Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Po dwóch sezonach (czystego) palenia od góry (oczywiście po przeróbce) postanowiłem przerobić piec SAS NWT na DS. Niestety "coś" nie poszło jak powinno - strasznie brudny wymiennik , problem z rozpaleniem , dym wychodzący z pieca etc. 

Pierwsza wersja to niemal wierna kopia palnika D.P - rozmiar dyszy 50 x 80mm - bardzo trudno rozpalić , max temperatura spalin =110 C , smoła i sada na wymienniku.

Druga wersja wawaliłem płytkę z dyszą , rozmiar szczeliny 170x 50mm , brak płytki szamotowej gr 30mm za dyszą - daje się dość łatwo zapalić , max temperatura spalin 250 C , rozpalanie się całego zasypu.

Dziś robie 3 podejście , dolna cześć palnika odsunięta od tylnej części wymiennika na 10mm (ma to dawać więcej powietrza do dopalenia gazów.

Nie wiem co tu jeszcze zmienić - liczę na Waszą pomoc. Jak tak dalej pójdzie to wrócę do GS co mi się nie uśmiecha.

Używam miarownika Boleckiego , piec 12 kW , dom 75m2 (wiem mocno przewymiarowany).

post-36025-0-96778700-1444425145_thumb.jpg

post-36025-0-56132200-1444425157_thumb.jpg

post-36025-0-22952500-1444425171_thumb.jpg

post-36025-0-02577900-1444425192_thumb.jpg

post-36025-0-41339500-1444425210_thumb.jpg

post-36025-0-60318300-1444425265_thumb.jpg

post-36025-0-16204400-1444425291_thumb.jpg

post-36025-0-28168300-1444425316_thumb.jpg

post-36025-0-70384200-1444425341_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

d80 tej dziury na środku podłogi palnika ma nie być. Podłoga palnika ma być prosta. Dysza za mało sfazowana ma być ścięta po skosie praktycznie do zera. PW musisz podawać przed dyszą. Za dyszą musisz mieć komory wirowe. Tu jest mój temat ze zdjęciami jak ja to zrobiłem też z palnikiem Peti.

 

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/19172-przer%C3%B3bka-kot%C5%82a-ogniwo-s6wc-20-kw-z-g%C3%B3rnego-spalania-na-dolne-spalanie/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

d80

Jak chcesz, żeby ten palnik "D.P." działał, to trzymaj się wymiarów, dysza 80x50 jest za mała, 110x55mm to minimum, chyba że masz wyciąg. Spróbuj 110x55 bez fazowania, jak będzie słabo wciągać, to sfazuj. Dolną cegłę wysuń na 1-2cm do przodu, ale z tyłu za niej coś wstaw(zasyp popiołem na próbę), żeby nie zasysało powietrza. To ograniczy ilość PW, które idzie przez wycięcia na ruszt ruchomy. Najlepiej na początku zrezygnować z rusztu ruchomego i wszystko zrobić bez wycięć na niego, wtedy nie trzeba wysuwać dolną cegłę do przodu, a zrobić wszystko jak na schemacie, licząc wysokości od rusztu wodnego. Dla ograniczenia rozpalenia całego zasypu obniż płytkę przed grodzią na 8 cm od rusztu i daj od strony rusztu pionowego drugą, żeby rozmiar paleniska był 18x15 lub mniej. Za dyszą zeszlifuj boki, jak kolega SebekKry, po 1,5 cm z każdej strony. Płytkę za palnikiem można dawać, jak jest wystarczająco miejsca za wiszącym wymiennikiem, jak miejsca niema, to trzeba robić dolną cegłę (podłogę palnika)  z minimalnym pochyłem, lub prostą, jak napisał kolega wyżej. Gzyms dać zrobiony z kawałka blachy 2-3 cm szerokości,  lub pasek wycięty z szamotu. Jak wszystko będzie działać można spróbować całość podnieść do góry.

Edytowane przez genab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

d80 no to masz odpowiedź samego mistrza. Też walczyłem z tym projektem i teraz jestem już w pełni zadowolony z efektu. Ale nerwów i przeróbek mnie to kosztowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

d80 no to masz odpowiedź samego mistrza. 

 

Mistrza? Nie żartuj sobie.

Edytowane przez genab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie dziękuje bardzo za wszystkie odpowiedzi !

Po pierwsze problem z paleniem jak się okazało leżał w zatkanych otworach wentylacyjnych (2 x rury kanalizacyjne 110mm). Na lato pozakładałem dekle żeby mi myszy nie wchodziły... jeden dekiel miał trochę dziur fi 4mm dla zapewnienia minimalnej cyrkulacji powietrza.

Po drugie powiększyłem dysze do 105 X 50 mm - wielkiej poprawy nie odnotowałem.

Po trzecie pozatykałem te otwory na ruchome ruszta (tj odpopielacz) w dolnej części palnika a także otwór na środku. Ta zmiana przyniosła największą poprawę.

Po czwarte zamontowałem po drugiej stronie palnika płytkę 30mm która ma za zadanie wytworzyć wiry - działa (jak na youtube) ale wydaje mi się , że za bardzo tłumi wylot - mój wiszący wymiennik ma tylko 65 mm więc płytka zabiera niemal połowę. Ile to dużo/mało miejsca na ten element ?

Chciałbym zrobić nowy spód palnika - z cegły o grubości 30mm - jak sądzicie będzie ok ?

Jak rozwiązać problem odpopielacza i niezbędnych wycięć w dolnej cegle ? Jedyne co mi przychodzi do głowy to zeszlifowanie odpopielacza w miejscu cegły. 

 

 

Pozdrawiam !

Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim kotle obciąłem ruchomy ruszt (odpopielacz) i kończy się on na równo z podłogą palnika. Palnik wtedy położysz bezpośrednio na ruszta wodne. A ta płytka za palnikiem w 100% tłumi przepływ. Za dyszą powinny być komory wirowe. Mniej więcej tak to wygląda u mnie i D.P.

post-58465-0-47370600-1445163432_thumb.jpg

post-58465-0-28738200-1445163580_thumb.jpg

Edytowane przez SebekKry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak tam wygladaja sprawy z przerobka,intrresuje mnie efekt koncowy czy moglbys kolego wrzucic zdjecie komory po przerobkach. Szacunek dla wszystkich za wiedze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witm mnie też interesuje czy w tym temacie dalej się coś dzieje,mam taki sam piec i też chciałbym go usprawnić

Kolego D80 czy dałeś radę przerobić to wszystko i czy rzeczywiście to działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem z autorem na priv i przeszedł on z powrotem na górne spalanie, osobiście też kombinował zrobić z nwt ds-a, zrobiłem palnik Dikij Petja ten pierwszej generacji ale bez płytki z tyłu (brak miejsca) zmniejszyła ruszt i wszystko grało ale na drewnie, na węglu kopcil niemiłosiernie, może to wina węgla 33, narazie pale w nim od góry i jest lepiej niż w wersji z palnik iem, ogólnie z kim nie napiszesz kto jest posiadaczem nwt to nikt nie jest zadowolony z wersji ds, jakiś nieudany ten kocioł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Witam,czyli palisz od góry,a jak to robisz? podkładasz coś później czy ładujesz cały piec i czekasz aż się wypali i znowu rozpalasz. A dorabiałeś jakieś dodatkowe klapki powietrza w drzwiczkach zasypowych ,albo gdzie indziej, czy podajesz PG przez ruszt,

Ja swojego też trochę zacząłem przerabiać,ale bez jakiegoś dobrego efektu ,

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pale od góry, zaslepilem przestrzeń pod i za wiszącym wymiennikiem (warunek musi być szczelnie) do tego musiałem zmniejszyć ruszt o około 1/3 przewymiarowany kocioł i to znacznie,powietrza wtórnego nie musisz dorabiać gdy masz po boku nawiewy działają identycznie, pg idzie z pod rusztu, na chwilę obecną wróciłem do dmuchawy z sterownikiem pid gdyż zakupiłem jakiś koksujacy węgiel i po skoksowaniu miarkownik nie dawał rady i zostawalo dużo koksu, teraz pale mieszankę węgiel miał od góry, zasypuje jednorazowo, ilość zależy od temp na zewnątrz, stalopalnosc w granicach 10 h, ogólnie nie dorzucam niemam takiej potrzeby, dom trzyma ciepło, ogólnie jestem teraz zadowolony, wcześniej była masakra. Przerabialem go na ds robiąc palnik Dikij Petja ten pierwszej generacji, na drzewie paliło się super, lecz tak jak pisałem wcześniej węgiel który posiadam nie nadawał się do tej wersji, bardzo kopcil, mam go około 1.5t więc muszę go spalić mieszając go zmialem bo tylko wtedy w miarę czysto go spałam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie chciał bym usprawnić palenie w Sas Nwt 17kw bo na chwilę obecną jestem Januszem Palenia. Koledzy już walczą z tematem od 2015 i dlatego chciałem zapytać co udało sie wywalczyć jakie rozwiązanie jest optymalne. Kolega SebekKry opracował palnik i DP z kolei kolega Dioob opisuje to co spotykałem na innych forach czyli zatkać dół i zasypać przestrzeń za wymiennikiem.

Osobiście bardziej przychylał bym sie rozwiązaniu SebekKry tylko na zdjeciu nie wszystko dla mnie jest oczywiste ;/

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak długo walczyłem z moim defro optima że w końcu go sprzedałem i kupiłem kocioł z podajnikiem , nie wiem jak twój ma konstrukcję czy podatną czy nie ale w moim efekty były mizerne i ten wstrętny dym podczas dokładania , jednym słowem jako górniak to on był typu zasyp rozpal zapomnij a jako dolniak rozpal zasyp zakopć całą piwnicę docinaj co drugi dzień szamotki rób odlewy z betonu żaroodpornego i siedź w piwnicy pół roku tylko po to aby w końcu z ulgą to rozwalić i szczęśliwie palić jako górniak , górniak nie jest zły i spalisz każdy rodzaj opału zwłaszcza ten tańszy czyli koksujący który notabene pali się o ok 100% dłużej od płomiennego typu Piast czy Zimowit , przemyśl sprawę ze dwa razy pokombinuj ile się da a i tak dijdziesz do wniosku a po co mi to było . tak to u mnie wyglądało .ale może konstrukcja twego kotła jest bardziej podatne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym NWT jak byś miał za mało mocy to podziel kanały wymiennika na 2 części np. jakąś blachą na środku bo tam są za duże fabrycznie.

Berthold61 miałeś totalnie za duży kocioł a DS potrzebuje stałego odbioru ciepła i ci nie wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To też prawda niestety .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nwt ma za mala odleglosc pomiędzy wiszacym wymiennikiem a pierwsza ściana ,jest ok 7 cm i tu jest problem,wkladajac płytkę 3,2 cm zmniejsza nam się prześwit do połowy i pojawiaja się problemy z ciągiem kominowym. Po kilku wersjach palnika przerobka na gs była najlepsza wersja. Obecnie też mam zamontowany podajnik i po przejściach ze smieciuchem jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mój znajomy ma taki kocioł  i nie chce grzać.

Po zamontowaniu palnika nawet wielkości 15x8 cm lub 20x10cm nie chce grzać wyżej niż 55 stopni?

Opala go węglem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wie dlaczego SAS NWT 29kw nie chce grzać na węglu u mojego znajomego po dostawieniu palnika?

Przy podaniu powietrza drzwiczkami nad ruszt grzeje do 65 stopni.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez RadekBB
      Witajcie! Jestem nowym użytkownikiem forum i liczę na Waszą pomoc. W kwestii ogrzewania wiem tyle co z własnych doświadczeń oraz ogólnodostępnej wiedzy w internecie,  na forach, etc.
      Chciałbym wymienić kocioł (obecnie Defro Optima 25 kW z 2008r. - k. dolnego spalania). Z moich wyliczeń wychodzi, że gaz będzie wychodził dużo drożej dlatego celuje w kocioł 5 klasy/ecodesign na ekogroszek bo może uda się z uzyskać dotację. Myślałem o kotle Ogniwo epp lub epm 16kW.
      Dom to stary klocek w płaskim dachem, nieocieplony choć chciałbym to zrobić w najbliższym czasie ale pierwsze muszę wymienić kocioł i uzbierać pieniądze. Na parterze grzejniki aluminiowe i stalowe płytowe, na piętrze żeliwne, stara instalacja CO. Obecnie było palone zazwyczaj ok. godz 14. Na kotle temperatura 42 - 45 st.C. W ten sposób w godzinę robiło się ciepło w domu (ok. 21 st.) piec w nocy wygasał. Przy takim paleniu zużywałem ok. 5 ton węgla (Orzech z Piasta) w sezonie grzewczym. Gdy były dzieci w domu i trzeba było palić całą dobę przy tych nastawach w domu była sauna. Przy dużych mrozach (-15/-20 st.) piec ustawiony na 55 st. Gdy paliłem w kotle zasypując go w całości jak powinno być robione w piecu dolnego spalania z komina wydobywały się kłęby czarnego dymu więc o ile mogę dokładam węgiel małymi porcjami aby czyściej się spalał.
      Tutaj wyliczenie z CieploWlasciwe.pl http://cieplowlasciwie.pl/wynik/5rh0 wydaje mi się przesadzone dlatego celowałem w słabszy kocioł.
      Czy piec o którym wspominałem będzie ok? Co polecacie?
      Czy koniecznie muszę rozwiercać komin i robić wkład z ceramiki? Wykonawca stwierdził że wkład z nierdzewki nie nadaje się. Obecnie jest komin murowany z cegły i najchętniej bym go zostawił ze względu na koszty.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za  pomoc.
       
    • Przez Ernesto
      Witam,
      Z racji iż obecnie na rynku jest kilkudziesiąt (set) producentów (modeli) kotłów z podajnikiem na ekogroszek - tonę...
      Panowie, potrzebuję porady co do kotła o mocy 19kW lub 20kW. Dom 180m2  z 2005r. docieplony styropianem, stropodach i fundamenty zostaną  docieplone dopiero w przyszłym roku - na ten rok potrzebuję wymienić kocioł i mam zamiar położyć wełnę na podłodze  na piętrze. Wg. ciepła właściwego wychodzi mi kocioł na 17kW (+2-3kW na CWU) docelowo w przyszłym roku zamontujemy panele fotowoltaiczne do CWU. Z racji że kocioł będzie na dofinansowanie czyste powietrze musi spełniać "Unijne Normy" - EcoDesign i V klasa obowiązkowo.
      Prześledziłem forum i gdyby nie powyższy papier (ecodesign) to brałbym w ciemno Skamp 20kW SV200 z SPPv2  niestety w Sekom Pleszew jedynie skamp 13kW posiada ten certyfikat :(
      Poprzedni kopciuch to Ogniwo 17kW ok.13 letni - już rozszczelniony - przebył ostatnią drogę na stację 800zł/tonę.
      Ogólnie u rodzinki mają 17letniego SAS'a w tą stronę też mnie cisną ale ten SAS Efekt jakoś do mnie nie przemawia, natomiast Solid 19kW ku któremu jestem skłonny podobno "odebrali" papier na ecodesign. Na jednej stronie handlarza ten papier ma, na innej już nie.
      Jedna z podkrakowskich firm poleca mi Kawah Clover 20kW ze sterownikiem PLUM R910 i cytuję " kocioł wyposażony w nieśmiertelny, wykonany w całości z żeliwa palnik najlepszego producenta palników na rynku, czyli firmę ecoenergia "
      a drugi Kołton ecomatix 19kW nie mam danych co do podajnika i sterownika.
      Podsumowując jedną z mądrości którą nabyłem z Naszego forum - technologia,blacha,spaw ten sam- serce kotła to podajnik/palnik i sterownik i na tym mi najbardziej w doborze zależy.
      P.S. jeden z kolegów wrzucał zdjęcia zniszczonych kominów w których nie było wkładów kominowych - w jakim tempie postępują takie zniszczenia? Tzn ile mam czasu od zamontowania kotła i użytkowania do zaopatrzenia się we wkład kominowy.
       
      Z góry dziękuję za pomoc
      Ernest
    • Przez Marek78
      Witam Panowie,
      Dom parterowy 160m2.
      Kocioł na paliwo stałe SAS 23 kw UWT  (przewymiarowany z mysla o zrobieniu kiedyś poddasza użytkowego)
      pompa grundfos CWU 25-40 (czy do CWU wiszącego na ścianie to nie przesada ?) 
      pompa grundfos CO 25-60 (zastanawiam się czy nie powinna być z niższym parametrem podnoszenia np. 25-40 z uwagi na to że budynek jest aktualnie parterowy).  
      Jeden rozdzielacz podłogówka (4 obwody, zawory termostatyczne na powrocie każdego obwodu) +2 obwody na grzejniki
      Drugi rozdzielacz 8 obwodów - grzejniki stalowe
      Podłączone w 2007r. Irytuje mnie powietrze które krąży w obiegu. Za pomocą odpowietrzników na grzejnikach oraz rozdzielaczach nie sposób się go pozbyć. Jak widać na zdjęciu mam nieprawidłowo podłączone naczynie wzbiorcze (uwierzyłem w hydraulików, zapałaciłem i tak mi zrobili). Zastanawiam się czy jak naprawię ten błąd to instalacja będzie łatwiej pozbywała się pęcherzy powietrza z obiegu ? Czytałem również że można zamontować separator powietrza na zasileniu instalacji - może to jest jakieś rozwiązanie ? Skoro aktualnie jest to budynek parterowy i o obiegu grawitacyjnym nie ma mowy, to czy muszę stosować zawór różnicowy ?
      Mam w planie zrobić taki test : wykręcić pompę z CWU 25-40 i wstawić ją w miejsce obecnej 25-60 na instalacji CO i używać przez kilka dni, żeby wyeliminować prawdopodobieństwo wypychania wody z instalacji do naczynka wzbiorczego. To w sumie prosta czynność ...
       
      Będę wdzięczny za wszelkie spostrzeżenia.
       


    • Przez 535353953
      Witam ponownie.
      Instalacja co w moim domu doczekała się kolejnej modyfikacji, zostały dołożone 2 grzejniki, regulator pokojowy tech st-292 oraz siłownik zaworu czwórdrożnego. Wszystko to pracuje z kotłem sas 23 kw multi oraz sterownikiem tech st-450 z pid. I tutaj pojawia się mały problem, mianowicie w momencie kiedy pomieszczenia są niedogrzane regulator pokojowy wysyła sygnał do sterownika, załącza się pompa co ale zawór czwórdrożny więcej "mocy" kieruje na powrót do kotła. Czy ktoś wie jakie ustawić parametry zaworu czwórdrożnego, aby to wszystko razem hulało. Dodam jeszcze, żę z poziomu sterownika regulator pokojowy może sterować pompą co lub kotłem, jednakże gdy wybieram sterowanie kotłem na temperaturze zadanej wyskakuje mi !-8*C. Miał ktoś może z czymś podobnym do czynienia.
    • Przez krzysiek118
      mam pytanie ostatnio przy tych mrozach coś kocioł mi przegrzewa zbiornik cwu , mam zmontowany zawór 4d , pompę co , pompę cwu , kocioł ustawiony tem minimalna 50 s, tem maksymalna 60 stopni , grzanie cwu 40 s ,dodatkowa tem 10 s , i dzieje się tak że jak piec osiagnie 60 stopni i przechodzi w podtrzymanie i temperatura dojdzie do 65 to włącza pompę cwu i dalej nie pozwala urosnąć temperaturze ale przez cały dzień tem cwu urosła do 65 s ,temp krytyczną mam ustawioną na 85 s ,sterownik multifun proszę o porady co zmienić żeby po przekroczeniu tem maksymalnej o 5 stopni nie włanczała sie pompa cwu a i piec chodzi w 2 stanie 
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.