Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawór Różnicowy


marcin25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jestem calkiem zielony w temacie wiec prosze o zrozumienie. Zaczynajac od poczatku instalacja jest stara i dzialala

grawitacyjnie, po dolozeniu 2 grzejnikow zostala dolozona pompka. Problem polega na tym ze gdy podniose temperature wlaczania pompki do np 50 nie slychac stuku w zawoze i nie grzeja te 2 grzejniki,przy np 35 dziala normalnie. Co moze byc przyczyna??prosze o jakies rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle sie zrozumielismy,pompka co zwlancza sie zawsze,tylko jak jest wyzsza temperatura to nie slychac stuku kuli w zawoze.gdy jest nizsza kula zamyka sie za kazdym razem i woda idzie przez pompke. Jest to uciazliwe jak pompka zalancza sie przy 35/40 stopniach bo piec wtedy wolno startuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj dać pompkę na wyższy bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór różnicowy to niby prosta konstrukcja...

Jednak często się zdarza że nie do końca.

W środku jest kulka z jakiegoś tworzywa. (nie wiem czy to wina  produkcji w PRC czy zamierzone przez producenta..)

i ona właśnie czasami lubi się zepsuć...

NP. zagotowanie układu.

wystarczy że troszkę zmieni swoje proporcje kuli ...

czyli nie będzie idealnie okrągła...

I w takim przypadku raz może działać a raz nie...

W Twoim przypadku przy naturalnej cyrkulacji przy wyższej temperaturze może ustawiać się tak że nie jest w stanie się zamknąć. (aqua dynamika)

Prosto pisząc wymień zawór różnicowy na inny,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś tak ,że jak załączała się pompka to niedomykał się zawór różnicowy i pompka mieszała na około a mało co szło na grzejniki. I też tak stukał zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach