Skocz do zawartości
Saper200

Sprzedawcy Sugerują Aby Nie Robić Instalacji Mieszanej (Podłogówka) Np. Przy Skam-P 12Kw Taki Wybrałem, Uzasadnienie?

Rekomendowane odpowiedzi

Za 15 lat to pompy pw stanieja :-)

 

Może ktoś wrzucić najlepszy schemat dla 100% podlogowki, ekogroch, sterowanie pogodowe, aby była ochrona cwu itd

Już wkleiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czekam aż napisze w czym mój schemat jest zły, wtedy napiszę Ci czemu tak jest lepiej niż z samym 4d przy 100% OP z zastosowaniem silownika mmieszacza , pogodowka, krzywą grzewczą i ochroną powrotu.

Edytowane przez nex1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to mówi Mariolka, HELLLOŁ?!

 

rustin, dlaczego ten schemat ma być dobry? bo nex tak ma? czy ktoś jest w stanie coś takiego zaprojektować i pod czymś takim się podpisać?y

takie klocki mogą przejść przy przewymiarowanym kotle, w kotle dobranym do zapotrzebowania budynku to nie przejdzie.

na tym schemacie zawór 4d dba o ochronę powrotu, tak? odp; tak.  jednocześnie zmniejsza temp zasilania, ile? nie wiadomo. zawór 3d ustawi temp zasilania o.p, tak? odp; tak. wiadomo że mniej niż wychodzi z zaworu 4d, to po co on tam jest? 

tutaj nex niech się wykaże!

 

ludzie, po co wyważać otwarte drzwi, są schematy w sieci, do których można podpiąć każde urządzenie grzewcze i będzie działać, ale nie, moje jest mojsze i nic tego nie zmieni, tak jest dobrze bo JA tak mam. Ludzie to nie jest argument.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

na tym schemacie zawór 4d dba o ochronę powrotu, tak? odp; tak. jednocześnie zmniejsza temp zasilania, ile? nie wiadomo. zawór 3d ustawi temp zasilania o.p, tak? odp; tak. wiadomo że mniej niż wychodzi z zaworu 4d, to po co on tam jest?

tutaj nex niech się wykaże!

Zawór 4d dba o ochronę powrotu, ustawiamy go ręcznie powiedzmy na połowę.

 

Zmniejsza temp zasilania na zawór 3d a co za tym idzie siłownik tego zaworu pracuje stabilniej tzn nie ma odchyłów od zadanej z pogodówki na zasilaniu bo jak wiemy przy 5/4 cala mieszacza gdyby całe zasilanie walilo na 4d z silownikiem nie pracował by on tak jak należy, odchyly temp były by spore, dodatkowo nie mielibyśmy stałej ochrony powrotu przy np rozpalaniu pieca czy też dłuższego postoju OP i jego ponownym załączeniu.

Jak wiemy OP działa na niskich temperaturach.

Mamy również podmieszanie powrotu na zasilanie OP.

 

Jak ustawić 4d trzeba dostosować do swojej instalacji. Ja mam ustawione na stałe połowę i pracuje to wyśmienicie zapewniając mi ciepły powrót, a co za tym idzie zmniejszając znacznie spalanie.

3d pracuje sobie stabilnie z silownikiem utrzymując żądaną temp z pogodowki ustaloną przez krzywą grzewczą.

 

Coooler, skoro piec:

A) w ogóle nie smoli

B) malutko pali

C) ma powrót bliski zasilania

D) pracuje stabilnie

 

Ktoś chce mi udowodnić ze dodatkowa pompa pracująca 24h jest potrzebna.

Edytowane przez Ryszard

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam op w domu mam cały parter na op i w 70% panele 10 mm. Podłoga nie jest gorąca a przyjemnie letnia temp 22-23 ST. Na poddaszu łazienka korytarz i garderoba w op sypialnia i pokoje grzejniki. Powiem wam ze w sypialni szybciej zbijesz temp do spania jest chłodniej a na rano można podnieść żeby nie było zimno i tez jest ok. Grzejnikami szybciej regulujesz temp w pomieszczeniu. Mam mieszane i działa to ok wszystko ale to jak kto woli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Sambor w poście #36 schemat jest dobry ?

Sam sobie odpowiedz, wg mnie nie jest dobry, już lepiej tylko zaw 4-D

 

Jak ktoś ma zapotrzebowanie ciepła na cały dom 5-6 x mniejsze niż moc kotła to może robić różne dziwne rzeczy,

ale jak dobiera się kocioł do większych mocy to tam już takiego zapasu nie ma i takich schematów się nie stosuje.

Ostatnio poprawiałem inst do kotła zasypowego ok 40kW  pracującego na 4 nagrzewnice powietrza.

W całym układzie nie było zaw 3-D, ani 4-D  tyko 2 pompy i sprzęgło - to wystarczało do pracy z powrotem ok 55C , przy zasilaniu 70-80C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega wstawił w poście # 39, schemat uniwersalny, albo ten nieszczęsny z zaw 4-D lub lepszy ale droższy ze sprzęgłem z postu #44

 

A co do zaworu 4-D trzeba pamiętać o jednym - im większa część podgrzanej wody idzie  na odbiory to mniej zostaje na podgrzanie powrotu

i dlatego jednemu w mniejszej instalacji zaw 4-D się sprawdzi, a innemu w większej już nie.

 

Jeżeli sterownik kotła obsługuje pompę kotłową i jest czujnik powrotu to brać taki i robić podmieszanie pompą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Coooler, skoro piec:

A) w ogóle nie smoli

B) malutko pali

C) ma powrót bliski zasilania

D) pracuje stabilnie

 

Mamy szukać ch do d?

 

Ktoś chce mi udowodnić ze dodatkowa pompa pracująca 24h jest potrzebna.

 

skoro u Ciebie pracuje i ma się dobrze, to nie oznacza że u kogoś innego będzie też tak działać.

natomiast kol. sambor w poście #44 umieścił schemat, który będzie działał ZAWSZE z każdym kotłem w każdej instalacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to Jak ja Ci powiem że mam obecnie przy -4 na zewnątrz temperaturę na piecu 65, powrotu 54, a w domu 22.8 stopnia. Potrzebna mi jest dodatkowa pompa kotlowa i niepotrzebnie wydane na nią pieniądze + koszt jej pracy?

 

 

mocno nex1983 upierasz się przy swoim schemacie ,wywołujesz do tablicy to i ja Ciebie wywołam w innym watku prosiłem o uwagi a w zasadzie wady   mojego schematu z zaworem 3 D i ochroną kotła jakoś nie odpowiedziałeś a stosując Twóje podejście to czyżbyś nie wiedział ? :)

 

ja tez mam przy -4  65 na piecu powrót nawet cieplejszy od twojego bo 56 a w domu 23 , mało spala itd itp i nie mam 4D :)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega wstawił w poście # 39, schemat uniwersalny, albo ten nieszczęsny z zaw 4-D lub lepszy ale droższy ze sprzęgłem z postu #44

 

A co do zaworu 4-D trzeba pamiętać o jednym - im większa część podgrzanej wody idzie  na odbiory to mniej zostaje na podgrzanie powrotu

i dlatego jednemu w mniejszej instalacji zaw 4-D się sprawdzi, a innemu w większej już nie.

 

Jeżeli sterownik kotła obsługuje pompę kotłową i jest czujnik powrotu to brać taki i robić podmieszanie pompą.

Czegoś nie rozumiem w tym waszym toku myslenia

przecież zawór 4D zawsze się sprawdzi  warunek jeden musi być dobrany kvs do instalacji a nie do średnicy wyjscia z kotła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Digitrax to co , powiesz mi czemu mój schemat jest gorszy od twojego, a może i jak to mówisz beznadziejny mimo że nie ma w nim dodatkowej pompy? Czekam i czekam .

No to może ja ci wytłumaczę dlaczego schemat kolegi jest lepszy od twojego.I czy dodatkowa pompa jest potrzebna . i kiedy należy ją montować

Przy małych instalacjach ochrona powrotu kotła może być , i jest z reguły  realizowana w obiegu  grawitacyjnym. Tak jest zrealizowana u ciebie,regulujesz ją za pomocą zaworu 4D.

Przystosowując schemat kolegi do twojej instalacji(kocioł 12kW zapotrzebowanie na moc 4,4kW) wystarczy w schemacie kolegi zamiast pompy kotlowej  wstawić zwykły zawór i nim regulować obieg kotłowy grawitacyjny. Ile kosztuje zwykły zawór  a ile 4D. Widzisz teraz bezsens zamontowania zaworu 4D u ciebie.Kto cię kolego na dodatkowe koszta naciągną?Zawór 4D spełnia 2 funkcje montować go po to aby spełniał tylko jedną jest bezsensowne ,skoro można to zrobić znacznie taniej.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czegoś nie rozumiem w tym waszym toku myslenia

przecież zawór 4D zawsze się sprawdzi  warunek jeden musi być dobrany kvs do instalacji a nie do średnicy wyjscia z kotła

No ale jeżeli zawór 4D będzie o mniejszym rozmiarze niż wyjście z kotła to obieg  kotłowy nie będzie działał grawitacyjnie i wtedy potrzebna jest pompa w obiegu kotłowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak i dochodzimy wtedy do sytuacji gdzie mamy 2 pompy i zawór 4D a można to wykonać za pomocą 2 pomp i mniejszego zaworu 3D. Zgadnij co będzie tańsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale jeżeli zawór 4D będzie o mniejszym rozmiarze niż wyjście z kotła to obieg  kotłowy nie będzie działał grawitacyjnie i wtedy potrzebna jest pompa w obiegu kotłowym?

jakie grawitacyjnie ????

albo sie robi ochrone powrotu i wstawia pompe albo sie wstawia zawór zeby był 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czyli wg .Ciebie przy zaworze 4D pompa jest niezbędna w obiegu kotłowym?

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli zawór ma być sterowany dla obiegu grzejników i ochrony powrotu to tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że jeżeli jest sama podłogówka to spokojnie może być 4D z siłownikiem bez pompy kotłowej i będzie chulać.Ja u siebie tak mam zrobione. Koszt 4d z Herza 350 zł zawór + siłownik to chyba nie aż taki majątek jak ktoś robi nowe CO na lata. Ładnie pilnuje temp. z pogodówki ,a reszte puszcza na powrót i troche odbiera CWU. Nie musi być typowej ochrony powrotu jeżeli z głową się ustawi histereze kotła. Na podłogę idzie między 25 a 35 stopni średnio także reszta idzie na powrót i nie ma problemu. Może w większych instalacjach i mieszanych to się nie sprawdza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twoją instalację można na zaw RTL wykonać i też by działała, a niektórzy co mają zaw 4-D na podłogę już się szykują do przeróbek , przy większych zapotrzebowaniach na wodę do podłogówki - 100m2 i więcej,  zaw 4-D nie wyrabia z prawidłową pracą 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sambor ja się z Tobą po części zgodze, ale te problemy z 4D mogą wynikać z zastosowania zaworu o zbyt małej średnicy ja mam 1" ,a ogrzewam 58 M2. Myślisz że zastosowanie np. zaworu 5/4 , 6/4 lub 2" nie załatwiłoby sprawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załatwi, tylko kto podczas inwestycji o tym myśli . przeważnie daje się zaw 4-D 5/4" co dla grzejników jeszcze ujdzie a przy podłogówce i przepływie rzędu 1,5m3/h to już zaw 4-D musi być "po byku" - przecież nie dość , że musi przyjąć taką ilość wody to jeszcze ją wymieszać aby podnieść temperaturę powrotu na kocioł.

To na grawitacji jest niewykonalne, więc musi być pompa na obiegu kotłowym.

Wtedy warto pomyśleć o sprzęgle zamiast zaw 4-D i niezależnych zaw 3-D regulujących temp na odbiorach i na powrocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz dobry specjalista myśli :) jak kto tylko słucha" ta wystarczy i będzie 200 zł taniej" to potem są problemy.Lepiej poznać stanowisko kilku "Fachowców" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Następny punkt aby sprawdzić hydraulika. Żadnych zaworów 4d tylko 3d.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam o tych zaworach co piszecie i jedno mnie zastanawia. Dlaczego 3 a nie 4D. Gdzie tkwi wyzszosc pierwszego nad drugim. Czy nie jest aby przypadkiem tak, ze 3D obniza ilosc wody za zaworem na obieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez RadekBB
      Witajcie! Jestem nowym użytkownikiem forum i liczę na Waszą pomoc. W kwestii ogrzewania wiem tyle co z własnych doświadczeń oraz ogólnodostępnej wiedzy w internecie,  na forach, etc.
      Chciałbym wymienić kocioł (obecnie Defro Optima 25 kW z 2008r. - k. dolnego spalania). Z moich wyliczeń wychodzi, że gaz będzie wychodził dużo drożej dlatego celuje w kocioł 5 klasy/ecodesign na ekogroszek bo może uda się z uzyskać dotację. Myślałem o kotle Ogniwo epp lub epm 16kW.
      Dom to stary klocek w płaskim dachem, nieocieplony choć chciałbym to zrobić w najbliższym czasie ale pierwsze muszę wymienić kocioł i uzbierać pieniądze. Na parterze grzejniki aluminiowe i stalowe płytowe, na piętrze żeliwne, stara instalacja CO. Obecnie było palone zazwyczaj ok. godz 14. Na kotle temperatura 42 - 45 st.C. W ten sposób w godzinę robiło się ciepło w domu (ok. 21 st.) piec w nocy wygasał. Przy takim paleniu zużywałem ok. 5 ton węgla (Orzech z Piasta) w sezonie grzewczym. Gdy były dzieci w domu i trzeba było palić całą dobę przy tych nastawach w domu była sauna. Przy dużych mrozach (-15/-20 st.) piec ustawiony na 55 st. Gdy paliłem w kotle zasypując go w całości jak powinno być robione w piecu dolnego spalania z komina wydobywały się kłęby czarnego dymu więc o ile mogę dokładam węgiel małymi porcjami aby czyściej się spalał.
      Tutaj wyliczenie z CieploWlasciwe.pl http://cieplowlasciwie.pl/wynik/5rh0 wydaje mi się przesadzone dlatego celowałem w słabszy kocioł.
      Czy piec o którym wspominałem będzie ok? Co polecacie?
      Czy koniecznie muszę rozwiercać komin i robić wkład z ceramiki? Wykonawca stwierdził że wkład z nierdzewki nie nadaje się. Obecnie jest komin murowany z cegły i najchętniej bym go zostawił ze względu na koszty.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za  pomoc.
       
    • Przez HardyDemon
      Witam. Chciałbym zamontować regulator ciągu kominowego w celu oszczędności pelletu. 
      Jednak usłyszałem od znajomego, ze lepsze od tradycyjnego regulatoru ciągu kominowego będzie smart flow ponieważ dodatkowo osusza komin i chroni go.
      W moim przypadku może mieć to znaczenie ponieważ mam stary murowany komin i może mieć to dla niego ochronę. Ale różnica w cenie jest spora.
      Proszę o opinie czy sens jest płacić ponad 100% więcej i jak to się ma w praktyce.
      https://www.youtube.com/watch?v=Rfe7HCkP75k
       
      Pozdrawiam i dziękuje za radę. 
    • Przez KKOKO
      Witam,
      Posiadam nowo zainstalowany kocioł Defro Spectra 20Kw. Dopóki grzał tylko na bojler było wszystko w porządku. Po tygodniu na próbę przełączyłem na centralne i zaczął się problem. Już w drugim cyklu po rozpaleniu, aby podtrzymać temperaturę, wzrosła także temp. podajnika i włączył się alarm - kocioł się wygasił. Po kilku takich zdarzeniach zauważyłem, że jeżeli w centralnym zakręcę połowę grzejników to jakoś działa, chociaż temperatura podajnika wzrasta do 65 stopni. Oczywiście jest to związane z długością pracy palnika, ale przecież nie tak miało być. Zwracam się o radę i pomoc.
    • Przez przem92
      Witam. Borykam się z problem nie utrzymywania temperatury zadanej na piecu... Dzwoniłem na infolinie i też każdy podaję coś innego.. Proszę o jakieś rady w jaki sposób go ustawić itp. Sterownik St 480. 
    • Przez Ernesto
      Witam,
      Z racji iż obecnie na rynku jest kilkudziesiąt (set) producentów (modeli) kotłów z podajnikiem na ekogroszek - tonę...
      Panowie, potrzebuję porady co do kotła o mocy 19kW lub 20kW. Dom 180m2  z 2005r. docieplony styropianem, stropodach i fundamenty zostaną  docieplone dopiero w przyszłym roku - na ten rok potrzebuję wymienić kocioł i mam zamiar położyć wełnę na podłodze  na piętrze. Wg. ciepła właściwego wychodzi mi kocioł na 17kW (+2-3kW na CWU) docelowo w przyszłym roku zamontujemy panele fotowoltaiczne do CWU. Z racji że kocioł będzie na dofinansowanie czyste powietrze musi spełniać "Unijne Normy" - EcoDesign i V klasa obowiązkowo.
      Prześledziłem forum i gdyby nie powyższy papier (ecodesign) to brałbym w ciemno Skamp 20kW SV200 z SPPv2  niestety w Sekom Pleszew jedynie skamp 13kW posiada ten certyfikat :(
      Poprzedni kopciuch to Ogniwo 17kW ok.13 letni - już rozszczelniony - przebył ostatnią drogę na stację 800zł/tonę.
      Ogólnie u rodzinki mają 17letniego SAS'a w tą stronę też mnie cisną ale ten SAS Efekt jakoś do mnie nie przemawia, natomiast Solid 19kW ku któremu jestem skłonny podobno "odebrali" papier na ecodesign. Na jednej stronie handlarza ten papier ma, na innej już nie.
      Jedna z podkrakowskich firm poleca mi Kawah Clover 20kW ze sterownikiem PLUM R910 i cytuję " kocioł wyposażony w nieśmiertelny, wykonany w całości z żeliwa palnik najlepszego producenta palników na rynku, czyli firmę ecoenergia "
      a drugi Kołton ecomatix 19kW nie mam danych co do podajnika i sterownika.
      Podsumowując jedną z mądrości którą nabyłem z Naszego forum - technologia,blacha,spaw ten sam- serce kotła to podajnik/palnik i sterownik i na tym mi najbardziej w doborze zależy.
      P.S. jeden z kolegów wrzucał zdjęcia zniszczonych kominów w których nie było wkładów kominowych - w jakim tempie postępują takie zniszczenia? Tzn ile mam czasu od zamontowania kotła i użytkowania do zaopatrzenia się we wkład kominowy.
       
      Z góry dziękuję za pomoc
      Ernest
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.