Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na samym wstępie podkreśle ze nie jestem hydraulikiem ale nie mam juz sił do mojej instalacji co. Otóż ciągle zapowietrzają mi się grzejniki. Przynajmniej dwa razy w tygodniu muszę dopuszczać wody do grzejników. Miałem już kilku hydraulików ale każdy umywa ręce. Chyba sami nie wiedzą co jest grane. Dodam iz mam otwarty obieg i praktycznie cały czas przelewa mi się woda przez rure przelewową z zbiornika. Mam piec nieznanej firmy ale pisze na nim 2,7. mam jakieś 12 grzejników + ogrzewanie podłogowe w łazience wyciągnięte z grzejnika. Pompa na powrocie firmy leszno. W dodatku po uruchomieniu pompy w zbiorniku wyrównawczym słychać ciągłe bulgotanie wody choć na piecu jest 50oC. Ostatni hydraulik stwierdził iz wyciąga mi wode z instalacji i kazał wywiercić dziure na górze zbiornika wyrównawczego i tak zrobiłem lecz problem nawet na chwile nie dał o sobie zapomnieć. Macie może jakieś porady jak można coś z tym zrobić? bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źródłem powietrza w instalacji może być gotująca się woda w kotle. Gotująca się miejscowo - zła konstrukcja kotła, zakamienienie. W kotłach po wielu latach użytkowania i  ciągłym dolewaniu wody zawsze mamy problem kamienia. W starych instalacjach bywa, że usuwanie kamienia jest złym pomysłem. Po rozpaleniu w kotle należy posłuchać - po rozgrzaniu słychać dźwięk gotowania bywa, ze tylko w jednym miejscu kotła, bywa że dźwięk ten słychać dopiero po osiągnięciu konkretnej temperatury (np 50 oC)  Mogą być i inne powody, ale za mało danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest pompa na powrocie i zapewne za nisko umieszczone naczynie otwarte. Dlatego po włączeniu pompy przelewa sie woda przez naczynie rurą przelewową. Zmniejsz wydajność pompy. Gdy to nie pomoże pozostaje przeniesienie pompy na zasilanie ale jako odnoga od rury bezpieczeństwa biegnącej do naczynia od wyjścia z kotła.