odpowietrznik Opublikowano 18 Marca 2016 #51 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Doskonale zdaję sobie z tego sprawę :) Rozmawiałem, już z kilkoma przedstawicielami firm produkującymi takie parkiety i w większości przypadków zalecana max temp posadzki to 29*C. Zresztą, aż tylu zimnych dni nie będzie żeby się do tej temp zbliżyć. Ponad to w salonie na parterze będzie w razie "w" kominek. O strefach też już coś słyszałęm dlatego chciałem rozłożyć rurki równomiernie na całej powierzchni. Bawiłem się wczoraj tym programem, któy poleciłeś i rozrzut w rozstawie jest znaczny od 10 cm w łazienkach po 30 w sypialni na górze i w salonie na parterze. Pytanie dodatkowe, czy bufor musi być konkretnie walcem w pionie? Bo nie ukrywam, że łatwiej będzie mi wstawić zbiornik w prostokącie:) np. o wym (głebokość x szerokość x wys.). 60 cm x 120 cm x 210 cm. czy np może niski np. 60 x 140 x 140 ? Wymiary bez ocieplenia. Czy znacząco stracę właściwości bufora jak będzie wykonany w prostokącie? Nie sądzę aby 29 C było OK Nawet w tym linku producenta który podałeś doczytałem się ze max.27C Można się pokusić o zrobienie strefy brzegowej w danym pomieszczeniu ale należałoby uprzednio sprawdzić (są tabele albo i w SDG które podają temp.podłogi przy konkretnym rozstawie rur temperaturze zasilania i oporze cieplnym pokrycia).Rozstaw rur w łazience 10cm to standard ale i tak zazwyczaj jest za duży i trzeba uzupełnić straty drabinką dla uzyskania projektowej 24C.Nie stosuje się rozstawów powyżej 20cm w pokojach (chyba że gdzieś w garażu gdzie nie zależy nam na komforcie podłogi a tylko na ogrzaniu pomieszczenia)dlatego też najlepiej ustawić w programie aby podawał rozstaw tylko do 20cm (wyłączyć pozostałe większe rozstawy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 18 Marca 2016 Autor #52 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Gdzie w programie Purmo SDG sprawdzić przewidywaną temp podłogi? Strona jest tylko przykładem, a dwa deska która tam jest, jest trochę za gruba bo 18 mm :/. Ja szukam czegoś w granicy max. 12-14 mm właśnie po to by opór był mniejszy. Sąsiad ma na podłogówce merbau chyba 16 mm od dobrych nastu lat i póki co wszystko wygląda oka:), decha też klejona do posadzki. A w zimnie nie narzeka, że zimno. Więc sugerujesz, że te 27*C posadzki drewnianej może okazać się za mało do grzania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
odpowietrznik Opublikowano 18 Marca 2016 #53 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Możesz sobie ręcznie wpisać opór cieplny dla Twojego pokrycia podłogi(bo go znasz-podaje producent) w zakładce grzejniki wybierając opcję "Użytkownik" W zakładce pomieszczenia po wprowadzeniu wszystkich danych jest tabelka z wynikami m.in.jest temp.podł. Nie mówię że 27C może być za mało raczej tylko sugeruje sprawdzenie temp.podłogi w strefach brzegowych gdyby takowe miały być przy Twojej desce.Tu zbyt wysoka temp.możę być niebezpieczna dla samej deski a i przy płytkach przegrzanie podłogi niekorzystnie wpływa na człowieka w tzw strefie stałego pobytu."Nie ważna" jest grubość pokrycia podłogowego(choć oczywiscie logiczne jest że czym grubsze to ma wiekszy opór) lecz to aby jego opór nie przekroczył wartości granicznej 0,15m2xK/W Przykładowo jaka temp.podłogi może być w strefie brzegowej(w załączniku) dla płytek może być nawet 35C no ale dla omawianego pokrycia podłogowego(tu 27,83C) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor #54 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Bawiłem się programem wczoraj trochę dłużej ale nie tym z Purmo tylko KAN. Fajna sprawa, i wyniki też ciekawe bo okazuje się , że podłoga przy założeniu oporu deski 0,09m2*K/W, nagrzeje się w zależności od pomieszczenia od 23 do 25 *C dla 21*C pomieszczenia. Rzutuje to całkiem optymistycznie zważywszy że maks. to zakładane 27*C. Temp. zasilania/powrotu 40/33 *C dla temp zewnętrznej -20. Muszę na czasie zamówić rury preizolowane, i chcę się jeszcze upewnić, przy tych założeniach co liczyliśmy 5/4 cala (DN 32 x 2,9 mm wymiar PEX) dla zasilania i powrotu. A do CWU 1 cal (DN 25 x 3,5 mm wymiar PEX) oraz cyrkulacja DN 20 x 2,8 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 21 Marca 2016 #55 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 To co podawałem, miało mieć srednicę 5/4" wewnątrz! - tak się podaje średnice rur. A PEX 32x2,9 ma srednicę zewn 32 i grubość scianki 2,9 , czyli naprawdę to odpowiednik rury 1" Zasilanie podłogówką wymaga dużych przepływów aby zapewnić potrzebną moc, więc rury muszą mieć stosowne średnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor #56 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Dobra, czyli rura PEX DN 40 x 3,7 mm na zasilanie i powrót. A do CWU jest oka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 21 Marca 2016 #57 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Na CWU jest OK, choć jak masz 2 łazienki z których można na raz korzystać warto dać ten 32x2,9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor #58 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Problemu pewnie nie będzie, ale jak to się ma do króćców 3/4 cala w zbiorniku CWU bo głownie takie wyjścia widziałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 21 Marca 2016 #59 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Króciec to jest lokalne przewężenie, tu idzie o spadki ciśnienia na rurociągu, z resztą zasobniki ponad 200l mają często 1" przyłącza. Poszukaj po katalogach np Biawar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor #60 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Dobra czyli tak: Zasilanie i powrót CO rura preizolowana PEX-A wymiar DN 40 x 3,7 mm, CWU rura PEX-A DN 32x4,4 mm + cyrkulacja DN 20 X 2,8 mm. Dojścia do rozdzielaczy też na PEX czy może PP ? Bo kurcze szukałem i nie wiem czy znajdę zaciskarkę do tak dużej średnicy w normalnych pieniądzach :) Poza Sambor wspominałeś coś bym zastanowił się nad innym piecem ? Mógłbyś rozwinąć swoją myśl ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 21 Marca 2016 #61 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 W budynku dasz bez problemu do rozdzielaczy PP32 bazaltowe i spoko. Natomiast przypomnij jaki tam miał być kocioł?, ew zweryfikuj jego moc w oparciu o te obliczenia podłogówki Jak na pellet to polecam Biawara, z nim nie ma kłopotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor #62 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 W planach był Defro Sigma Ekopell z palnikiem bioPELL o mocy 16kW do tego bufor wyjdzie ok 1000 - 1200 L. Potrzebuję sterownika w domu najlepiej graficznego coby żona miała łątwiej takiego jak SPK LUX do Defro. Czyli z PEX-A złączka przejściowa na rurę PP 40 i później z niej trójnikiem z redukcją na PP 32 do rozdzielaczy. Czy chodziło Ci żeby od razu zrobić redukcję do PP 32 i na trójnikach do tych 3 rozdzielaczy? Rozumiem, że chodziło o taką rurkę http://kociolcenowy.pl/rury-pp/2417-rura-pp-32x54-pn-20-glass-wavin.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 21 Marca 2016 #63 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Z PEXa zewnętrznego robisz rozejście na 3 rozdzielacze Rura taka, prod Wavin-a Zakup kotła przemyśl dobrze , gdyż naprawdę nie ma co oglądać na sterowniku, tam żona telenoweli nie zobaczy. Automatyka sterownika polega na tym aby nikt przy kotle nie grzebał. a oglądać też nie ma co Wszystko się ustawia 1x , ew korekta krzywej grzewczej i koniec. Jedynie warto alarm ogólny wyprowadzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor #64 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Patrzyłem na Biawar, jednak nie wiele tam informacji jak sterować nim bufor, prawie wszystko trzeba dokupić łącznie z opcją bufora itp... Piec wygląda na kompakt, który wszystko ma w "sobie". I ogólnie mam wrażenie, że instrukcja trochę skomplikowana:( Nie wiem czy dał bym sobie z nim radę... Chyba, że ja nie na te piece patrzyłem. Hmm, nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem, z rur PEX preizolowanych wychodzi się złączką przejściową http://heatpex.pl/pl/zlaczka-przejsciowa-hela-h-357.html#top, na to łącze kawałek rury PP 40 z której wyprowadzam sobie trójniki z redukcją na PP32 i do rozdzielacza tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 21 Marca 2016 #65 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Z tym przejściem to bym zrobił bez PP40, na tej łączówce masz gwint 5/4" - daj taki trójnik do niego redukcje ma 1" i wychodzisz przez śrubunki 1" na PP32 z końcówką 1". Popytaj kolegów którzy mają Biawary - są z nich zadowoleni, sterownik prosty, trzeba jednak go rozbudować o moduł dodatkowy, ale warto. Z resztą ten sam sterownik jest i w Tekli i w Kostrzewie i w innych polskich kotłach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 22 Marca 2016 Autor #66 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Sambor niestety Biawar jest chyba poza zasięgiem budżetu, jak to sobie wstępnie policzyłem to wychodzi grubo ponad 16 tys.zł... :( czyli prawie 7 tys więcej niż oferta jaką dostałem na Defro.... a tu w cenie mam już wszystkie czujniki sondę itp. Podobnie wychodzi sprawa z Kostrzewa. Czy Defro to aż tak zły wybór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 22 Marca 2016 #67 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Nie znam Defro - pytaj innych Za coś trzeba płacić, ale wydaje mi się że to drogo policzyłeś tego Biawara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 22 Marca 2016 Autor #68 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 BIAWAR PELLUX COMPACT K-PAA 12 + PBMAX 12 + PP10 + ZP200 cena 13,899 zł do tego czujnik zewnętrzny + moduł rozszerzenia CAN, + regulator pokojowy i wychodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 22 Marca 2016 #69 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Jak masz mieć bufor to 12kW kotła jest za mało, myślałem o Pellux 100 20kW - 11900 netto, ale są promocje w necie i wtedy taniej wychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 22 Marca 2016 Autor #70 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Niestety chyba poza moim zasięgiem... jeszcze plus te dodatki które wymagane są do bufora:/ Chyba pozostanę przy swoim wyborze... Moc kotła liczyłem do wielkości bufora - max 80l/kW, i wtedy przy 16 kW wychodziło trochę ponad 1200l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 22 Marca 2016 #71 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Bufor może być mniejszy - te proporcje co podałeś to dla kotła do zgazowania drewna , ja mam 800l/ 20kW - praca ok 30-40min a przerwa ok 2x więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pospisz Opublikowano 22 Marca 2016 #72 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Zakup Defro , Kostrzewy na pseudo pellet wychodzi taniej ale po zamontowaniu wyjdzie samo z kotłowni czyli bokiem ale jak masz wolne 7 tys na złom to kupuj , Polak jak zwykle mądry po szkodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaszzakopane Opublikowano 23 Marca 2016 #73 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Wiesz co nie znoszę takiego pitolenia.Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ciekawe jakim autem jeździsz i dlaczego takim złomem a nie dwa razy drozszym lub np bugatti napewno byłby lepszy. Każda firma ma modele mniej lub bardziej udane jeden będzie narzekał drugi chwalił. Zrozum jeżeli ktoś ma przeznaczone 7 tysięcy to nie 17 10 20 procent jeszcze można nagiać budżet ale nie ponad 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pospisz Opublikowano 23 Marca 2016 #74 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Zgadzam się z tobą w stu procentach o naginaniu budżetu tylko to nie jest inwestycja na jeden rok i może lepiej wziąść kredyt na pozostałe część i z lepszego spalania wyjdą same oszczędności i zaoszczędzone nerwy a zdrowia niestety nie jesteśmy w stanie odkupić .Polak kupi klej do płytek za 15 zł i wyklei nim taras bo jest napisane mrozoodporny , a Niemiec kupi klej za 60 zł żeby następne pokolenie nie musiało się martwić i taka jest naprawdę różnica w mentalności a nie w tym kto ile ma forsy tak że zle mnie oceniasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys193 Opublikowano 23 Marca 2016 Autor #75 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 A ten...? http://allegro.pl/pellet-biawar-pelmax-k-paa20-pbmax20-pp12-zp350-i6063636905.html Problem w tym że nigdzie info jak podłączyć bufor i jak sterować zaworem 3D od mieszacza:/ by wartość na nim była zależna od pogody... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.