Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Buderus Gb072 Ciągła Praca Pompy


franco78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w temacie.

Czytałem na ten temat na forach ale nikt nie podał konkretnej odpowiedzi...

Jak ustawić sterownik RC300 aby pompa nie pracowała gdy palnik wyłączony.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas wybiegu pompy 2 minuty mam ustawione.

Sterownik RC300 ustwaiony na podłogówkę, tryb auto wg. temp zewn.

 

Ktoś pisał, że jedyny sposób to ustawić tryb nocny na cały dzień - wtedy pompa się wyłącza jak nie działa palnik.

 

aha...

w instrukcji dla instalatora znalazłem:

 

Tryb włączania pompy

Po podłączeniu systemu regulacji automatycznie ustawia się tryb załączania pompy.

• 4: inteligentne wyłączenie pompy układu grzewczego przy instalacjach ogrzewczych z regulatorem pogodowym. Pompa układu grzewczego jest załączana tylko w razie potrzeby.

• 5: Regulator temperatury zasilania załącza pompę układu grzewczego. Przy zapotrzebowaniu ciepła pompa układu grzewczego startuje wraz z palnikiem.

Ustawienie podstawowe to 5

 

Możę tutaj coś wskuram?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz proszę czy masz na myśli ustawienie na tryb nocny czy ten tryb serwisowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw tryb włączania pompy - 4,

tryb serwisowy to tylko do kontroli, a nocny to obniżenie temperatury

 

PS

Od czego masz serwis kotła - przecież byli na uruchomieniu, powinni ustawić co i jak,

 

PPS

Dla podłogówki pompa powinna chodzić cały czas, więc pewnie tak jest ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię jak piszesz...

Serwisant ustawił NIBY , żeby pompa nie kręcila non stop, ale coś mu nie wyszło.

Rzetelność, dostępnośc i przekazywanie wiedzy przez serwisanta to osobny temat... Chyba go zmienię.

 

Piszesz, że dla pogłogówki pompa powinna chodzić cały czas? Dlaczego? 

Mam 100% podłogówki podpięta bezpośrenio do kotła.

Dlaczego mam płacić za prąd i męczyć pompę jeśłi kocioł nie grzeje np. od godziny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jest problem, gdyż nie znasz lub nie rozumiesz  zasady działania takiej instalacji - woda w instalacji podłogowej na początku grzania ma różnicę temp rzędu 10-15C , po nagrzaniu woda na różnicę 5-7C , jak nagrzewa kocioł to czujnik w kotle wie , że jeszcze nie potrzeba załączać palnika.

Jak woda nie krąży to kocioł szybciej stygnie i załącza się palnik.

Załączanie palnika jest gorsze niż ciągła praca pompy

Jak będzie zima to palnik powinien pracować non stop na małej mocy - taka jest idea podłogówki zasilanej z kotła kondensacyjnego.

 

Sam do tego dojdziesz po pierwszym sezonie grzewczym.

 

Nikt z producentów kotłów kondensacyjnych nie podaje ile prądu potrzeba na sezon grzewczy ich kotła - tylko najwyżej podają ile gazu :)

Więc weź to pod uwagę, że za coś musisz zapłacić  - albo za prąd, albo za serwis albo za gaz lub za wszystko na raz.

 

Niestety komfort kosztuje. :P

 

Jak uważasz , że pompa zużywa dużo prądu, a kocioł za dużo gazu  to rozpal w salonie ognisko- wtedy będzie zero prądu i zero gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas się uczę i poznaję moją instalację. Jest to moje pierwsze zetknięcie z kotłem i podłogówką.

Od samego początlu budowa mojej instalcji i w ogóle domu miała opierać się na zasadzie energooszczędności i ogrzewaniu w 100%  niskotemperaturowym .

W związku z powyższym właśnie ten model 14kW z niską mocą początkową:)

 

Czy przypadkiem to nie czujnik temperatury w sterowniku (temperatura pomieszczenia) lub temp. zewnętrzna nie powinienna  decydować o włączeniu palnika?

Czy woda w podłogówce szybciej wstygnie jak krąży czy jak stoi? Zgłupiałem ;)

Czyli chodzi o to, że jeśłi palnik się załączy, to zużyje mniej mocy na podgrzanie wody krążącej niż stojącej? :)

 

Dziękuję ale nie - nie chcę kotłowni w salonie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od tego jak jest ustawiony termostat pokojowy.

tu nie rozchodzi się o stygnięcie całej wody w instalacji, tylko o stygnięcie wody w samym kotle, który nie ma izolacji

Podczas startu palnika woda musi krążyć , inaczej wywala błąd pompy.

 

Kondensat dobrze pracuje jak temp powrotu wody jest jak najniższa.

 

To wszystko musisz przeliczyć, opomiarować kotłownię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem tryb włączania pompy na 4 w menu serwisowym i pompa przestała pracować caly czas.

Zauważyłem w info sterownika, że od wczoraj palnik załączył się 7 razy a czas pracy palnika 0 minut....

Czyli, że palnik załączył się na chwilkę i wyłączył na tyle szybko, że nie policzono minut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@Sambor,

napisz mi proszę co mógłbym zmienić w ustawieniach sterownika aby kocioł tak nie taktował?

W tej chwili mam regulację wg. temp zewnętrznej.

Dane krzywej : temp. minimalna -18 i projektowa 36oC (wg. danych z projektu podłogówki).

Zadana temp.  wewn. 16oC.

Wyłączyłem zależność temp. pomieszczenia - może to coś zmieni?

Przez 24h taktował ok 25 razy.

A może to normalne przy tych temperaturach zewn.  tak ma po prostu zostać?

Sterownik Buderus RC300.

Pozdro

 

aha...

zauważyłem, że gdy temp wody spadnie poniżej 18oC kocioł załącza palnik na chwilę i podgrzewa do 20oC....i tak w kółko...

Czy to jest właśnie temp zadana? Może tutaj tkwi problem?

A może zmniejszyć moc maksymalną kotła z 14kW do np 8kW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc oczywiście trzeba dać na minimum, przecież masz ustawione 16C w pomieszczeniach.

Nie wiem tylko czy masz izolację budynku i jaką?

Może przyczyną częstego załączania jest szybki spadek temperatury w pomieszczeniach

W nastawach powinno być coś takiego jak histereza - zwiększ ją

 

Należy wyeliminować wpływ pomiaru temp w pomieszczeniu, zmniejszyć krzywą grzania lub wyeliminować wpływ czujnika zewnętrznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem, masz ustawioną temperaturę minimalną na 18 stopni. W chwili, gdy temperatura wody w obiegu spadnie poniżej 18 stopni, włącza się palnik. Jak miałeś ustawiony wpływ pomieszczenia inny niż "0", kocioł dostawał info, że zadana temperatura pomieszczenia (16 stopni) została przekroczona i palnik dostawał sygnał STOP.

Zmień minimalną temperaturę zasilania na np 10 stopni, a nawet na 5 stopni, tak jak jest fabrycznie. Wpływ pomieszczenia na "0" i powinien ciągle pracować modulując. Nie wiem jak duży masz dom, ale przy obecnych temperaturach zewnętrznych może się zdarzyć, że trochę będzie przeciągał temperaturę zadaną. W takim przypadku można obniżać krzywą, ale na razie zmień temperaturę minimalną zasilania i poczekaj jakiś czas.

Mocy nie ruszaj. Nic to nie da, a ciepła woda będzie się dłużej grzać.Mam taki sam kocioł i niezależnie, czy jest na pełnej mocy, czy na ograniczonej, to i tak poniżej pewnego pułapu (nie pamiętam już ile) nie zejdzie a minimalna moc zawsze jest taka sama.

Jeszcze jedno - po każdych zmianach poczekaj co najmniej dobę a najlepiej dwie i obserwuj co się dzieje. Masz podłogówkę, to trochę czasu musi się budynek adaptować do zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem tylko czy masz izolację budynku i jaką?

Może przyczyną częstego załączania jest szybki spadek temperatury w pomieszczeniach

W nastawach powinno być coś takiego jak histereza - zwiększ ją

 

Izolacja już na gotowo. Wg OZC 

Projektowe obciążenie cieplne budynku : 4934 W
Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie : 8133 kWh/rok
Histereza? Nie widziałem takiej opcji. Jak to może inaczej się nazywać?
 

 

Jeśli dobrze zrozumiałem, masz ustawioną temperaturę minimalną na 18 stopni. W chwili, gdy temperatura wody w obiegu spadnie poniżej 18 stopni, włącza się palnik. Jak miałeś ustawiony wpływ pomieszczenia inny niż "0", kocioł dostawał info, że zadana temperatura pomieszczenia (16 stopni) została przekroczona i palnik dostawał sygnał STOP.

 

Mam ustawioną minimalną -18 przy projektowej 36oC - wg. projektu podłogówki.

Właśnie tą wartość zmienić na 10 ? czy -10?

Nie do końca rozumiem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrócę do domu to sprawdzę dokładnie ale te zmiany o których piszę ustawiam w sterowniku RC35. Nie wiem, czy RC300 ma te same opcje w menu i tak samo nazwane.

To o czym piszesz zostaw bez zmian. Te ustawienia zostaw bez zmian, bo to jest przebieg krzywej, czyli przy temperaturze zewnętrznej -18 masz mieć na zasilaniu 36oC.

Jest jeszcze jedno ustawienie o nazwie bodajże "Min. temp. zas." i ją ustaw na 10oC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sterownik RC300, ale może będzie coś podobnego...

Będę wdzięczny jak sprawdzisz i dasz znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś insrukcję dla użytkownika czy dla instalatora?

Dla instalatora jest duużo bardzej obszerna :)

Wpisz w google "RC300 dla instalatora"

 

Kojarzy mi się, że punkt początkowy mam na 20oC...i chyba nie można niżej wg. tej instukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalatora.

Chęci miałem szczere, ale masz inny sterownik niż ja i nie mam więcej pomysłów.

Jedyne co myślę, to sytuacja, że jak zaczniesz mieszkać i ustawisz temperaturę zadaną na np. 20 oC, to sytuacja się poprawi.

 

Sprawdź z ciekawości, czy da się ustawić punkt początkowy ponizej 20 oC i jesli tak, to zrób to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo, będę jeszcze kombionował.

Jestem świadomomy, że aby mieć wszystko na "cacy" pierwszą zimę trzeba przeznaczyć na szukanie optymalnych ustawień ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

chciałem podzielić się swoimi ustawieniami kotła aby ograniczyć taktowanie przy tych temperaturach zewnętrznych i pracę pompy.

 

Zmiany w menu serwisowym na kotle:

 

Tryb włączania pompy na 4 zamiast 5 czyli : inteligentne wyłączenie pompy układu grzewczego przy instalacjach ogrzewczych z regulatorem pogodowym. Pompa układu grzewczego jest załączana tylko w razie potrzeby

Maks moc grzewcza - zmniejszyłem do 5kW 

- Interwał czasowy dla wyłączenia i ponownego załączenia palnika - ustawiłem na 25 min

- Interwał temperaturowy dla wyłączenia i ponownego załączenia palnika - usawiłem na 5*C

- Regulator zależny od temperatury zewnętrznej z liniową charakterystyką grzewczą - 1: regulator prowadzony wg temperatury zewnętrznej jest

aktywny. 
Tutaj zauważyłem, że troszkę niedogrzewa do zadanej temp. na steroniku więc będe musiał tutaj zmienić krzywą albo można ustawić minimalny wpływ temp. pomieszcenia - wtedy było ok.
 
Co najlepiej zrobić, jeśli na samej pogodówce nie dogrzewa o 1*C?
Zwiększyć temp. dla krzywej projektowej? Czyli mam teraz 36*C przy -18*C. Dać np. 38*C ?
 
 
Czy coś jeszcze poprawić, zmienić? Coś jeszcze można polepszyć?
W każdym razie zauważalny spadek liczby startów palnika i zużycie gazu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te nastawy które podajesz podawałem ponad 20 dni wstecz w postach #6 i #14.

Dobrze , że sam do nich się przekonałeś, ja jeszcze zwiększyłbym histerezę z 5C na 6 lub 7C.

Jak niedogrzewa tylko o 1C to w kościele daj na tacę i podziękuj, że tylko tyle. :D

Obserwuj co się dzieje, a jak przyjdą mrozy to dopiero wtedy reguluj i jak regulujesz to tylko 1 parametr na raz i patrz co się dzieje.

 

Jak masz w sterowniku taki parametr - "charakterystyka budynku" to zainteresuj się nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sambor,

mam do wyboru typ budynku lekki, średni ciężki.

Aktualnie nastawione mam na tryb średni i uaktywnione  tłumienie czyli "Ustawiony rodzaj budynku oddziałuje na mierzoną wartość temperatury zewnętrznej. Temperatura zewnętrzna jest obniżona (stłumiona)"

Wyłączenie tłumienia oznacza, że "Zmierzona temperatura zewnętrzna bezpośrednio wpływa na regulację wg temperatury zewnętrznej."

 

Czy teoretycznie mam OK? (ściany z betonu komórkowego + 20cm styro).

 

Jak przyjdą mrozy zacznę od zmniejszenia histerezy i może moc z 5 na 6kW.

 

Czy dobrze myślę, że skoro nie dogrzewa o ten jeden stopień to powinienem zmienić parametr "Korekta temp. pom."(Przesunięcie równoległe krzywej grzewczej (np. jeżeli temperatura pomieszczenia zmierzona termometrem odbiega od ustawionej wartości zadanej)" o 1*C czy podnieść temp. projektową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.