Skocz do zawartości

zasimex

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Drodzy Użytkownicy niniejszego Forum,

 

Po wielu latach ciągłych kłopotów i kilku hydraulików i specjalistów od ogrzewania postanowiłem, że zasięgnę pomocy na forach i spróbuję zrobić to sam.

Instalacja CO i CWU była montowana przez firmę. Od samego początku były jakieś problemy. A to non stop zapowietrzone grzejniki, a to słabo grzały, a to na piecu 100o a grzejniki letnie i tak w kółko... "Specjalistów" jak pisałem było wielu i ostatni przerobił instalację w poniższy sposób. Problem teraz jest taki, że na grzejniki grzeje bardzo dobrze ale w ogóle nie grzeje CWU. Mało tego - jeżeli podczas pracy pompy CO odpowietrzam układ CWU, zasysane jest przez ten zaworek powietrze a nie na odwrót. W momencie kiedy wyłączę pompkę CO to układ CWU się odpowietrza ale po uzupełnieniu wody i uruchomieniu pompy CO wypierana jest woda przez naczynie zbiorcze.

Pomóżcie - co mogę zrobić żeby było wszystko dobrze...

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5c3fea3a0577.jpg

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3c6b17cb3f02.jpg

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/24975b0e942d.jpg

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/232410a4b31a.jpg

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/681ca4f68ed0.jpg

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/ac1ae11f71d1.jpg

 

i czy w ogóle takie przegięcia połączeń na powrocie są dobre...? raz niżej raz wyżej...

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c8ab442a19b6.jpg

 

Jeżeli powinienem dodać jakieś info - dajcie znać.

Z góry dzięki za zainteresowanie tematem!

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam 

 

Zasobnik cwu (poziomy z płaszczem) niestety nie ma prawa grzać w Twojej instalacji z powodu zastosowania zbyt małej średnicy rur (najprawdopodobniej Cu 18) aby zasobnik ogrzewał się grawitacyjnie.

Możesz zwiększyć średnicę rur na Cu 28 wtedy jest szansa na obieg grawitacyjny. Lub moim zdaniem lepsza opcja montaż pompy obiegowej na obiegu zasobnika 

 

Niestety to nie są jedyne nieprawidłowości w Twojej instalacji 

Posiadasz zawór 4d pompę oraz zawór różnicowy na rurze łączącej kocioł z naczyniem jest to niedopuszczalne i wymaga natychmiastowej przeróbki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....... zawór 4D też można podłączyć na gwintach zewnętrznych, ale jeśli się nie mylę, to jest HEL-WITA 1'' lub 5/4, to grawitacyjnie obieg kotłowy raczej nie zadziała! I pytanie, czy to jest instalacja zamknięta, bo widzę zbiornik przeponowy czerwony?! Porzeźbione iście artystycznie....

Już dopatrzyłem, artystyczna bomba!

Przerób to kolego, bo aż strach patrzeć. Przy okazji poczytaj forum, jest dużo pomocnych wiadomości jak to ogarnąć bezpiecznie i zgodnie z potrzebami!

Kolejny raz zamieszczam małą wizualizację, jak można podłączyć zawór 4D.

 

Pozdrawiam

post-9321-0-60664600-1422919768_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli mówicie że ten układ zawór różnicowy, 4d i pompa trzeba przerobić koniecznie?

 

Problemem nie jest zawór różnicowy, 4d czy pompa tylko fart że znajdują się na rurze idącej do naczynia która nie może posiadać żadnych zaworów 

 

tak to powinno wyglądać 

 

91d00e711ea00.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiony schemat.

 

post-12152-0-96593900-1423046988_thumb.jpg

 

Pompę CWU, filtr i zawór zwrotny należny zamontować zgodnie z zasadami montażu i w miejscu łatwym do obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witajcie koledzy po przerwie,

 

pod moją nieobecność w domu brat sprowadził polecanego bardzo mocno fachowca.

Ten stwierdził, że ogrzewanie będzie działało tylko w obiegu zamkniętym/ciśnieniowym.

Przerobił instalację wyrzucając zawór 4d, oczywiście naczynie wzbiorcze również.

Przed zakończeniem montażu mówił, że ciśnienie w układzie wystarczy jak będzie wynosiło 1 bar.

Odpalił piec na maksa i po kilkunastu minutach na piecu było ponad 100 stopni.

Stwierdził więc, że ciśnienie trzeba żeby było większe i dobił do 2 bar (na zimnym układzie).

Zalecił również by pompka Grundfos Alpha 2L 25-40 pracowała na najwyższym "biegu" non-stop.

Kiedy brat dopytywał dlaczego tak musi być wmawiał mu, że piec jest za duży do takiego układu i nie ma wyjścia.

Nie był w stanie odpowietrzyć zasobnika CWU i non stop przelewała się tam woda ale przed rozliczeniem z bratem było już rzekomo ok.

Grzejniki grzeją jakby trochę lepiej ale do ideału jest daleko. Jeden jest cały gorący, drugi sama góra gorąca, dół już letni.

Dodam, że zawory termostatyczne cały czas otwarte na maksa, kryzowe również.

 

Kiedy pojawiłem się więc na miejscu po kilku dniach zacząłem wszystko analizować i zauważyłem, że zawór kulowy powrotny na CWU jest otwarty w ok. 30%.

Zapytałem więc brata dlaczego tak jest - brat stwierdził, że montażysta powiedział, że tak powinno być.

Zainteresowało mnie to i otworzyłem zawór na 100% po rozpaleniu pieca. I oto okazuje się, że pompka pompuje wodę praktycznie tylko przez układ CWU. Powrót z grzejników simny przez godzinę - później już znowu musiałem zmniejszyć przepustowość zaworu kulowego. Mało tego zasobnik CWU ciągle jest zapowietrzony (przelewa się woda). Ale kiedy zmniejszam przepustowość na CWU lub zamykam w ogóle to słychać zauważalnie wzrost siły pracy pompki (robi się sporo głośniejsza jakby było jej za ciężko).

 

Biorąc pod uwagę, że to kolejny fachowiec, który tylko policzył kasę a zrobił jeszcze gorzej postanowiłem, że jeżeli pomożecie przerobię to sam.

Zwłaszcza, że jeżeli chodzi o estetykę wykonania to wstyd wrzucać tu jakiekolwiek fotki.

 

Żeby po nitce dojść do kłębka postaram się opisać wszystko o czym tylko pamiętam.

 

 

 

Dom: drewniany parterowy 80m2; instalacja wyprowadzona również na poddasze - przyszłościowo (w  tym roku jak dobrze pójdzie będę chciał założyć na poddaszu grzejniki).

 

Piec:

 

9bff7aff11dd.jpg

 

Średnice użytych rur:

 

5dc14116f3c3.jpg

 

Tak jak widać: część zasilania jest na 18mm, część na 15 mm a cały powrót na 15 mm.

Zaznaczyłem też odpowietrzniki, które mają służyć jako zasilanie poddasza (o) - na brązowo

oraz powroty z poddasza (p) - na fioletowo.

 

Instalacja przy piecu:

 

Wcześniej wyglądało to tak: GRAWITACJA

 

 

e0deff6174c1.jpg

 

85ee47898091.jpg

 

af87f693c2ae.jpg

 

3ded168f1f90.jpg

 

Teraz wyglądato tak: ZAMKNIĘTY UKŁAD CIŚNIENIOWY

 

 

Co radzicie? Od czego zacząć?

 

Mam kilka podejrzeń ale nie chcę się ośmieszyć więc poczekam na Wasze opinie.

Jeżeli ktoś mi pomoże na tyle, że to w końcu będzie działało jak trzeba obiecuję naprawdę solidną flachę z wyższej półki. :)

 

Pozdrawiam Panowie!

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

]Kolego jak ten zawór na CWU masz otwarty to grzejniki zimne bo woda krąży tylko w zasobniku - tam ma najmniejszy opór. Dlatego Twój "hydraulik" go przydławił. Wtedy dopiero pompa podaje na grzejniki i pracuje głośniej bo ma ciężko z racji na duże opory hydrauliczne (małe średnice - 18 i 15). 

 

Najlepszym rozwiązaniem będzie jeśli wrócisz z powrotem do układu otwartego (pomijając już fakt że  Twój kocioł nie jest raczej dopuszczony do pracy w ukł zamkniętym) z zaworem 4d tak jak podał @emus z tym że obieg kotłowy daj min 5/4" i sam zawór 4d też no i koniecznie prawidłowe podłączenie naczynia i zawieszenie go na odpowiedniej wysokości - będzie bezpiecznie i nie będzie wywalać wody przelewem

 

Jak nie chcesz pompy na CWU to musisz zwiększyć średnicę zasilania wężownicy do 1" ale to już wiesz z wcześniejszych postów

 

post-2974-0-44722800-1447140626_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według twojego rysunku masz za małe średnice i do puki ich nie zwiększysz dopóty będziesz miał problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie.

Na początek tego postu wrzucam fotki aktualnej instalacji, które poprzednio się nie załadowały.

 

6f6289957d1f.jpg

 

93b21364502a.jpg

 

a22a2c4b3147.jpg

 

a2ccf938a158.jpg

 

186146808efe.jpg

 

08446067fb86.jpg

 

b002ad448f55.jpg

 

3f52b78dbf07.jpg

 

b17dc91b53a5.jpg

 

..."zagraniczna robota" jak widać...! :/

 

Panowie - będę prawdopodobnie wracał zgodnie z Waszymi zaleceniami do grawitacji.

Czy muszę zmieniać wszystkie rury na większy przekrój? Jeżeli tak to jaki?

 

Problem w tym, że rury powrotne i pionowe są pochowane w ścianach i musiałbym sporo pruć. Mam za to dobry dostęp do rur zasilających?

Robota robotą ale w łazienkach płytki itp... Chyba, że nie ma wyjścia!

 

Zapytam jeszcze - czy wyprowadzenie połączeń na grzejniki na poddasze (zgodnie z rysunkiem z mojego wcześniejszego postu) jest ok? Czy lepiej robić druga linię rozdzielając bliżej pieca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nazwałbym to przynajmniej masakrą hydrauliczną .

1.w domu masz bombę układ zamknięty  ( brak wężownicy schładzającej , bądź zawowu dbv-1)

2. kocioł jak na 80 m2 za duży

3. zasilanie i powrót zrobione z pexa 20  a przekrój wewnętrzny na złączce zaciskanej to 13 mm

 

 tak mały układ powinien dobrze chodzić na 1 biegu a nie 3   

 

a powiedz mi ile masz wężownic w zasobniku solarnym  1 czy 2 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek na pewno musisz wymienić rury z pexa w kotłowni 

proponuje wyjść z pieca rurami cu28  do trójnika na bojler , dalej do zbiornika i instalacji c.o ile sie da rurami  cu 22. dodatkowo oba zbiorniki podłączyć szeregowo z powrotem zrobić to samo. na nitce do bojlera wstaw zawór regulacyjny( grzybkowy ). jak tak to podłączysz będziesz widział czy będzie konieczność wymiana rur do grzejników . i obowiązkowo zabezpieczyć kocioł jeżeli producent pozwala układ zamknięty to wstawić zawór dbv-1 a jak nie to zrobić z tego układ otwarty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.