Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Połączenie Wymiennikiem Ciepła Z Zaworem 4D


Tri

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem laikiem w sprawach CO. W tym roku zainstalowałe kocioł CO POLSPAW 25 kW, wymiennik ciepła oraz zawór 4d. Proszę o opinię czy firma dobrze wykonała instalację kotła, wymiennika i zaworu 4d. Po krótkie eksploatacji tej instalacji mam pewne wątpliwości czy aby to dobrze wykonali . W załaczeniu przesyłam schemat mojej instalacji.

Schemat_CO.doc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co jest stosowany wymiennik, jakiś konkretny powód czy sugestia firmy montującej?

 

Instalacja przekombinowana, jeśli oczywiście nie ma jakiegoś uzasadnienia dla stosowania np. wymiennika, o których nie wiemy. Problemy może sprawiać zawór 4D, który nieodpowiednio ustawiony nie pozwala wymiennikowi na odbiór ciepła co w efekcie może wpływać na pracę kotła, itd.

 

Jakie konkretnie wątpliwości albo objawy skłoniły Cię do przyjrzenia się instalacji?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zastosowania wymiennika istnieją przesłanki o których wiemy wszyscy :o W ten sposób można legalnie zastosować kocioł na paliwa stałe i instalację zamkniętą po stronie grzejników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zastosowania wymiennika istnieją przesłanki o których wiemy wszyscy :) W ten sposób można legalnie zastosować kocioł na paliwa stałe i instalację zamkniętą po stronie grzejników.

 

 

Racja, racja ale każda instalacja ma swoje wady i zalety. Ta otwarta bez wymiennika też działa w wielu miejscach i jest.... tańsza o wymiennik :o Są sytuacje kiedy nie da się uniknąć zastosowania wymiennika to też wszyscy wiemy. Stąd moje pytanie....

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie trochę inaczej odczytałem Twoje pytanie :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach