Skocz do zawartości
energotop

Sterownik Kotla Skzp-02 - Ustawienia, Porady

Rekomendowane odpowiedzi

No więc nie zawsze można na termika liczyć, w domu mi nie rozłączył silnika silnik do końca cyklicznie buczal i się grzał.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, alanos77 napisał:

Ale nieraz już się spotkałem z tym osobiście w domu ze potrafiło zablokować ślimaka śruba w grochu a mimo tego nie zerwało zawleczki, silnik buczal zawleczka była 5/8 dedykowana do motoreduktora...
 

@Jockey lubisz lekturki :)))

EZ 1.jpeg

EZ 2.jpeg

Edytowane przez Deafnezz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, alanos77 napisał:

No więc nie zawsze można na termika liczyć, w domu mi nie rozłączył silnika silnik do końca cyklicznie buczal i się grzał.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
 

Jeśli producent silnika dobrał zły wyłącznik termiczny to reklamować silnik u producenta a nie szukać zabezpieczenia go sterownikiem.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam te elektroniczna zawleczkę od początku użytkowania kotła czyli 5 sezon. Co prawda zadziałała tylko ze 3 czy 4 razy, ale zabawa z wymianą tej zrywalnej w moim przypadku to byłby nie mały problem. Tak to tylko bieg wsteczny, ze dwa razy i po sprawie. Ale fakt przydało by się coś co by mogło dać info na SMS czy w inny sposób,.u siebie w chacie mi mało przydatne, ale mam jeden kocioł który widzialem na żywo ostatnio 3 tygodnie temu, żona tam zagląda ( w końcu nauczyła się czyścić kocioł, i dosypać węgla)

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jak nie ma biegu wsteczngo? Zostaje klucz i ręczne wsteczne kręcenie i liczyć na szczęście że się odblokuje. Ja tak miałem i się na szczęście udało bez opróżniania zbiornika z eko.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Deafnezz napisał:

@Jockey lubisz lekturki :)))

Ja wiem, jak to działa, a nie bardzo kumam, czemu akurat mnie to zadedykowałeś.

W każdym razie, czy z tym urządzeniem, czy w przypadku fizycznego zerwania zawleczki, sterownik w konsekwencji zdarzeń i tak zgłosi alarm brak paliwa lub zanik płomienia i przejdzie w Tryb STOP. I będzie to również wiadome w trybie online

Edytowane przez Jockey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Jockey napisał:

...a nie bardzo kumam, czemu akurat mnie to zadedykowałeś.

A coś chciałem od Ciebie, a później w edytorze nie mogłem skasować.

A co do elektronicznej zawleczki, to kiedyś był bajer. Teraz już prawie Lamus.

Bardziej przydaje się bieg wsteczny jak to kolega @Zbyszko125 napisał.

Edytowane przez Deafnezz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasem właśnie coś się krzaczy w edytorze, szczególnie przy cytacie wielokrotnym i nawet nie można tego przeedytować.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Śledzę już ten wątek od miesiąca, bo wtedy zacząłem myśleć o zmianie sterownika. Sterownik w wersji full już podłączony i działa od tygodnia, natomiast mam wiele wątpliwości co do pewnych ustawień. Instalacja niestety nie była ciekawa, ze względu na małą średnicę rur, na grzejniki wychodziło 3/4", z racji braku kasy zmodyfikowałem tylko to co mogłem (opis instalacji niżej). Niestety brak tabliczki znamionowej, nie wiem jaką moc ma piec i palnik wyglądają mi na spore ok. 25kw, palnik rynnowy. Na dole 4 petle podłogówki podłączone przez rozdzielacz z mieszaczem (pompą obiegowa) i zaworem termostatycznym z kapilarą. Na górze jedna pętla z zaworem termostatycznym na powrocie oraz do tego grzejniki z zaworami i głowicami. Piwnica grzejniki, aktualnie nie używane, bo nie ma takiej potrzeby. Z pieca wychodzę trójnikiem, jedna nitka poprzez pompę i zawór zwrotny do zbiornika C.W.U. Na drugiej nitce zawór 4D z siłownikiem i pompa na C.O. Do tego pompa na cyrkulację, ale ona chodzi tylko godzinę rano i godzinę wieczorem. Dom z 2007 roku, 1,5 pustaka w środku 5cm styropian, dach wełna 25cm.

Sterownik SKZP 02, dmuchawa RV12PK 70W, 240m3, startuje od 1 teoretycznie, ale zdaje mi się, że potrzebuje sporo %- żeby utrzymywać modulacje (jestem w fazie testów). Mam na górze czujnik temp. podłączony do głównego obiegu C.O na dole termostat podłączony do drugiego obiegu C.O, czyli mieszacza podłgówki, ale aktualnie wyłączony ten termostat.

Mam pytanie co do podstawowych ustawień, czyli pogodówka, włączyć czy wyłączyć (aktualnie włączona), czujnik temp. włączony ale pompa CO włączona na "stałe gdy mieszacz". C.W.U pompa stale chodzi, bo nie mam pompy kotłowej, teraz pytanie czy to wystarczy czy lepiej dołożyć pompę? Bez załączonej pompy CWU powrót strasznie się wychładza. Czy włączyć ochronę powrotu i na jakim poziomie ją ustawić?
Jakie ustawienia tej dmuchawy? Wcześniej miałem ustawione 20-45%, ale słabo modulował mi piec, zmieniłem godzinę temu na 15-35% i dalej jakby piec się odstawiał... Temp. CWU nie patrzcie na nią, bo mam bojler bez "pochwy" na czujnik, więc jest przyklejony w wysokości 1/3 od dołu, temp mierzona jest ok. 10° niższa od tej, która leci w kranie.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wskazówki.

IMG_20191104_185247.jpg

IMG_20191104_185322.jpg

IMG_20191104_190929.jpg

IMG_20191104_191019.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potestowalem bym dmuchawe 10min i 45 max.Jesli potencjal dobro wyliczany.W kotlu czarne stalaktyty-male powietrze,prawdopodobnie na wiekszej mocy kiedy dmuchawa startuje za nisko od 1.Spaliny za niske,kupa wegla na palniku.Dla powrot zwiekszaj temperature kotla.

Edytowane przez bercus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może z tych naszych wspólnych propozycji @TomekBrz coś wymodzi. Nie jeden pomysł z forum został wdrożony do sterownika. Wszystkim krytykom nowych pomysłów usprawniających działanie skzp DZIĘKUJEMY.

Edytowane przez Oldek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na nowicjusza, to ładnie się przygotowałeś. Moduluje nieźle. Zrób jak kolega @bercus pisze - powietrze min ~10%, a max dałbym około 30. Obserwuj czy nie kopci. Dlaczego masz tak niskie spaliny? Powrót cały czas utrzymuje się na poziomie 42°. Może trzeba będzie zwiększyć temp. kotła na 55°...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, Dyzio997 napisał:

Mam pytanie co do podstawowych ustawień, czyli pogodówka, włączyć czy wyłączyć (aktualnie włączona), czujnik temp. włączony ale pompa CO włączona na "stałe gdy mieszacz". C.W.U pompa stale chodzi, bo nie mam pompy kotłowej, teraz pytanie czy to wystarczy czy lepiej dołożyć pompę? Bez załączonej pompy CWU powrót strasznie się wychładza. Czy włączyć ochronę powrotu i na jakim poziomie ją ustawić?

Z mojego krótkiego doświadczenia napiszę, WŁĄCZYĆ pogodówkę. Jeśli brak pompy kotłowej, to pompa CWU powinna pracować non stop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś rozwinąć myśl. 
Pogodowe włączanie/wyłaczanie pomp czy sterowanie zaworem n drożnym?

Czy przyniosło takie sterowanie jakąś ekonomie w zużyciu opału czy jedynie komfort?

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wysyłać alarm w postaci emile z powiadomienie i wygłaszać kociol. Naprawdę bardzo tego brakuje. Klapę sM sprawdzę i mam pewność zanim wyjadę z bazy natomiast zerwie zawleczke i ogrzewanie siada a nie wiemy dlaczego. A tak by przyszło powiadomienie o zerwaniu zawleczki i wtedy kogoś wysle konkretnie znając powód do wymiany naprawy. Dziękuję. Sterownik jest mega. Na barborke po 4 grudnia kupuje sam go do swojego kotła w domu a wywalę iryda pid color. Widzę jak pracuje na bazie. Iryd wymięka. Pomyślcie o tym czujniku zerwania zawleczki, bo pewnie więcej sterowników chodzi online bez nadzoru jak u nas. Pozdrawiam i dziękujemy wam serdecznie.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka



Mogę Ci takie coś wykonać nie podłączając się w sterownik Pana Tomka. Nie chce tak grzebać. Pytanie ile możesz na to przeznaczyć. Postaram się jutro Ci napisać na priv ile by to kosztowało. Rozumiem ze internet Wifi masz? Za prace nie chce nic. Tylko za części. Oczywiście płatne po Twoim sprawdzeniu. Wyślę to do Ciebie i powiem co i jaka jak nie będzie działać to odeślesz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim kotle miałem dorobiony czujnik na ślimaku podłączony do Logo8, w programie miałem datalogger dzięki któremu kontrolowałem ilość obrotów/zużycie opału w danej godzinie. Gdyby była możliwość podpięcia tego czujnika w skzp zamiast klapy byłby potencjał do rozwoju sterownika. Wiele tematów forum zostało przecież zaimplementowane w oprogramowaniu skzp.

20191104_201644.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem o pogodowym wł/wy pompy CO. Miałem na myśli temperaturę za mieszaczem w zależności od temp. zewnętrznej. Oczywiście, jest opcja w ustwieniach że przy zadanej temp. wyłączy pompę CO. Ja z tej opcji nie korzystam. Lobbuję ciągłemu grzaniu na CO.

  • Zgadzam się 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc jaka opinia komfort czy oszczędność ( zauważalna)??

Masz jakieś porównanie typu 1-2kg różnicy?

Edytowane przez aikon91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mieszkasz w pudełku ze styropianu zapewne wszystkie obniżenia temp. i wyłączania pompy CO dadzą jakiś dodatni zysk ekonomiczny (niewielki), który będzie należało nadrobić w next time.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się wydawało, że w miare termosie mieszkam ale odkąd przeczytałem na pewnej stronce z kotłami że kocioł 9kw powinien spalic ok tony to chyba jestem w błędzie. 
Przy ocieplonym budynku o powierzchni 100m2 oraz stratach ciepła 50W/m2 średniorocznie potrzeba 750kg opału 27MJ

U mnie na okrągły rok idzie x3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super spalanie kolego, u mnie Twoje  (x3)=y wychodzi z=y3

 

 

Zdjęcie_2019-11-04.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd taki wykres? To chyba nie z naszego sterownika.

Super by było gdyby moje x3 zamieniło się w x2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Može bedzie osczedniejszie grzanie dla temperatury wewnetrznej,kiedy dobra izolacia.Algorytm sterownika za kilka dni naucze sa trzymac temperatura zadana wewnetrzna dla ustawionej hysterzi-(polecam 0,2°)niezaleznie na zadanej.Tak bedzie przy lagodnej zimie.W mrozach nocznych -10 i wiecej i temp.dziennych 5+(duzych roznic temperatur) jest przewaznie lepiej dobro posterowac pogodowke.-zadana i krzywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za tak szybkie odpowiedzi. To tak, czarne stalaktyty jeszcze trochę po poprzednich właścicielach, którzy trzymali 37°C na piecu i twierdzili, że tyle wystarcza, temat rzeka, zero regulacji wcześniej było, zawory kulowe na grzejnikach i jedna pompa, ale to już przeszłość. Pogodówka załączona, ustawiona tylko na mieszacz, pompa CWU jak i pompa CO włączone na stałe. Jeszcze nie mam co prawda otuliny na rurach miedzianych i czujniki tylko przyklejone do nich, ale do końca tygodnia ogarnę i to. 

Kolego @bercus dzięki za sugestie. Co do Twoich pytań:

Spaliny niskie ze względu na rodzaj kotła, spaliny zanim wchodzą w czopuch to robią po drodze zygzak w kształcie U. No i czujnik mam wsadzony 30cm od wyjścia z pieca (wsadzić bliżej?). Co do ilości węgla to rzeczywiście uważasz, że jest dużo? Z tego co czytałem to na rynnie powinno być węgla/żaru na mniej więcej połowie palnika. Potencjał liczony z przesypu, pół godziny chodził ślimak i wyszło równo 15kg, później pełen zasyp 200kg i spalanie wyszło niemal idealnie, +-3kg.

Załączam zdjęcia pieca oraz jak wygląda palnik na modulacji 25%- nadmuch 19%.

Najgorsze, że nie mam informacji żadnej o kotle, zero tabliczki znamionowej...

IMG_20191104_211230.jpg

IMG_20191104_211640.jpg

IMG_20191104_211708.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.