Skocz do zawartości

Niska Stałopalność Defro Optima Komfort 15 Kw


aszka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Próbuję wyobrazić sobie po co chcecie, miałem, ograniczać powietrze. Pod ruszt powietrze dostarczają osobne drzwi, które jeśli nie są szczelne nimi zająłbym się. Tak zrobić/poprawić by dało się klapką precyzyjnie regulować przepływ. Tu konkretnie, tak dużo dom odbiera energii z kaloryfera, że przy -10stC zaczynają sie dla niego schody. Pracuje na np. 80% i spala wtedy np. 4kg węgla na godzinę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny dom , stare budownictwo , 3 kondygnacje po ok 65 m2 , jeśli grzana jest piwnica to trzeba traktować ją jako 3 kondygnacja, okazało się że przerwa między cegłą a pustakiem zalana zaprawą -żeby sie nie przewróciło :( , duże mostki na 2 ogromnych balkonach , nieocieplone fundamenty itd , kocioł 23 kW nie wyrabiał się przy -20C , przed ociepleniem 6t węgla i flotu 600 kg drzewa, średnio 18-19 w domu, po ociepleniu stropu - koszt ok 500 zł opału 5 t i 500 kg drzewa , temp średnia ok 19,5  , ocieplenie ścian , wymiana okien  opał 3 t drzewa ok 300-400 kg , średnia ok 20,5  koszt ocieplenia b. duży ale oprócz oszczędności opału liczymy wartość dodaną - wygląd, , podniesienie wartości  budynku, wygodę przy nowych oknach.Zacząłbym od stropu  i pamiętajcie o wilgotności murów , pozdrawiam.

Edytowane przez Mancio
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No heja,

opanowałam i nie. Wszystkim Forumowiczom dziękuję za rady i pochylenie się nad moim problemem. Właściwie każdy z Was miał po trochu racji i korzystałam z podpowiedzi każdego z Was. Na chwilę obecną rozpalam ok. 8 rano 10 kg. węgla i pali się to na 60 stopniach ok. 4 godzin, w domu na parterze ok 22,5 stopnia, na piętrze pod tym nieszczęsnym strychem 20 stopni. Następnie temperatura spada do ok 19-20 stopni i jest to już wieczór, ok. 20-21. Wtedy rozpalam tak samo na noc, rano wstaję i od nowa. Na dobę idzie mi teraz niecały worek 25 kg. Jak było na minusie, to rozpalałam 3 razy dziennie, ale teraz to 2 razy starcza. Pewnego razu zakręciłam kaloryfery i grzałam boiler z CWU i kocioł "trzymał" o wiele dłużej, dlatego zrozumiała, że stałopalność zależy od odbioru ciepła - grzejniki się wychładzają, dlategoi węgiel się pali szybciej. Boiler trzyma ciepło i zasyp starczał na wiele dłużej. A więc wylazł problem nieocieplenia, wychłodzenia, itd. Ktoś podpowiadał, żeby spróbować z mniejszą ilością węgla i faktycznie nie ma sensu zasypyać 30 kg. na raz. Próbowałam też kończący się już zasyp rozpalony od góry reanimować dosypaniem i paleniem tradycyjnym i wyszło mi, że trzy szufeleczki (ok. 1,5 - 2 kg) węgla palą się godzinę, ale po godzinie temp. spada i kocioł nie trzyma ciepła. W każdym razie obliczyłam, że kocioł działa zgodnie z instrukcją. NIe szukam już magicznych rozwiązań problemu, bo go chyba nie ma - jest tak, jak ma być. W domu w miarę ciepło, majątku na węgiel nie wydaje, a pali tak, jak pali. Pozdrawiam wszystkich.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby kopiowania ostatniego postu
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

stary temat ale u mnie stałopalność podobna 6-7 godz max ale ja to sobie tłumaczę że mam 80m2 podłogówki oraz 3 kaloryfery a wiadomo że zimna podłogówka zagrzewa się co najmniej 3 godziny więc kocioł wali ostro aż zeżre większość opału

defro optima komfort 20 kw

parter 100m2

stary dom  mury ponad 40 cm z pustką w środku

nic nie ocieplone

komin to coś około 25/25 cm lub 27/27 dokładnie nie mierzyłem ale jest poteżny

(dopiero co kupiony latem )

zobaczymy czy codzienne rozpalanie zmniejszy - wydłuży stałopalność

 

tego sposobu też za bardzo nie kumam http://czysteogrzewanie.pl/wp-content/uploads/2013/01/czysteogrzewanie_poradnik.pdf

bo raz pisze że z miarkownikiem to klapa pow głównego ma być bez szczeliny a dwa zdania niżej że szczelinę ustawić na 2-3 mm w czasie rozpalania a przecież miarkownik na zimno otwiera klapę na max  cosik to niezrozumiałe niby kiedy pow wtórne zamykać a kiedy otwierać bo chyba nie cały dzień siedzieć w piwnicy

Edytowane przez berthold61
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie palisz od dołu?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no przecież wiadomo że to górniak więc od góry ale jak mam rozumieć że w czasie odgazowania ustawić szczelinę na 2-3mm skoro miarkownik otwarty na maxa i kocioł wali aż się rozgrzeje potem zamyka , ja mam ustawioną szczelinę śrubką na ok 2mm i nie wiem czy w pierwszych 2 godz odpinać łańcuszek od miarkownika i w jakim stopniu otwierać powietrze wtórne

czy łańcuszek założony na stałe ale bez szczeliny tylko całkowicie zamknięta klapa przy 60 stopniach tak jak pisze w instrukcji ustawienia miarkownika ,sory za takie lamerskie pytania ale to w zasadzie od miesiąca niecałego palę w swoim domu bo za dłuugo mieszkałem w bloku

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozpalając nie używaj miarkownika (odepnij łańcuszek) tylko ręcznie ustaw klapke PG na kilka milimetrów. Dopiero gdy kocioł osiągnie założoną temperature podpinasz łańcuszek i ustawiasz miarkownik tak by szczelina była minimalna (ale była).

 

PW zmieniasz zależnie od potrzeby. Gdy węgiel intensywnie gazuje (na początku palenia) otwórz na max, potem zmniejszaj proporcjonalnie do  spadku dymienia i intensywności palenia. Na samym końcu palenia, gdy w kotle pozostaje tylko koks, zamknij całkowicie PW zeby nie wychładzało kotła.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki trochę mi to rozjaśniło bo w tym linku gościu opisywał wszystkie kotły tak samo a wiadomo żekażdy kocioł ma jakieś inne detale

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozpalając nie używaj miarkownika (odepnij łańcuszek) tylko ręcznie ustaw klapke PG na kilka milimetrów. Dopiero gdy kocioł osiągnie założoną temperature podpinasz łańcuszek i ustawiasz miarkownik tak by szczelina była minimalna (ale była).

 

PW zmieniasz zależnie od potrzeby. Gdy węgiel intensywnie gazuje (na początku palenia) otwórz na max, potem zmniejszaj proporcjonalnie do  spadku dymienia i intensywności palenia. Na samym końcu palenia, gdy w kotle pozostaje tylko koks, zamknij całkowicie PW zeby nie wychładzało kotła.

 

No panowie wielkie dzięki za rady bo teraz przerosło moje oczekiwania , wczoraj o godz 9 rano nawaliłem do kotła do pełna zrobiłem szczelinę w dolnej klapie na 1 cm ściągłem łańcuszek od miarkownika oraz otwarłem powietrze wtórne na maxa tak około 2 h następnie pw wtórne tak na 1/4 a miarkownik ustawiłem na 60 st ,podłogówka do godz 19 szła i wyłączyłem a kocioł szedł na 3 kaloryferach do dziś ,gdzieś do godz 10 czyli całe 25 godz sam  w to nie wierzę ale jednak 25 godz robi wrażenie co prawda zbyt zimno nie było ale jednak

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja na swoim Defro 15kW miałem jak sądziłem niezłe osiągi, ogrzewając 94m2 w tym 51m2 podłogówki, na 10kg węgla 22MJ i 6kg drewna, miarkownik 80st, paliło mi się 6,5h, (czas od podpalenia do wyłączenia się pompy czyli u mnie 38st). Na 12 kg węgla 29MJ i 6kg drewna wytrzymał mi 8-9h. Teraz dołożyłem 2 grzejniki po 15 żeber na 41m2, czyli w sumie mam do ogrzania 135m2 i na 10kg węgla i 6kg drewna przy temp. 74st trzyma zaledwie 5h. Wydaje mi się, że to chyba słaby wynik. Dodam, że mam miarkownik po tuningu który reaguje na spadek temp 2-3st 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Leoneon, parę pytan

Palisz od góry? Jeśli tak w po jakim czasie uzyskujesz 74-80stC? dajesz 74-80 stC  na kaloryfery  bo rozumiem że  w podłogę  temperaturę stroją mieszacze? Strop docieplony?Jaką temperaturę masz w lokum? To dom nie mieszkanie ? Palisz stale czy przepalasz? Ile czasu trzyma temperaturę podłogówka ?Pompy na którym biegu? Wszystko to ma wpływ na stało-palność i ekonomię. Przy kotle i na "eksperymentach" spędziłem przy śmieciuchu wiele godzin, ale opłacało  się. W zeszły sezonie mniej niż 1t mocnego węgla  i ok 1m drewna. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Palę od góry, 74stC uzyskuje po ok. 1h15min. Na podłogę daje 50stC. Strop docieplony. Jest to dom, budynek ma 3 kondygnacje i strych. Ja ogrzewam tylko podpiwniczenie użytkowe i parter. Piec stoi w kotłowni która jest na tym samym poziomie co pomieszczenia w podpiwniczeniu, nie ma piwnicy. W podpiwniczeniu ogrzewam grzejnikami 43m2, a na parterze 41m2 grzejniki i 51m2 podłogówka. Pale raz na dobe. Gdy się pali w piecu w podpiwniczeniu jest 22,5stC, a na parterze gdzie podłogówka 21stC. Teraz w podpiwniczeniu jest 20stC, na parterze także 20stC. Napaliłem wczoraj 16.40 a przygasło 21.50(wtedy wyłączyła się pompa 38stC). 2 pompy LFP experia 25/40L, na grzejniki i cwu bieg PP1, na podłoge bieg CP1  

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie pierwszy błąd to za niska temperatura włączania pompy 38 st  aby przy tylu stopniach osiągnąć 74C na kotle  po trochą ponad 1 godzinie to tam już jest sporo wsadu rozpalonego. Za ostro hajcujesz na starcie , miarkownik otwarty jest mocno i długo.  Ja mam ustawioną pompę na 55 st  przy zadanej 62, zawór 4D na mieszkanie 44-48.  Propozycja: pompę ustaw na 65 stC rozpal na mniejszej szczelince bez miarkownika aby pompa włączyła się po ok 1h i zapnij miarkownik przełącz temperaturę wyłączenia pompy. Pomieszczenie na tobą jest ogrzewane? Czy to już strych

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa włącza sie przy 40st a przy 38st wyłącza. Mam sterownik ST-21 który włącza obie pompy razem gdyż ma tylko jedno wyjście na pompe. Nad parterem pomieszczenia nie są ogrzewane, dopiero nad nimi jest strych, ale na każdym stropie jest wylewka ze styropianem. Czyli mam ustawić temp. włączenia na 65stC a wyłączenia na ile?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem temp. załączenia pompy na 50stC, histereza 5stC. Rozpaliłem piec od góry o 19.40. Dopiero o 20.30 temp. ma 50stC ustabilizowała sie i zaczeła już cały czas rosnąć, w tym czasie pompa wyłączała się 2 razy. Przestawiłem bieg pompy od grzejników i cwu na 1. Jest 20.47 na piecu 60stC. Miarkownik ma zdjętą linke, klapka uchylona stale na ok. 1-1,5cm

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, jeśli ustawie temp. załączenia pompy na 65st podczas gdy przed rozpaleniem na piecu jest 21st, czy to nie bedzie za duża różnica temperatury dla pieca te 44stC? Chodzi mi czy coś nie pęknie np. piec lub pompa (przecież jest żeliwna)?. Jest godzina 21.00 na piecu 70stC  

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez mik90
      Witam,
      mam kocioł Defro Komfort Eko Lux 20 KW.(oprogramowanie 3.6.3). Bojler Galmet pionowy 140 l. Po przełączeniu na tryb letni problem z kopceniem i przesypywaniem opału.
      Ustawiona temp. na 60 st. Przebija na 68-72. Pompa CWU była włączona na stałe, ale za dużo i tak nie pracowała bo co rusz bojler dobija do temp. kotła. Obecnie zmieniłem i ustawiłem bojler na 45 z histerezą 1 st. (może pompka częściej będzie się załączać?). 
      Dziś po południu coś tam pozmieniałem w nadzorze, ale do tej pory było tak:
      Tryb nadzoru: czas podawania 3s, przerwa podawania 6 min; czas pracy wentylatora 10s; czas przerwy wentylatora 7 min; siła nadmuchu: 100 bieg. Mocy kotła nie zmniejszałem. Praca w Pid.
      Spalanie 25 kg starczyło na 3 doby. Ekogroszek Bobrek 28mj(takim palę cały rok).
      Generalnie kocioł większość czasu w nadzorze. Mam pytanie jak zmienić parametry nadzoru żeby poprawić proces spalania? Czy to spalanie nie jest za duże?
       
      Z góry dzięki za wszelkie porady. 
    • Przez Cemol
      Witam,
      - czy ktoś ma podobną przypadłość do występującej u mnie: korzystając z modułu wifi i aplikacji eModuł muszę dwa, albo 3 razy powtarzać zmianę zadanego parametru kotła, niż ta zmiana dojdzie do skutku? Dzieje się to od jakiegoś czasu, a zaczęło nie wiem od kiedy, ale na pewno w tym sezonie grzewczym. Dzwoniłem do serwisu sterownika i dostałem sugestię, ze mam w chałupie słabego neta. Mam neta wypasionego, więc ten powód odpada. Myślę, że jakby ktoś z czytających to forum miał podobne objawy, to moglibyśmy tego producenta sterownika wziąć na widelec ?
    • Przez Elo
      Witam ponownie.
      Podpowiedzcie, co mogę zrobić jak w komorze spalania teraz jest sadza, a wcześniej jak paliło się nie bylo. Teraz kocioł odpala sie ze dwa razy na dobę .Na infolinii kazali podnieść wentylator 
      korektę górną i dolną na 5.
    • Przez Awek
      Witam. Mam problem z kopczykiem w trybie letnim. Strasznie się zapada. 
      Mam sigma defro 24kw, jest juz ustawiony na 25 procent mocy a dalej przebija o 10 stopni. 
      Zmienilem ustawienia w nadzorze. 
      Czas podawania z 1s  na 2s.
      Przerwe z 6min na 4min
      Siła nadmuchu z 100 do 80.
      Pale eko z piast Ziemowit 24kj, 
      Na zimę miałem eko z Bobrka 27kw, próbowałem nim palić ale się strasznie spiekal - a miałem już ponad 10dodane do powietrza. 
       
      Czy coś można jeszcze zmienić? Przy 60 stopniach włącza się wiatrak na 1 procent, zaczyna się praca a temp szybko wzrasta. 
      Wiadomo że kocioł jest trochę przewymiarowany ale nie chce go na lato wyłączać. 
      Do tego strasznie się kopci przy otwieraniu drzwiczek. Nigdy tak nie było.. 
      Proszę o pomoc. 




    • Przez Barto216
      Dzień dobry,
      Mam pewien problem z moim kociołkiem mianowicie ciśnienie w instalacji patrząc na manometr z niewiadomej mi przyczyny skacze. Moja instalacja składa się z 4 pomp.
      Pompa Wilo Pico 1-4 zasilanie CWU
      Pompa Wilo Pico 1-6 zasilanie kaloryferów
      Pompa Wilo Pico 1-4 pompa obiegowa kotła
      Pompa Wilo Star Z Nova - cyrkulacja
       
      Układ składa się z 12 kaloryferów przy czym z 2 pseudo instalator podpiął podłogówkę [ korytarz, kuchnia, 2x lazienki ] dom jest 2 piętrowy. Nie ma rozdzielacza.
       
      Proszę o informację co możeby być przyczyną takiej sytuacji. Jeżeli podałem za mało informacji to też proszę o info. Nadmienię, że dzieje się to wtedy gdy piec działa w trybie pompy równoległe. Po przełączeniu pieca na tryb letni nie ma takiego zjawiska.
       
       
      https://youtu.be/psb6iDEDZ1U    - link do filmiku przedstawiającego problem. Z góry dziękuję za pomoc!
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.