Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

I po takich przerobkach kocioł może stać się bardzo fajny, bo kamienie i popiół to jego główna bolączka.

Do mnie w  tygodniu dojechał wyczystkowy rck, może jutro go zamontuje.

 

Zamawialiscie już węgiel do kociolka? Po wtorkowej wypłacie chce zamówić chociaż 2 tony i się zastanawiam czy Wesoła z Bartexu czy ruski z Energo...

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie mam kołta ale w nast tyg przejadę się do fabryki MPMA bo mam nie tak daleko. Jak nie zapomnę wkleje foty jak wyglada zakład.

Co do przeróbek  planuje od razu zamontować elektroniczny miarkownik KEPAS - robi to 1 człowiek z okolic Szczecina generalnie szwagier polecił mi go bo fajnie to reaguje i stopniowo przymyka klapki w drzwiczkach zasypowych i ludzie są z tego zadowoleni bo jest  mega precyzyjny. Fajne urządzenie bo niedość że ma regulację stopniową(przed zakmnieciem delikatnie się przytyka) a przy otwarciu też robi to delikatnie  to jeszcze obsługuje np pompkę od boilera i ma możliwość wykonywać przedmuchy co jakiś czas uchylając np na 20sekund klapkę - to można ustawiać jak się chce.

  Co do modyfikacji napisałem do producenta tego cuda czy nie da rady zrobić sterownia aby przymykało lekko(niekonicznie do konca) klapkę w drzwiczkach z sygnałów z dodatkowej sondy od temeratury spalin  i ew.  czy dało by tym radę ustawić np czas w którym właczy się automat do rusztowania (ta fukcja może działać niezależnie - wystarczy aby właczało mechanizm do rusztowania co jakąś 1h na 5sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co komplikować sobie życie dodatkowym sprzętem na prąd.Dobry mechaniczny miarkownik,po małej modyfikacji fabrycznego mocowania doskonale sobie radzi.Sterowanie automatem też można bardzo prosto wykonać z gotowego elementu.Takie skomasowanie wszystkich funkcji w jednym urządzeniu ma pewną wadę-w razie usterki jesteś unieruchomiony na amen.

Co do opału to zamawiam całą wywrotkę/wannę czeskiego groszku.Cenowo nie do przebicia w moim rejonie a spala się doskonale,szczególnie w połączeniu  z automatyką odpopielania w kociołku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie wanna węgla nie wchodzi w grę - do kotłowni wejdą może max 4t workowanego albo 2t luzem. I tak będę musiał w zimie dokupić. Poza tym pamiętasz jak u mnie Czech się zachowywał - mam teraz uraz ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto spróbować jeszcze raz opanować spalanie tego czeskiego,jest naprawdę bezproblemowy jeżeli chodzi o spiekanie.Zapach można opanować mieszając węgiel z trocinami,wtedy jest czysta komora i brak smrodu przy podkładaniu.Tego węgla nie da sie podrobić i jak dopasujesz sobie kociołek ,to problem ze znalezieniem dobrego opału przestanie istnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy na ile rck pomoże, czeka na montaż. 

Czecha leży jeszcze pół tony w kotłowni, bo nie dałem rady go spalić. Planuję mieszać z Wesoła, powinno udać się go spalic. W okolicy ciężko z dostępnością Czecha, tylko jeden skład ma ekogroszek z Mostu. Do tego niezadaszony, a wiadomo jak to na niego wpływa. O Ledvicach mogę zapomnieć, niedostępny. A zamawianie z bartexu biorąc pod uwagę ich cenę jest mocno nieekonomiczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamis a ten brumat, którtm paliłeś, suszyłeś go? Głównym problemem tych węgli, jest wilgoć rzędu 25-55%. Więc bez przesuszenia, miał prawo Ci tak dymić :/. Pytałeś sie o węgiel, moim zdaniem energo u Ciebie się nie sprawdzi, do twojego domu, jest on zwyczajnie za słaby. Chyba że coś ocieplałeś w sezonie letnim? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był suszony przez jakieś 2 tygodnie, ale nie wyglądał na wilgotny (po zawinieciu w ręcznik kuchenny nie zostawial śladów). Obecnie leży od marca w kotłowni, wysypany z worków. Zobaczymy jak się zachowa.

Mówisz, że energo za słaby? Brać Wesoła? Przy temperaturach do -5 kocioł nawet przy zmiejszonym o połowę ruszcie (blacha) dawał sobie bez problemu radę - mało kiedy miarkownik mocniej dawał powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś trzymał kocioł cały czas na obrotach,to nawet na słabszym węglu miałbyś stały komfort cieplny.Dlatego też szukałem dla siebie słabszego kalorycznie węgla,gdyż na tym z Wesołej kocioł chciał się niekiedy wygaszać.Gdyby powróciły dawne ostre zimy,problemu by nie było,ale mamy jak mamy i trzeba coś z tym robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo Wesoła jeśli nie jest kombinowana, to 1liga. I z tego co pamiętam z Twoich czasów wypalania się zasypu, energo w mrozy może być zasłaby. Na twoim miejscu brał bym trochę tego i tego. W okresach przejćsiowych , palić energo jak przyjdą mrozy, wesołą w razie wieszania się "wesołej"mieszać z energo.  Do blachy, może być groszek, lub drobny orzech. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carinus powiem ci tak jak za 210zł lub 250 za wersję z obsługą pompki  - za taki bajer to smiech na sali - wiekszą kasę wydawało sie czasaem na  browary  na wekendzie

Producent mi odpisał że nie ma opcji ekstra sterowania z uwzglednieniem dodatkowego czujnika spalin , ale za to może wgrać w soft opcje rusztowania  co jakiś tam ustawiony czas.

Ja narazie to ma takie opcje: 

1. Wraz ze wzrostem temperatury stopniowo zamyka się klapka, funkcja PID. (Jeżeli na sterowniku zostanie ustawiona temperatura 60 stopni, to przy temp. 57 stopni klapka zostanie delikatnie zamykana i tak co stopień aż do pełnego zamknięcia. Również otwieranie klapki będzie się odbywało stopniowo. Jeżeli klapka zostanie zamknięta przy 60 stopniach to pierwsze delikatne otwarcie będzie już przy 59,9 stopni.-

2.Przy zaniku napięcia klapka lub drzwi automatycznie zostają zamknięte.

3.Opcja przedmuchy- ( Przedmuchy następują co 5 minut na 25 sekund przy zamkniętej klapce pełne otwarcie na 25 sekund i ponowne zamknięcie + jest możliwość włączenia lub wyłączenia przedmuchów w ustawieniach sterownika

4.Wygaszanie pieca: (Możliwość ustawienia temperatury przy której piec zostanie wygaszony (klapka lub drzwi zostają całkowicie zamknięte). Gdy piec zostanie wygaszony, powrót do normalnego trybu pracy i otworzenie klapki następuje po jednoczesnym naciśnięciu i przytrzymaniu przez 2 sekundy obu klawiszy (strzałka w górę i strzałka w dół)

5.Opcja ekstra (+40zł) czyli sterownia pompą ( Włączanie i wyłączanie pompy w trybie:AUTO ( wł. i wył. według ustawionej temperatury)

 

Moim zdaniem fajna jest ta opcja wygaszania - piec sie nie wychładza jak w nim zaczyna wygasać + to że jak wyłączą nagle prąd to miarkownik opuszcza klapkę i zamyka dostęp powietrza.

19 godzin temu, carinus napisał:

.Dobry mechaniczny miarkownik,po małej modyfikacji fabrycznego mocowania doskonale sobie radzi.

co tu masz na myśli że mogę zapytać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby miarkownik precyzyjnie pracował trzeba było dorabiać dłuższe ramię w innym miejscu.Może teraz coś się zmieniło na lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2018 o 00:06, mikkei napisał:

Eryk952 - napisz coś na temat twojej instalacji - jakiej mocy masz piec ? 

 

tak btw analizując nowe certyfikaty - widać ze po dodatniu zawirowywacza sprawnośc podskoczyła z 83-84% na 90 % - nieźle 

Piecyk mam mocy 14kw,aktualnie na potrzeby CWU pracuje z blachą zmniejszającą ruszt.W instalacji jest zawór 4d z siłownikiem na grzejniki.Dwie pompki i zbiornik CWU 140l.Piec napędza 13 grzejników i pełne 0m podłogówki.

http://cieplowlasciwie.pl/wynik/398u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że przy miarkowniku mechanicznym brakuje mi czasem opcji przedmuchu.

Ale to pewnie jakimś siłowniczkiem da się to zrobić.. kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dawno nie zaglądałem na forum ale przed zimą niestety muszę wymienić kocioł. Mam już zmówione 2 bufory po 865L w jednym wężownica CWU. Dom ocieplony 180m2 ogrzewane bezpośrednio około 140m2 (kaloryfery). Mam pytanie czy do takiej pojemności buforów czyli 1730L (do tego sporo wody w instalacji stalowe rury w sumie około 2000L) wystarczy MPM DS 14kW? czy lepiej 18kW? Przekrój komina około 16x16 (17x17) wysokość minimum 10m z czerwonej cegły. Drugie pytanie czy trzeba frezować komin i  montować wkład ze stali lub ceramiczny jeżeli mam zamiar palić na stałej szczelinie i ze stałą temperaturą spalin powiedzmy 180stC na czopuchu wyłącznie drewnem często iglastym? komin ocieplony cały. I po trzecie jak połączyć bufory równolegle czy w szereg? 

Edytowane przez andrzejaslo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich buforach i paleniu drewnem ,koniecznie kocioł 25kw , nie wiem czy wystarczy jednym wsadem,ale mniejszy jest bez sensu bo nie naładujesz jednym wsadem chyba że jesteś w domu i dwoma wsadami będziesz ładował te bufory ,to jak najbardziej ale ten 18 kw  minimum i wg mnie on się bardziej do węgla nadaje ze względu na kształt palnika(za wysoki i za mało szeroki wlot) 

Mam jeszcze pytanko ,czy ma sens bufor 40x110x180(na taki mam miejsce-780litrów) podłączony na zasadzie grzejnika tyle że ocieplonego,

Edytowane przez maronka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli muszę zmówić MPM DS 18kW zwłaszacza że przy paleniu drewnem to będzie pewnie max 15kW. Zamontował bym może i większy tylko mam obawy co do ciągu kominowego.  

Panowie a co z kominem konieczny będzie wkład ze stali czy niekoniecznie. Bo myślę że przy MPM-ie chyba nie jest konieczny, pewnie byłby konieczny przy kotle zgazowującym typu Atmos (niewykluczone że mogę jeszcze na taki się zdecydować) czy się mylę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2 bufory, w sumie około 1600l i piec 17-19. Po małych przeróbkach. Palę tylko drewnem, to była pierwsza zima, tylko że narazie to jeszcze budowa, ale temperaturę utrzymywałem około 21 stopni.
Z racji braku miejsca nie brałem większego kotła, ale chyba byłby lepszy.
Także Andrzejaslo jeśli masz miejsce to bierz większy.
Mam 200 metrów podłogówki, tej zimy w duże mrozy codziennie rozpalałem i tylko raz podkładałem i to spokojnie starczało do następnego dnia, a bufory z tego co pamietam były dogrzewane do około 80 stopni

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego namsat z nieba mi spadłeś jak podłączone masz bufory równolegle czy szeregowo? Dom ocieplony? jaki metraż? Jaka pojemność zbiornika wyrównawczego? Większy kocioł odpada ze względu na przekrój przewodu kominowego. Czyli pewnie maksymalnie 2 załadunki do MPM-a 18kW powinny wystarczyć do nagrzania buforów nawet do 90stC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku MPM 12kW temperatra na kotle to max 85'C, więc bufor do 80'C dojdzie.. może ciut więcej - to też musisz brać pod uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, andrzejaslo napisał:

Czyli muszę zmówić MPM DS 18kW zwłaszacza że przy paleniu drewnem to będzie pewnie max 15kW. Zamontował bym może i większy tylko mam obawy co do ciągu kominowego.  

Panowie a co z kominem konieczny będzie wkład ze stali czy niekoniecznie. Bo myślę że przy MPM-ie chyba nie jest konieczny, pewnie byłby konieczny przy kotle zgazowującym typu Atmos (niewykluczone że mogę jeszcze na taki się zdecydować) czy się mylę.

 

Mpm 18 kw ma 5 klasę i temp spalin dość niską ,tak że wkład by się przydał ,ale z drugiej strony na te dwa bufory będziesz palił z pełnym gwizdem i nie powinno się nic skraplać a w razie czego wywalisz zawirowacze i temp spalin trochę podskoczy,ale jak chcesz mieć pewniaka to bież 25kw z wentylatorem wyciągowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie już zdecydowałem biorę 18kW, 24 odpada. Przydał by się też wentylator wyciągowy nawet do tej 18-stki. Jaka  według was jest bezpieczna temperatura spalin przy drewnie załóżmy iglastym by zminimalizować możliwość skraplania w kominie? 180stC wystarczy? Pewnie zależy jaka temperatura na wylocie z komina.

Czy są w razie czego jakieś sterowniki które utrzymują stałą temperaturę spalin w połączeniu z wentylatorem wyciągowym i czujnikiem temperatury spalin?

Co do maksymalnej temperatury 85st zalecanej przez producenta myślę że gdy uzyska się te 5st czy nawet 8st więcej by nagrzać bufor to nic się nie stanie przy układzie otwartym i przy takiej ilości wody w instalacji.

Edytowane przez andrzejaslo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60 stopni na wylocie i 130 na czopuchu i wyczytałem że naczynie przeponowe musi mieć 8% ilości wody w układzie,czyli u ciebie 160 litrów

Edytowane przez maronka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.