Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy Kocioł.


Sebixxu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Dziś mój piec zrobił mi prezent na święta, dokładnie mówiąc zaczął ciec, ciężko zlokalizować miejsce w którym to się dzieje wiec jakaś naprawa nie wchodzi w grę. A więc poszukuje nowego cudeńka. Osobiście kompletnie nie znam się na tym co oferuje rynek. Mój obecny piec, to typowy składak, został robiony chyba przez hydraulika który robił centralne ogrzewanie. Poszukuje czegoś na miarę XXI wieku ale w budżecie 3000-4000zł za wszystko. Zakup na raty, oczywiście wolałbym wydać mniej, ale nie chce też wydać za mało by nie żałować tej decyzji.
Dom opisany w skrócie jest na tym zdjęciu http://screenshot.sh/owkpYHDWxic6T
W razie jakiś pytań śmiało. Wszystko do tej pory działa bez pomp, bez jakiejś elektroniki czysta grawitacja. Nie wiem czy to istotne ale rura zimnej wody do pieca jest w tym momencie podłączona z prawej strony(nie wiem czy to jakaś reguła).
Do tego dochodzi boiler podłączony do kolektorów słonecznych, zimą ich wydajność jest naprawdę znikoma jeśli wgl istnieje więc kluczowe jest ogrzewanie tej wody (200l pojemności zbiornika). Ogólnie system ma swoje lata, grzejniki nie są nowoczesne i aluminiowe. Palimy wtedy kiedy jest zimno czyli po prostu w sezonie, latem za ciepło wody odpowiadają kolektory, jesienią i wiosną jest to różnego rodzaju drewno(grubsze i drobniejsze), a gdy nadchodzą mrozy do tego jest dorzucany węgiel ale można by powiedzieć, że w zeszłym i tym roku na razie ogrzewanie domu opierało się na dorzucaniu drewna. I to jakby nie patrzeć główne paliwo. Nie ukrywam, że mieszkam na wsi więc to co piec przyjmuje jest zróżnicowane, więc jest to ściśle mieszanka, raz węgiel, ale głównie drzewo. Nie mam pojęcia jaką moc kotła dobrać do takiego domu i w jaki rodzaj, nie mówiąc o modelu. Dom nie jest z zewnątrz ocieplany. Proszę o pomoc, chociaż jakieś wskazówki. Pozdrawiam i miłego wieczoru! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach