Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mój Bufor - Wykonanie I Koszty.


tomtomek

Rekomendowane odpowiedzi

Ale u mnie jest tak ze jak ładuje bufor cały to przez noc mi schodzi cały dół prawie wiec rano dół mam 40 C , z tego co pamiętam mam wezownice na dole i lejek po nacinany do samej góry . Możesz napisać jak to w praniu wygląda jakie masz zyski w słoneczny dzień a jakie ogólnie w okresie zimowym ?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w tym roku po modernizacji. Przez lato na bufor były zrzuty ciepła z zasobnika 400l i w całym 1000l buforze była temperatur w okolicach 700 C. Od września tego roku to raczej u mnie pogoda non stop deszczowa więc za bardzo nie ma żadnych zrzutów. Wolę jak jest zimno o słonecznie bo wtedy mam jakieś zyski ze słońca. Przynajmniej nie muszę ładować CWU z pieca. Tak jak pisałeś musisz w takim cyklu grzać w piecu by w godzinach najbardziej słonecznych  mieć temperaturę na dole bufora jak najniższą. Na koniec sezonu dopiero będę mógł sie wypowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panele mam próżniowe  4 sztuki o łącznej powierzchni całkowitej 11,92m2. Już 4 sezon sorry ale nie pamiętam cen bo miałem dofiansowanie z miasta  oraz  z jakiegoś funduszu ochrony środowiska. Chyba tak coś około 10tys. mnie to kosztowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś skończyłem korzystac z energi w buforze wytrzymał mi 43 godz ale rozładowałem go do

Góra 44 C

Środek 28 C

Gół 27 C ...

.... Mailem w domu 23 do 23.5 C teraz zejde w domu 22.5 znów dziś ładuje wysoko ....

 

No i jak, udaje się palić co drugi dzień? Zmniejszałeś czas/moc pracy wentylacji? Przy tak niskiej temp. w buforze masz ciepłą cwu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze dwa palenia do 95 po całości trzymał dwa dni ale teraz jak juz w nocy są przymrozki to tak półtora dni, WM zmniejszyłem ale za to było czuć pod anemostatem jak leci zimne powietrze dałem na 25 % zobaczę dziś może na 0% co będzie się działo na noc . Zastanawiam się ile kw grzałki bym musiał mieć żeby zagrzac bufor z 30 C do 80 chociaż przez 8 h nocnych w 2 taryfie i ile to by kosztowało bo mnie w domu nie będzie a żona będzie miała ciężko sama palić co dzień

Szykuje mi się zmiana pracy na delegacje ale nic pewnego .

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Zastanawiam się ile kw grzałki bym musiał mieć żeby zagrzac bufor z 30 C do 80 chociaż przez 8 h nocnych w 2 taryfie i ile to by kosztowało ...

 

 

Co do grzałek (bufor 1000l):

4.19 x 50 x 0.27778 = 58,2 kWh / 8 = 7,27 kW

Ja mam prąd 1-taryfowy, ale z tego co się orientuję, to w 3-taryfowym, tania taryfa jest w zimie od 21 - 7, czyli 10 godz. (w takim przypadku starczyła by grzałka 6 kW)

i kosztuje 0,24 zł/kWh, czyli 13.97 zł za podgrzanie bufora o 50*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O grzałki nie chodzi bo mam 3 grzałki, jazda grzałka ma 3 pręty a pręt ma 1250 W czyli 11.5 kw , wyliczenia są golych kw jak dojdą opłaty wyjdzie pewnie około 20 zł , ja ma teraz g11 i mi wychodzi 0.69zl za kw (cena faktury podzielić na ilość kw )jak to podłączyć żeby grzałki się wyłączały jak bufor będzie miał np na dole 80 C czy na środku ?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... wyliczenia są golych kw jak dojdą opłaty wyjdzie pewnie około 20 zł , ja ma teraz g11 i mi wychodzi 0.69zl za kw (cena faktury podzielić na ilość kw )jak to podłączyć żeby grzałki się wyłączały jak bufor będzie miał np na dole 80 C czy na środku ?

 

 

0.24 zł to cena za energie + przesył, ale nie jestem pewny czy wliczona w to jest opłata handlowa, dystrybucyjna stała, przejściowa i abonament (jeśli tak to podzielone jest to przez określoną ilość kWh)  jednak to około 15 zł miesięcznie (które i tak płacisz bez względu czy grzejesz bufor czy nie) , więc przy dużym zużyciu wielkiej różnicy za kWh nie będzie.

Co do podłączenia, to pewnie pasowałoby założyć stycznik i termostat z czujką zamocowaną w odpowiednim miejscu, dodatkowo drugi termostat bezpieczeństwa na np 100*C a do tego wyłącznik czasowy, aby grzało tylko w taniej taryfie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem email do Energy operator i

G12 jest od 13-15 i 22 -6

Dzień 0.3588

Noc 0.2378

G12w 13-15 22-6

Dzień 0.3754

Noc 0.2491

Na forum M toczy się temat grzania bufora wrzątkiem ja mam tak podłączone

f03400f3b92440111ffe4559cb3862a8.jpg

I chciałem sobie przed zaworami kulowymi założyć zawory zwrotne bo musze ręcznie to robić i robie tam już 3.5 roku ale nie mogę tam uzyskać informacji czy jak te zawory będą to nie będzie się woda cofać i bufor nie będzie się rozładowywał?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa zawory klapowe (na zasilaniu i powrocie). Wybierałem w sklepie, wymieniałem, zrobiłem obciążenie do klapki aby się lepiej domykał i dalej nie trzyma idealnie. Trochę przepuszcza, na rurze zasilającej pieca jest jakieś 60*C gdy na buforze 90*C, więc i tak zakręcam kulowy. Zaworów są różne rodzaje - patrz aby był z gumową uszczelką, bo są też całe metalowe.

Co do ceny prądu to już nie wiem na pewno, ale znajomy ma G13 - może będę u niego w weekend to zobaczę na rachunek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry,

 

a zastosowanie jeszcze dodatkowego zaworu zwrotnego grzybkowego na powrocie z bufora do kotła by jeszcze nie pomogło w uniemożliwieniu rozładowywania się bufora przez kocioł? Czy mógłby Pan wrzucić schemat jak teraz wygląda instalacja po wprowadzonych zmianach/zaworach ? Skoro działa to dobrze to myśle, że wielu z nas byłoby wdzięcznych :-).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad zaworem grzybkowym, ale obawiam się, że grawitacja go nie podniesie - mam cienkie rury 1", nawet rozważam możliwość usunięcia klapki z jednego zaworu, skoro i tak muszę zakręcać kulowy, a może grawitacja lepiej by działała. Ogólnie podczas grzania działa pompa obiegowa, a grawitacyjnie to tylko na wypadek braku prądu lub awarii pompy.

Schemat narysuję, jak znajdę trochę czasu, bo tego zawsze mi brakuje ;)

Na razie (tzn. jutro) zabieram się do montażu miarkownika elektronicznego z czujnikiem kominowym, aby usprawnić proces palenia. Jakby kogoś interesowało to link do postu jak samemu zrobić miarkownik: https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/22598-sterownik-z-czujnikiem-temp-spalin-do-kot%C5%82a-z-buforem/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pisałem email do Energy operator i

G12 jest od 13-15 i 22 -6

Dzień 0.3588

Noc 0.2378

G12w 13-15 22-6

Dzień 0.3754

Noc 0.2491

Na forum M toczy się temat grzania bufora wrzątkiem ja mam tak podłączone

f03400f3b92440111ffe4559cb3862a8.jpg

I chciałem sobie przed zaworami kulowymi założyć zawory zwrotne bo musze ręcznie to robić i robie tam już 3.5 roku ale nie mogę tam uzyskać informacji czy jak te zawory będą to nie będzie się woda cofać i bufor nie będzie się rozładowywał?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Witam.Złe podłączenie naczynia,po zagotowaniu wody może ją wypompować z układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego ten schemat? Rurę od naczynie wybiorczego wepnij zamiast do powrotu jak masz na swoim schemacie do rury zasilania od kotła przed wszelkimi zaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam wszystkich na początku nowego sezonu grzewczego :)

Zmieniłem taryfę prądu na G13 - poza szczytem 27 gr/kWh i okazało się, że u mnie grzanie cwu taniej wychodzi prądem niż węglem. Duże straty na przesyle ciepła z bufora do góry, a w dodatku zły termostat (od grzałki) z małą histerezą i dość częste załączanie pompy.

Postanowiłem również założyć grzałkę do bufora - może będę całkiem grzał prądem, a jeśli nie to będzie na wypadek jakiegoś wyjazdu itp. gdy nie będzie miał kto zapalić w kotle.

I tu mam do Was prośbę o pomoc.

Grzałka będzie jak na rysunku z boku bufora (są wyjścia 3/4") podłączona rurą 3/4", a grzałka włożona do rury 2".

Grzałkę myślałem 3 x 2kW 400V co sądzicie o takiej: http://allegro.pl/grzalka-do-wytwornicy-pary-6kw-i-wiecej-i6022978905.html?reco_id=bd5432fc-a9eb-11e7-963d-246e9677fe90 (Muszę oczywiście dokupić kW i zmienić na 3 fazy - trochę kosztów, ale wyjścia nie ma.)

Na bańce z grzałką zamontuję zabezpieczenie termiczne 100*C

Sterowanie zrobię chyba na styczniku, ale jaki dać termostat i gdzie zamontować czujnik?

Czy będzie to dobrze działać?

Proszę o pomoc :)

Z góry dziękuję.

post-65254-0-86693300-1507232181_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam...

 

Mam pytanie dotyczące sterowania pompą obiegową w układzie kocioł CO oraz bufor ciepła. Zastanawiałem się na zainstalowaniem termostatu różnicowego z pomiarem temperatury na zbiorniku oraz kotle.

Pompa była by uruchamiana w chwili kiedy temperatura mierzona kotle byłaby wyższa o zadaną deltaT.

Termostat instaluje zamiarem wyeliminowania sytuacji kiedy z naładowanego bufora czynnik grzewczy, w końcowym etapie palenia, byłby transportowany ponownie do kotła powodując wychładzanie bufora przez kocioł.

Czy istnieją jakieś inne rozwiązania w kwestii sterowania pracą pompy obiegowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

 

Mam pytanie dotyczące sterowania pompą obiegową w układzie kocioł CO oraz bufor ciepła. Zastanawiałem się na zainstalowaniem termostatu różnicowego z pomiarem temperatury na zbiorniku oraz kotle.

Pompa była by uruchamiana w chwili kiedy temperatura mierzona kotle byłaby wyższa o zadaną deltaT.

Termostat instaluje zamiarem wyeliminowania sytuacji kiedy z naładowanego bufora czynnik grzewczy, w końcowym etapie palenia, byłby transportowany ponownie do kotła powodując wychładzanie bufora przez kocioł.

Czy istnieją jakieś inne rozwiązania w kwestii sterowania pracą pompy obiegowej.

Ciężko powiedzieć, czy to by się sprawdziło. Jeżeli bufor ładuję nie do pełna, to powrót z bufora jest znacznie zimniejszy od wyjścia z kotła, ale gdy ładuję do powiedzmy 90 - 95*C to u mnie pod koniec pali się powoli i różnica temperatur jest niewielka i w tym wypadku wyłączenie pompy przez termostat nie jest wskazane. Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem jest czujnik temp spalin, który wyłączy pompę gdy wygaśnie w kotle. Ja zrobiłem to ze starego sterownika pompy CO, ale widziałem też fajne rozwiązanie z termostatu od piekarnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.