Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie Witam wszystkich użytkowników , jestem zupełnym laikiem w sprawach optymalnego ustawienia kotła stałopalnego marki Krzaczek model SKP 3D 18KW na ekogroszek. Nadmieniam , że w kotle zacząłem palić od niedawna i nie mogę poradzić sobie z optymalnym nastawem by groszek dopalał się wpełni i by nie było spieków . Moja instalacja C.O. jest jak to się wyraził hydraulik najprostsza z możliwych ponieważ składa się z wspomnianego pieca , zaworu trójdrożnego , jednej pompki obiegowej , bojlera , instalacji ogrzewania podłogowego i grzejników . W chwili obecnej ma na kotle zadaną temperaturę 60 st. a w nastawach sterwonika to czas podawania 20s z przerwą 45s nadmóch na 60 w skali od 0-100 i z tego co zauważyłem po nocy mam wiekie spieki na palniku i nie mogę sobie z nimi poradzić . Pomóżcie w sprawie nastawów optymalnych z góry serdeczne dzięki . Ps zawór trójdrożny nastawiony mam na pozycji 5 w skali od 0-10 i tak na wyjściu woda ma ok 65 stopni a na powrocie około 55 stopni więc jest chyba ok . Mam jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 W chwili obecnej ma na kotle zadaną temperaturę 60 st. a w nastawach sterwonika to czas podawania 20s z przerwą 45s nadmóch na 60 w skali od 0-100 i z tego co zauważyłem po nocy mam wiekie spieki na palniku i nie mogę sobie z nimi poradzić . Pomóżcie w sprawie nastawów optymalnych z góry serdeczne dzięki . Ps zawór trójdrożny nastawiony mam na pozycji 5 w skali od 0-10 i tak na wyjściu woda ma ok 65 stopni a na powrocie około 55 stopni więc jest chyba ok .

 

Nie wiem,jakie masz paliwo ale Twoje ustawienia są większe niż ja stosuje w największe mrozy.

Obecnie mój czas pod. to 6s,przerwa 1min.,dmuchawa 4 bieg z12,podtrzymanie 10 min.,krotność3,histereza temp.5*,temp. zadana 60*.

Palę miałem z Piasta 25MJ/kg.