Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Galmet Eko-Gt 25Kw - Problem Z Regulacją


danon1973

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam prośbę odnośnie regulacji kotła Galmet EKO-GT 25 KW z regulatorem EXPERT R PID Dynamic ZZ.

Dom dwupiętrowy, ocieplony o powierzchni 220 metrów.

Od początku z kotłem był problem. Hydraulik, który mi go instalował nie mógł go rozpalić. Próbował przez kilka dni po kilka godzin dziennie. Udawało się rozpalić go, ale po 1-2 godzinach od rozpalenia zrzucał żar i zasypywał palenisko węglem i popielnik węglem. Myślałem, że będę musiał wzywać serwis, ale zadzwoniłem do nich wcześniej, kazali mi zmienić temperaturę załączania pomp na 45-50C (było ustawione na 35C) oraz w menu serwisowym zmienić wydajność podajnika z 8 kg/h na 9,5kg/h.

Po tych zmianach kocioł hula jak ta lala, niestety pobiera strasznie dużo opału. Próbowałem z różnym węglem i cały czas jest tak samo. Bierze (przy aktualnych temperaturach) około 2 kg/h. Woda bieżąca nie jest na razie podłączona, bo nie mieszkam jeszcze w domu.

Tylko ogrzewanie.

 

Ekogroszek Ekorus > 25MJ/kg

 

Ustawienia pieca:

 

Temperatura zadana kotła: 60C

Max moc kotła: 70%

Korekcja powietrza: -15%

Temp załączania pomp: 50C

Tryb pracy: Automat

Parametry podtrzymania: 27s podawanie, 15 min przerwa

Nadmuch na podtrzymanie: 0s

Czas wygaszania: 90 min

Czas schładzania: 30s

 

Moduł obwodu

Temp zadana obwodu – 60,5 C

Temp pracy – 4D – Grzejnikowy

 

W ustawieniach serwisowych jest (między innymi):

wydajność podajnika 9,5 kg/h

Regulacja spalania: moc kotła 16% - dmuchawa 25%

 

Kocioł chodzi już około 4 tygodni z małymi przerwami.

 

Pozdrawiam

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat potrzebny by cos podpowiedziec , pompe kotlowa masz w ukladzie ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strasznie mało powietrza , korekcja -15 . dlaczego? jaką masz ustawioną kaloryczność opału i napisz coś o węglu, jak się wypala a najlepiej pokaż zdjęcia popiolu , pracy palnika i instalacji. 

a z ciekawości dlaczego serwis kazał koledze zmienić wydajność podajnika?

jeżeli kocioł spala poprawnie to przedmówca ma rację pisząc ,że wina leży po stronie instalacji, pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Chodzi o schemat... czyli zdjęcia?

Zamieszczam w załączniku.

 

Pompy mam trzy w układzie.

Jedna pompa kotłowa... widać ją na dwóch zdjęciach z piecem. Ta pompa działa cały czas.

Jedna pompa CWU... widać ją na jednym zdjęciu z samymi rurami. Na razie jest odłączona, bo ciepłej wody nie podłączałem. Instalator powiedział, zebym ją włączył wtedy, kiedy będę miał już krany podłączone i będę używał ciepłej wody.

Trzecia pompa jest przy pompie ciepła z podgrzewaczem c.w.u. w systemie powietrze-woda... też jest wyłączona na razie.

 

Korekcję dałem na -15, bo nie miałem pomysłu jak zmniejszyć spalanie. Pomyślałem, że jak dam mniej powietrza to wolniej się spalać będzie ;)... jestem zielony w tych sprawach ;)

Kaloryczność opału mam ustawioną na 26.

 

Co do węgla to mam ten:

 

http://www.ekogroszekcentrum.com.pl/ekogroszek/14-ekorus

 

Co do popiołu to... moim zdaniem są spieki i nie wypala się maksymalnie... ale tak jak powiedziałem, specjalistą nie jestem.

Jutro zrobię zdjęcia, bo jeszcze nie mieszkam tam gdzie jest piec. Jutro po pracy podjadę i wieczorem zdjęcia wrzucę.

 

Serwis kazał mi zmienić wydajność podajnika, bo żadne inne rady (dzwoniłem tam i ja i instalator) nie pomagały i piec nagminnie po około 1-2 godzinach od rozpalenia zrzucał żar i zasypywał palenisko i popielnik węglem... i po prostu gasł.

A nie ma żadnych ustawień bezpośrednich odnośnie szybkości podawania węgla.

 

Pozdrawiam

 

P.S. Piec trochę zwolnił. Dzisiaj jak byłem pobierał już 1,2 kg/ dobę.

Mimo wszystko (przy takiej temperaturze na zewnątrz)... wciąż jest to za dużo :(

 

P.S.2

wiecie może jak skalibrować czujnik pogodowy?

Podłączyłem czujnik pogodowy (jest na zewnątrz budynku), ustawiłem na kotle, że czujnik jest podłączony a kocił go nie widzi.

Przy próbie kalibracji pokazuje... zresetuj sterownik? O co chodzi????

Wyłączałem i włączałem piec i nic to nie pomaga.

post-67482-0-67276500-1456179166_thumb.jpg

post-67482-0-03383800-1456179228_thumb.jpg

post-67482-0-70964600-1456179480_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylisz pojęcia kolego, spalanie węgla musisz ustawić w kotle optymalnie.  masz wypalać węgiel efektywnie. trzeba wycisnąć z węgla tyle ile można. do tego potrzebujesz powietrza ,wegla i czasu. zaburzając proces palenia wcale nie zaoszczędzisz a wręcz przeciwnie.

oszczędzasz poprzez regulację poprawnej instalacji w domu który ma dobrą izolacje. kumasz --kocioł / instalacja / izolacja i to wszystko wpływa na niskie spalanie. kocioł ma za zadanie dostarczyć energię poprzez jak najefektywniejsze wypalenie węgla.

 

1. zrób zdjęcia popiołu i palnika podczas pracy.

2. jaką masz ustawioną kaloryczność opalu.

3. jaką masz temp. na kotle

4. masz zawór 4 dr. + rommster czy bez.

5. masz grzejniki z termos. czy może masz ogrz. podłogowe.

 

ps. proponuje poczytać ,na forum wszystko już było napisane , trzeba się podciągnąć , pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, poczytam tematy na forum... fakt, muszę się podciągnąć :)

Myślałem, że z tymi kotłami to prosta sprawa... wystarczy włączyć i ustawić szybkość podawania węgla i po kłopocie.

A tutaj zonk... nie można ustawić szybkości podawania węgla... a poza tym to jednak wyższa szkoła z ustawianiem takiego kotła :)

 

Co do ocieplenia to mam dom dobrze ocieplony. Styropian 15 cm, okna trzyszybowe w wersji termo, dach ocieplony wełną 20 cm.

 

1. postaram się zdjęcie popiołu zrobić jak najszybciej. Wczoraj niestety nie mogłem pojechać na budowę.

2. kaloryczność opału mam ustawioną na 26MJ

3. Temperaturę zadaną kotła mam 60C, ale kocioł rozgrzewa się do 70C (nie wiem dlaczego?). Moc kotła ustawiona na 70%... myślisz, że zwiększyć jednak moc kotła do 100%?

4. mam zawór 4dr ale modułu pokojowego nie mam

5. mam grzejniki z termostatami

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz zaoszczędzić na opale a obecnie jeszcze nikt nie mieszkasz w domu to proponuje ustawić niższą temp. na instalacji. da ci to wymierne oszczędności a ustawiasz to banalnie prosto. oczywiście rób to wszystko z głową na karku tak żeby nie wyziębić za bardzo domu.

 

moduł- temperatura obwodu np: 40st.

 

kocioł resetujesz przyciskiem --górny lewy zaraz po włączeniu sterownika.  nie polecam ci tego do momentu kiedy nabierzesz więcej wprawy. nie wiesz co ci monter namieszał a póki co kocioł pracuje , prawda?

 

spalanie poprawimy jak podeślesz resztę info, pozdr 

 

 

jeszcze napisz jak dużą masz szparę na dmuchawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam zdjęcia.

Akurat trafiłem jak kocioł zaczął hajcować po wyciszeniu, dlatego takie płomienie.

 

Co to jest ta szpara na dmuchawie? I jak to sprawdzić?

 

Pozdrawiam

 

 

Piec znowu zwolnił, dzisiaj pobierał już 1kg/godzinę... ale to wciąż za dużo.

Sąsiadowi tyle pobiera przy mrozach -10 stopni

post-67482-0-63251400-1456433932_thumb.jpg

post-67482-0-00556000-1456433935_thumb.jpg

post-67482-0-38329600-1456433938_thumb.jpg

post-67482-0-62889100-1456433942_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam że masz podobny problem do tego :

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?244819-Galmet-EKO-GT-KWPD-16M-expert-pid-dynamic-4d-pomocy

 

 

za mało węgla na fajce , nie ma kopczyka , wiatr wychładza wymiennik i leci w komin. proponuje wrócić do do punktu wyjścia. ustawić tak jak producent zaleca  i od tego wyjść i nanieść drobne korekty. dodam ,że masz duży kocioł i moim zdaniem słabe zabezpieczenia instalacji. nie będę analizował instalacji bo jestem fanem układu otwartego przy kotłach węglowych a są mądrzejsi na forum i może rozwiną wątek. to na co zwracam uwagę to brak naczynia wychładzającego kotła w układzie zamkniętym i tylko jeden zawór upustowy bezpieczeństwa. od razu podpowiem żebyś to skonsultował bo zawory bezpieczeństwa lubią się zacinać a kocioł jest bardzo duży jak na twój metraż więc analogicznie sam wyciągnij wnioski.  

 

wracając do ustawień

 

Temperatura zadana kotła: 55C

Max moc kotła: 70%

min moc kotła :  daj + 10/15 % to jest ważne ustawienie bo kocioł będzie się odstawiał, nie będzie tła , trochę gorsza sprawność ale mniejsze spalanie .

Korekcja powietrza: 0% jak będziesz mieć poprawny kopiec to nie bój się wiatru . to jest duży kocioł i musi dmuchnąć. 

Temp załączania pomp: 35st.

kaloryczność opału ekofins

 

Moduł obwodu

Temp zadana obwodu – 40 st. -wersja na utrzymanie względnie niskiej temp. w domu i oszczędności w kieszeni.

 

 

wydajność podajnika 8,5 kg/h

 

dmuchawa podajnika ma z boku przysłonę ,która powinna być otwarta na ok 2cm.  komin otwarty na maksa.

pamiętaj zanim zaczniesz mieszać w ustawieniach poczytaj bo takie rzeczy jak poprawny kopczyk na fajce musisz wiedzieć.

zachęcam do przeczytania dtr-ki , pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, dzięki :)

Jutro będę zmieniał ustawienia.

Czytałem już ten temat, rzeczywiście, gość podobny problem miał.

Nawet popiół podobnie wyglądał.

 

Co do zabezpieczeń, to ja rzeczywiście nie mam naczynia wychładzającego. Kocioł z funkcją strażaka kosztował ponad 1000zł drożej... zrezygnowaliśmy z tego.

W zamian mam podłączony kocioł pod bieżącą wodę. Jeśliby się kocioł przegrzał, wtedy zrzuca gorącą wodę a pobiera zimną bieżącą.

Tak mi hydraulik tłumaczył.

 

To jest złe zabezpieczenie? Wydawało mi się to lepszym rozwiązaniem niż baniak z wodą przy kotle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę o układach zamkniętych i otwartych.

Czyli jednak funkcja strażaka przy piecu to co innego niż układ otwarty.

 

Wychodzi na to, że mam układ zamknięty. Mówisz, że te zawory lubią się zacinać? Czyli powinienem mieć dwa zawory na wszelki wypadek założone?

Jak coś to dzwonię do hydraulika i przyjeżdża i zakłada drugi.

 

Dosyć skrupulatnie wybierałem hydraulika. Ten gość nie tylko był polecany przez naszych znajomych i parę obcych osób to jeszcze przemawiało za nim to, że od lat się tylko takimi rzeczami zajmuje. Tylko montuje piece, centralne i bieżącą wodę.

Miałem jeszcze drugą (trzyosobową) ekipę hydraulików, też dobrzy ale trochę drożsi no i oni wszystko robili.

Oni zakładali mi kanalizację. Idealnie spadki porobili, ale nie dziwota, mówili, że tygodniowo po 3 takie kanalizacje robią.

Ten gość natomiast tylko piece i bieżąca woda, więc myślałem, że będzie do tego lepszy.

No i tak jak napisałem, kilka osób go polecało.

 

 

Co do mocy kotła, to hydraulik mówił, że u nas nawet 15 KW dałby radę (bo dobrze budynek mamy ocieplony), ale spokojnie możemy brać 17-20 KW. Niestety w hurtowni nie mieli kotłów 20 KW a mniejszego się bałem brać. Dlatego wziąłem 25.

Czyli dałem ciała? :(

Moc kotła wyliczyłem sobie z tego wzoru:

 

kociołcenowy.pl/content/10-jak-dobrac-moc-kotla-do-powierzchni-domu​

 

Mam wysokość pomieszczeć 2,9 m, powierzchnia domu 220 metrów

 

 

Może głupie pytanie... czy ten zawór zabezpieczający to to... co zaznaczyłem na rysunku?

Bo mam takie dwa w układzie. Drugi obok... tam gdzie rurki idą w lewą stronę, nie widać go na zdjęciu.

 

post-67482-0-27126200-1456475031_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz zabezpieczenie przed wysoką temperaturą to oki. hydraulik dobrze radził z wielkością  kotła . 15-17 pracowała by na pewno lepiej niż

to co masz. na zdjęciu zaznaczyłeś zawór odpowietrzający instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.