Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam do wyboru jeden z czterech kotłów:

  • Kocioł typu Sas slim 23 kw stalowy duo[/size]
  • Kocioł typu Sas slim 29 kw stalowy duo[/size]
  • Kocioł typu Defro duo 25 kw stalowy[/size]
  • Kocioł typu Solid Eko[/size] 25 kw [/size]żeliwny[/size]
Chciałbym zapytać o opinie na temat tych kotłów, czy jest ktoś w stanie podać jakieś konkretne wady i zalety lub przedstawić mi wyższość jednego nad drugim?[/size]

 

Dodam jeszcze, że kocioł na ogrzewać dom jednorodzinny o powierzchni użytkowej 168m2.[/size]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na taką powierzchnię to nawet bez ocieplenia nie potrzeba więcej, jak 19 kW, a jeśli na ścianie jest styropian a na dachu wełna, to 15 kW będzie z nadmiarem. Wady: SAS i Defro maą ruszt wodny, czyli obniżają temp. spalania gazu, obniżając sprawność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja przy podobnym metrażu do twojego zastanawiam sie nad 12kw a 15kw to spokojnie z duzym zapasem jeszcze mam trochę czasu tak do lata to sie zdecyduje na konkretną moc.Czterech różnych Hydraulików przy robieniu wycen mojej instalacji wstawiali kocioł o mocy15kw tyle że różnych producentów a ja i tak wybiorę inny bo to ja będę w nim palił :) I tobie też radzę zgłębić wiedzę na temat przewymiarowanych kotłów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam do wyboru jeden z czterech kotłów:

  • Kocioł typu Sas slim 23 kw stalowy duo[/size]
  • Kocioł typu Sas slim 29 kw stalowy duo[/size]
  • Kocioł typu Defro duo 25 kw stalowy[/size]
  • Kocioł typu Solid Eko[/size] 25 kw [/size]żeliwny[/size]
Chciałbym zapytać o opinie na temat tych kotłów, czy jest ktoś w stanie podać jakieś konkretne wady i zalety lub przedstawić mi wyższość jednego nad drugim?[/size]

 

Dodam jeszcze, że kocioł na ogrzewać dom jednorodzinny o powierzchni użytkowej 168m2.[/size]

 

 

25kw kociołek ogrzewa w górach dom o powierzchni 380m2 . Dom nie ocieplony..daję rady,lecz ilości eko idą niezłe :). 10-12kw piecyk powinien cie interesować..Oczywiście dom jakie ma ocieplenie?Jak nie ma to 15-17 maks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja 19 daje radę przy 220 m2. Izolacja budynku dopiero na etapie planowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesław ile dobowo spalasz węgla?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Postaram się wieczorem dokładnie opisać budynek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jest fajna strona. Wpisz dane poprawnie bez koloryzowania a poda ci przybliżony wynik zapotrzebowania domku na ciepło. [kliknij w linka]

 

http://cieplowlasciwie.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę zainteresowanym że w poniedziałek instalatorzy montowali kociołek 12kW na 314m2.

Dom nie jest nowy, klient sobie go kupił, obecnie remontuje i przeszedł średnią termomodernizację, jest podpięty pod bufor 2000L żeby było jasne.

Dom znajduje się koło Głuchołaz, klient na razie nie wyklina że za mały :)

Rozmawiałem z nim i jak na razie w domu ciepło, za pierwszą dobę pracy z pierwszym napełnieniem nowego palnika spalanie wyszło około 45kg.

Także dajcie sobie proszę na wstrzymanie z tymi klocami po 23 czy 25kW :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda tak. Powierzchnia to 168m2 jednak, dom posiada otwarte półpiętra i naprawdę ciężko jest w mroźniejsze dni dom ogrzać. Posiadam piec zasypowy dolnego spalania (niestety niewiem ile kw), palę miałem węglowym (schodzi 10 ton w sezonie) i żeby było w miarę ciepło na piecu musi byc nonstop 70-80 stopni, dodam, że nieogrzewam bojlera piecem.

 

W najbliższym czasie przymierzam się do generalnego remontu tj. wymiana okien, pokrywy dachowej wraz z jego ociepleniem, całej instalacji c.o.

 

Ściany zewnętrzne od początku nie są ocieplane jednak posiadają pustkę powietrzną (1cm) na ścianę o grubości 37cm (12 + 1 + 24). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

większa moc pieca nie rozwiąże problemu ogrzania budynku....

tutaj problemem jest kontrola nad odbiorem ciepła...ciepło szybko sobie ucieka i tyle...

 

a jak masz ustawione grzejniki ? we wnękach ? pod oknami ?

u siebie miałem podobny problem otwarte półpiętra + ogromny przedpókój + brak drzwi do salonu - czyli brak możliwości nad zatrzymaniem ciepła w poszczególnych pomieszczeniach...

ogólnie zawsze był problem z nagrzaniem domu przy dużych mrozach... sprawa zmieniła się gdy wszystkie grzejniki zamontowałem jako wolnostojące na stopach (z castoramy)...

odkąd tak zrobiłem problem zniknął - w pomieszczeniach robi się bardzo szybko ciepło.... jak grzejniki były we wnękach za zasłonami to działały jako radiatory a nie konwektory... dodatkowo szybko robiło się gorąco we wnękach więc głowice przymykały dopływ wody mimo że w pokoju było zimno... estetyka poszła w dół ale za to komfort cieplny w górę.... okna wymień na koniec... ociepl sobie dach wełną drzewną o grubości 30cm i strop o grubości 10cm to zobaczysz jaka duża będzie różnica...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda tak. Powierzchnia to 168m2 jednak, dom posiada otwarte półpiętra i naprawdę ciężko jest w mroźniejsze dni dom ogrzać. Posiadam piec zasypowy dolnego spalania (niestety niewiem ile kw), palę miałem węglowym (schodzi 10 ton w sezonie) i żeby było w miarę ciepło na piecu musi byc nonstop 70-80 stopni, dodam, że nieogrzewam bojlera piecem.

 

W najbliższym czasie przymierzam się do generalnego remontu tj. wymiana okien, pokrywy dachowej wraz z jego ociepleniem, całej instalacji c.o.

 

Ściany zewnętrzne od początku nie są ocieplane jednak posiadają pustkę powietrzną (1cm) na ścianę o grubości 37cm (12 + 1 + 24). 

 

Podaj link do wyniku na www.cieplowlasciwie.pl podstawiając dane po remoncie, ale podejrzewam, że 17 kW spokojnie wystarczy na CO i na CWU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyrzuć trzcinę ze stropu i zatąp wełną mineralną ok. 30 cm lambda nawet 0,040, lepszej nie warto przepłacać, można tez pomyslec o ociepleniu sufitu piwnicy o ile warunki pozwolą (żeby nie było za nisko po ociepleniu), izolację warto przedłużyć na ścianę zewnętrzną, a najlpiej odkopać fundamenty i zaizolować styropianem XPS oraz folią kubełkową, tylko warunek: zero grzba i pleśni raz wilgoci. Koło domu warto zrobić opaskę drenażową w kanale wyłozonym geowłókniną i wysypanym żwirem i piaskiem. Od środka można zastosować np. Kooltherm K12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wyrzucaj żadnej trzciny ze stropu. Nie wkładaj żadnej wełny mineralnej.  Chyba, że chcesz mieć gnój nad głową.

 

Nie wolno stosować wełny mineralnej, bo:

1. Nie jest otwarta dyfuzyjnie - jak złapie wilgoć to jej nie odda z powrotem, zrobi się gnój z niej.

2. Nie jest bezpieczna dla zdrowia - duże zapylenie powoduje przewlekła obturacyjną chorobę płuć POChP - teraz dużo reklam w tv leci na ten temat. Wełnę mineralną stosuje się tylko do poddaszy nieużytkowych!

3. Przesunięcie fazowe jest mniejsze niż w przypadku wełny drzewnej. Co to znaczy ? To oznacza, że 30cm wełny mineralnej o lamdzie 0,04 ma mniejszą pojemność cieplną niż 30cm wełny drzewnej o lamdzie 0,04.

Obecnie przyjmuje się minimumalne przesunięcie fazowe równe 10h lub więcej. W związku z tym aby spełnić ten wymóg trzeba by ułożyć około 40cm warstwę wełny mineralnej aby miała ona takie samo przesunięcie fazowe jak 30cm warstwa wełny drzewnej.

Gdyby to było poddasze nieużytkowe to można wełnę mineralną położyć, ale dużo taniej nie będzie bo musisz kupić wełny mineralnej o grubości 40cm. A wełny drzewnej o grubości 30cm. Nie mówiąc już o trwałości wełny drzewnej.

4. Wełna drzewna jest chemicznie pryskana środkomi chemicznymi których nieznoszą gryzonie i insekty, więc nie ma ryzyka pojawienia się gryzoni.

 

Zabawy z zabezpieczaniem fundamentów zostaw na koniec. Nie stosuj żadnego XPS-a, bo aby go zastosować wymagane są idealnie proste płaszczyzny. Jeśli to jest stary dom to założę się, że fundamenty nie były prawidłowo wyprowadzone. Pewnie wykopany rów i zalany betonem. W takim przypadku stosuje się natrysk pianką poliuretanową koniecznie zamkniętokomórkową. Pozwoli ona na bezszwowe zabezpieczenie całego fundamentu w bezpieczny sposób. Jeśli chodzi o opaskę drenażową to dużo lepiej zrobić powierzchniowe odpływy poziomując odpowiednio płyty chodnikowe czy kostkę brukową. W ten sposób wodę opadową odprowadzisz natychmiast z okolicy domu. Przy opasce drenażowej będzie z tym kłopot, bo zebraną wodę w rurach będzie trzeba odprowadzić do rowu albo do jakiegoś osadnika i póżniej albo pompować dalej albo czekać jak znowu w grunt woda pójdzie.

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc.

 

Jednak, w dalszym ciągu prosiłbym o pokazanie zalet i wad powyższych pieców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wyrzucaj żadnej trzciny ze stropu. Nie wkładaj żadnej wełny mineralnej.  Chyba, że chcesz mieć gnój nad głową.

 

Nie wolno stosować wełny mineralnej, bo:

1. Nie jest otwarta dyfuzyjnie - jak złapie wilgoć to jej nie odda z powrotem, zrobi się gnój z niej.

2. Nie jest bezpieczna dla zdrowia - duże zapylenie powoduje przewlekła obturacyjną chorobę płuć POChP - teraz dużo reklam w tv leci na ten temat. Wełnę mineralną stosuje się tylko do poddaszy nieużytkowych!

3. Przesunięcie fazowe jest mniejsze niż w przypadku wełny drzewnej. Co to znaczy ? To oznacza, że 30cm wełny mineralnej o lamdzie 0,04 ma mniejszą pojemność cieplną niż 30cm wełny drzewnej o lamdzie 0,04.

Obecnie przyjmuje się minimumalne przesunięcie fazowe równe 10h lub więcej. W związku z tym aby spełnić ten wymóg trzeba by ułożyć około 40cm warstwę wełny mineralnej aby miała ona takie samo przesunięcie fazowe jak 30cm warstwa wełny drzewnej.

Gdyby to było poddasze nieużytkowe to można wełnę mineralną położyć, ale dużo taniej nie będzie bo musisz kupić wełny mineralnej o grubości 40cm. A wełny drzewnej o grubości 30cm. Nie mówiąc już o trwałości wełny drzewnej.

4. Wełna drzewna jest chemicznie pryskana środkomi chemicznymi których nieznoszą gryzonie i insekty, więc nie ma ryzyka pojawienia się gryzoni.

 

Zabawy z zabezpieczaniem fundamentów zostaw na koniec. Nie stosuj żadnego XPS-a, bo aby go zastosować wymagane są idealnie proste płaszczyzny. Jeśli to jest stary dom to założę się, że fundamenty nie były prawidłowo wyprowadzone. Pewnie wykopany rów i zalany betonem. W takim przypadku stosuje się natrysk pianką poliuretanową koniecznie zamkniętokomórkową. Pozwoli ona na bezszwowe zabezpieczenie całego fundamentu w bezpieczny sposób. Jeśli chodzi o opaskę drenażową to dużo lepiej zrobić powierzchniowe odpływy poziomując odpowiednio płyty chodnikowe czy kostkę brukową. W ten sposób wodę opadową odprowadzisz natychmiast z okolicy domu. Przy opasce drenażowej będzie z tym kłopot, bo zebraną wodę w rurach będzie trzeba odprowadzić do rowu albo do jakiegoś osadnika i póżniej albo pompować dalej albo czekać jak znowu w grunt woda pójdzie.

Dużo piszesz o tej wełnie drzewnej czy możesz napisać jakie mniej więcej są koszty takiej wełnynp.30cm bo za wiele tego w Internecie nie ma a tym bardziej cenników :) a podejrzewam ze masz ja zastosowaną u siebie skoro tak wychwalasz, albo jesteś przedstawicielem firmy ,która sprzedaje taką wełnę,  a co do tych reklam w telewizji to nie widziałem jeszcze ani jednej !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@losk

piecy tych nie znam,ale na podstawie tego co napisałeś od razu mogę powiedzieć, że piece te dzielą się na dwie kategorie - stalowe i żeliwne. Żeliwne wytrzymają nieporównanienie dłużej, a cenowo różnica duża nie będzie pewnie z 1,5k.

 

Co do wełny drzewnej - jej zalety i "wyższość" poznałem jak byłem w domu całkowicie pasywnym. Żadnych piecy, żadnych grzejników elektrycznych,żadnych pomp ciepła, żadnych wymienników ciepła itp itd a w domu cieplutko tylko dzięki tzw. "tarasowi słonecznemu", który zbiera energię słoneczną.. Dom zaprojektowany i zbudowany w polsce ale przez austriaków. Co do cen to sam materiał kosztuje 2,70zł za kg (rok temu taka była cena). Najpierw miałem sobie kupić materiał (około 1000kg) i potem tylko znaleźć wykonawcę ale jak sobie przeliczyłem to bardziej opłaca się wziąść firmę która weźmie i zrobi docieplenie od A do Z. Mam tu na myśli profesjonalną robotę przy użyciu profesjonalnych maszyn. Przy płaszczyznach skośnych najlepsze efekty izolacyjne osiąga się przy wdmuchiwaniu materiału. Do tego musi być dobra maszyna która upchnie wełnę wystarczająco mocno. Jak weźmiesz partoków to Ci wtłoczą wełnę z nierównomierną gestością albo z mniejszą gęstością niż jest wymagana bo maszyna nie będzie wystarczająco mocna. Co do cen to musisz sobie poszukać firma na rynku regionalnym, bo nikt nie będzie jechał 200km żeby w dwa dni zrobić mały domek. U mnie akurat za usługę od A do Z stanęło na 160 zl/m3 czyli jak masz 100m2 do pokrycia wełną o grubości 30cm to masz 30m3 po  160zł czyli 4800zł za usługę z materiałem i w dwa dni masz docieplony porządnie dach. Wełnę drzewną mało kto stosuje bo większość opiera się na wiedzy majstrów, którzy wcale się nie uczą się nowych technologii, więc trochę tego mało jest. Ale wpisz sobie w neta ekofiber albo wełna celulozowa to znajdziesz więcej ofert firm które posiadają sprzęt i umiejętności. Wełna celulozowa jest tańsza, bo dodają do niej mielonkę z tektur itd (z recyklingu) ale parametry ma mimo to nadal zbliżone do wełny drzewnej (lekka różnica jest). Ale możesz ją zniwelować poprzez ułożenie wełny celulozowej z większą gęstością np.60kg/m3 zamiast 40kg/m3 (jak w przypadku wełny drzewnej). Wyjdzie trochę taniej, a materiał równie szlachetny. Ja u siebie mam na razie ocieplony  strop na piętrze z racji tego że piętro na razie mam nieużytkowe i ze zdrowego rozsądku w moim przypadku lepiej było zatrzymać ciepło już na wysokości stropu niż pozwalać aby przechodziło na nieogrzewane piętro i kumulowało się pod dachem...tak jak pisałem zgodziłem już robotę na ocieplenie dachu i niebawem będę miał także docieplony dach... strop dociepliłem wełną drzewną przed zimą i dało się odczuć oszczędności w opale...byłem też w domu gdzie dach docieplony był 30cm wełny celulozowej. Też była wdmuchiwana. Bardzo gorąco było na piętrze. Właściciel odkąd docieplił ma większe zmartwienia żeby za mocno się czasem nie przegrzewać. Od momentu docieplenia dachu piec zaczął mu automatycznie wchodzi w długie stany podtrzymania... no ale to czysta fizyka więc nie ma co się dziwić temu.. to po prostu działa i się sprawdza...   

Edytowane przez deredas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

deredas to ty jednak masz ocieplony strop? 3 tyg temu pisałeś że nie masz...Teraz to robiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

trochę dużo...dawaj jak najwięcej ocieplenia.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby kopiowania ostatniego postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, po czterech sezonach użytkowania pieca zasypowego defro optima komfort plus 20kw i dwóch pożarach sadzy w kominie zdecydowałem się na zmianę sposobu ogrzewania tzn wymianę pieca zasypowego na podajnikowy. Budynek 10mx11m, poddasze użytkowe, 10cm styropianu na parterze, 25cm wełny na poddaszu, 15cm styropianu na ścianach,okna dwuszybowe plastikowe. Cała instalacja wykonana jest w stali, na dole 20m2 podłogówki, reszta grzejniki aluminiowe, na górze same grzejniki, w sumie około 160m2 ogrzewanych pomieszczeń. Zainteresowany jestem dwoma piecami, Ogniwo Eko Plus 16kw lub Skam-p premium 12kw. Z tego co zdążyłem się zorientować to mój wcześniejszy piec defro 20kw był dużo za duży stąd problemy z sadzą. Który z tym pieców lepiej sobie radzi na niskich mocach bo chyba na takich piec częściej pracuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Skam lepiej działa przy niskich mocach.

 

Ogniwo ma taki sam palnik przy wersji 10,16,25 kW więc tak naprawdę kupując wersję 16 kW miałbyś kocioł z palnikiem o znacznie większej mocy niż obecnie.

 

 

Co do mocy zgadza się - przez 80% sezonu domy mają zapotrzebowanie na ciepło poniżej 30% maksymalnego zapotrzebowania [przy największym mrozie] dlatego ważny jest szeroki zakres pracy palnika [i kotła] w zakresie niskich mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki palnik najmniej awaryjny i dobrze pracujący na niskich mocach dobrać do kotła Skam-p premium 12kw? Bo z tego co wiem to montują różne palniki. Jeżeli chodzi o sterowniki to też bym prosił o jakąś radę, zależy mi na automatyce co by w kotłowni nie spać. I czy te 12kw starczy na dom, który opisałem powyżej?

 

  • Zgadzam się 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Palnik Batory, sterownik Scorpion.

 

Co do mocy  - podstaw dane domu pod linkiem i wklej link do strony z wynikiem:

 

www.cieplowlasciwie.pl/start

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez karol255
      Witam, jestem tu nowy i zielony w tym temacie ,mam pytanie odnośnie kotła jaki polecacie kocioł do mieszkania o pow.65 m w bloku pietrowym,mieszkam na piętrze, mieszkanie ocieplone ale pode mna nikt nie mieszka i mieszkanie nie ogrzewane ani nie ocieplone, jaki kocioł polecacie i co lepsze ekogroszek czy pelet i jaka moc kotła była by dla mnie odpowiednia przy takich warunkach? pozdrawiam
    • Przez Jac2124
      Witajcie.
       
      Zaczne jak kazdy kto przychodzi z tym tematem.
      Prosb o porade o podobnej tresci bylo sporo. Im czlowiek wiecej czyta tym bardziej baranieje. 
      Czytajac coraz to rozne sposoby doboru kotla wychodza mi rozne wyniki. Skorzystalem tez ze strony cieplowlasciwe, o czym nizej.
      http://cieplowlasciwie.pl/wynik/5tw5
      CWU ogrzewane bedzie (od nastepnego roku) panelami slonecznymi, zbiornik 200-300L, druga wezownica zasilana z CO. Rodzina 3 osobowa. Dom posiada kominek o mocy 12kw. Poddasze przez pierwsze lata nie bedzie uzytkowane. Oczywiscie bedzie ogrzewane, chociaz pewnie nie musi do tych powiedzmy 22 stopni.
      Brak mozliwosci podpiecia sie do instalacji gazowej.
      Interesuje mnie piec MPM DS. Mozna wziac dwa modele pod lupe. 10 oraz 14 kw. 
      Sprzedawcy w sklepie twierdza ze 14 kw to za malo. Wiadomo jak to ze sprzedawcami, znajomosc tematu maja rozna. 
      Hydraulik twierdzi za to, ze widzial podobne budynki z kotlem 8kw ktore pieknie trzymaly zadana temp i spisywaly sie na medal.
      Co dalej? Kogo posluchac? Kazda podpowiedz mile widziana.
    • Przez MoniaP
      Witam serdecznie, jestem tu nowa a zarejestrowałam się, by zasięgnąć opinii na temat kotłów na pellet.
      Domek jest nowy, parterowy 107m2 + 30m2 garaż. Poddasze nieużytkowe. Dom zbudowany z ytonga 24cm energo, ocieplenie 15cm. 
      Jaki kupić piec, żeby nie kosztował miliony a był jak najmniej obsługowy? Dziękuję z góry za każdą przemyślaną odpowiedź.
    • Przez weride
      Witam. Zakupilem dom z lat 50tych na pół(ja ide na pietro), w ktorym sa dwie instalacje gazowe - tj. Parter ma swoje, pietro swoje. U mnie na pietrze instalacja gazowa byla robiona w 2009roku. Pietro ma 64m2, dwa pokoje, kuchnia, lazienka - lacznie 4grzejniki i jeden na klatce. Kociol to vaillant 2f turbotec pro. Dom bedziemy ocieplac we wrzesniu, okna nowe. Moje pytanie brzmi jaki kociol polecacie dla mojego przypadku? Rozpatrywalem sie za termetem gold plus? Warto isc w cos takiego? Pozdrawiam
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.