Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość albo o poprawienie mnie :) ostatnio dostałem od hydraulika wstępna wycenę wykończenia mojej kotłowni i cena mnie przygnębiła czy ktoś kto sie zna może zerknąć okiem na tę wycenę?Kotłownia.pdf czy to drogo czy tanio czy w  normie ?? mój dom to ok.160 m2 po podłodze plus garaż i kotłownia na całości mam w 100% rozłożone ogrzewanie podłogowe w sumie 203 m2  i jeszcze chciałem zapytać o piec ,który mi zaproponował bo mało o nim słyszałem { HKS Lazar Uni Komfort Automat 16Kw } ewentualnie proszę o polecenie jakiegoś innego piecyka ,który może pracować w układzie zamkniętym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawory 3 drogowe kupisz taniej na allegro 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena jest spoko doprecyzuj jedynie jakie to zawory 3D z siłownikami czy jakie i pompy niech poda jakie modele i sobie sprawdzisz w necie pozostałe składowe spoko a czy zmieści się z kształtkami i rurami w cenie 3000 zl to nie wiem wiec uzgodnij z nim widełki maks ceny bo jest napisane około a to może by© nawet 5000 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I najlepiej dopytaj, jakich firm kupi te zawory, bo przy każdej pompie sa potrzebne zawory i filtry. A kształtki wcale tanie nie są, więc te 3 tys może braknąć. A inny kocioł to np. Sekom model SKAM-P. I nie wiem, czy te 16 kW to nie na wyrost wzięte? Nowy dom, ocieplony, podłogówka. Ten Sekom jest tańszy od Lazara. Oczywiście trzeba wziąć rozgraniczenie na cenę z montażem a druga gdy sam kupujesz, bo jest różnica na VAT 8 czy 23%, ale o tym pewnie wiesz. Te prawie 10 za kocioł wydaje mi się dużo, gdy w sieci można taki kociołek kupić za 8800 na VAT 23% a z montażem za 7700 zł.

Edytowane przez mlodzieniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu przydałby się schemat proponowanej instalacji  - np coś za dużo tych pomp, nie ma podanego sposobu ochrony powrotu kotła.

Na 160m2 wystarcza 1 mieszacz na zaw 3-D z pompą 25/ 40 lub max 25/60

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu w miedźi ? To najdroższy materiał jaki możesz sobie wybrać. Ja mam calą kotłownię zrobioną w PP z wkładką i jest ok

 

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/18996-monta%C5%BC-palnika-pellas-w-kotle-hajn%C3%B3wka-moderatr/

.

Kilka razy zdarzyło mi się nawet zagotoać układ i nic się nie stało.

 

Może ktoś bardziej doświadczony się wypowie.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 1 m od kotła i cała rura wzbiorcza muszą  być  w stali lub miedzi - tak mówią przepisy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego miedź? 

 

Jak wiadomo kotły na paliwo stałe mogą zagotować wodę przez co wszystkie rury z tworzyw odpadają.

 

Pozostaje stal lub miedź. Stal jest tańsza ale trudniejsza w obróbce przez co wzrasta koszt robocizny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drogo jezeli masz dokumentacje i wycene to trzeba poszukac tych elementow na internecie a nie pasc fachowcow bo i tak maja rabat w hurtowniach i jeszcze zarabiaja na klijecie .Wezownica schladzajaca za 800 zl to chyba z miedzi , przesada.

Tchymaj pieniadzew garsci bo fachowcy Cie oskobia .

Ten hydraulik ma jakies referencje czy wziety z ulicy?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu przydałby się schemat proponowanej instalacji  - np coś za dużo tych pomp, nie ma podanego sposobu ochrony powrotu kotła.

Na 160m2 wystarcza 1 mieszacz na zaw 3-D z pompą 25/ 40 lub max 25/60

schematu raczej nie ma hydraulik ma go pewnie w głowie :) mam domek 2 poziomowy na dole salon kuchnia, hol, mała łazienka garaż i kotłownia i to wszystko jest na jednym rozdzielaczu i na górze mam 3 pokoje hol ,łazienkę i pralnie na 2 rozdzielaczu w sumie 203 m2 podłogówki w kotłowni pewnie nie potrzebna ale może kiedyś ja przegrodzę a garaż jest dosyć duzy i pewnie bedzie najwięcej zabierał ciepła czy 12 KW wystarczy ??  Jeśli chodzi o plastik w kotłowni to stanowczo odpada nie wyobrażam sobie czegoś takiego!! co do ceny pieca jaki mi zaproponował hydraulik faktyczne jest masakryczna po jego upustach w hurtowni i na 8%VAT wyszedł by o wiele taniej ale pewnie chce na mnie zarobić :(  i co sadzicie o 100% podłogówce?? ja chciałem 2 grzejniki  drabinkowe w łazienkach ale ich nie mam bo mnie przekabacił i ewentualnie bedzie mała drabinka z grzałka elektryczna :( do suszenia ręczników

Edytowane przez bajabongo10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o wykonaniu podlogówki to ciemne zdjecie to kotlownia słabe oswietlenie było akurat a zdjecie robiłem tabletem post-61820-0-59750100-1422654350_thumb.jpgpost-61820-0-30212600-1422654363_thumb.jpgpost-61820-0-90517500-1422654376_thumb.jpgpost-61820-0-96335100-1422654390_thumb.jpgpost-61820-0-67727000-1422654402_thumb.jpgpost-61820-0-36048500-1422654415_thumb.jpgpost-61820-0-89199600-1422654428_thumb.jpgpost-61820-0-94273100-1422654441_thumb.jpgpost-61820-0-50275000-1422654451_thumb.jpg jeszcze nie wylałem posadzek czekam na wiosne ewentualnie można cos zmienic

Edytowane przez bajabongo10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zeczywiscie w lazience bez drabinki to szkoda ze nie ma a grzanie pradem by suszyc reczniki jak dziala kociol to besens . Rachunki za prad daj fachowcowi .Upieraj sie na drabinki niech sie wykaze i jak je podlaczy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę  się boję o przepływy , jakie są długości tych pętli?

Do łazienek doprowadź po dwa pexy z kotłowni , z pewnym zapasem , oczywiście pexy muszą być izolowane.

Z tych pexów zasilisz grzejniki, elektryka w łazience ( obok grzejnika) to zawsze problemy z przepisami el. o zachowaniu odległości itd...

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według niego niepotrzebna dodatkowa instalacja w kotłowni na wysoka temperaturę skoro wszystko idzie na niskiej do podłogówki...zastanawiam sie czy nie można pociągnąć tych drabinek z tego samego zasilania co bedzie szło do zasobnika c.w.u 150 litrów ?? A może jednak nie potrzeba ich instalować?? tylko gdzie będę suszył wilgotny ręcznik na podłodze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę  się boję o przepływy , jakie są długości tych pętli?

Do łazienek doprowadź po dwa pexy z kotłowni , z pewnym zapasem , oczywiście pexy muszą być izolowane.

Z tych pexów zasilisz grzejniki, elektryka w łazience ( obok grzejnika) to zawsze problemy z przepisami el. o zachowaniu odległości itd...

 

Pozdr.

Jutro posprawdzam i napiszę z tego co widziałem to 70-80 tylko jak teraz pociagnac po podłodze pexy z otulina? jak cała podłogówka rozłozona a łazienka daleko oddalona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziales - na ziemi .Tak ja  Sambor radzi ile to bedzie kosztowac dla ciebie , a z problemem zostaniesz do konca zycia , a moze wybudujeeszz nowy dom.Jak nie umie tego opanowac to go wygon z roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do zasilenia dwóch drabinek najlepiej użyć pompki cyrkulacyjnej do cwu wpiętej do zasilania z kotła. 

 

Zaproponowany przez autora tematu w poscie #14 sposób wpięcia zasilania drabinek równolegle pod zasilanie zasobnika powoduje że będą grzały tylko w trakcie grzania wody czyli dość krótko 

Edytowane przez majschi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio takie rozwiązanie tu gdzieś podpowiedziałem coś takiego, to facet podłogę pruł aby rzucić te PEX-y.

A kolega majschi ostatnio zabawowy  ;)

 

 

Do zasilenia dwóch drabinek najlepiej użyć pompki cyrkulacyjnej do cwu. Podpięte pod zasobnik będą grzały tylko w trakcie grzania wody czyli dość krótko 

 

 

Pisząc takie propozycje jw od razu odpowiedz nam :

 

który grzejnik ma dopuszczenie do kontaktu z CWU - posiada stosowny atest higieniczny  - ja nie znam żadnego

po ilu latach zarośnie kamieniem wewnątrz? - 2-3 sezonów

 

Ile potrzeba czasu na ułożenie tych dwóch nitek wraz  izolacją  i przebiciami + podkucia pod grzejniki - wg mnie ok 2h/ grzejnik, nie więcej.

 

Pozdr.

Edytowane przez sambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisałem że grzejnik ma być zasilany wodą użytkową. Co prawda nie napisałem również aby go zasilić wodą kotłową ale dla Ciebie Sambor raczej powinno być to oczywiste 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to oczywiste, ale dla wielu nie, tym bardziej że opis działania jest mocno niejednoznaczny:

 

Do zasilenia dwóch drabinek najlepiej użyć pompki cyrkulacyjnej do cwu. Podpięte pod zasobnik będą grzały tylko w trakcie grzania wody czyli dość krótko 

 

A gdzie w inst jest zasobnik - raczej na CWU.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem post #17 myślę że teraz będzie bardziej czytelny 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co sie tu przekomarzac .Instalacje robi sie pod wlasciciela domu a nie co fachowiec uwaza .Jedno zasadnicze zdanie .Fachowiec w tym domu ie bedzie mieszkal tylko wlasciciel.Wiec albo robi jak chce wrasciciel, a jak nie to domu niech fachowiec idzie.

Moze by ciezko nagrzac lazienke ,jak bedzie malo to zawsze drabinka pogoni cieplo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam na parterze mam nie wiele bo okno balkonowe mnie ograniczało i moglem tylko 9 cm zastosować i dałem 6cm grafitowy i 3 cm styrodur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy tu jeszcze ktoś zagląda do mojego posta ale jak tak to mam pytanie, odnośnie tych 2 grzejników w łazienkach ,które za waszą namowa postanowiłem dołożyć jeden na dole jest bardzo blisko kotłowni bo za ściana ok.3 mb rurki a 2 jest na górze oddalony ok 20mb od kotłowni i tu moje pytanie czy oba te grzejniki zasilić rurka pex 16?? czy ten na górze da rade w takiej odległości od kotłowni i w sumie bedzie ok 3metry wyżej od kotłowni czy to wyda z jednego rozdzielacza, który będzie w kotłowni ?? Nie będę do tego wołał hydraulika skoro mogę to sam zrobić a on pewnie się zdziwi jak przyjdzie montować kotłownie J

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Podobna zawartość

    • Przez freedi
      Może komuś się przyda,bo ja pozostanę już przy SKZP 02.
      Sterownik do kotła z podajnikiem ST 40 ( specyfikacja i cena nowego dostępna w sieci ) zamontowany był w kotle HEF,który kupiłem w listopadzie 2018
      i dla sprawdzenia pracował jedną dobę,także jest nowy i na gwarancji"grzecznościowej"...
      Dołączam do niego 3 (na życzenie mogę zdemontować wszystkie oryg. przewody z czujnikami-do dogadania) przewody ze standardowymi czujnikami temp.
      Cena z wysyłką i do negocjacji to 300 zł.
       





    • Przez Jasa
      Rynek dość obficie obdarza nas palnikami. Retortowe , rynnowe , rurowe. Kwadratowe , prostokątne , okrągłe , stałe , obrotowe , takie , inne.
      Jest ich tak dużo , że użytkownik  , szczególnie początkujący dostaje zawrotu głowy i często nie wie jaki wybrać . Często wybór jest przypadkowy , rzadko poprzedzony szczegółowym rozeznaniem .  Powszechnie uważa się , że skoro palnik jest na rynku ,  to na pewno spełni  oczekiwania użytkownika i powinien poradzić sobie w każdym zakresie mocy z każdym paliwem.
      Tymczasem praktyka jest zupełnie inna. Rozczarowanie -  bo nie dopala , spieka ,  przesypuje , jest awaryjny , drogi itp. Słowem - wyszło jak zawsze , nie tak miało być. Palnik - to serce kotła  , coraz mniej zaczyna się podobać , często mamy ochotę wrócić do starego zasypowca , lub do kręcenia grzejników w bloku , no bo tam był chociaż święty spokój i chłodniejsza kieszeń. Nieliczni szcżęściarze  to najczęściej tacy , którzy już wcześniej posiedli wiedzę w tym zakresie albo przypadkowo trafili na właściwy.
      Nie ma na tym łez padole rzeczy idealnych i idealnych palników tez nie będzie , mogą być tylko bardziej lub mniej akceptowalne.. Każdy ma zalety i wady . Pomyślałem , żeby spróbować zebrać w jeden wątek rozrzucone dotychczas informacje o dostępnych bądż posiadanych przez forumowiczów palnikach.
      Jakie są ich plusy i minusy?.
      Jakie oczekiwania?.
      Rady i sugestie.
      Mam nadzieję , że zebranie tych informacji w jeden wątek pozwoli , szczególnie nowym palaczom , dokonać bardziej przemyślanych wyborów palnika i możliwy wybór takiego , który spełni oczekiwania . A te są przecież różne i różne będą też palniki.
      Wiem ,że to będzie niemożliwe , ale marzy mi się wybór palnika optymalnego , spełniającego w maksymalnym stopniu przeciętne oczekiwania przeciętnego użytkownika . Narazie bez podium , ale kto wie...... Jeżeli to się  nie uda to przynajmniej pozostanie garść informacji o palnikach .
      Zapraszam do dyskusji.
    • Przez niejacek
      Witam.
      Jako całkowity nowicjusz proszę kolegów z doświadczeniem o ocenę poprawności instalacji centralnego ogrzewania.
      W załączniku zamieściłem mocno uproszczony schemat, zrobiony na podstawie obserwacji połączeń wykonanych w mojej kotłowni. Moje obawy budzi sposób podłączenia powrotu i lokalizacja czujnika temperatury powrotu. Z tego co wiem czujnik powinien być zamontowany jak najbliżej kotła a u mnie jest podłączony na wyjściu powrotu za zaworem 4d. Nie wiem też dlaczego powrót z grzejników w całości nie idzie przez zawór 4d? Wydaje mi się to trochę bez sensu ale może chodzi o to, że kiedy rozmawiałem z majstrem o instalacji to wspominałem, że dobrze by było gdyby mogła pracować grawitacyjnie w przypadku częstych u mnie przerw w dostawie prądu. Rury miałem tak projektowane i na starym, zasypowym piecu wszystko działało jak należy. Nie wiem tylko dlaczego nie mam by-pasa na zaworze 4d?
      Zawór 4d jest ustawiany automatycznie ze sterownika pieca, schemat jest uproszczony (pominąłem zawory i zawory zwrotne, rurę przelewu itp.) chodzi mi głównie o ocenę podłączenia powrotów.
      Moim zdaniem powinno to działać, ale może nie tak sprawnie jak przy podłączeniu powroty tylko przez zawór 4d.
      Czy muszę przerabiać instalację czy mogę zostawić tak jak jest teraz?
      Przepraszam za jakość schematu i proszę o opinie, Jacek.

    • Przez pretor777
      Witam stoję przed wyborem kotła. Zdecydowałem się na kocioł górnego spalania ale mam dylemat czy wybrać z miarkownikiem ciągu czy tez z wentylatorem i sterownikiem. Czytałem że wielokrotnie użytkownicy wymieniali nadmuch na miarkownik. Zastanawiam się jednak czy rozpalając rano przed pracą, gdzie każda minuta cenna, nie będę musiał zbyt długo czekać na rozpalenie kotła posiadając jedynie miarkownik. Nie mam doświadczenia ale wyobrazam sobie że na czas rozpalania trzeba chyba ręcznie uchylić dolne drzwiczki, a dopiero potem zdać się na pracę miarkownika. 
      Będe miał tez zbiornik CWU i nie wiem jak to jest rozwiązane w kotłach bez sterownika, chodzi mi o sterowanie pompą. Co z podgrzewaniem jedynie wody użytkowej latem?
      Sprawa jest dosyć pilna bo zakupu musze dokonac lada moment, gdyby ktoś miał chwilę czasu i napisał parę słów, byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
    • Przez Jaro9
      Cześć
      Od tygodnia mam zamontowany nowy kocioł Defro Sigma E i mam wątpliwość co do jego prawidłowego montażu.
      Z góry przepraszam za amatorski schemat.
      Proszę ocenić czy kocioł został prawidłowo zamontowany, głownie chodzi mi o powrót z CWU.
      Moim zdaniem powinien się łączyć z powrotem z zaworu 4D  i jedną rurką wchodzić do kotła poprzez króciec powrotny.
      U mnie powrót CWU, jak widać na schemacie, biegnie bezpośrednio do króćca spustowego. Czy taka instalacja jest poprawna ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.