Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem Z Temperaturą Powrotu


PawelGodziszka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym palaczem. Temat pewnie już gdzieś był poruszany, ale dokładnej odpowiedzi nie otrzymałem. Rozpocząłem ogrzewanie domu- budowa jakiś miesiąc temu. Jednak teraz przy dużych mrozach, temperatura na budowie spadła do 12 stopni. Podkręciłem na zaworze 4 drogowym, aby wyższa temperatura szła na grzejniki i podlogówkę. Jednak problemem jest to, że na powrocie jest temperatura około 30stopni - wszędzie pisze, że za niska. Czy jeżeli pomieszczenia się zagrzeją to temperatura powrotu wzrośnie? Dodam, że temperatura wyjścia z pieca 63stopnie. Na grzejniki ustawione 40stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że tak. Jak sam wspomniałeś dom zacząłeś dopiero teraz ogrzewać. Ja bym trochę zmniejszył temperaturę na grzejnikach.

do czasu aż podłogówka zakumuluje ciepło.  

 

Poza tym. Ciężko tak na odległość odpowiedzieć na pytanie nie widząc. 

 

Jaką masz teraz temperaturę w domu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłogówka jakieś 65%. grzejniki 35%. Obecnie w domu jakieś 16stopni. Na wyjsciu z pieca jest zawór 4 drogowy.( w opisie pomijam że jest wyjście na CWU bo narazie tylko ogrzewanie domu mam właczone) Dalej leci rura z pompą  na grzejniki, Za pompą jest rozdzielenie na skrzynkę rozdzielaczy i na kolejny zawór 3 drogowy. Za zaworem 3 drogowym do kolejnej pompy na podłogówkę. Na podłogówce 35 stopni ustawione. Na grzejniki idzie jakies 50 stopni. Na piecu 66 stopni. Na kaloryferach nie ma jeszcze termostatów, bo będą ściągane do malowania. Piec stalmark z sterownikiem 750 zPID. Tryb automat - współczynnik podawania węgla +10%. współczynnik wentylatora +11. Temperatura spalin przy full wentylatorze około220st, Po osiągnięciu temperatury spada do 160 stopni. Czopuch full otwarty. Wydaje mi się , że trochę dużo pali. Gdzieś 20kg na dobę.

Odnośnik do komentarza