kotlypleszewskie.pl/pl/p/BIOVERT-PREMIUM-21kW/10
      21 KW to niby za dużo jednak palniki tak 16 jak i 20kw posiadają modulację od 5KW. A podobno pellet "lubi" większy wymiennik. I teraz pytanie jaki wymiennik będzie najlepszy?
      Co do producentów to w tej chwili od ponad 10 lat korzystam z kotła Biadała. Przez ten czas paliło się w nim bardzo dobrze, nie sprawiał żadnych problemów, nie było żadnej awarii dlatego sprawdzałem ofertę tej firmy.
      Prosił bym was o rade i ewentualną opinie jeśli ktoś miał do czynienia z którymś z wymienionych kotłów. Ewentualnie może ktoś mógł by polecić sprawdzony kocioł na pellet z palnikiem kipi o mocy około 15kw w rozsądnej cenie?
    • Przez boas43
      Panowie.......właśnie teraz strzelil mi stary piec ( 10-cioletni z Pleszewa). Muszę coś na szybko kupić i to jest najgorsze...
      Dom 120 m2 , podpiwniczony, nieocieplony, lata 70/80, plaski dach, grzejniki stalowe Kermi ...typowa kostka gierkowska w którym są wymienne okna i drzwi. Z wyliczeń potrzebuję kotła całodobowego zasypowego o mocy +- 28kW ( obecny ma 30kW) na paliwo stałe - miał . Niczym innym nie palę. 
      Jakiej firmy kupic piec , co teraz jest w miarę rozsadnego - Defro, Zębiec czy cos innego ?
    • Przez David5
      Dzien dobry. 
      Mam problem z zalozeniem pieca kondensacyjnego I musze wybrac piec z otwarta komora spalania. 
      Znalazlem dwa piece 
      Brotje energy top otwarta komora dwu biegowy za cene 2700
      I druga opcja to Buderus u044 otwarta komora. 2900
       
      Piec bedzie uzywany tylko jako jednobiegowy do CO wylacznie. 
      Bedzie wlaczany sporadycznie przyciskiem a nie z termostatu. Czy brotje moze byc wlaczany kiedy sie chce z kontaku? 
      Ktory bylby bardziej trwaly? I oszczedny?
      Pozdrawiam 
      David 
    • Przez bartizi
      Witam posiadam przerobiony piec tzw smieciuch na piec spalajacy pellet dospawany jest palnik plus slimak podajacy pelet zarzadza tym sterownik ecomax 850 p2 , moje pytanie jest nastepujace w menu sterownika jest ustawienie histeraza kotla standardowo bylo to 5 stopni ale wyczytalem na necie ze histeraza powinna byc ustawiona na 2 stopnie i tak ustawilem (2stopnie)  temp zadana 50 stopni dochodzi do 51 zalacza sie tryb wygaszanie , czyszczenie i postoj i ten postoj trwa chwike tzn do spadku do 48 stopni i zalacza sie piec tryb rozpalanie pobor pelletu  i praca i znoeu dobija do 51 tryb wygaszanie czyszczenie i postoj i tak co pare minut i czy jest to z punktu widzenia ekonomi zuzycia opalu  oraz zuzycia tego palnika dobre rozwiazanie ? Czy moze lepiej ustawic temp na piecu np 65 stopni ale histeraze wtedy na 15 stopni wtedy palnik powiedzmy dluzej bedzie w postuju i tak sie nie bedzie np zuzywal ? Przepraszam za banalnosc mojego rozumowania ale jestem laikiem :) i moze ktos z szanownych uzytkownikow ma taki sterownik i moglby mi opisac jak ustawic jeszcze obnizanie nocne w tym sterowniku pozdrawiam
    • Przez blachaxxx
      Witam mam kociołek 2f atmosferyczny chciałbym zmienić na kondensacyjny bo turbo już chyba nie ma.
      Jaki najlepiej kupić , jak najtańszy a zarazem sprawdzony.
       
       
      Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
       
  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.