Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym się przywitać z wszystkimi.CZEŚĆ!  :)

 

W mojej przygodzie z ogrzewaniem od kiedy zamieszkałem we własnym domu miałem pięciu hydraulików  :( co w pewnym stopniu zmusiło mnie do zainteresowania się ogrzewaniem i podobnymi zagadnieniami.

 

Do rzeczy. Po wymianie pieca na używany miałowy kwgr 50 Pleszew ( pierwszy nowy który zakupił trzeci hydraulik okazał się kompletną klapą)  chciałem przedstawić swój problem.

 

Standardowo piec wyczyszczony, zasypuję miałem zwilżonym 20% około 30 kg do pieca wejdzie około 60 kg. Na to drewno papiery i podpalam.

Na sterowniku Tornado ustawiam temp. zadaną 55 stopni. do momentu osiągnięcia temp. zadanej w piecu się pali,ale gdy wentylator się wyłącza pomimo, że ustawione są przedmuch gdy znowu się włącza wentylator żeby osiągnąć temp. zadaną kłęby dymu i albo strzał po kilku minutach i się pali albo dymi tak na sąsiada  :( przez 15 minut i nic. Najlepsze jest to, że wtedy zatrzymuję dmuchawę, otwieram drzwiczki i po chwili ogień się pojawia, ale jak włączam start i dmuchawa zaczyna pracować to go przygasza. Próbowałem też ustawiać większą temp. zadaną 60 stopni ale wcześniej czy później i tak strzelało lub gasło. Ja sobie w tym sezonie znalazłem sposób.Wsypuję miał tak 1/3 pieca i robię ręką dziurę z tyłu w stronę rusztu taki dołek i tak rozpalam. Wtedy dmuchawa się przebija i tam rozpala porządnie miał i tak nie ma problemu. Ma to jednak wady:

ogień jest tylko w jednym miejscu co wydłuża czas osiągnięcia temp. zadanej oraz pewnie jest większe spalanie bo jednak nie pali się cała powierzchnia,no i nie mogę załadować pieca do pełna.

Jeżeli chodzi o sterownik Tornado to różnych ustawień próbowałem, ale te zbliżone do fabrycznych są chyba najlepsze.

Czyli najważniejsze przedmuchy co 170 s, czas przedmuchu 11 s i dmuchawa na drugi bieg. 

Chodzi mi o to,że może ten piec ma za małe otwory  w tylnych nawiewach(  około sześciu mm średnicy i są powiercone chaotycznie na jeden kanał przypada około 10 otworów) i za mało tlenu tam dochodzi. Może po prostu potrzebny jest silniejszy nadmuch bo przecież jak od dolu dmuchawa się przebija to miał się ładnie potem żarzy w tym miejscy nawet kilkadziesiąt minut i nie wygasa. Napowietrzenie kotłowni jest zrobione.

Miał miałem z różnych źródeł. Moczyłem sam i kupowałem workowany już zwilżony bez różnicy.

Dodaję zdjęciapost-60003-0-41121400-1416175363_thumb.jpg post-60003-0-52558600-1416174712_thumb.jpg

post-60003-0-05002000-1416174779_thumb.jpgpost-60003-0-58665400-1416174797_thumb.jpgpost-60003-0-09255200-1416174816_thumb.jpgpost-60003-0-09255200-1416174816_thumb.jpgpost-60003-0-02209800-1416174828_thumb.jpgpost-60003-0-04448800-1416174839_thumb.jpgpost-60003-0-25115200-1416174880_thumb.jpg

 

 może ktoś ma podobny lub taki sam piec i mógłby pomóc.

Z pieca jestem bardzo zadowolony bo jak się już pali ( wentylator się przebije przez miał ) to na 25 kg o tej porze 12-15 godzin piec pracuje i nie dymi jak Batory  na morzu pod warunkiem, że nie przygaśnie. Dom 120 m ocieplony bez strychu. Z postów i instrukcji wynika, że powinno się miał sypać na równo,a do pełna boję się ładować bo wiem że będzie przygasać lub strzelać. :(

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi. :D    

 

Pozdrawiam. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

50KW na ocieplony dom 120m2??? Ten kocioł jest mocno przewymiarowany nawet jak na standardy obowiązujące przy dobieraniu kotłów miałowych czyli wg. średniej mocy eksploatacyjnej. Tym kotłem pewnie ogrzałbyś dwa takie domy albo i więcej! Zastanowiłbym się poważnie nad zamurowaniem części paleniska cegłami szamotowymi aby ograniczyć moc. Kocioł będzie krócej przebywał w podtrzymaniu i jego start będzie łatwiejszy- bez kłębów dymu. Trzeba jednak uważać, przy takim zabiegu aby nie obniżyć temperatury spalin do niebezpiecznych wartości ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Nie napisałem, że piec ma 50 kw to jest typ pieca. Na tabliczce znamionowej jest informacja moc od 12-300 kw czyli stałocieplność 24 h przy mocy 12 kw. Według instrukcji producenta gdzie są podane wymiary pieców do konkretnych modelów to wynika, że piec przeznaczony jest na dom od 90- 150 m, a mam jeszcze garaż z kotłownią więc mieszczę się w normie. Dokładnie typ kotła GR-50. Zakład Produkcji Kotłów PAL-EKO PLESZEW.

 

Pozdrawiam.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no cóż.., ze zdjęć wygląda, że brakuje górnego napowietrzania. Kanał od poczatku do końca. Na moje nic z tym za wiele nie zrobisz. Zastanów się nad adaptacją pod zwykłego górniaka na typowy orzech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jestem szczęśliwym posiadaczem Tilgner KW-GR50 o mocy 20kw.Zmniejszyłem komore zasypową o około 40 %i przeszedłem na węgiel orzech II.Z lokomotywy zrobiłem przyjazny kociołek dla środowiska.Jesli  chodzi o Tornado jest sterownikiem bardzo wymagającym ,ale jest do opanowania.Zrezygnowałem zprzedmuchów całkowicie.Jeśli chcesz podam moje nastawy .Przy obecnej temp.na zew.spalam około 15 kg Ziemowita na dobe.Dom ma 160 m2+bojlerTen typ pieca nie toleruje suchego miału , musi być lekko wilgotny!!!Najgorszy węgiel jest lepszy od dobrego miału.Za dobry miał płaciłem po 650 za te pieniądze kupie wCZW Gorzyce tone dobrego węgla.

Edytowane przez kaibuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź od dołu z popielnika czy te kanały napowietrzające są drożne, jakiś dobry sprężynujący drut i musi wejść na całą wysokość, otwory czyścić za każdym razem przed rozpalaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Górne napowietrzenie doprowadzane jest przez te dwa kątowniki które umieszczone są z tyłu komory spalania widać na zdjęciach. Od dołu dmucha dmuchawa pod ruszt ale też w te kanały. Kiedy piec jest zasypany miałem powietrze idzie w w kanały. Może ktoś ma podobny piec. W razie pytań proszę pisać dostarczę wszelkich materiałów i nowych zdjęć, które posiadam. 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez przemo1212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Kolego Kaibuk czyli po zmniejszeniu komory zasypujesz węglem i podpalasz od góry tak jak miał. Rozumiem, że komorę zmniejszyłeś od dołu żeby węgiel był wyżej. Co do sterownika po 40 minutowej rozmowie z serwisem też już się orientuje bo instrukcja jest napisana dla inżynierów :rolleyes:.

Faktycznie może dobry pomysł bo jak nasypie 25 kg miału to jest tak nisko, że dmuchawa pracuje , a piec nie może 52 stopni przez 60 minut nieraz osiągnąć.

 

Pozrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego spidoma faktycznie może by trzeba pomyśleć o przeróbce. 

 

Dzięki za info jak możecie podesłać jakieś wskazówki.

 

Kanały są drożne mam taki specjalne włókno szklane do czyszczenia, ale nie uważacie, że te otworki są trochę przymałe. kiedyś u kolegi oglądałem piec to miał z tyły szynę napowietrzającą z dużymi otworami około 0,5 cm na 1 cm przez cała długość od góry do doły i jego piec był mniejszy.  

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez przemo1212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szamotem zabudowałem tylną ścianę do wysokości drzwiczek zasypowych.Układ tych kątowników jest inny jak u Ciebie.Tak rozpalam od góry ,a na tylną ścianę stawiam świeczke.Co do sterownika to są tam cztery istotme parametry Ofsd ,Ofsg ,nACH,oraz tAbi.Jeśli zgrasz dobrze te parametry to sukces murowany Mi zajeło to kilka miesięcy ,ale teraz żadne tornado nie jest grozne.Ja przeszedłem na węgiel bo na miale się przewiozłem.

Edytowane przez kaibuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racja tylko teraz będę musiał spalić te trzy tony miału  :).A co z nadmuchem z kanałów jeżeli zasłoniłeś go cegłami ładnie się pali od góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

  nie uważacie, że te otworki są trochę przymałe. kiedyś u kolegi oglądałem piec to miał z tyły szynę napowietrzającą z dużymi otworami około 0,5 cm na 1 cm przez cała długość od góry do doły i jego piec był mniejszy.  

 

 

Pewnie, że przymałe. W moim miałowcu, który już zdechł, kanały były pod drzwiczkami załadowczymi wzdłuż całej krawędzi i miały ok 2cmx2cm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kątowniki są cztery i zasłoniłem tylko tylne ścianki dwóch z nich.U mnie otwory są fi 5  co 50 mm po obu stronach kątownika.

post-50011-0-22273000-1416224706_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać że u ciebie są te otwory w dużo lepszym stanie i większe jednak u mnie są mniejsze trochę przesadziłem pisząc 6 mm tak na oko. Spróbuję je najpierw trochę  powiększyć  może fabrycznie były większe, ale piec był mocno zapuszczony długo go czyściłem , a dostęp jest utrudniony.

Pomysł bardzo dobry, dzięki  :)  muszę teraz pomyśleć nad koncepcją.

 

Pozdrawiam  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam aż stanie pompa to podam VERa z tego Ziemowita .Rok temu paliłem jeszcze miałem o tej porze .Pierwszy Ver z tego roku!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemo1212

ja kiedyś przerabiałem na miał zwykłego śmieciucha. Próbowałem kilka sposobów. Najlepiej działało kiedy praktycznie całe powietrze było podawane przez jedną rurę z nawierconymi na całej długości otworami fi 4-5mm, którą ustanowiłem po środku. Paliłem suchym miałem 34,2, czasem 31.2. Przy tym sposobie palenia nie miałem żadnych wybuchów. Przed tym strzelało codziennie po kilka razy. W Twoim przypadku trzeba by nakryć cały ruszt blachą, czy szamotem( na próbę można zaścielić folię aluminiową i posypać popiołem),  a w kątownikach napowietrzających wywiercić więcej otworów. Ja miałem około 40. Ewentualnie przysypać popiołem szczeliny obok kątowników. Jednego załadunku, 60 litrów, starczało na 2 doby, czasem na 3, jak było cieplej. Ktoś na forum też przerabiał w ten sposób , tylko dał kątowniki w kątach i też chwalił, że fajnie działa.

Edytowane przez genab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra rada muszę tylko porządne wiertło kupić bo blacha gruba i dostęp ciężki. Dam znać o postępach prac. :)

 

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie SUKCES!!!!!! :D  :D  :D  :D

 

Dzięki informacją z forum zamontowałem do środka komory spalania rurę grubościenna od słupka ogrodzeniowego z nawierconymi od góry do dołu otworami i oczywiście zaślepioną od góry. Rurę zamocowałem na ruszcie. Po zasypaniu miałem powietrze leci przez otwory i rozpala dużo bardziej miał niż moje tylne kanały powietrza. Rozpaliłem wczoraj o 13 i jak na razie zero wybuchów  :)  wszystko się ładnie pali chociaż jak wentylator nie działa i otwieram drzwiczki to w środku zupełna ciemność jakby wygasło, ale przy ponownej pracy wentylator ładny  niebieskawy ogień. 

 

Zasypałem 40 kg miału temp. zad. 52 c sprawdzałem przed chwilą zostało jeszcze 1/3 wsadu czyli podejrzewam, że 30 godzin pociągnie  :rolleyes:. 

Mam dom 120 m ocieplony, ale bez strychu i z ścianami na piętrze z suporeksu bo była dobudowa dół podwójna cegła plus bojler 80 l.

 

Prosta metoda warto spróbować i mieć spokój.

 

 

Zdjęcia.post-60003-0-04170100-1416472290_thumb.jpgpost-60003-0-50798000-1416472301_thumb.jpgpost-60003-0-11260000-1416472313_thumb.jpgpost-60003-0-44913400-1416472326_thumb.jpg

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez przemo1212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie miałem wyłącznik czasowy, który włączał sterownik co jakiś czas, dzięki temu przedłużałem stałopalność. Zazwyczaj włączałem grzanie o czwartej w nocy , żeby jak wszyscy wstaną było ciepło(wyłączało się o 8) i o 15, jak wrócą do domu(wyłączało się o 20). Jasne, że jak było zimno, to włączałem częściej i na dłużej. Jak na dworze było ok.10° to czasem na 3 dni stawało( dom był nieocieplony, ogrzewałem ok. 160m², w domu 17-20°). A latem codziennie włączałem na godzinę-dwie dla CWU, i zawsze jednego zasypu 60 litrów starczało na dwa tygodni. Możesz spróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnej temperaturze w Ostrowie spalam 18 kg na dobe czyli na godzine jakieą  0,75 kg.Myślę,że wynik dość przyzwoity jak na śmieciszka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Teraz gdy już mogę zasypywać piec do pełna i nie bać się o wybuchy mogę zająć się moim sterownikiem Tornado. Ma sześć stref czasowych więc dowolność duża. Wiem, że mogę sobie pozwolić na np. ustawienie na noc mniejszej temp. bo jak piec będzie schodził z wysokiej temp. na niższą to nie wygaśnie. Poeksperymentuję i dam znać.

 

30 godzin wytrzymał zasyp :)  temp w domu 24-25 c dużo, można by zejść niżej dlatego pobawię się strefami szkoda, że w instrukcji tam mało jest opisane.  :(

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kol.genab jaką masz temp spalin kiedy kociołek jest w spoczynku.przecież to jest ewidentne kiszenie opału.Dwa lata temu u klienta budowałem nowy kamin z ceramiki ,bo stary ociekał cuchnącą mazią,która przedostawała się przez cegły do pomieszczeń.Powód zasypanie katła na maxsa i grzanie tylko CWU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już dawni nie pale miałem, ale nigdy smoły w kotle i kominie nie miałem. Nie wiem, czym ten klient palił, ale przy takim sposobie palenia miału, bardzo ciężko by było o smołę. Miał bardzo słabo gazuję, bo ma zbitą konsystencję. Też jest suchy, co dodatkowo ogranicza przepływ gazów. Jako że całe powietrze jest podawane w rurę, to spalanie odbywa się za rachunek punktowego nagrzewania. Otwory są małe i powietrze, wylatujące z nich ma dużą prędkość, w miejscu gdzie ono trafia do miału powstaję bardzo wysoka temperatura, za rachunek tego miał w pobliżu tego miejsca zaczyna powoli gazować i minimalna ilość gazu powoduję zapłon. Dlatego niema wybuchów. Jak nawiew przestaję działać, to proces gazowania zanika i zostaję tylko żar, który szybko wystyga i tylko lekko się tli . Nie wiem, na ile takie spalanie jest ekonomiczne, za względu na nadmiar PW, ale ja byłem zadowolony z ilości spalanego miału. Dla grzania CWU latem używałem miału 31.2, który też za bardzo niema smoły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem ,palisz suchym miałem.Moje próby z nie zmoczonym mialem wygłądały tragicznie,ale  ja nawierconej rurki nie dawałem.Jakiej średnicy miałeś tą rure..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie rura miała jakichś 6-7cm. Paliłem suchym miałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez wuwu
      Witam wszystkich
      Chciałby poruszyć temat kotłów tłokowych Spyra Pszczyna. Mam taki kociołek od kilku lat i mimo wielu prób nie udało mi się wyeliminować sadzy w kotle i czarnego dymu z komina. Sadza zawsze jest i co sobotę wybieram pół wiadra sadzy z niego. Na kominie mam czarne zacieki i mimo że komin nowy wygląda obleśnie . Ogrzewam nowy dom dobrze ocieplony 165 m2 i bojler 140l, w domu 21 st C, na wszystkich grzejnikach oprócz drabinki termostaty, temperatura zadana 60 st C, temp powrotu 40/50 st C, przysłona na wentylatorze otwarta na ~ 2 cm, wkład kominowy z rury Bolesławiec fi 160, ciąg w kominie taki że jak przystawię do wyczystki zapalniczkę to ją gasi, podawanie ustawione co 25 s, przepał co 2 h, sterownik prosty Geco p403-07, zużycie Retopalu lub Ekofinsu z zależności od temperatury od 15 do 25 kg na dobę. Czy ktoś ma taki kociołek i podobne problemy?
      Czytając posty na temat Stalmarka sadza i czarny dym to chyba cech wszystkich tłokowców.
      Proszę o opinie.
    • Przez mijozef
      Witam, moj piec to Defro Komfort Eko PZ 15 kW z PID (najnowsza aktualizacja). Ogrzewa ~90m2 + bojler 140L. 7 grzejników aluminiowych + jeden łazienkowy, na każdym założony termostat (odkręcony na maxa). Zamontowany zawór 4d z siłownikiem. Pompka na C.O. i osobna na C.W.U. Temperatura na piecu zadana 65, na grzejniki w tej chwili 40. Powrót waha się między 47, a 52 (ochrona powrotu ustawiona na 45 stopni, bo gdy ustawie na 50 to piec zaczyna świrować(raz studzi grzejniki, a raz powrót do kotła i tak w koło macieju)). Pogodówka jest podpięta, lecz nie 'aktywowana' (póki co mierzy temp. w kotłowni). Piec odpaliłem 1 grudnia. Dom był wyziębnięty (dopiero co odremontowany). Aktualna temp w domu wynosi 22 stopnie. Na początku temp na grzejniki była ustawiona na 55 stopni, aby wszystko zagrzać, później ustawiłem na 45, a teraz 40. Początkowo do popielniki spadały mi ledwo co podpalony groszek, pełno spieków było. Teraz ustawiłem korektę podawania na '-5' (skala od -30 do +30), a korektę wentylatora na '+40' (skala od -23 do +53) i efekty są takie jak na filmiku i zdjęciach(nie za ciekawe), które umieszczam poniżej. A teraz kilka pytań:
       
      1. Co zrobić z temperaturą pieca aby się ustabilizowała, bo zadana jest 65, a ciągle skacze między 63, a 69. Raz dziennie wejdzie na około 10 min w tryb nadzoru przy 71 stopniach. Zaobserwowałem także dzisiaj duży spadek temperatury, spadło do 50 stopni, a później wróciło do temp zadanej (bojler nie miał na to wpływu, bo w tym momencie nie grzało wody na C.W.U.).
       
      2. Jak zmienić ustawienia, aby groszek spalał jeszcze lepiej, bo widać, że nie spala się na 100%? (ekogroszek Wesoła)
       
      3. Czy klapka w drzwiczkach ma być szczelnie zamknięta?
       
      4. Jak mają być ustawione nakrętki na 'rączce' na wentylatorze? Bo czy one są wykręcone, czy wkręcone to ja nie widzę w tedy żadnej różnicy.
       
      5. Po co na pompce od C.O. jest ta skala 4 stopniowa (aktualnie ustawione na 3 pozycji) i jak najlepiej to ustawić?
       
      6. Czy płomień taki mały jest wystarczający i temperatura spalin około 100 stopni jest dobra?
       
       
      https://youtu.be/NY3RrgCGLX0
       





    • Przez szoku
      Witam obecnie posiadam kociol ogniwo S6WC classic z miarkownikiem ciagu . Mój problem polega na tym ze jak ustawie miarkownik na 50 to temperatura dochodzi nawet do 70 , zastanawiam sie czy nie przejsc na cos innego tylko za bardzo wiem na co zeby jakos lepiej trzymało ta temperature  musze chodzic do kotłowni przez podwórze wiec zalezy mi na czyms zeby dobrze trzymało temperatute
    • Przez jojoro
      Od dłuższego czasu ustawiam sobie najnowszego iryda PID+S. 
      Palę ruskim ekogroszkiem z barteru (firma kupuje węgiel i sama mieli na takie frakcje jakie chce klient). Na stronie http://www.bartergaz.pl/produkty-i-uslugi/wegiel-kamienny/ , na samym dole są parametry podane. Wiem, ze stare, ale widziałem badania z tego roku i praktycznie to samo (3% więcej popiołu).
       
      Palnik pracujący w podtrzymaniu widać na zdjęciach. Popiół po przepracowaniu 8 godzin też. Czy to jest czysty popiół i tyle tam po prostu kamieni czy niedopalony/spieczony?
       
      Moje ustawienia obecne to:
      dla 100% mocy - przerwa 1m10s, wydajność dmuchawy 20
      dla 1% mocy - przerwa 5m00s - wydajność dmuchawy 1
      Podtrzymanie - czas przedmuchu 9s, czas przerwy 9 min, krotność 1
      Czas podawania 12s
       
      Dmuchawa MPM WPA 06, przysłona tak na oko 80% zamknięta
      Palnik Ekoenergia 10-25 kW z żeliwnym ślimakiem
       
      Załączam zdjęcie tabliczki z silnika podajnika oraz z kotła
       
      W tej chwili (co jest słabo widoczne na zdjęciach) widac na retorcie takie kamyki/gruby popiół, trochę spieków z lewej strony , a z prawej strony jest pył papierosowy. W kotle na ściankach i na ruszcie wodnym osiada dużo pyłu/sadzy (w wyczystkach znacznie mniej)
       
      Są spore wahania temperatury kotła. Np. gdy zadana jest temperatura 50C na kotle to potrafi się on bujnąć do 60C i bardzo długo stoi w podtrzymaniu. Gdy zejdzie poniżej temperatury zadanej i ruszy tryb praca to jeszcze przez długi czas temperatura spada np do 45C i potem długo rośnie np ze 30 minut, utrzymuje się w okolicach optimum, piec przechodzi powoli w podtrzymanie, ale temperatura nadal rośnie. Czasami 2C, a czasami 10C.






    • Przez pomidor86
      Cześć, posiadam piec KRS TECH Aqua Duo 20 kW ze sterownikiem Tech ST 48. Zakupiłem węgiel niby z kopalni wesoła z bardzo dobrymi parametrami i przy paleniu mam dużo niewypalonego węgla. (przesyłam zdjęcia do podglądu) Mam piec ustawiony w następujących parametrach:
       
      Temperatura zadana CO 55*
      Temperatura zadana CWU 45*
      czas podawania 25 sek
      przerwa podawania 174 sek
      siła nadmuchu 26 bieg
      praca podtrzymywania 22 sek
      przerwa podtrzymywania 28 min
      wentylator w podtrzymaniu  czas pracy 15 sek
                                                  czas przerwy 20 min
       
      Ogrzewany jest domek piętrowy łącznie 140 m2, założone jest też ogrzewanie podłogowe na 40 m2. Bardzo proszę o pomoc w odpowiednim ustawieniu co zmienić aby węgiel się wypalał.











×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.