Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem Ze Spiekami, Sterowaniem Pogodówką Itd. ...


Egon57

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie witam ciepło wszystkich forumowiczów !

Jestem początkującym użytkownikiem kotła z podajnikiem Galmet Eko GT KWP 22 kW ze standardowym czujnikiem pogodowym, sterownikiem firmy Elster - EXPERT PID Dynamic oraz zaworem 4-drogowym z siłownikiem.

Od miesiąca nie mogę sobie poradzić z utrzymaniem temp. wewnątrz domu ( 160 m2 ), sterownik raz za dużo otwiera zawór na grzejniki temp. wewnątrz dochodzi do ponad 22 st. przy zadanej wew. 20 st. ( temp. zewn. minus 3 st. - plus 2 st. by następnie spaść po wprowadzeniu korekty wewnątrz domu do temp. niecałe 18 st.  Po przestawieniu na sterowanie ręczne sytuacja się poprawia i temperatura staje się stabilniejsza !

Druga sprawa to dużo spieków i nawet niedopalonego groszku. Próbowałem ekogroszek od różnych dostawców na próbę i problem jest ten się powtarza !

Poza tym wydaje mi się, że przy tych dotychczasowych temp. na zewnątrz piec chyba za dużo spala opału / ostatnio po załadowaniu 125 kg groszku pochłonął go w ciągu 4 dni ! / 

Proszę Was o sugestie i ewentualne porady odnośnie w/w problemów !

Dzięki za wszelkie uwagi ! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wejdź tu http://cieplowlasciwie.pl/start wypełnił rzetelnie cały formularz i wklej link z wynikami obliczeń.

 

W międzyczasie wejdź tu http://czysteogrzewanie.pl/i zacznij czytać dosłownie po kolei każdy artykuł.

 

Na grzejnikach masz zawory termostatyczne + głowice termostatyczne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie witam ciepło wszystkich forumowiczów !

Jestem początkującym użytkownikiem kotła z podajnikiem Galmet Eko GT KWP 22 kW ze standardowym czujnikiem pogodowym, sterownikiem firmy Elster - EXPERT PID Dynamic oraz zaworem 4-drogowym z siłownikiem.