Skocz do zawartości
tomtomek

Mój Bufor - Wykonanie I Koszty.

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanów się gdzie, jak i jaki czujnik temperatury/zabezpieczenia przed przegrzaniem zamontujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna jest nowa taryfa G12as, cena od 22 do 06 to 0,17gr

Zastanawiam sie jak by wygladalo dogrzewanie bojlera grzałką 1, 5kw , bojler 300 l , grzałka na wysokosci okolo 200l - jaki byłby pobór pradu?

Zastanawia mnie jeszcze grzanie bufora 1000 l

- ile kw grzałkę musiałbym wstawić aby zagrzać te 1000 l w okolo 20 h?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobór prądu zawsze 6.5A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna jest nowa taryfa G12as, cena od 22 do 06 to 0,17gr

Zastanawiam sie jak by wygladalo dogrzewanie bojlera grzałką 1, 5kw , bojler 300 l , grzałka na wysokosci okolo 200l - jaki byłby pobór pradu?

Zastanawia mnie jeszcze grzanie bufora 1000 l

- ile kw grzałkę musiałbym wstawić aby zagrzać te 1000 l w okolo 20 h?

Z tą taryfą to nie do końca tak jest jak piszesz. Co do bufora to chcesz grzać wodę w nim, czy ogrzewać dom? Jeśli dom, to wielkość i moc grzałek zależy od zapotrzebowania domu tzn. bufor musi mieć taką pojemność, aby ciepło zgromadzone w taryfie nocnej wystarczyło na grzanie w ciągu dnia,  a grzałki muszą mieć taką moc aby w czasie taryfy nocnej zapewnić ilość energii potrzebną na całą dobę.

Co do podgrzania wody w buforze to sobie policz 4,19 x pojemność bufora w m3 x (t2 - t1) : 3,6 = ? kWh wynik podziel na 20 i będziesz miał potrzebną moc grzałki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W buforze grzana bylaby woda do ogrzewania mieszkania. W nocnej taryfie nagrzalbym 1000 l do ~ 80*C , a w dzień ~ 20h ogrzewałbym tym mieszkanie. Z cieplowłaściwe.pl wychodzi ze zapotrzebowanie budynku to 5-7 kw. W buforze mam trzy wejścia 3/4 i tam wstawiłbym grzałki - jakie nie wiem. Jeżeli sie mylę to prosze mowic.

Bojler tez grzalbym w nocy do ~ 60*C co daloby mi to cieplej wody na okolo 2 dni. Na chwile obecna potrzebuje ~ 100kg węgla na miesiac na ogrzanie cwu. Czy grzałka 1.5 kw dala by rade ogrzać taki bojler ? Jak wyliczyć pobór pradu przez w/w grzałkę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się gdzie, jak i jaki czujnik temperatury/zabezpieczenia przed przegrzaniem zamontujesz.

A przytulony do rury nie może byc?

A jaki to już ma znaczenie na tym etapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do rury może być jak najbardziej. Nie mam pojęcia jak i czym chcesz to zabezpieczyć, ale ja na przykład zastosowałem przykręcane wyłączniki termiczne i łatwiej było przyspawać śrubki mocujące, gdy miałem wszystko na podłodze, niż gdybym wszystko poskręcał i wtedy zastanawiał się jak te termiki przymocować.

 

W buforze grzana bylaby woda do ogrzewania mieszkania. W nocnej taryfie nagrzalbym 1000 l do ~ 80*C , a w dzień ~ 20h ogrzewałbym tym mieszkanie. Z cieplowłaściwe.pl wychodzi ze zapotrzebowanie budynku to 5-7 kw. W buforze mam trzy wejścia 3/4 i tam wstawiłbym grzałki - jakie nie wiem. Jeżeli sie mylę to prosze mowic.

Bojler tez grzalbym w nocy do ~ 60*C co daloby mi to cieplej wody na okolo 2 dni. Na chwile obecna potrzebuje ~ 100kg węgla na miesiac na ogrzanie cwu. Czy grzałka 1.5 kw dala by rade ogrzać taki bojler ? Jak wyliczyć pobór pradu przez w/w grzałkę ?

Długi dzień u ciebie - 20h :P Nie wiem jaką masz taryfę, ale w g12 jest chyba 8h w nocy i 3 h w dzień, więc bez dogrzewania bufora pozostaje  13 h. Daj link do wyniku z cieplowlasciwe - potrzebna jest maksymalna moc grzewcza w najmroźniejszy dzień oraz dokładna ilość godzin taniej taryfy. Trzeba by tak obliczyć moc grzałki, aby w przypadku takich dużych mrozów dała ona radę dostarczyć potrzebną energię w taniej taryfie.

Piszesz, że masz wyjścia 3/4 - raczej z grzałką o takie średnicy będzie ciężko, poza tym jeśli twój bufor nie ma w środku odpowiedniej konstrukcji to wkładanie do niego grzałek raczej nie jest dobrym pomysłem. Woda podczas grzania będzie się mieszać bez rozkładu warstwowego. Popatrz jak to u mnie wygląda i spisuje się całkiem dobrze.

Co do grzania cwu to ciężko wyliczyć z tych danych jakie podałeś. Można "gdybać" i założyć, że np. przy węglu 26 kJ/kg cenie 950 zł i sprawności kotła 60% wychodzi. 100 kg x 26MJ/kg x 60% / 3,6 = 433 kWh (trzeba by na pewno od tego odjąć ilość ciepła pozostającego w kotle itd)  Przy cenie jaką ja płacę za kWh, czyli 0,264zł daje to 114 zł/mieś, czyli 19 zł drożej niż węglem. Jednak jest to bardzo teoretyczne rozważanie. U mnie np. grzanie cwu prądem wychodzi około 55 - 58 zł, a węglem jakoś 64 zł/mieś.

Jeżeli przyjąć by te obliczenia to na dzień potrzebujesz 433 / 30 / 1,5 = 9,6 h tyle godzin na dobę musiała by grzać grzałka o mocy 1,5 kW

Edytowane przez Ryszard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie chce ogarnąć zbiornik od strony h ydraulicznej bo dzisiaj u mnie mocno grzalo i sporo ciepła upchalem w bufor jak zaleje drugi kolektory będą uzyskiwany lepszą sprawność bo będzie w nie wpadac chlodniejsza woda a od strony elektrycznej na razie chyba dam sobie spokój chyba ze tylko do sprawdzenia kupię grzalke zwykła i podepne na ostro.Jeśli mój dom potrzebujie srednio 70kwh to z obliczeń mi wychodzi ze taka grzalka 6kw powinna wystarczyć na ok 11godz.W taniej taryfie a 8kw to będzie z zapasem

post-78617-0-39857300-1521750785_thumb.jpg

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Link do cieplowlasciwe:

http://cieplowlasciwie.pl/wynik/2m2u

 

Decyzja zapadła co do grzałki do bojlera. Zakupiona 2kw. Zobaczymy jak wyjdzie grzanie wody w taryfie nocnej.

 

Wracając do bufora to mam trzy wejścia 5/4 ( a nie jak wczesniej pisalem 3/4 ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi, że w największe mrozy będziesz potrzebował około 136,8 kWh / dobę. Jeżeli taryfa poza szczytowa ma 13h to grzałka powinna mieć minimum 10,5 kW, więc chyba najbliższa dostępna moc to 12kW.

 

Przy poborze 5,7 kW/h i grzałce 12 kW. 1000l nagrzane do średniej 80*C i rozładowanie do 35 *C wystarczy aby grzać tylko w taniej taryfie tj od 21 - 7 i 13 - 16.

Edytowane przez tomtomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w największe mrozy raz na klika lat i to kilkanaście dni , dogrzejesz sobie w dziennej taryfie , stracisz kilkadziesiąt zł i po problemie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mające teraz dzienne zapotrzebowanie na kWh należy je pomnożyć przez taryfę energetyki i porównać to w stosunku do innych źródeł ciepła np w okresie miesięcznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"W warunkach klimatycznych, w jakich żyjemy w Polsce, niemożliwe jest wybudowanie domu bez instalacji centralnego ogrzewania"

 

Przeczytałem tylko to pierwsze zdanie i dalej już sobie podarowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tu dostanę pewnie odpowiednią odp. Zostawiłem ostatnio bufor naładowany tak po całości około 60C po 6 dniach bufor nikt nie ruszał po zakrecane wszystko na dworze upały i spadło około 10 do 15 C w dół to dobry wynik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko określić.

Dużo zależy od temp pomieszczenia w którym bufor stoi i objętości samego bufora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1000l miała kotłownia za dnia było po 35C. Zastanawiam się czy ocieplenie działa dobrze czy coś poprawić ogólnie mam wate w granulacie w takich kawałkach i gdzie brakło to zwykłą wate miałem wszystko rozebrać i zasypać pelitem czy jak to się mówi nie wiem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to około 2.5 kWh/dobę. Nie wiem po ile wychodzi Cię kWh, ale zakładają że 0.2 zł to jest jakieś 15 zł straty na miesiąc. Ile da poprawienie ocieplenia? Może 50%. Czyli 7.5 zł/miesiąc co daje 90 zł na rok (jeśli grzejesz cały rok). Czy warto? Musisz przemyśleć. Ważne jest jeszcze, czy to ciepło "ucieka" na zewnątrz, czy pozostaje w domu i czy rzeczywiście jest stratą (zależy od umiejscowienia bufora).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki pomiar należałoby powtórzyć jak będzie w kotłowni dużo zimniej np ok 18-20C

Wtedy będzie porównanie i w miarę rzetelna ocena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bufor przylega do salonu jedna ściana na 1m a druga na ścianie zewnętrznej czyli jeśli chodzi o grzanie samym sobą to słabo, dzień po paleniu w kotłowni jest delikatnie jeszcze ciepło wyczówalne ale sądzę że to piec oddaje ciepło i komin. Pale drzewem więc ciężko określić ile mnie wychodzi naładowanie jedno razowe bufora. Sprawdzę następnym wyjazdem bardziej dokładniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez wieniu66
      Witam wszystkich szanownych forumowiczów i z góry przepraszam jeśli ten temat już był lub umieściłem go w nieodpowiednim dziale. Ale szukanie konkretnej odpowiedzi pod konkretne urządzenia też nie jest łatwe :)
      Chciałbym poprosić osoby doświadczone w projektowaniu i doborze urządzeń o udostępnienie schematów kotłowni , chodzi mi o połączenie następujących urządzeń ze soba i oczywiście prawidłową pracę w przyszłości, : 
      I. Piec zgazujący drewno ATMOS z Laddomatem 
      Bufor 800L   ( na wiekszy  brak miejsca na wysokość)  z dwoma wężownicami tj. 1.cwu  2. solar   Jeśli ma ktoś z Was inną propozycje chętnie sie zapoznam 
      II. w drugiej opcji zastanawiam się nad buforem również  800L z 1 wężownicą do c.o. lub bez węzownicy i tu prosze o doradzenie jaki wybrać czy może być czarny czy emaliowany ?  oraz  dołożeniem drugiego mniejszego 250-300L  na solar i z możliwością podgrzania z pieca + (grzałka elektryczna -opcja)
      które z tych rozwiązań bedzie lepsze? I czy II ?
      centralne ogrzewanie będzie na matach kapilarnych FERIS umieszczonych w sufitach ( tylko taką mam możliwość)  + 1 grzejnik ręcznikowiec w łazience 
      dom 110m2 
      1 łazienka 
      ocieplony 15cm styropianem 

       
    • Przez marcin135
      Witam. Pytanie o sens zastosowania bufora 200 l ( na inny nie ma miejsca ). Dom nowy 160 m, ogrzewanie tylko podlogowe, piec pellet SlimEko 12 KW na KIPIm. Zastanawiam się nad buforem ponieważ pojemność wodną kotła to 45 litrów i obawiam się że kocioł będzie się często wygłaszał i rozpalał w takiej konfiguracji kotłowni. Czy zatem taki bufor ograniczy to zjawisko i czy jest to uzasadniona rozbudowa ? 
    • Przez arek67
      Nie jestem hydraulikiem, ale ze względów finansowych muszę sobie poradzić z projektem i wykonaniem, jeżeli ktoś znający temat będzie chciał mi pomóc to z góry dziękuje.

      W razie zaniku prądu mam w kotłowni system zasilania awaryjnego, który pracuje z pompą przez 12 godz.

      Kotłownia jest umieszczona pól metra poniżej mieszkania grzejniki mam na parterze i piętrze.

      Zbiornik wyrównawczy otwarty (obecnie) umieszczony jest na piętrze pod sufitem nie fachowo, bo podpiąłem go na tej samej rurze (18mm), co zasilanie na grzejniki a powinna być osobna rura, ale sprawdził się już kilka razy jak kocioł zagotował wodę, gwizdało, stukało, ale wyrzucało wodę.

      W nowym projekcie planuje zainstalować zbiornik przeponowy i przelewowy dla bezpieczeństwa chcę zamontować zawór schładzający dwufunkcyjny lub wężownice z chłodnicą, nie wiem co  będzie działać lepiej i bezpieczniej. Dołączam projekty do oceny i jeden rys. instalacji w mieszkaniu.


       
      Mam kilka pytań:

      1.Czy zbiornik przelewowy może być w kotłowni ok.30 cm nad buforem? (rys.nr1)

      2.Czy można połączyć dwa zbiorniki membranowe 35l zamiast jednego dużego 70l ? (rys.nr2)

      3. Czy piec na węgiel można podłączyć do wężownicy w buforze ?

      4. Jakie zastosować przekroje rur miedzianych do moich projektów ?

      5. Jakie zawory mieszające Afriso  ¾ ‘’czy może 1’’ i jaka przepustowość ?

      6. Czy pompy są w odpowiednich miejscach ?


       
      Dziękuje


       

       

       



    • Przez Mark29
      Witam
      Może zacznę od początku:

      Wymieniliśmy w zakładzie stolarskim stary piec (Kopciuch) na nowy piec Atmos DC100 + bufor 1500L(na początek). I podłączyliśmy go do istniejącej sieci, która przy poprzednim piecu sprawowała się idealnie). Przesyłam zdjęcia obecnego podłączenia wraz z opisem.
       
      Naszym założeniem było żeby nagrzana woda z pieca najpierw była rozprowadzona po całej instalacji ogrzewania, a kiedy powrót osiągnie zadaną temperaturę na sterowniku pompy, wtedy zacznie ona pompować ciepło z pieca do Bufora. Ale nie działa to wcale.
      Instalacja jest podzielona na lewą i prawą stronę i każda pompa odpowiada za odpowiednią stronę. Oraz dodatkowo 1 mała pompa do nagrzewania powrotu powietrza z wentylacji + pompa na 2 nagrzewnice na innej hali. Pompy są podłączone na powrocie i pompują wodę do Laddomatu i z tego co wnioskujemy to tutaj może być problem, ponieważ pompa mieszająca w Laddomat nie jest w stanie tych wszystkich pomp i ich wydajności przepuścić i gdzieś się to "kotłuje" i rozlewa.
       
      Na zdjęciach pokazałem ile jest temperatury na piecu a ile na rurze od zasilania ciepłą wodą i jest różnica między nimi około 10stopni, gdzie dzień wcześniej pokazywało idealnie tyle samo co na piecu i na sterowniku.
      Sterownik przy ścianie służy do włączenia pomp na lewą i prawą stronę grzejników w zakładzie po przekroczeniu temperatury 60 stopni.
      A sterownik przy piecu służy do włączenia pompy, która pompuje ciepłą wodę do bufora.
       
      Problemy:
       
      - Niektóre grzejniki na parterze i piętrze są nagrzane ale tylko górą, a powroty są zimne.
      - temperatura na piecu i sterowniku nie pokrywa się ze sobą, a powinna (zawór 3D jest zamknięty i nie miesza)
      - piec nie jest w stanie nagrzać bufora, ponieważ powrót się nie nagrzewa jak powinien (Przy starym piecu wszystkie grzejniki były gorące).
       
      Pytanie:
      - co jest źle podłączone?
      - co zrobić aby ciepło szło najpierw na grzejniki, a potem do bufora
      - dlaczego powrót jest zimny? ( nie powraca ciepło)
       
       
       
       
       
       







    • Przez kowalski5m
      Witam .Wszystkich forumowiczów .
      Mam dylemat z wyborem kotła  c.o.Dom wybudowany w 2005 r , parterowy 85 m2 .Garaż wraz z kotłownią , zapotrzebowanie na ciepło w/g projektu przy -20   8 kw .Obecnie ogrzewam kotłem GS miałowym 1,2 m2  wyrób rzemiosło , Grzejniki 50 żeber aluminiowych z głowicami termostatycznymi i w łazience blaszak 1 płytowy 60 x 80 baz głowicy.  Kawałek podłogówki 2 pętle  razem około 20 m2 ogrzewany bezpośrednio wodą kotłową  [, grubość betonu  10-12 cm działa troszkę jak bufor ] , lubimy ciepło . Komin od czopucha 5 m , wkład z kwasiaka  fi 130 mm , Paliwo przede wszystkim drewno  , sosna i co się trafi ,  zrębki z gałęzi . Planuję kocioł zasypowy z buforem [ mam zbiornik powietrza  700-800 l ] Ciepła woda z bojlera   , latem z grzałki
      Myślałem o MPM DS14  ale może inny ?
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.