Skocz do zawartości
Sterydziak

Opinie Na Temat Tekla Draco Bio / Tekla Draco Bio Compact 12 Kw

Rekomendowane odpowiedzi

Ozi chyba mnie nie zrozumiałeś . Nie piszę o rurze elastycznej tylko o metalowej którą wtykasz w palnik . Metal jednak lepiej przewodzi ciepło jak to spiro z plastiku . Rurę plastikową należy tak dobrać długością żeby nie było zakrętów a spadek w miarę możliwości był jak największy ( nie mniej jak 45 stopni )  . Rura elastyczna jest dlatego wykonana w taki sposób i z takiego materiału aby właśnie wygodniej tym było manewrować a drugi powód żeby w razie pożaru spaliła się rura a nie zawartość zasobnika.

Dobrzy producenci drukują na rurze elastycznej kierunek montażu ponieważ jest ona wykonana wewnątrz w kształcie spiralnego lejka właśnie po to aby drobna frakcja peletu nie powodowała zapychania rury przez trociny ale to tak na marginesie .

Godzinę temu, Trener40 napisał:

Czasami mi się tyle nasypie i potrzeba kilku odpaleń, aby klapa zeszła się z zasobnikiem i pomimo, że jest to tylko Kostrzewa, to cofki nigdy nie miałem, a temp palnika poniżej 30st. 

U kolegi @Ozi80 jak dla mnie dalej powodem jest, to, że spalona dawka paliwa pozostaje na ruszcie.

20210304_180419.jpg

Jeżeli masz racje z tym paliwem na ruszcie to łatwo to sprawdzić ale z kolei oznaczało by to że palnik ma źle ustawione wygaszanie skoro nie dopala paliwa na ruszcie . Wentylator powinien przy wygaszaniu tak długo dmuchać aż płomień zniknie do zera ( W moim sterowniku te funkcję mogę regulować chociaż się jej nie dotykałem ) nie wiem jak jest u Ozi80.. Jeżeli jednak przegrzewanie występuje podczas normalnej pracy to stawiam na ciąg kominowy i przedmuch spalin przez palnik. a to powinien wyjaśnić eksperyment z papierem na wlocie do palnika . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już nie chodzi o sam cykl wygaszania tylko o spalanie paliwa w czasie jego pracy. Tworzy się zgorzelina, która blokuje. Wentylator jej nie wydmucha, bo nie ma siły. Następuje kolejne odpalenie i coraz więcej ropalonego paliwa spala  się tuż przy ślimaku. 

Od tego bym zaczął, aby nic nie zostawało w momencie gdy palnik zakończy swoją pracę. 

Edytowane przez Trener40
Literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tej metalowej rury, a raczej tulejki, to niestety taka jest długa i tego nie zmienię. Nowej nie skonstruuję. Ale czy to znacząco obniżyłoby odczyt temperatury na czujniku? On jest niżej, pod tą rurą, w takiej małej tulejce przyspawanej do kołnierza. Teraz rozumiem co masz na myśli z tym radiatorem, ale czy to rozwiązanie problemu, że ciepło zostanie odprowadzone? To ciepło tam się nie powinno w ogóle pojawiać...

Trener ma rację, że zostaje syf w palniku. Natomiast on był tam od zawsze i nigdy takich jaj nie było. Aż do 2019 roku.

Co do testu z papierem, to nie dzisiaj. Ale znalazłem taki filmik z 8 lutego, jak mi się przegrzał palnik...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ozi...kupe lat 🙂

odkąd się grupa na Whatsapp rozleciała:)

 

Widzę, że walczysz z peleciakiem.

Czujnik temp palnika ma być schowany w tej tulejce - kiedyś pytałem o to w tekli. Oczywiście to nie powód twoich problemów- ot tak mówię...

Przy takiej temperaturze wody jaką puszczasz na CO to chyba PC byłaby lepsza...PV na dach i jazda...

Sam się nad tym zastanawiam jak żywot tekli dobiegnie kiedyś końca...ja puszczam 36-37C, bez problemu dla pompy ciepła, PV właśnie mi gmina założyła (mało 4,76kwh), ale kiedyś rozbuduje...

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Ozi80 wydaje mi się, że przy dobrym ciągu nie powinien wydobywać się dym z palnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ozi... A sprawdź może połączenie rury spiro ze zbiornikiem. Ona u ciebie trzyma się widać bez żadnej Obejmy. To, że wchodzi ciasno nie oznacza że nie wydmuchuje tamtędy powietrza w końcu drut wewnątrz rury jest spiralny i może właśnie tamtędy ucieka powietrze przy okazji podnosząc temperaturę palnika. 

 

Ja obstawiałbym nieszczelność na drodze... Pellet w zbiorniku - palnik... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie rura spiro po prostu pękła i to tak, że nie widziałem tego pęknięcia(równo z drutem) , a rzeczywiście powodowało to chyba cofki bo temp palnika wzrosła. Całą rure wzmocniłem taśmą izolacyjna...
ot działa już tak rok...

Edytowane przez Pado

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co powiecie na moje nieszczelności 😁......dodam tylko, że rura pękła ze starości.

Zmówię nową na następny sezon.

No i klapa od zasobnika trzeci sezon stoi z boku .

 

IMG_20210409_173543.jpg

IMG_20210409_173547.jpg

Edytowane przez Kriss12
  • Lubię to 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Ozi80 a co masz w tym poziomym odcinku rury kominowej? Kiedy ją czyściłeś? Czy ma ona spadek w kierunku kotła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma spadku, jest pozioma. Czyszczę ją w miarę regularnie. Na pewno nie jest zapchana. Na tej rurze jest regulator ciągu kominowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak zdejmiesz obudowę z palnika to tam jest jeszcze jedna wyczystka. Rozbierałeś to? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, też co lato to czyszczę i nie ma tam za wiele syfu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zrobioną tą Z przy kotle? Daj jakieś foto i opis. Jaka rura sam to robiłeś? 

Edytowane przez Waldii1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba macie panowie obaj przedmuchy w zasobnik . Rury się tak łatwo nie rozłażą a ciemnieją właśnie od temperatury (no chyba że faktycznie totalny budżet montują  )  . Sprawdźcie paluchem czy nie ma w środku osadu z sadzy . Fajnie macie podajniki górne bo prawie pionowo pelet spada . Nawet bym się nie zastanawiał i przy palniku dałbym dłuższe rury metalowe niż te co sa w tej chwili chociaż u krisa jest chyba sporo dłuższa niż u Ozi .No jeszcze zostaje śluza z przeciwwagą ale nie widziałem prostych tylko kątowe a u Was pasowała by prosta przelotowa .

 Ozi piszesz że masz RCK to może zwiększ ciąg na RCK po nagrzaniu kotła i zobaczysz jak temperatury podajnika będą sie zachowywały . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Huor
      Witam, planuje wymianę źródła ciepła, uciekam z kopciucha.
      Jaki sprzęt wybrać budżet do 20k ? Oczywiście jak nie ma jakieś wyraźnej różnicy to może być i za 14k. Najlepiej by nie wymagał cotygodniowego czyszczenia, zdalne sterowanie mile widziane.
      https://cieplowlasciwie.pl/wynik/cske
       
    • Przez Kajot
      Witam, chciałbym się dowiedzieć jakiej marki kocioł pelletowy polecacie. Szykuje się do zmiany kotła, aktualnie zwykły smieciuch. Dom powierzchnia 220m2, jednopiętrowy, poddasze ocieplone wełna 15cm, ściany na 2 cegły pomiędzy styropian 10cm. Dom z 1996 roku. Zastanawiam się nad Defro Gamma 20kw, a metalfachem smart pellet 
    • Przez krystal1
      Witam posiadam dom piwnica/parter/piętro/poddasze nieużytkowe do ogrzania ok 220m2 chciałbym wymienić kocioł na pellet razem z instalacją w kotłowni zasobnikiem Cwu.
      Czy warto zakładać bufor chciałbym 1000L ? 
      Czy trzeba wkładać wkład kominowy z kwasowki? Było trzech fachowców i jeden twierdzi że nie ma takiej potrzeby , komin 30 letni z cegły.
      Jaki kocioł wybrać ? Według ciepło właściwe wychodzi 18-20KW fachowcy radzą 24KW czy to nie za dużo ? 
      Mam ofertę na kocioł Gielniak uniPell 18kw 10tys i 24kw 11800
      Czy może ktoś polecić fachowca z kuj pom okolice Włocławka
    • Przez 7wi
      Witam, proszę o podpowiedź jak właściwie ustawić kocioł SAS Compact 20kW ze sterownikiem ST-555.
      Dom nieocieplony 160m + garaż + ogrzewanie CWU. Kocioł zainstalowany 5 dni temu, dopiero go poznaję.
      Groszek Bartex gold, spieków brak, w popielniku wszystko dobrze zmielone.
      Efekt jest taki, że pali za dużo, ściana kominowa wyraźnie ciepła, zbyt dużo ciepła ucieka w komin, czopuch otwarty 100%.
      Pracy w PID jeszcze nie sprawdzałem.

      Ustawione przez instalatora na start, kiedy dom był wyziębiony:
      Temp CO: 60 C
      Temp zaworu 4D: 50 C
      Czas podawania: 18 sek
      Czas przerwy: 42 sek
      Siła nadmuch: 29
      Praca podtrzymania: 20 sek
      Przerwa podtrzymania: 20 min
      Czas pracy: 10 sek
      Czas przerwy: 15 min
      Bieg wentylatora w podtrzymaniu: 50 %
      Temperatura na czopuchu: do 200 C

      Po 3 dniach kiedy dom nabrał temperatury zmieniłem:
      Temp CO: 58 C
      Temp zaworu 4D: 46 C
      Dziękuję za pomoc
    • Przez jasiekkol
      Witam, 
      Niedawno zmieniłem pellet. Wcześniej paliliśmy jakimś noname z twardego drzewa (6mm) i było ok. Piec palił dobrze, mało popiołu itd - wszystko ok. Teraz mamy pellet OLCZYK. Piec wyłącza się 1-2 razy na dobę (czasem 3) podczas rozpalania (zasypany palnik i nierozpalony) albo po stabilizacji rozpalania (pellet się wypala ale piec nie przechodzi w pracę w modulacji / piec pracuje na modulacjach 30/60/100). 
      Załączam screen z temperatury pieca - te duże spadki to oczywiście nieudane rozpalanie. 
      Obecne ustawienia: 
      Piec Kołton BioPellKompakt 16kW
      moduł st-979 v2.1.0 
      temperatura kotła zadana: 62
      histereza kotła 3 stopnie
      histereza cwu 8 stopni
      parametry rozpalania:
      podsyp 15s
      czas pracy 2s
      czas przerwy 27s
      obroty wentylatora 15%
      stabilizacja rozpalania 3minuty
      nadmuch w stabilizacji rozpalania 19%
       
      Wcześniejsze ustaiwenia były fabryczne - rekomendowane przez kołton, ale na nich piec ma obecnie częstsze problemy z rozpalaniem. 
      Jakieś rady ? 



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.