Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

400 stron pękło  - temat żyje pełnią życia. :)

imm_leo_wygrywa_1.jpg

 

9 godzin temu, rapody napisał:

Zacząłem postępować wg instrukcji rozpalania dołączonej do książeczki producenta - krótki obieg i otwarta z jednej strony klapka powietrza wtórnego oraz rozpałka, cienkie drewno i na to trochę grubsze. W tym momencie pojawił się problem, otóż musiałem podsuwać pod palnik to grubsze drewno, w innym wypadku zaczynało się kopcić. Rozpalanie się dłużyło. Instrukcja podaje, że gdy zrobi się około 15cm warstwa żaru to dodać paliwo stałe - ciężkie do wykonania, gdyż nawet uchylenie drzwiczek zasypowych powodowało zadymianie piwnicy.

Podjerzewam 2 przyczyny zadymienia przy rozpalaniu :
- Albo dałeś zbyt mało rozpałki i wrzucając grube drewno przytkałeś palnik i wtedy zadusiłeś ciąg kominowy - wiec wywaliło dym na kotłownie - też tak raz miałem.

-Albo masz coś nie tak z kominem - dobrze uszczelniłeś połączenie piec-komin - do mpma musi być dobry ciąg.
Ps zawsze rozpalaj wiekszą ilością szczapek i na to od razu ładuj kilka grubszych szczap- jak poczujesz ze złapał ciąg zamykasz srodkowe drzwiczki i w tym samym momencie otwierasz górne czekasz kilka sekund aż wciagnie dym i ładujesz piec do pełna - drewnem czy tam weglem i nigdy wtedy nie dymi.  Palnikiem sie super odpala - tak jak koledzy piszą.

Hamis - ps opisz coś wiecej jak się sprawuje u ciebie RCK stałopalność i temp spalin jak sie zmieniły.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na RCK palilem (a dokładnie żona paliła)dopiero 3 razy, więc nic konkretnego nie powiem. Zwłaszcza, że to były małe przepalania, bo przy pełnym kotle drewna w domu od razu sauna. Węgla jeszcze nie było.

Na pewno o wiele spokojniejszy płomień, to widać gołym okiem. Więcej nie powiem na tą chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura spalin na drewnie spadła z 280 na jakieś 160-180 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Gredy napisał:

Nie jestem pewien czy ta twoja wkładka, to 65°C. Lub termometr oszukuje. Pomiar robisz na oryginalnym termometrze, co z kotłem dostałeś?? Ja mam 14kw, bufor 1350l zawór termostatyczny 3d z wkładką 55°C i na kotle niespełna 70° jak na pompce ładuje. 

gredy do ilu ladujesz bufor i czy zmniejszenie wkladki termo da cos

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rozpaliłem wg zaleceń Mikkei i poszło o wiele lepiej niż wczoraj. Po złapaniu ciągu dodałem grubsze drewno oraz węgiel i się pali. Poprawa widoczna też w dymie z komina. Dzięki. W palnik zainwestuję, bo rozpala się długo - dziś temperatura 60°C osiągnięta po 1.5 godzinie. Klapkę krótkiego obiegu miałem otwarta do temp. 40°C, po jej zamknięciu dalsze palenie się ociągało. 

Jeśli chodzi o komin, to nigdy nie narzekałem na ciąg, jest wysoki na 7.5m, choc nie wiem jak się będzie sprawdzał przy dolniaku. Mieszkam w miejscu, gdzie często wieje, mocniej i slabiej, co nie raz powodowało przyspieszone spalanie i wysoką temperaturę na starym kotle. Po sugestii hamis pomyślałem o RCK, obejrzałem okolice czopucha i chyba najprościej byłoby mi zamontować RCK z wyczystka. Nie wiem tylko, czy ten regulator jest po prostu wyciągany przy czyszczeniu komina.

Ps. Chyba wystąpił u mnie objaw pocenia się pieca. Patrząc od przodu pieca to dolny prawy tył, czyli okolice nie używanej klapki PW pojawiły się ciemne krople wodopodobne. Podniosłem temperature na miarkowniku z 60°C na 70°C, pompka przy 60 uruchomiona.

Edytowane przez rapody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Rapody  - pocenie się to naturalny objaw - mnie to tak masakrycznie wkurzało że wykonałem aż odprowadzenie tej smoły z wodą - wspawałem w klapke wyczystki rurkę 1/2cal i nałożyłem na to wąż a koncówkę włozyłem do banki 5l . bo u mnie robiły sie aż kałuże jakby ktoś wylał kubek 250ml wody z smołą pod piec.

Ale  mniej wiecej po 2 tyg palenia to powinno ustąpić bo u mnie ten pojemnik jest pusty. Wiadomo jak czyszcze popiół z tej bocznej wyczystki czasami jest wilogtny ale już sie nie leje nic. 

RCK dobra rzecz - też musze to do siebie zakupić bo mam sporej średnicy komin który wyssysa mi spooro ciepła a i piec czasami za bardzo się buja.

 

PS panowie polecam każdemu regularnie czyscić tj dobrze wyskrobać wymiennik. - jak zauważyłem na długo nie czyszczonym temp spalin dochodziła mi pod 260'C , a po wyczyszczeniu max 200. - czyli dobre 50;C wiecej odbiera czysty wymiennik.   

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozpalam zupełnie inaczej,tworzę rulon z kartonu 20-30 cm długi i wkładam centralnie w palnik rulon leży na kawałkach drewna i jest obłożony drewnem z boku i góry,i zasypuję do pełna drewnem ale jak si,ę człowiek boi że zagaśnie to zasypać dopiero po rozpaleniu dość pewnym,i w ten rulon kartonu wkładam zapalony rulon gazety tak by ogień zaczynał się w samym palniku i tak zapala się stopniowo cały karton rozpalając drewno 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie jak rozwiązać u mnie problem w MPMie górny zasyp. Problem polega na wypalaniu drewna w części środkowej rusztu a boki pozostają zwęglone i przez to drewno się zawiesza. Jak to rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tom77 napisał:

gredy do ilu ladujesz bufor i czy zmniejszenie wkladki termo da cos

 

Hejka. Ile się da, najwięcej miałem 97/95°. Na kotle było już ponad 100°

Wtedy testowalem węgiel z Bogdanki i niespodziewałem się takiej mocy :D 

Na wcześnieiejszym węglu, dawałem trochę drewna i zawypywałem cały kociołek,  nagrzewało mi to do 80/90°. Na Bogdance musiałem zadusić dziada ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Sitepres napisał:

Doradźcie jak rozwiązać u mnie problem w MPMie górny zasyp. Problem polega na wypalaniu drewna w części środkowej rusztu a boki pozostają zwęglone i przez to drewno się zawiesza. Jak to rozwiązać?

Musisz podawać trochę pp przez drzwi środkowe od ruszt ,ja mam klapkę,taką jak w drzwiach popielnikowych więc nie mam problemu ,albo blacha lub cegła szamotowa na ruszt,wtedy się lepiej po całości spala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, tom77 napisał:

a moze sie orientujesz czy zmniejszenie wkladki cos da

 

Zanim zaczniesz wymieniać wkładki, upewnij się jaką temp ma powrót. Nigdy nie zagłębiałem się w zasade dzialania laddomatu, ale skoro ma termostat 65° To temp na kotle, powinna byc przynajmniej 70 nawet przy dużych przekrojach rur. Najpierw sprawdz temp powrotu do kotła i wszystko będziesz wiedział, czy termostat nie trzyma parametrów, czy termometr na kotle zle skalibrowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeważnie podaję dwoma po równo,ale można też dolną a środkową na szczelinie stałej tak około 5mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam MPM 25kW zasyp górny Paliwo tylko drewno sosna, lisciaste Pod koniec palenia kiedy kocioł już przegrzany ok 80 st smierdzi mi smoła w klapie zasypowej. Czy można ją uszczelnić smarując sznur jakimś smarem grafitowym czy miedzianym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od niedawna posiadam kociol MPM DS 14 kw. Mam problem z mocno smolącą komorą, tak że smoła kapie aż na ruszt, a drzwiczki rozpalające ciężko czasami otworzyć i po otwarciu widac wszędzie smołe. Palę głównie drewnem bukowym sezonowanym. Do tego w gornych drzwiczkach nie moge podac powietrza bo ciągle mi dymi z tego otworu.

Czasem zdaza sie, ze jak przymknie mi klapke iże na zaworze 4d dam na niski pobor cieplej wody na grzejniki, bo by byla sauna to kapie mi woda z komina przez wyczystke.

P.S.

Jak macie ustawione pp i pw.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar miedziany jest ok, też nim smaruję,a co do bukowego miałem tak samo kupa smoły lała się nawet do popielnika,masz pewnie za myły cug czymś stłumiony lub taki już masz i przez to dymi z otworu w zasypowych i dodatkowo sie mocno smoli,sprawdź wyczystkę i komin i luźniej układaj buka,powinno trochę pomóc  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drewo trzeba ostro spalać i nie przymykać klapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, tom77 napisał:

witam panowie ktore dzwiczki podlaczyc pod miarkownik popielnika czy do rozpalania

Zależy czy masz klapę miarkownika w obu naraz.   Ja paląć drewnem sosną miarkonik mam podpięty pod srodkowe - pali się naprawde bdb i ekonomicznie.

Apropos moj tata rozpalił  wczoraj mpm'a na weglu  Sobieski - słaby wegiel  - wartośc opałowa 22kj.  Takie przepalenie na wieczór, ale powiem tak paliło sie super - gdzies po 4h zaczeła troche spadać temp wystarczyło lekko przerusztować i paliło sie następne 2h. - wegla wrzucił równe 5kg na kilka rozpalonych drewienkach - tj. ponad 6h     Bez kitu nawet na tak słabym weglu jest moc choć jest z tego wegla jest troche dużo popiołu za to zero spieków i zero dymu z komina a  palnik rózowy.

Edytowane przez mikkei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam podobny kocioł Buderus logano s111 32D niby przeznaczony do drewna, wyłozony szamotką. Zastanawia mnie czym się różnią te kotły. Mój jest niby 2 klasy, budowa podobna, zauważalna różnica jest w wadze na korzyść MPM. Posiada  toś wiedzę jak pzrerobić mojego buderusa aby poprawić w nim sprawność spalania???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym sie różnią te kotły że w MPM jest Palnnik który spala gazy z dymu a te oryginalne szamotki w tym Buderusie to jakaś kpina a nie palnik.... 

PS Widziałeś te fotki - https://www.fotosik.pl/u/gondoljerzy   gość zrobił palnik z prawdziwego zdarzenia i na koncu sa zdjecia jak wymiennik jest az biały.     z tego tematu. 

 

Jednak widze ze autor też opisuje że temp spalin podchodzi czasem pod 300'C co oznacza że jest w tym piecu zbyt mały wymiennik aby odbierał ciepło. Dla 28kw autor pisze że wymiennik ma 2m2 pow.   i tu nie ma porównania do mpm;a gdzie 14kw mam 1.6 m2 a w 18kw jest aż 2,4m2 pow.  a 25kw ma aż 3.4m2.   i dzieki temu ja paląć sosną można mieć temp spalin max 220-250'C na czopuchu przy rozpalaniu a ok 160-170'C przy stabilizacji.  PS na weglu te wartości są jeszcze mniejsze bo u mnie przy stabilizacji temp spalin schodzi do 120'C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.